Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: Adampio » czw paź 14, 2010 9:41 pm

@GikroV
O jakie osłony chodzi? Bo mój nigdy niczego od dołu nie miał. Niby są przy ramie jakieś blaszki z gwintem (chyba M6) ale nigdy nie widziałem co by tam miało być do nich przykrecone :(

Awatar użytkownika
Marcin_75
Posty: 575
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: Marcin_75 » czw paź 14, 2010 10:19 pm

Powinny być ładne osłony - ktoś kiedyś nawet tu na forum link do skanu z katalogu częsci podesłał. Jedna duża, z przodu silnika, na szerokość ramy, druga z lewej strony silnika.
W oryginale były blaszane, ja dociąłem tę przednią z plastikowej pokrywy od jakiejś skrzyni. Silnik dużo mniej się brudzi :)

A z temperaturą - kolejna ciekawa cecha UAZa - termostat sprawny, termometr sprawny, i w największe upały jeździłem z zamkniętą żaluzją, bo ledwo 60 stopni miał. Teraz w ogóle jest masakra, nawet żaluzja nic nie daje - dopiero jak brezenową zasłonę na cały pas przedni dam, to te 80 stopni od biedy łapie. Jest to wbrew fizyce (bo ze sprawnym termostatem niby MUSI się nagrzewać), ale taki lajf, nie wnikam czemu tak jest...
Pozdrawiam!
Marcin

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: anabol » pt paź 15, 2010 7:28 am

Zegarek sprawny. U mnie nagrzewał sie w lato do 80 teraz to ledwo 50-60. termostat sprawdziłem jest ok. wpakowałem tekturę przed chłodnice i to samo. pokombinuje jeszcze z czymś przed wiatrakiem może żaluzja od żukersa da rade. W poprzednim Uazie miałem zamontowany motor od żuka, i grzało sie ładnie ale uaz ledwo ciągnął blacha też była marna dlatego sprzedałem. 8)
Po prostu Seba

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: Adampio » pt paź 15, 2010 8:48 am

A ja ponwnie spytam jak konkretnie sprawdziles ten termostat? Bo ze w ogole otwiera i zamyka to jeszcze mało. Jak mi w Poldim zaczynala być niska temperatura to kupowałem nowy (15 zł.) i po wymianie jak reką odjął.

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: anabol » pt paź 15, 2010 9:27 am

No wpakowałem do gorącej wody i tak o sprawdziłem 8) oraz patrzyłem co mi najpierw nagrzewa czy odrazu chłodnice czy najpierw sam blok :)21
Po prostu Seba

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: Adampio » pt paź 15, 2010 10:06 am

Ja mam termometr do 150 stopni i będę nim sprawdzał w garnku na gazie kiedy się zaczyna otwierać termostat, bo mam podobnie (niecałe 70 stopni, ale nagrzewnica grzeje). Termostatu jeszcze nie wyciągałem.

Awatar użytkownika
Marcin_75
Posty: 575
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: Marcin_75 » pt paź 15, 2010 11:41 am

U mnie efekt totalnego niedogrzania pojawił się przy zamianie wiatraka z 4 na 6-łopatkowy. Ten sześciołoptkowy daje faktycznie niesamowity ciąg - i jest taki trop, że silnik jest na tyle chłodzony ciągiem powietrza z wentylatora, że się nie może dogrzać.
Z jednej strony mało prawdopodobne, ale przy sprawnym termostacie to jedno z bardziej sensownych wytłumaczeń...
Pozdrawiam!
Marcin

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: Adampio » pt paź 15, 2010 1:00 pm

Marcin_75 pisze:U mnie efekt totalnego niedogrzania pojawił się przy zamianie wiatraka z 4 na 6-łopatkowy.
Chyba możliwe. Jak miałem silnik wołgi z wiatrakiem od żuka to się w lecie stale przegrzewał. Założyłem plastikowy wiatrak sześciołopatowy i czestość przegrzewań mocno zmalała. Skończyła się dopiero po wykryciu, że znajdujący się za pompą wodną i siegający w głąb silnika blaszany "kolektor" ma dziurki zapaprane kłaczkami silikonu, na który ktoś mocowal pompę. Po wyczyszczeniu z silikonu skonczyły się problemy z przegrzewaniem.
Teraz (silnik UAZ) mam sześciołopatowy duży wiatrak metalowy (dłuższe i szersze łopaty niż w plastikowym z wołgi)
Czyli na początek muszę zrobić dolne osłony silnika i zdjąć osłony po bokach chłodnicy (żeby rozproszyć cug po całej komorze). No i ewentualnie przytkac skrzela w masce :D

dabek79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw paź 05, 2006 7:01 pm
Lokalizacja: kożuchów

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: dabek79 » pt paź 15, 2010 7:34 pm

jak macie problem z temperatura to załóżcie elektryczny wiatrak+włacznik termiczny i po sprawie.wtedy zegarek cały czas ładnie pokazuje 90 stopni.

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: Adampio » sob paź 16, 2010 12:37 am

dabek79 pisze:załóżcie elektryczny wiatrak+włacznik termiczny i po sprawie
A może jakieś kuńkrety??
na przykład:
- od czego wiatrak(i)?
- jak mocowany?
- gdzie wyłącznik?
bo, że wszystko da się zrobić (poza otworzeniem parasola w dupie) to wiem?

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: zippo68 » sob paź 16, 2010 6:29 am

Adampio pisze:
dabek79 pisze:załóżcie elektryczny wiatrak+włacznik termiczny i po sprawie
A może jakieś kuńkrety??
na przykład:
- od czego wiatrak(i)?
- jak mocowany?
- gdzie wyłącznik?
bo, że wszystko da się zrobić (poza otworzeniem parasola w dupie) to wiem?
Poczytaj. Wprawdzie dotyczy Andorii, ale nie ma to znaczenia. http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 6&start=25
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

dabek79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw paź 05, 2006 7:01 pm
Lokalizacja: kożuchów

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: dabek79 » ndz paź 17, 2010 8:04 pm

wentylator ford mondeo,włącznik termiczny za pompa wody,a przed górnym wejsciem do chłodnicy-vernet 87-92stopnie jak dobrze pamietam.dodatkowo przełacznik by przed wjazdem w wode mozna rozlaczyc.wentylator sprawdza sie,a w uazie gorąco,że w koszulce można siedzieć.trzeba tylko pamietac,by zostawić troche miejsca aby pasek klinowy mozna bylo zakladac.wczesniej mialem metalowy wentylator na pompie,pózniej plastikowy-i zawsze silnik byl niedogrzany,pomimo ze termostat byl sprawny.zasilanie przez przekaznik,bo jest taki pobór pradu-natezenie,ze pali właczniki.

Awatar użytkownika
Marcin_75
Posty: 575
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: Marcin_75 » pn paź 18, 2010 8:06 am

Zaletą tego rozwiązania jest też to, że ten wiatrak "na stałe" pare koni zabiera....
Pozdrawiam!
Marcin

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: GikroV » pn paź 18, 2010 10:42 pm

Pare koni to pikuś w porównaniu z tym co robi ten wiatrak z komorą silnika przy wjechaniu w rzadkie błoto sięgające do łopat :)11
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: anabol » wt paź 19, 2010 8:42 am

Ja najpierw zapodam żaluzję od żuka od strony wiatraka i zobaczymy co będzie
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: Balu-Balu » wt paź 19, 2010 9:08 am

Coby Ci tylko wentylator jej nie wciągnął :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: anabol » wt paź 19, 2010 10:41 am

He mam nadzieje że wynikiem będzie tylko utrzymanie 80 stopni C 8)
Po prostu Seba

Edgarowski
 
 
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
Lokalizacja: miasto

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: Edgarowski » wt paź 19, 2010 9:09 pm

Uaz to taki twór że może jeżdzić u arabów po pustyni w upale, ma chłodnice oleju otwierana powyżej +30 i po Sybierii bo ma fabryczną żaluzję na chłodnicę i pójdzie przy - 50 oczywiście dodatkowo odpowiednio ubrany.Mój trzyma stale na zegarku około 80 latem i podobnie zimą tylko reguluję żaluzją i powinno wystarczyć.Dodatkowo ma zasłone na wlot do chłodnicy zakładaną na pas przedni w większe mrozy.Grzania raczej nie włączam bo ciepło i tak ucieka lub skarpla się na plandece i kapie na łep. Trzeba się hartować i kapote ubrać a nadmuch jest raczej lichy i nie wiele daje nawet na dużej szybkości ale taki jest urok Uaza.
Edgar z Gór.

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: anabol » śr paź 20, 2010 11:35 am

W sobote mam zamiar zająć się tym. Zobaczymy jak będzie grzać ta nagrzewnica a jak cienko to wpakuje druga do środka 8)
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
Marcin_75
Posty: 575
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: Marcin_75 » śr paź 20, 2010 6:23 pm

Jak nagrzewnica nie grzeje, to trzeba niestety nową kupić :(
Ja chyba ze 3 lata z nagrzewnica walczyłem - latem nie ma motywacji, zimą nie ma warunków :)21 Efekt był taki, że prawie w ogóle nie grzała, leciało takie letnie powietrze i to przy prędkościach do 40 km/h, przy większych zupełnie zimne. Lałem do nagrzewnicy jakieś odkamieniacze, płukałem ją potem szlauchem, etc - w sumie bez efektu. Nawet obieg puściłem szeregowo przez nagrzewnicę i parownik od gazu, bo myślałem, że może za mało płynu na nią dochodzi. Nic nie dało. W końcu założyłem nową nagrzewnicę i jest super - grzeje jak wściekła :) Czyli ta stara musiała być masakrycznie zakamieniona...
Pozdrawiam!
Marcin

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: klucz13 » śr paź 20, 2010 8:35 pm

anabol pisze:Ja najpierw zapodam żaluzję od żuka od strony wiatraka i zobaczymy co będzie
Cembał
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: anabol » czw paź 21, 2010 11:08 am

klucz13 pisze:
anabol pisze:Ja najpierw zapodam żaluzję od żuka od strony wiatraka i zobaczymy co będzie
Cembał
:)21
Ale ja będe miał 80stopni a Ty 40 8)

PS> pasuje od czegoś innego termostat? W miare dostępny w sklepie
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
Marcin_75
Posty: 575
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: Marcin_75 » pt paź 22, 2010 6:01 pm

anabol pisze:Ja najpierw zapodam żaluzję od żuka od strony wiatraka i zobaczymy co będzie
O f...k, dopiero doczytałem co chcesz zrobić..... Przecież żaluzja od żuka to szmata.... Efekt może być ciekawy, ale chyba nie taki jaki chcesz osiągnąć. Według mnie błądzisz.

Co do termostatu, to wymontuj i podjedź do jakiegoś intercarsu, gdzie mają katalog termostatów. Tam przy odrobinie życzliwości dobiorą ci po wymiarach. Ktoś pisał że od jakiegoś silnika BMW pasuje, ale nigdy nie miałem na tyle determinacji, żeby to sprawdzić...


PS. Gdybyś jednak zdecydował się wcielić swój pomysł w życie, to miej aparat gotowy - mogą fajne fotki być.
Pozdrawiam!
Marcin

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: anabol » pn paź 25, 2010 1:37 pm

Jednak tego nie zrobiłem 8) wpakowałem grubą i wielka tekturę między atrape a chłodnice. Trochę dało Uazyskałem 70 stopni na zegarku. Jednak coś czuje że nagrzewnica jest do przeczyszczenia lub wymiany, bo rewelacji z ciepłym powietrzem nie ma....
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Nawiew na szybę - warunki prawidłowego działania

Post autor: Balu-Balu » pn paź 25, 2010 2:00 pm

Renówki miały termostat montowany w wężu tylko jakąś redukcję średnicy trzeba by zrobić. Myślę, że powinno zdać egzamin :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość