
wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Moderator: Student
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Dobry motor uaza = dobry motor andorii , może andoria ma trochę lepszy dół ale to odczucie subiektywne i się na tym nie znam


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: sob lut 16, 2008 12:07 am
- Lokalizacja: Olsztyn Warmia
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Co bym nie napisał i tak się narażę. Dla mnie Andoria jest trwalsza. Robi mniej więcej jak oryginał. Na dalsze wyjazdy jeszcze raz podkreślam dla mnie ,bardziej bezpieczna. W stosunku do benzyny ekonomiczniejsza,bardziej bezobsługowa, ale gdy Uaz jest zagazowany to już problematyczna ta ekonomia. Myślę ,że UZA to bardziej ideologia i pasja do przeróbek. Zresztą tyle za i przeciw było na tym forum, że by uzasadnić swoją decyzję co do zmiany czy remontu silnika na pewno znajdziesz. To jak z wyższością świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy. Odwieczny problem.
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
okolice Żyrardowa - 4C90 - daj znać na pw to się domówimy kiedy.Adampio pisze:Panowie, czy poza Rybnikiem można zobaczyć i osłuchać gdzieś bliżej Warszawy UAZ-a z Andorią?
pozdrawiam
Marcin
był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Znakomicie. Jak zregeneruję parownik i dojdę z gazem do ładu to bym podjechał.gasti pisze:okolice Żyrardowa - 4C90
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Nie wiem czy opyla sie montować andorie przy obecnych cenach ropy 

Po prostu Seba
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Też o tym myślę i póki oryginał działa to na gazie jest cenowo bezkonkurencyjny. Problem powstanie jak się obecny silnik skończy, a tu jak wiadomo nie zna sie dnia ani godzinyanabol pisze:Nie wiem czy opyla sie montować andorie przy obecnych cenach ropy

- Gocu
- Posty: 486
- Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Ja też będę miał niedługo (jeżeli się Uaz nie sprzeda) problem ze zmianą silnika. Zastanawiam się, czy wsadzać LPG, czy jakiegoś dieselka...
Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Każdy silnik jest dobry i decyzja powina zalezeć od właściciela.Brac pod uwagę doastępnośc częsci zamiennych,posiadaną wiedzę do opanowania usterek silnika i dostępność paliwa.Niektórzy mają ropkę z oszczędności,inni olej z biedronki a inni nie lubią diesla i zawsze wybiorą benzynę.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Hihihi panowie im wyższa cena paliwa na rynku tym szara strefa się zwiększa
a swoją drogą to widząc co się dzieje z rynkiem paliw rząd już dawno powinien odblokować prywatną produkcję bioestrów rolnikom z rzepaku.http://zieloni.osiedle.net.pl/fzbbiopaliwa.htm ale to już rozmowa nie na temat. 



Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
takie słabe 4c90 bez turbiny jest?chmieleś pisze:To prawda sporo informacji na forum poszukaj. Ja mam 4C90 i myślę o turbinie bądź zmianą jednostki na mocniejszą. Zależy do czego potrzebujesz UAZ-a. Jak już tylko turbo. pozdrawiam
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Dychawiczny jest 

WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
WitamAdampio pisze:Znakomicie. Jak zregeneruję parownik i dojdę z gazem do ładu to bym podjechał.gasti pisze:okolice Żyrardowa - 4C90
niestety sprawa już nie aktualna - Uaz poszedł w inne, dobre ręce i wylądował w okolicach Rzeszowa.
Z perspektywy czasu i doświadczeń drugi raz bym się na zamianę silnika na 4C90 nie zdecydował. Wolałbym rozwiązanie dobrze ogarnięta fabryczna benzyna + LPG. Powód - cena ON i koszty związane z zakupem silnika i montażem w samochodzie. Niby tak się mówi, że wszystko pasuje, ale zawsze są jakieś koszty - nawet jak ktoś ma własny warsztat i sam sobie dorobi łapy silnika, instalację elektryczną, przewód do wysprzęglika i kupę innych ważnych pierdół to może je zredukować o jakiś procent. Po za tym kupując silnik używany często bez jego rozebrania i przejrzenia jest ryzykiem go montować. A Andoria 4C90 ma swoje bolączki, które warto mając silnik na wierzchu zrobić. Jak montować to już ogarnięty na tip-top, tak żeby tylko wymieniać olej i zapomnieć, że mamy pod maską silnik.
Jeśli komuś nie przeszkadza że spada prędkość przelotowa (mi to nie przeszkadzało) to może się w Andorię bawić, ja śmigałem po okolicznych polach i lasach, czasem z przyczepką (2t DMC), zero cięzkiego terenu, więc samochód robił swoją robotę i naprawdę w rzadkich przypadkach trzeba było włączyć reduktor.
pozdrawiam
Gasti
był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
duzo spada predkosc przelotowa z Andorią pod maską?
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
U mnie maksymalna prędkość do jazdy (hałas i obroty silnika) to było 70 km/h.
A na roboczo to sobie pyrkałem 50 km/h.
pozdrawiam
Gasti
A na roboczo to sobie pyrkałem 50 km/h.
pozdrawiam
Gasti
był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Ooo, to tak samo jak ja z benzynową Wołgą (jeszcze bez LPG) na wolnych mostachgasti pisze:U mnie maksymalna prędkość do jazdy (hałas i obroty silnika) to było 70 km/h.
A na roboczo to sobie pyrkałem 50 km/h.


Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Ja mialem w jednym z uazów silnik perkinsa, ale na najszybszych mostach... maksymalnie tez jakies 65 km/h jechał, a tak roboczo to 50 km/h.
Nie wiedzialem ze te szybkie mosty są takie chodliwe, poszly na allegro w pół dnia od wystawienia i to za gruba kasę.
Nie wiedzialem ze te szybkie mosty są takie chodliwe, poszly na allegro w pół dnia od wystawienia i to za gruba kasę.
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Co za złomy macie
dziewięć dych - stówka to norma , maks to paczka trzydzieści na oryginale pod plandeką



Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Nie problem się rozpędzić - problem się w porę zatrzymaćklucz13 pisze:Co za złomy maciedziewięć dych - stówka to norma , maks to paczka trzydzieści na oryginale pod plandeką

był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
czyli dale straszny syf a mechanior i furmac cembałgasti pisze:Nie problem się rozpędzić - problem się w porę zatrzymaćklucz13 pisze:Co za złomy maciedziewięć dych - stówka to norma , maks to paczka trzydzieści na oryginale pod plandeką

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
A gdzie się tak Koledze spieszy?klucz13 pisze:dziewięć dych - stówka to norma
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
A miało to być tajemnicą, a ty wszystko musiałeś tak rzeczowo wyjaśnićklucz13 pisze:czyli dale straszny syf a mechanior i furmac cembałgasti pisze:Nie problem się rozpędzić - problem się w porę zatrzymaćklucz13 pisze:Co za złomy maciedziewięć dych - stówka to norma , maks to paczka trzydzieści na oryginale pod plandeką

był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
No panowie kolejna zaleta coby andorię wsadzić , jestem aktualnie po zimowym zlocie w Bornym iiiiii ........ paliła pięknie w każdej chwili
.Wystarczyło 2x podgrzać świeczki, paliwo oczywiście z dodatkiem anty zamarzającym, płyn konkretny w układzie i odpowiednia kompresja, nielejące wtryski...... i tylko olej mineralny w silniku o konsystencji węgla kamiennego
.Najbardziej sie bałem mrozu z soboty na niedzielę ale wsio okejas było.Dodam iż rozrusznik mam stary i wielki bez przekładni planetarnej co przekłada się na wieksze zapotrzebowanie na prąd ale daje lepsze efekty przy rozruchu
.







Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Aby nie zakładać nowego tematu ( wcześniej już chyba było
) zadam to pytanie w tym wątku ale do rzeczy, ile relatywnie zyska na osiągach uaz z andorią turbo po założeniu intercoolera.Dodam iż mój motor fabrycznie nie był przeznaczony pod założenie intercoolera ( wiadomo nowsze silniki z pompą rotacyjną np. honkera mają ) i czy intercooler ma zawsze być przed chłodnica aby owiewało go zimne powietrze z przodu auta czy też mogę zamontować go inaczej. Niektóre auta terenowe mają dodatkowe wentylatorki na inaczej założonych intercoolerach - w których momentach się one załanczają , czy na ( być może ) sygnał z czujnika jakiegoś ( np. na wzór czujnika załanczania wentylatora chłodnicy znajdującego sie w wężu ).Jak według was najlepiej rozwiązać założenie w razie czego takowej chłodnicy powietrza doładowującego
Wiem że najlepiej by było rozwiązać to w oryginalny sposób jednak z przodu jest trochę mało miejsca na oryginalny inter. z np.honkera a poza tym wyjście węży powietrza byłoby skomplikowane.
.Proszę o sugestie w ewentualnym motaniu i wasze opinie
.




Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Intercoolery zakładano fabrycznie nawet do andorii z rzędową pompą. Generalnie podawano że oczekiwany był wzrost mocy do 10% - w zależności czy zwiększało się dawkę czy nie.EDEK:):):):) pisze:Aby nie zakładać nowego tematu ... .
Intercooler powinien być montowany przed chłodnicą by owiewało go możliwie najzimniejsze powietrze. Poza samym zmieszczeniem jest z tym też taki problem że ogranicza to chłodzenie głównej chłodnicy. Taki problem był np w honkach w iraku. U mnie też, gdy jeździłem po górach na pd europy, więc zdemontowałem oryginalny ic sprzed chłodnicy. Drugą lokalizacja była wzięta z pajero i toyot - na silniku. U mnie wyglądało to tak.

Problem jest taki że należy dorobić albo wloty powietrza na masce, albo kanały powietrzne pod maską.
Później przekonstruowałem układ, zamontowałem mały ic ale z dodatkowym wentylatorem. Wentylator załącza przez przekaźnik specjalny czujnik na wylocie z ic - tak jest oryginalnie np w pajero.




W lecie jednak wentylator prazował cały czas, więc zlikwidowałem do i zamontowałem ic tak by chłodziło go powietrze z zewnątrz, - obok cgłównej chłodnicy.

W uazie może zmieściła by się gdzieś obok głównej ta chłodnica z pierwszego zdjęcia. Jeśli ktoś chce mogę taką oddać za tyle ile kupiłem - 80pln. (ma też czujnik do wentylatora)
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.
Fajnie masz to rozwiazane na pierwszym zdjęciu
ale czy zysk z chłodzenia powietrza przez ic nie zostałby zachwiany przez rozgrzany silnik ( chodzi mi o gorąco przekazywane z silnika na przewody powietrza ) bo jeżeli nie to postarałbym się wyprowadzić jak w oryginale na przód przed chłodnicę z jak największym odsunięciem ic od chłodnicy głównej tak by powietrze owiewało chłodnicę główną jak najbardziej a przewody dałbym na górę pomiędzy chłodnicę a silnik ( tak w miarę wypośrodkowane ) .Ponadto czy opłaca się montować IC od auta o większej pojemności niż nasze andorie np. tak od 3.0 TD i czy zwiększy to efekt chłodzenia
.Wiadomo że brak oporu przepływu powietrza ma dużą wagę
.Dodatkowym atutem jest zmniejszenie temperatury gorącego powietrza idącego na głowicę z zarazem zwiększenie trwałości
Czy faktycznie trzeba mu wtedy podkręcić dawkę paliwa ( mój jest strasznie ograniczony przez poprzednika - oszczędzał na paliwie )




Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość