pomysł na zastąpienie blokady

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » śr wrz 08, 2004 7:35 pm

to dzialalo w inny sposob czyli wciskasz hamulec mocno, bardzo mocno i zamykasz zawor....i idziesz kola sa zablokowane....pomysl na brak hamulca slaby... zostaje jeszcze reczny lub hamowanie silnikiem...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Dudu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lis 12, 2003 7:28 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Dudu » śr wrz 08, 2004 7:40 pm

przeciez pisalem ze sa 2 typy (jeden zamkniety a drugi otwarty przy rozloaczeniu woltow) mozesz:
1 wcisnac na makas jak mowisz
2 odciac zaworkiem odlanczajac go (nie bedzie zarlo akumultora moze i rojk stac)
3 wysadasz
4 jak nie bedzie wiedzial ococ hcodzi to nie dojedzie nikt nigdy do tego

ponadto takie zaworki kosztuja ok 50 zl sztuka
czyli komplet 4x4 200zl+ troche kabla i przloczniki
a jak dobrze pomsle to moze jakies zastepcze wynajde z grosze:)
8)

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » śr wrz 08, 2004 7:50 pm

Dudu pisze:przeciez pisalem ze sa 2 typy (jeden zamkniety a drugi otwarty przy
spox...napisales ze sie zlodziej zdziwi jak brak hamulca....dlatego taka moja odpowiedz....ale do tematu...czy te zaworki wytrzymaja cisnienie plynu w ukladzie ? czy wejscie i wyjscie sa gwintowane ? a i mam nowego pomysla... zdarzylo mi sie na rajdzie urwac przewod hamulcowy a za drugim razem wypadl klocek hamulcowy i tloczek w zacisku wysunal sie i brak hamulca...gdybym wtedy mial takie zaworki zamknal bym uszkodzony obwod i jechal dalej a tak to zdejmowanie kola...zaslepianie przewodu i to w deszczu i blocie....dobry pomysl ?
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr wrz 08, 2004 8:20 pm

Mam zrobione tak:
Hamulce zasadnicze:
pedał uruchamia pompkę /sprzęgłową od mb/ podającą ciecz do siłownika /sprzęgłowego mb/,który to słownik pcha zasadniczą pompę hamulcową,dwuobwodową z serwem.Taki układ ma bodajże wołga i jest to znane rozwiązanie/nie wymaga zabudowy pompy ham z serwem bezpośrednio przy pedale/
Na przewodzie łączącym w/w pompkę z w/w siłownikiem umieszczony jest zwykły zawór kulowy,mechaniczny.
Hamulce zasadnicze działają gdy ten zawór jest otwarty.Hamulec postojowy:wciskasz pedał i przekręcasz zawór.Samochód stoi na zablokowanych hamulcach bez potrzeby elektryki.
Jest to zgodne z przepisami,gdyż hamulec pomocniczy ma unieruchamiać samochód na postoju,a nie byc dodatkowym hamulcem w czasie jazdy.Dzieki temu brak klasycznego ręcznego-linek i innych ustrojstw.

Na razie należy mi się tylko 2,5 zł,bo to znany patent.Hamulce "blokadowe",to juz bedzie 5 zet :)21 :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Dudu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lis 12, 2003 7:28 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Dudu » śr wrz 08, 2004 8:22 pm

tak maja gwintowanie sa nawet odporne na rozne swinstaw. ta sa zaworki do roznego rodzaju uinstalaci np klilatyzacyjnych w budynkach steroanych automatycznie itp. ja w rajdach jeszcze nie jezdze ale pomysl wydal mi sie niezly
trzeba by tylko zastosowac jakis wfny wylaczki albo jakas kombinacje coby mozna bylo szybko docinac i wlanczac poszczegolne kola i w zestawachpo 2 i po 3 juz and tym mysle.... poza zastosowanie zastepczym do blokady to ma to jak juz wyzej pisalem i ktos tam tez dzialanie poprawiania skretow. w uazikach promien dosc duzy a jak by sie jeda ze stron przychamowywalo to bylo by jak w czolgu:) trzeba tylko bedzie uwaza by kolka nie poodpadaly :)

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » śr wrz 08, 2004 8:24 pm

dobra dawaj numer konta...na te 5 zetow i stukaj dalej na temat HAMULCE BLOKADOWE
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw wrz 09, 2004 12:15 am

Sprawa dość prosta:całkowicie autonomiczny układ hydrauliczny z osobną pompą i dwoma elektrozaworami.
Układ oparty na mechanice hamulca recznego,czyli dżwignie i linki-nie zdaje egzaminu.Nie daje się skutecznie wyhamować buksujacego koła.
U nas jest to "pędzone"osobnym pedałem,który obsługuje pilot.
Hamujemy tylko tylną oś,prawe lub lewe koło,lub oba razem.
Prąd płynie przez wyłącznik /stopu np/ zwierny mocowany do pedału i dalej do przekażników elektrozaworów,w zależności jak ustawiony jest przeł na desce.Chodzi tu o to,że przełącznikiem na desce ustawiamy stronę,ale układ reaguje dopiero po naciśnięciu pedału.Wot i wsio.
Parę uwag:
1/hamowanie pojedynczych kół jest pomocne przy powolnym pokonywaniu przeszkód-łatwo wówczas stwierdzić,które koło wymaga przyhamowania.
2/decyzję które koło ma być hamowane można powierzyć elektronice,z wykorzystaniem zabudowanych czujników ABS,ale to dodatkowa komplikacja
3/hamowanie wewnętrznego koła na zakręcie przy szybszej jeżdzie jest nieefektywne.Mówię tu o kołach tylnej osi/z przednią nie próbowaliśmy/.
4/w przypadku braku międzyosiowego/lub jak w naszym wypadku międzyosiowego blokujacego sie samoczynnie/-hamowanie tylnej osi powoduje hamowanie całego samochodu
5/generalnie przy szybszej jeżdzie kierowca nie musi hamować-robi to pilot i wbrew pozorom można to zgrać
6/w razie awarii układu zasadniczego-pozostaje jeszcze rezerwowy
7/układ ten pracuje na tarczach/osobne zaciski/
8/stanowczo odradzam ingerencję w układ zasadniczy:zmiana jego działania poprzez wstawianie w obieg elektrozaworów może być grożna w skutkach.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
fobos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: pn lip 14, 2003 6:28 am
Lokalizacja: Karsznice

Post autor: fobos » pn lis 01, 2004 9:49 pm

Wiem, że temat dość dawno umarł ( został wyczerpany ), ale czy ktoś może podać namiary na te elektrozawory ( najlepiej takie, żeby pasowały na przewody do UAZ'a.

Awatar użytkownika
Dudu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: śr lis 12, 2003 7:28 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Dudu » pn lis 01, 2004 9:58 pm

poszukam czegos i napsze dopiero wrocielmi idzs mi sie neichce :)

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pn lis 01, 2004 9:59 pm

[quote="Adampio"]Pogrzeb na www.uazbuka.ru
quote]

A kto umarł ?? :o
:wink:


Jeden post wyżej gość twierdzi, że temat już umarł, więc dlatego... 8)
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn lis 01, 2004 11:50 pm

fobos pisze:Wiem, że temat dość dawno umarł ( został wyczerpany ), ale czy ktoś może podać namiary na te elektrozawory ( najlepiej takie, żeby pasowały na przewody do UAZ'a.
Pokombinuj z elektrozaworami od gazu/wywalic filterki/.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

KAZIK
 
 
Posty: 141
Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: KAZIK » śr lis 03, 2004 9:51 pm

A jakby zastosować zupełnie inne rozwiązanie?

Np.blokować koła zewnętrznym przeniesieniem napędu. :)4
Sprzęty z zewnętrznym napędem (rolki napędzające dociskane do opony) przecież jeżdżą i to w b. trudnych terenowych warunkach.

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: pomysł na zastąpienie blokady

Post autor: bobbik » czw sie 18, 2011 8:03 pm

wiem że odgrzebałem kotleta ale: ML tak ma zrobione, przyhamowuje buksujące koło.
Można by wziąć byle jaką pompę ABS , wywalić elektronikę zostawić tylko solenoidy i załączać to byle pstryczkami z dechy, w tym sensie że nacisnąć z całej pary hampel, załączyć odpowiedni pstryczek i po puszczeniu pedału odpowiadające danemu pstryczkowi koło trzyma dalej. Zakładając że mamy skuteczne hamulce.....

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: pomysł na zastąpienie blokady

Post autor: Balu-Balu » pt sie 19, 2011 8:29 am

To lepiej jak na każdym przewodzie zamontujesz zawór. Roboty mało a skuteczność że ho ho. :)21 :)21 Pomysł znany, stary i sprawdzony. :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: pomysł na zastąpienie blokady

Post autor: Adampio » pt sie 19, 2011 9:16 am

Wszelki Duch, ale archeologia ;-)

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: pomysł na zastąpienie blokady

Post autor: bobbik » pt sie 19, 2011 9:23 am

archeologia... wyskoczył mi topic jak szukałem jakie węże elastyczne do hamulców podpasować. Zanim doszedłem że od stara to zrobiłem gwinty na 10x1 założyłem od s-klasy. są odrobinę dłuższe i marki febi/bilstein :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość