pomysł na zastąpienie blokady
Moderator: Student
- Dudu
- jestem tu nowy...
- Posty: 69
- Rejestracja: śr lis 12, 2003 7:28 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
przeciez pisalem ze sa 2 typy (jeden zamkniety a drugi otwarty przy rozloaczeniu woltow) mozesz:
1 wcisnac na makas jak mowisz
2 odciac zaworkiem odlanczajac go (nie bedzie zarlo akumultora moze i rojk stac)
3 wysadasz
4 jak nie bedzie wiedzial ococ hcodzi to nie dojedzie nikt nigdy do tego
ponadto takie zaworki kosztuja ok 50 zl sztuka
czyli komplet 4x4 200zl+ troche kabla i przloczniki
a jak dobrze pomsle to moze jakies zastepcze wynajde z grosze:)

1 wcisnac na makas jak mowisz
2 odciac zaworkiem odlanczajac go (nie bedzie zarlo akumultora moze i rojk stac)
3 wysadasz
4 jak nie bedzie wiedzial ococ hcodzi to nie dojedzie nikt nigdy do tego
ponadto takie zaworki kosztuja ok 50 zl sztuka
czyli komplet 4x4 200zl+ troche kabla i przloczniki
a jak dobrze pomsle to moze jakies zastepcze wynajde z grosze:)

- Miskiller
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
spox...napisales ze sie zlodziej zdziwi jak brak hamulca....dlatego taka moja odpowiedz....ale do tematu...czy te zaworki wytrzymaja cisnienie plynu w ukladzie ? czy wejscie i wyjscie sa gwintowane ? a i mam nowego pomysla... zdarzylo mi sie na rajdzie urwac przewod hamulcowy a za drugim razem wypadl klocek hamulcowy i tloczek w zacisku wysunal sie i brak hamulca...gdybym wtedy mial takie zaworki zamknal bym uszkodzony obwod i jechal dalej a tak to zdejmowanie kola...zaslepianie przewodu i to w deszczu i blocie....dobry pomysl ?Dudu pisze:przeciez pisalem ze sa 2 typy (jeden zamkniety a drugi otwarty przy
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
Mam zrobione tak:
Hamulce zasadnicze:
pedał uruchamia pompkę /sprzęgłową od mb/ podającą ciecz do siłownika /sprzęgłowego mb/,który to słownik pcha zasadniczą pompę hamulcową,dwuobwodową z serwem.Taki układ ma bodajże wołga i jest to znane rozwiązanie/nie wymaga zabudowy pompy ham z serwem bezpośrednio przy pedale/
Na przewodzie łączącym w/w pompkę z w/w siłownikiem umieszczony jest zwykły zawór kulowy,mechaniczny.
Hamulce zasadnicze działają gdy ten zawór jest otwarty.Hamulec postojowy:wciskasz pedał i przekręcasz zawór.Samochód stoi na zablokowanych hamulcach bez potrzeby elektryki.
Jest to zgodne z przepisami,gdyż hamulec pomocniczy ma unieruchamiać samochód na postoju,a nie byc dodatkowym hamulcem w czasie jazdy.Dzieki temu brak klasycznego ręcznego-linek i innych ustrojstw.
Na razie należy mi się tylko 2,5 zł,bo to znany patent.Hamulce "blokadowe",to juz bedzie 5 zet

Hamulce zasadnicze:
pedał uruchamia pompkę /sprzęgłową od mb/ podającą ciecz do siłownika /sprzęgłowego mb/,który to słownik pcha zasadniczą pompę hamulcową,dwuobwodową z serwem.Taki układ ma bodajże wołga i jest to znane rozwiązanie/nie wymaga zabudowy pompy ham z serwem bezpośrednio przy pedale/
Na przewodzie łączącym w/w pompkę z w/w siłownikiem umieszczony jest zwykły zawór kulowy,mechaniczny.
Hamulce zasadnicze działają gdy ten zawór jest otwarty.Hamulec postojowy:wciskasz pedał i przekręcasz zawór.Samochód stoi na zablokowanych hamulcach bez potrzeby elektryki.
Jest to zgodne z przepisami,gdyż hamulec pomocniczy ma unieruchamiać samochód na postoju,a nie byc dodatkowym hamulcem w czasie jazdy.Dzieki temu brak klasycznego ręcznego-linek i innych ustrojstw.
Na razie należy mi się tylko 2,5 zł,bo to znany patent.Hamulce "blokadowe",to juz bedzie 5 zet


KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- Dudu
- jestem tu nowy...
- Posty: 69
- Rejestracja: śr lis 12, 2003 7:28 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
tak maja gwintowanie sa nawet odporne na rozne swinstaw. ta sa zaworki do roznego rodzaju uinstalaci np klilatyzacyjnych w budynkach steroanych automatycznie itp. ja w rajdach jeszcze nie jezdze ale pomysl wydal mi sie niezly
trzeba by tylko zastosowac jakis wfny wylaczki albo jakas kombinacje coby mozna bylo szybko docinac i wlanczac poszczegolne kola i w zestawachpo 2 i po 3 juz and tym mysle.... poza zastosowanie zastepczym do blokady to ma to jak juz wyzej pisalem i ktos tam tez dzialanie poprawiania skretow. w uazikach promien dosc duzy a jak by sie jeda ze stron przychamowywalo to bylo by jak w czolgu:) trzeba tylko bedzie uwaza by kolka nie poodpadaly
trzeba by tylko zastosowac jakis wfny wylaczki albo jakas kombinacje coby mozna bylo szybko docinac i wlanczac poszczegolne kola i w zestawachpo 2 i po 3 juz and tym mysle.... poza zastosowanie zastepczym do blokady to ma to jak juz wyzej pisalem i ktos tam tez dzialanie poprawiania skretow. w uazikach promien dosc duzy a jak by sie jeda ze stron przychamowywalo to bylo by jak w czolgu:) trzeba tylko bedzie uwaza by kolka nie poodpadaly

Sprawa dość prosta:całkowicie autonomiczny układ hydrauliczny z osobną pompą i dwoma elektrozaworami.
Układ oparty na mechanice hamulca recznego,czyli dżwignie i linki-nie zdaje egzaminu.Nie daje się skutecznie wyhamować buksujacego koła.
U nas jest to "pędzone"osobnym pedałem,który obsługuje pilot.
Hamujemy tylko tylną oś,prawe lub lewe koło,lub oba razem.
Prąd płynie przez wyłącznik /stopu np/ zwierny mocowany do pedału i dalej do przekażników elektrozaworów,w zależności jak ustawiony jest przeł na desce.Chodzi tu o to,że przełącznikiem na desce ustawiamy stronę,ale układ reaguje dopiero po naciśnięciu pedału.Wot i wsio.
Parę uwag:
1/hamowanie pojedynczych kół jest pomocne przy powolnym pokonywaniu przeszkód-łatwo wówczas stwierdzić,które koło wymaga przyhamowania.
2/decyzję które koło ma być hamowane można powierzyć elektronice,z wykorzystaniem zabudowanych czujników ABS,ale to dodatkowa komplikacja
3/hamowanie wewnętrznego koła na zakręcie przy szybszej jeżdzie jest nieefektywne.Mówię tu o kołach tylnej osi/z przednią nie próbowaliśmy/.
4/w przypadku braku międzyosiowego/lub jak w naszym wypadku międzyosiowego blokujacego sie samoczynnie/-hamowanie tylnej osi powoduje hamowanie całego samochodu
5/generalnie przy szybszej jeżdzie kierowca nie musi hamować-robi to pilot i wbrew pozorom można to zgrać
6/w razie awarii układu zasadniczego-pozostaje jeszcze rezerwowy
7/układ ten pracuje na tarczach/osobne zaciski/
8/stanowczo odradzam ingerencję w układ zasadniczy:zmiana jego działania poprzez wstawianie w obieg elektrozaworów może być grożna w skutkach.
Układ oparty na mechanice hamulca recznego,czyli dżwignie i linki-nie zdaje egzaminu.Nie daje się skutecznie wyhamować buksujacego koła.
U nas jest to "pędzone"osobnym pedałem,który obsługuje pilot.
Hamujemy tylko tylną oś,prawe lub lewe koło,lub oba razem.
Prąd płynie przez wyłącznik /stopu np/ zwierny mocowany do pedału i dalej do przekażników elektrozaworów,w zależności jak ustawiony jest przeł na desce.Chodzi tu o to,że przełącznikiem na desce ustawiamy stronę,ale układ reaguje dopiero po naciśnięciu pedału.Wot i wsio.
Parę uwag:
1/hamowanie pojedynczych kół jest pomocne przy powolnym pokonywaniu przeszkód-łatwo wówczas stwierdzić,które koło wymaga przyhamowania.
2/decyzję które koło ma być hamowane można powierzyć elektronice,z wykorzystaniem zabudowanych czujników ABS,ale to dodatkowa komplikacja
3/hamowanie wewnętrznego koła na zakręcie przy szybszej jeżdzie jest nieefektywne.Mówię tu o kołach tylnej osi/z przednią nie próbowaliśmy/.
4/w przypadku braku międzyosiowego/lub jak w naszym wypadku międzyosiowego blokujacego sie samoczynnie/-hamowanie tylnej osi powoduje hamowanie całego samochodu
5/generalnie przy szybszej jeżdzie kierowca nie musi hamować-robi to pilot i wbrew pozorom można to zgrać
6/w razie awarii układu zasadniczego-pozostaje jeszcze rezerwowy
7/układ ten pracuje na tarczach/osobne zaciski/
8/stanowczo odradzam ingerencję w układ zasadniczy:zmiana jego działania poprzez wstawianie w obieg elektrozaworów może być grożna w skutkach.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
[quote="Adampio"]Pogrzeb na www.uazbuka.ru
quote]
A kto umarł
Jeden post wyżej gość twierdzi, że temat już umarł, więc dlatego...
quote]
A kto umarł



Jeden post wyżej gość twierdzi, że temat już umarł, więc dlatego...

Władek - Kraków
Pokombinuj z elektrozaworami od gazu/wywalic filterki/.fobos pisze:Wiem, że temat dość dawno umarł ( został wyczerpany ), ale czy ktoś może podać namiary na te elektrozawory ( najlepiej takie, żeby pasowały na przewody do UAZ'a.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: pomysł na zastąpienie blokady
wiem że odgrzebałem kotleta ale: ML tak ma zrobione, przyhamowuje buksujące koło.
Można by wziąć byle jaką pompę ABS , wywalić elektronikę zostawić tylko solenoidy i załączać to byle pstryczkami z dechy, w tym sensie że nacisnąć z całej pary hampel, załączyć odpowiedni pstryczek i po puszczeniu pedału odpowiadające danemu pstryczkowi koło trzyma dalej. Zakładając że mamy skuteczne hamulce.....
Można by wziąć byle jaką pompę ABS , wywalić elektronikę zostawić tylko solenoidy i załączać to byle pstryczkami z dechy, w tym sensie że nacisnąć z całej pary hampel, załączyć odpowiedni pstryczek i po puszczeniu pedału odpowiadające danemu pstryczkowi koło trzyma dalej. Zakładając że mamy skuteczne hamulce.....
Re: pomysł na zastąpienie blokady
To lepiej jak na każdym przewodzie zamontujesz zawór. Roboty mało a skuteczność że ho ho.
Pomysł znany, stary i sprawdzony. 



Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: pomysł na zastąpienie blokady
Wszelki Duch, ale archeologia 

Re: pomysł na zastąpienie blokady
archeologia... wyskoczył mi topic jak szukałem jakie węże elastyczne do hamulców podpasować. Zanim doszedłem że od stara to zrobiłem gwinty na 10x1 założyłem od s-klasy. są odrobinę dłuższe i marki febi/bilstein 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość