Silnik Diesel od Żuka

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: carinus » wt lut 09, 2010 2:31 pm

zippo68 pisze:Ludzie co wy tu wypisujecie o tej osłonie rozrządu? W czym Wy widzicie problem? ....
...., ale wychodzi około 15l pytam się czy to dużo???
Jak chcecie patrzeć na spalanie to trzeba było kupić Tico i nie zawracać dupy na 4x4.
No nie wiem kto pierwszy zaczął krzyczeć na innych.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: EDEK:):):):) » wt lut 09, 2010 8:42 pm

Może zadam pytanie typu z du.y ale co ma w sobie tak zwana ,,oranżada'' że szkodzi silnikowi diesla i czy prawdą jest że jak ma się pompę wtryskową smarowaną ciśnieniowo z silnika olejem to można wlać ,, cuda '' i nic nie zepsuć 8) :wink:
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

tuareg1989
 
 
Posty: 145
Rejestracja: pt lis 25, 2005 12:30 pm
Lokalizacja: Dąbrówka

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: tuareg1989 » wt lut 09, 2010 9:32 pm

z tego co mi wiadomo tzw orenzada zle wpływa na pompy smarowane paliwem (rotacyjne) czyli niema wartosci smarowniczych pompy rzedowe niesa tak wrazliwe i spokojnie chodza na tym paliwie. Znani sa tacy co jezdzą na tym paliwie i na rotacyjnych pompach, dolewaja oleju jakiegos ale i tak czasem zdazaja sie zatarcia pomp. Moja wiedza głównie pochodzi od maszyn budowlanych itp ale wpatpie zeby w samochodach osobowych czyms sie to rózniło
Krzysiek

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: zippo68 » wt lut 09, 2010 10:01 pm

carinus pisze:
zippo68 pisze:Ludzie co wy tu wypisujecie o tej osłonie rozrządu? W czym Wy widzicie problem? ....
...., ale wychodzi około 15l pytam się czy to dużo???
Jak chcecie patrzeć na spalanie to trzeba było kupić Tico i nie zawracać dupy na 4x4.
No nie wiem kto pierwszy zaczął krzyczeć na innych.
Carinus, a gdzie Ty mnie słyszałeś krzyczeć. W moim poście są same znaki zapytania, ani jednego wykrzyknika-chyba, że nie widzisz różnicy.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
Hugon
 
 
Posty: 191
Rejestracja: czw cze 25, 2009 7:16 pm
Lokalizacja: Zakrzewo/Poznań

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: Hugon » wt lut 09, 2010 10:33 pm

kolego jak masz szybkie przełożenia to wiadomo że mniej spali ale w terenie gorszy mój trup palił z nowym silnikiem turbo na trasie na wolnych przełożeniach około 10 l w mieście 13 a w terenie chlał i chlał a osłona nie chodzi że jej nie ma jest ale nie jest dobrze uszczelniona a nawet wogóle nie jest napinacz się zacina od błota i przeskakuje pasek. mb są ciekawe miałem uaza z 3.0 td i nie żle hasał . ale troszkęteż wzioł lecz to była inna pojemnośc inna moc teraz mam parcha 3.3 td i na 33" kołach 12 l w terenie to już huk.
Był Parch 160 3.3td 3" Cybuch , 33" Sahara
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: Balu-Balu » śr lut 10, 2010 9:18 am

Hugon pisze:kolego jak masz szybkie przełożenia to wiadomo że mniej spali ale w terenie gorszy mój trup palił z nowym silnikiem turbo na trasie na wolnych przełożeniach około 10 l w mieście 13 a w terenie chlał i chlał a osłona nie chodzi że jej nie ma jest ale nie jest dobrze uszczelniona a nawet wogóle nie jest napinacz się zacina od błota i przeskakuje pasek. mb są ciekawe miałem uaza z 3.0 td i nie żle hasał . ale troszkęteż wzioł lecz to była inna pojemnośc inna moc teraz mam parcha 3.3 td i na 33" kołach 12 l w terenie to już huk.

:o :o Czytałeś kiedyś to co napisałeś ?? :)21 :)21
EDEK:):):):) pisze:Może zadam pytanie typu z du.y ale co ma w sobie tak zwana ,,oranżada'' że szkodzi silnikowi diesla i czy prawdą jest że jak ma się pompę wtryskową smarowaną ciśnieniowo z silnika olejem to można wlać ,, cuda '' i nic nie zepsuć 8) :wink:
Transit śmigał na tym aż miło :)21 Peugoty i Citroeny również :)21
Czasami zaleca się wlanie mixolu do baku ale nie za każdym razem chociaż to nie szkodzi. :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: zippo68 » śr lut 10, 2010 11:48 am

Balu-Balu pisze:
Czasami zaleca się wlanie mixolu do baku ale nie za każdym razem chociaż to nie szkodzi. :)21
Za dobrych czasów jak policmajstry nie miały środków technicznych do kontroli, to w VW-T4 naleciałem około 200Tkm na czerwonej-zawsze z mixolem. Jak przesadziłem z mieszanką to dyma puszczał :D , ale w zamian wtryski ciszej klepały :lol:
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: carinus » śr lut 10, 2010 4:55 pm

Kolega chwalił sobie opał bo jako jedyny nie wytrącał mu parafiny w mrozy.Przy dyżym mrozie nie było problemów z odpaleniem czego nie mógł powiedziec gdy zalał ON.Może to był sporadyczny przypadek jednak coś w tym musiało być.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
bolek4x4
 
 
Posty: 122
Rejestracja: śr sty 23, 2008 10:57 pm
Lokalizacja: bobrowice (ko krosna odrz)

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: bolek4x4 » śr lut 10, 2010 6:21 pm

calinus skad jestes widze ze z lubuskiego, mozna troche pojedzic razem. A co do andori to zippo68 ma racje i spalanie sie nie liczy bo kto na to patrzy 15 czy 20, wazne ze jezdz i ci ktorzy nie mieli doczynienia z andoria to niech nie pisza glupot.
uaz dojedzie prawie wszedzie, w inne miejsce dolecisz smiglowcem.

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: carinus » czw lut 11, 2010 8:36 pm

bolek4x4 pisze:calinus skad jestes widze ze z lubuskiego, mozna troche pojedzic razem. A co do andori to zippo68 ma racje i spalanie sie nie liczy bo kto na to patrzy 15 czy 20, wazne ze jezdz i ci ktorzy nie mieli doczynienia z andoria to niech nie pisza glupot.
Już dawno mieliśmy pojeździć,ale jakoś nie widziałem Cie na zlocie w naszych okolicach.
Jeśli chodzi o Andorię to zippo ma faktycznie rację i popieram kolegę w całej rozciągłości,ale podyskutować zawsze można.Klucza na razie nie ma,więc ktoś musiał zrobić mały dym.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: EDEK:):):):) » pt lut 12, 2010 10:31 pm

Witam.Pytanie czy silnik z żukiety ( andoria ) jest słabsza tudzież ma jakiekolwiek gorsze parametry od silników montowanych w lublinach I,II,III mówię tu o silnikach bez turbiny :-? Nadmieniam iż różnią się pewnymi elementami wyposażenia np.pompy wtryskowe umiejscowienie bagnetu czy budowa kolektora ssącego( zaślepka )
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: zippo68 » pt lut 12, 2010 11:20 pm

EDEK:):):):) pisze:Witam.Pytanie czy silnik z żukiety ( andoria ) jest słabsza tudzież ma jakiekolwiek gorsze parametry od silników montowanych w lublinach I,II,III mówię tu o silnikach bez turbiny :-? Nadmieniam iż różnią się pewnymi elementami wyposażenia np.pompy wtryskowe umiejscowienie bagnetu czy budowa kolektora ssącego( zaślepka )
4C90 Lublin czy Żukers-wsio rawno. 51,5 kW-70 KM wymiennych na zachodnich 70 PS-ów :lol:
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
gasti
 
 
Posty: 136
Rejestracja: pn cze 19, 2006 3:32 pm
Lokalizacja: Korytów
Kontaktowanie:

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: gasti » sob lut 13, 2010 9:41 am

EDEK:):):):) pisze:Witam.Pytanie czy silnik z żukiety ( andoria ) jest słabsza tudzież ma jakiekolwiek gorsze parametry od silników montowanych w lublinach I,II,III mówię tu o silnikach bez turbiny :-? Nadmieniam iż różnią się pewnymi elementami wyposażenia np.pompy wtryskowe umiejscowienie bagnetu czy budowa kolektora ssącego( zaślepka )
Cześć Kolego
porównaj Sobie silniki Andorii vs. Uaz benzyna:
Andorie
http://pl.wikipedia.org/wiki/4C90
Uaz
http://pl.wikipedia.org/wiki/UAZ_469B
co do reszty - Andoria mieści się w przedziale silnikowym Uaza - tyle, że jest ciaśniej. Po za tym mi się tym fajniej jeździ - ja nie upalam ostro w terenie tylko rekreacyjnie plus prace wokół domu (odśnieżanie, drewno do kominka, piach w przyczepce, wyciąganie znajomych z rowów w zimie :wink: itp.) i pod tym względem jest fajniej niż na benzynie.
Jedno czego mi trochę żal to tego charakterystycznego dźwięku który wydawała benzyna i nawet żona wiedziała, że to ja wracam. Teraz Uaz brzmi Lublinowato i gnie w tle innych samochodów na drodze :cry: .
pozdrawiam
Marcin
był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: carinus » ndz lut 14, 2010 11:18 am

gasti pisze: Jedno czego mi trochę żal to tego charakterystycznego dźwięku który wydawała benzyna i nawet żona wiedziała, że to ja wracam. Teraz Uaz brzmi Lublinowato i gnie w tle innych samochodów na drodze :cry: .
pozdrawiam
Marcin
Utraciłeś to co było najcenniejsze.Andoria może nie jest zła ale mając do porownania diesla u kolegi i panujący hałas w srodku zostałem przy zagazowanej benzynce.Obróbka głowicy silnika i kolektorów podniosła znacząco moment obrotowy i osobiście nia zmienię tego na diesla.Mój silnik nie posiada gaźnika i jest wolny od wszystkich z tym związanych problemów.Jedynym teraz problemem będzie dopasowanie jakiegoś wtrysku benzyny żeby można awaryjnie pokulać się pod stację LPG.Zbiornik mam duży-80l i starcza to na ponad 500km jazdy.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Rafal-15-16
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: czw lis 12, 2009 8:29 pm

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: Rafal-15-16 » pn lut 15, 2010 8:39 am

Chlopaki czy pasuje silnik od lublina 2 ten andoria z turbo czy ta pokrywa sprzegla pasuje pod skrzynie od uaza ?? Pozdrawaim

Awatar użytkownika
bolek4x4
 
 
Posty: 122
Rejestracja: śr sty 23, 2008 10:57 pm
Lokalizacja: bobrowice (ko krosna odrz)

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: bolek4x4 » pn lut 15, 2010 10:55 pm

Już dawno mieliśmy pojeździć,ale jakoś nie widziałem Cie na zlocie w naszych okolicach.
Jeśli chodzi o Andorię to zippo ma faktycznie rację i popieram kolegę w całej rozciągłości,ale podyskutować zawsze można.Klucza na razie nie ma,więc ktoś musiał zrobić mały dym.
ja nie bardzo wiem kiedy sa jakies zloty a z checia bym sie wybral, ja i koles to juz dwa uazy wiencej, jak bys mogl to daj znac o jakims zlocie na pw to sie zjawimy.
uaz dojedzie prawie wszedzie, w inne miejsce dolecisz smiglowcem.

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: KSikorski » pt lut 19, 2010 8:49 am

Przepraszam, że się wtrącam, ale mam pytanko: Jeśli ktoś ma w andorii chłodnicę od żuka diesla, to mógłby mi powiedzieć jakie wymiary ma rdzeń?

Pozdrawiam.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: EDEK:):):):) » śr mar 17, 2010 8:35 pm

Witam.Jestem na etapie przejścia z andorii 71 km na 90 km ( turbo ) i proszę jeszcze raz o opinię w sprawie zamiany misek olejowych w poszczególnych modelach silnika czy oby na pewno są zamienne.Nadmieniam iż posiadam andorię z żukiety czyli lublin I a mam na oku model II i III :)21
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: zippo68 » sob mar 27, 2010 7:07 am

EDEK:):):):) przy jednej robocie zmień sobie poduszki pod skrzynią biegów. Na oryginałach miałem drgania budy na wolnych obrotach i zastosowałem poduszki silnika ze Skody 105 - 10 zeta/szt. Teraz komfort jak w Maybach-u :D
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

BWP 4
 
 
Posty: 111
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 8:50 pm
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: BWP 4 » wt maja 18, 2010 7:34 pm

witam , mam okazje kupic silnik andoria używany , jakie musi miec cisnienie na cylindrach ?silnik stoi 3 lata .

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: zippo68 » wt maja 18, 2010 8:56 pm

BWP 4 pisze:witam , mam okazje kupic silnik andoria używany , jakie musi miec cisnienie na cylindrach ?silnik stoi 3 lata .
Dane fabryczne
4C90-20,6
4CT90-21,1
minimum chyba 18 inaczej w zimie problem
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: Didymos » śr maja 19, 2010 9:35 am

To co podałeś to stopień sprężania, nie ciśnienie w cylindrach..
Ciśnienie sprężania to, myślę, powinien mieć w okol. 30atm, ale niech się wypowie ktoś, kto wie
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: anabol » śr maja 19, 2010 1:07 pm

a ile pali orginalny silnik benzynowy???? słyszałem ze norma to 16L 8)
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Silnik Diesel od Żuka

Post autor: zippo68 » śr maja 19, 2010 1:52 pm

Didymos pisze:To co podałeś to stopień sprężania, nie ciśnienie w cylindrach..
Ciśnienie sprężania to, myślę, powinien mieć w okol. 30atm, ale niech się wypowie ktoś, kto wie
No faktycznie pierdzielnąłem cyfry bez zastanowienia. :oops:
Już poprawka:
W zależności od próbnika
próbnik SPCS-50 silnik nowy 3 MPa
próbnik PSWo-60 silnik nowy 2,6 MPa, silnik do naprawy 2,1 MPa
różnica pomiędzy cylindrami nie powinna przekraczać 0,5 MPa
Pomiary wykonywać na ciepłym silniku. Tyle mądrości książkowych.
A tak od siebie - pomiar ciśnienia na ciepłym silniku według mnie to lipa. Jak tłoki są "spuchnięte" to i ciśnienie będzie dobre. Prawda wychodzi na zimnym.
anabol pisze:a ile pali orginalny silnik benzynowy???? słyszałem ze norma to 16L 8)
To jest temat o dieslu.
Tu masz topic http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=3&t=68405
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości