JAKI SILNIK DO UAZA???

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt wrz 17, 2004 10:07 pm

Jaroma pisze:
:o Naprawde ?? :-? Jakos mi sie wydawalo ze wiecej :( Ale nie szukalem info bo temat mi sie niedawno w glowie pojawil. A chcialem tak ze 120KM i moment te 170Nm conajmniaej :)21
To wrzuc 2.3 od 124 i spoko :)2Ale ze skrzynią.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pt wrz 17, 2004 10:10 pm

Poj.2,4 mod.4C90 koniecznie od żuka a to zewzględu na miskę olejową od Lublina jest z przodu motoru i nie ma miejsca na przedni most więc trzeba przerabiać o to dodatkowe koszty i to spore .Jeżdzi to prawie tak samo jak oryginał Vmax troszkę mniejsza ale chyba lepiej przyspiesza na 2 i jest na niskich biegach mocniejszy przydała by mu się turbina ale trzeba by ciąć budę i wydech by wyszedł na wysokości "deski" rożdzielczej tak że brakło by niejsca na nogi pasażera
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pt wrz 17, 2004 11:06 pm

Klucz,

zapodaj pare szczegolow:

- za il kupiles silniczek, z jakim przebiegiem i czy dlugo szukales?
- czy tarcza sprzeglowa nie jest za mala?
- co z chlodnica?
- ciezar pewnie wiekszy do aluminiowego oryginala, jsli tak to co z resorami przednimi?

Awatar użytkownika
Bartek z Wrocka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartek z Wrocka » pt wrz 17, 2004 11:13 pm

MOC dzięki za podpowiedzi na gg, a także KLUCZ'owi13 dziękuję za propozycję przejażdżki Uazikiem-Andorią - na 100% wpadnę swoim Uazikiem na Oleśnicką i pogadamy, POJEŹDZIMY !! Myślałem już nad tym wszytkim dobry miesiąc - czytałem - słuchałem i ZDECYDOWAŁEM !! !! !! Wsadzam Mercedesa 240D, albo 300D !! !! !! Także pewnie MOC się załamie, że nie dał rady mnie odwieść od tego pomysłu... :) Sorry stary, ale niestety muszę podejść do sprawy trochę praktyczniej - pewnie że chciałbym mieć jakiegoś potwora pod maską ale na razie nie dam rady !!
W związku z moją decyją mam nowe pytanka !!

1) Czym tak naprawdę różni się 240D od 300D ?? Bo ojciec, który się na autach za bardzo nie zna mówi że 240D bardziej udany... ale ja mu już profilaktycznie jakoś nie wierzę :P - który lepszy do UAZA ??

2) Jak ma się sprawa ze spalaniem ropy w tych silnikach?

3) Który łatwiej zamontować i czy przy 300D jest o wiele więcej przeróbek niż przy 240D?

4) Gdzie najlepiej taki silnik kupić? A może kupić jakąś padakę i zrobić kapitalny remont?

PS>Proszę Artura o podanie jakby to się sprawa miała gdybym chciał u niego zamontować taki silniczek!! Ile to by mniej więcej kosztowało... a może masz Artur jakieś fajne dieselki MB na zbyciu?

POZDRAWIAM WSZYSTKICH I CZEKAM !! !! !!
| UAZ 469b |
| Wrocław |

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt wrz 17, 2004 11:18 pm

Kasztanić na forum-to grzech lekki.
Kasztanić uaza jakimś dizlem-piekło masz zapewnione jak w banku :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pt wrz 17, 2004 11:21 pm

Bartek z Wrocka pisze:....
W związku z moją decyją mam nowe pytanka !!

1) Czym tak naprawdę różni się 240D od 300D ?? Bo ojciec, który się na autach za bardzo nie zna mówi że 240D bardziej udany... ale ja mu już profilaktycznie jakoś nie wierzę :P - który lepszy do UAZA ??
Ojciec sie naprawdę nie zna :lol:

Jak już to 300D (pieciocylindrowy MB123) mniejszy problem z upchaniem niz 300D (sześciocylindrowy MB124), najlepiej motac razem ze skrzynią ,tylko znowu pojawia sie problem reduktora.


:)21
LJ 70

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pt wrz 17, 2004 11:35 pm

Adampio pisze:Klucz,

zapodaj pare szczegolow:

- za il kupiles silniczek, z jakim przebiegiem i czy dlugo szukales?
- czy tarcza sprzeglowa nie jest za mala?
- co z chlodnica?
- ciezar pewnie wiekszy do aluminiowego oryginala, jsli tak to co z resorami przednimi?
ad.1 2300 szelestów na liczniku żuk miał 90000 km od nowości ale był z dużej firmy która padła i licznik jeśli był kręcony to do przodu zakup przez hienę która dała za całego żuka 1700 szelestów, stan bdb,szukałem może z pół roku w Auto Giełdzie Dolnośląskiej
ad.2 tarcza i docisk do wyboru uaz żuk mam zuka bo nowa była pod ręką
ad.3 chłodnica aluminiowa zuk dizel 30% wagi ogyginału uaza
ad.4 Lżejszy niż merol 240 nawet nie siadł przód więc na razie spoko zobaczymy jak dostanie w dupę w cięzszym terenie
Jeszcze coś ??
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » sob wrz 18, 2004 12:12 am

klucz13 pisze: tarcza i docisk do wyboru uaz żuk mam zuka bo nowa była pod ręką
To znaczy ze kolo zamachowe ma otwory i pod docisk UAZ-a i Zuka?
No i jak z napedem sprzegla (u mnie jeszcze mechaniczny)
klucz13 pisze:chłodnica aluminiowa zuk dizel 30% wagi ogyginału uaza
Nie boisz sie ze popęka na wertepach i jako aluminiowej nie da sie jej zlutowac? Bo jak przypuszczam zapodales te chłodnice zeby byla dopasowana do silnika?

A i jeszcze jedno, po doswiadczeniach wlasnych z pekaniem obudowy sprzegla wolgi zrozumialem powod przykrecania w uaz-ie tych staliwnych lacznikow. Z czego w Andori jest obudowa sprzegla?

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » sob wrz 18, 2004 12:24 am

Slawquu pisze:2.0 ma 53 kW przy 4600obr/min i moment 123 Nm przy 2800 obr , 2.5 ma moc 66kW i moment 154 Nm przy 2800obr , natomiast 3.0 ma moc 80 kW i moment 185 Nm przy 2800 natomiast 3.0TD ma moc 105 kW i moment 267 Nm przy 2400 obr, mowa tu o wszystkich dieslach z wersji 124
Andoria 4C90: poj.2417 , moc 51,5kW przy 4200 obr/min ,moment 146Nm
.
Uaz :58,9kW przy 4000obr. moment 169Nm
,
Tylko małe ale to wszystko prawda dla nowych silników a nie wiadomo z jakimi przbiegami może być połowa tego a nawet 30% wyjścia
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

UAZmaniak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt wrz 07, 2004 11:39 pm

Post autor: UAZmaniak » sob wrz 18, 2004 1:06 am

Bartku z Wrocka kupuj-montuj silniki tylko z innych terenowek a chodzi mi i mysl przewodnia konstroktorow takowych silnikow. Pozbedziesz sie wielu problemow ktore pozniej bedziesz mial. Przemysl jeszcze czy tylko moc decyduje o wyboze silnika do terenowego samochodu.

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » sob wrz 18, 2004 2:57 am

to widze ze furmanka chcesz jezdzic jak zakladasz te silniki D 8) a 300 - te to jak zapodasz to od razu i resory daj do klepania i niech ci po dwa piora doloza :)23
ogolnie moje zdanie znasz nie bedzie lepiej chodzil samochod ze slabszym silnikiem niz mial - furmanka to max co ci daje :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » sob wrz 18, 2004 8:38 am

Twoje zdanie zna kazdy, ale nie kazdego stac na takie wynalazki :roll:

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » sob wrz 18, 2004 8:48 am

godny uwagi jest 2,9V6 ze scorpiaka(2,4 niewarto bo zawory nie hydrauliczne i moc 20KM mniejsza
miska olejowa pasuje nad most moc 145-150km moment coś ok 230nm(nie pamietam na jakich obrotach ale nisko)
aktualnie mam 2,3 MB 102KM z G i jest cienko, ciut lepiej od uazowołgi bo wyżej się kręci.
ja bedę wkładał scorpiaka z oryginalną skrzynią plus reduktor robur, ale z tego co widziałem w dwóch pojazdach to połączenie skrzyni uazowskiej z takim silnikiem nie jest trudne.
znajomy ma w muscelu 2,9 na kolektorach i gaźniku z granady 2,8 aparat zapłonowy zmotany ze stara - działa nieźle - wg mnie trzeba tylko dograć układ sterowania przyśpieszenia zapłonu.

Awatar użytkownika
Bartek z Wrocka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartek z Wrocka » sob wrz 18, 2004 9:05 am

Taki 2,9 V6 ze Scorpiaka to pali pewnie ze 20l/100km w Uazie... troche duzo :) A co do dodatkowych pior z przodu przy 300D to tak zrobie, ale czy to jest jakis wielki problem techniczny dolozyc jeszcze po 2 z kazdej strony?
| UAZ 469b |
| Wrocław |

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jaroma » sob wrz 18, 2004 9:10 am

Bartek z Wrocka pisze: ....
1) Czym tak naprawdę różni się 240D od 300D ??
Pojemnoscia, moca, momentem i waga. Z tym ze zysk mocy przy wzroscie wagi :-? :-? Ja nie wiem ale Artur pakuje 240 zazwyczaj !!
2) Jak ma się sprawa ze spalaniem ropy w tych silnikach?
Pala wszystko co wlejesz :)21 MB 240 ze zwiekszona dawka pali mi okolo 11litr na 100km
PS>Proszę Artura o podanie jakby to się sprawa miała gdybym chciał u niego zamontować taki silniczek!! Ile to by mniej więcej kosztowało... a może masz Artur jakieś fajne dieselki MB na zbyciu?
Z tego co wiem Artur bedzie dopiero w poniedzialek na necie. Cierpliwosci :)21
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » sob wrz 18, 2004 9:27 am

Bartek z Wrocka pisze:Taki 2,9 V6 ze Scorpiaka to pali pewnie ze 20l/100km w Uazie... troche duzo :) ?
sądzę że będzie palił mniej od orginału.
po scorpiaka pojechałem 240 km
moje dewu jadąc krok w krok za scorupą spaliło ok 10/100 lpg a scorpiak z dwa razy większym silnikiem ok 13/100 (jazda całą drogę tylko na czwórce, łącznie z ruszaniem, poza miastem 110-130 /h)

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » ndz wrz 19, 2004 10:16 am

A motał może ktoś z obecnych silnik MB OM 602 2,5 lub 2,9 do UAZa, bo ostatnio chodzi mi to mocno po głowie, szczególnie, że gaz już stoi tak jak opał
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » ndz wrz 19, 2004 10:25 am

Bartek z Wrocka pisze:Bo ojciec, który się na autach za bardzo nie zna mówi że 240D bardziej udany...
bzdura...300 jest dużo lepszy...cichszy, elastyczniejszy, mocniejszy - i to znacznie...

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pn wrz 20, 2004 11:43 am

No tak jestem właśnie po weekendzie swieżo wróciliśmy ze zmagań rajdowych Z Kościerzyny Jaki i z Niedzielnych występów w Pile. Pytania gdzie i co i za ile zamontuje do uaza proszę kierować na priv. A tak w trzech słowach mogę podsumować 240D i 300D w uazie. Najlepiej proponuje wsiąść do jednego auta i do drugiego przejechać sie i porównać i sami stwierdzicie ze różnicy aż takiej niema co by na kolana powalało w przypadku 300D a komplikacji i kosztów więcej przy opcji 300D. A żeby miarę to jeździło to jeden jaki drugi musi mieć przełożenie 5,125 . Nad żywotnością to różnie bywa słuchy chodzą u rajdowców że 300D lubi obrócić pierwszą panewkę podczas katowania i tegoż też żeśmy w życiu doświadczyli. Wykonaliśmy również parę skoków i połamaliśmy przedni most. Na pewno troszke lepiej sie sprawuje w terenie ma lepszy mom obrot. ale jego masa jest również dużym minusem. My mamy troszkę zacięcia sportowego budujemy sobie maszynkę do ścigania na MB2,8 ale narazie jak sie niema co sie lubi to sie lubi co sie ma i tak po weekendzie: Rajd Kościerzyna 18.09.04 klasa sport - 4 miejsce (uaz 2,4D)
Rajd Kościerzyna wyścig równoległy Trial klasa diesel - finał daliśmy rade trzem Nisan Patrol 2,8td
Rajd Sary Piła 19.09.04 Klasa sport -3 miejsce
Co prawda sam samochód nie jedzie ale tymi 72 konikami czasami dajemy rade się na pudło wdrapać i puchar zdobyc.

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Jaroma » wt wrz 21, 2004 11:09 am

vandall1 pisze:
Jaroma pisze:
:o Naprawde ?? :-? Jakos mi sie wydawalo ze wiecej :( Ale nie szukalem info bo temat mi sie niedawno w glowie pojawil. A chcialem tak ze 120KM i moment te 170Nm conajmniaej :)21
To wrzuc 2.3 od 124 i spoko :)2Ale ze skrzynią.
A jaki silnik dać jesli musze miec disla ?? I nie pytajcie dlaczego musze :)21 tak juz jest ze dynzle lubie i mam :)23
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt wrz 21, 2004 10:08 pm

Paredni temu wrzuciliśmy/raczej skończyliśmy wrzucać/ 4 cylindrowego diesla od 124 -do gazika.Bardzo przyjemnie jedzie i na czarnym dochodzi do 110-120/h Poszedł w Polskę i z tego co wiem właściciel jest zadowolony.Jezeli chcesz-to wpadnij,albo zadzwoń to dam Ci na niego namiar w celu odpytania o wrażenia.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3918
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » wt wrz 21, 2004 11:04 pm

jak chcesz diesla to mb od 123 lub 124 2,4d+skrzynia mb i mosty o przełorzeniu 5,125 i bedziesz smigał w terenie zpinaj reduktor i biegami operuj ja mam 2,2d 60km mb i w ciezkim terenie troszke brakuje ale daje sobie daje rade na czarnym w miescie 10l a na trasie 7-8l i srednia 80-90km/h przyszpieszenie w normie da sie jezdzic, a co do kompotu to uważaj na ekologie
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

molo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 8:54 pm

Post autor: molo » ndz wrz 26, 2004 8:15 pm

ja mam w muscelu włożony z forda granady 2.3 wraz ze skrzynią powiem że chodzi znakomicie pali 13 l gazu!!! tylko że teraz zastanawiam się jak ałożyć przedni napęd bo kupiłem bez przodu!!!!!! ale myślę że jak włożysz taki silniczek i połączysz go ze skrzynią uaza to będzie grało!!! :)2

wojtak4
 
 
Posty: 108
Rejestracja: sob sie 30, 2003 8:48 pm
Lokalizacja: z Mazur

Post autor: wojtak4 » ndz wrz 26, 2004 8:51 pm

Nie Sluchajcie. To juz nudne jak przychodzi kolejny nowy i zaczyna temat silnika do Uaza, przejzyj sobie forum tam juz kilka takich bylo. A nie zaczynac po raz ktorys z kolei to samo pisac. To temat "RZEKA" kazdy swoje chwali, jak ktos ma C330 w uazie to on bedzie najlepszy a jak ktos ma V8 to on bedzie najlepszy. Czy Ty tego nie wiesz. Jedna zasada : Najpierw przejrzyj forum, to naprawde skarbnica wiedzy, potem pisz jak nie znajdziesz, albo dopisuj do starych tematow. Mysalem ze piana mi z pyska pojdzie jak znowu zaczyna sie temat o silnikach.

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » ndz wrz 26, 2004 8:54 pm

to prawda z tymi tematami to nie do wytrzymania jest :-?
a tak btw czy ty masz cos do silnikow V8 ??

:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość