wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: klucz13 » sob paź 08, 2011 9:55 pm

Dobry motor uaza = dobry motor andorii , może andoria ma trochę lepszy dół ale to odczucie subiektywne i się na tym nie znam
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

bibol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: sob lut 16, 2008 12:07 am
Lokalizacja: Olsztyn Warmia

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: bibol » sob paź 08, 2011 10:16 pm

Co bym nie napisał i tak się narażę. Dla mnie Andoria jest trwalsza. Robi mniej więcej jak oryginał. Na dalsze wyjazdy jeszcze raz podkreślam dla mnie ,bardziej bezpieczna. W stosunku do benzyny ekonomiczniejsza,bardziej bezobsługowa, ale gdy Uaz jest zagazowany to już problematyczna ta ekonomia. Myślę ,że UZA to bardziej ideologia i pasja do przeróbek. Zresztą tyle za i przeciw było na tym forum, że by uzasadnić swoją decyzję co do zmiany czy remontu silnika na pewno znajdziesz. To jak z wyższością świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy. Odwieczny problem.

Awatar użytkownika
gasti
 
 
Posty: 136
Rejestracja: pn cze 19, 2006 3:32 pm
Lokalizacja: Korytów
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: gasti » ndz paź 09, 2011 6:48 pm

Adampio pisze:Panowie, czy poza Rybnikiem można zobaczyć i osłuchać gdzieś bliżej Warszawy UAZ-a z Andorią?
okolice Żyrardowa - 4C90 - daj znać na pw to się domówimy kiedy.
pozdrawiam
Marcin
był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: Adampio » wt paź 11, 2011 7:10 pm

gasti pisze:okolice Żyrardowa - 4C90
Znakomicie. Jak zregeneruję parownik i dojdę z gazem do ładu to bym podjechał.

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: anabol » pn paź 17, 2011 2:22 pm

Nie wiem czy opyla sie montować andorie przy obecnych cenach ropy :o
Po prostu Seba

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: Adampio » pn paź 17, 2011 2:32 pm

anabol pisze:Nie wiem czy opyla sie montować andorie przy obecnych cenach ropy :o
Też o tym myślę i póki oryginał działa to na gazie jest cenowo bezkonkurencyjny. Problem powstanie jak się obecny silnik skończy, a tu jak wiadomo nie zna sie dnia ani godziny :cry: .

Awatar użytkownika
Gocu
Posty: 486
Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: Gocu » pn paź 17, 2011 2:44 pm

Ja też będę miał niedługo (jeżeli się Uaz nie sprzeda) problem ze zmianą silnika. Zastanawiam się, czy wsadzać LPG, czy jakiegoś dieselka...
Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: carinus » pn paź 17, 2011 6:29 pm

Każdy silnik jest dobry i decyzja powina zalezeć od właściciela.Brac pod uwagę doastępnośc częsci zamiennych,posiadaną wiedzę do opanowania usterek silnika i dostępność paliwa.Niektórzy mają ropkę z oszczędności,inni olej z biedronki a inni nie lubią diesla i zawsze wybiorą benzynę.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: EDEK:):):):) » wt paź 18, 2011 7:01 pm

Hihihi panowie im wyższa cena paliwa na rynku tym szara strefa się zwiększa :)21 :wink: a swoją drogą to widząc co się dzieje z rynkiem paliw rząd już dawno powinien odblokować prywatną produkcję bioestrów rolnikom z rzepaku.http://zieloni.osiedle.net.pl/fzbbiopaliwa.htm ale to już rozmowa nie na temat. :(
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Frolik
Posty: 393
Rejestracja: śr lut 25, 2009 10:52 am

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: Frolik » wt sty 31, 2012 9:57 am

chmieleś pisze:To prawda sporo informacji na forum poszukaj. Ja mam 4C90 i myślę o turbinie bądź zmianą jednostki na mocniejszą. Zależy do czego potrzebujesz UAZ-a. Jak już tylko turbo. pozdrawiam
takie słabe 4c90 bez turbiny jest?

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: tiger » wt sty 31, 2012 10:46 am

Dychawiczny jest :D
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
gasti
 
 
Posty: 136
Rejestracja: pn cze 19, 2006 3:32 pm
Lokalizacja: Korytów
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: gasti » czw lut 02, 2012 9:34 am

Adampio pisze:
gasti pisze:okolice Żyrardowa - 4C90
Znakomicie. Jak zregeneruję parownik i dojdę z gazem do ładu to bym podjechał.
Witam
niestety sprawa już nie aktualna - Uaz poszedł w inne, dobre ręce i wylądował w okolicach Rzeszowa.
Z perspektywy czasu i doświadczeń drugi raz bym się na zamianę silnika na 4C90 nie zdecydował. Wolałbym rozwiązanie dobrze ogarnięta fabryczna benzyna + LPG. Powód - cena ON i koszty związane z zakupem silnika i montażem w samochodzie. Niby tak się mówi, że wszystko pasuje, ale zawsze są jakieś koszty - nawet jak ktoś ma własny warsztat i sam sobie dorobi łapy silnika, instalację elektryczną, przewód do wysprzęglika i kupę innych ważnych pierdół to może je zredukować o jakiś procent. Po za tym kupując silnik używany często bez jego rozebrania i przejrzenia jest ryzykiem go montować. A Andoria 4C90 ma swoje bolączki, które warto mając silnik na wierzchu zrobić. Jak montować to już ogarnięty na tip-top, tak żeby tylko wymieniać olej i zapomnieć, że mamy pod maską silnik.
Jeśli komuś nie przeszkadza że spada prędkość przelotowa (mi to nie przeszkadzało) to może się w Andorię bawić, ja śmigałem po okolicznych polach i lasach, czasem z przyczepką (2t DMC), zero cięzkiego terenu, więc samochód robił swoją robotę i naprawdę w rzadkich przypadkach trzeba było włączyć reduktor.
pozdrawiam
Gasti
był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał

Frolik
Posty: 393
Rejestracja: śr lut 25, 2009 10:52 am

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: Frolik » czw lut 02, 2012 9:46 am

duzo spada predkosc przelotowa z Andorią pod maską?

Awatar użytkownika
gasti
 
 
Posty: 136
Rejestracja: pn cze 19, 2006 3:32 pm
Lokalizacja: Korytów
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: gasti » pt lut 03, 2012 7:22 pm

U mnie maksymalna prędkość do jazdy (hałas i obroty silnika) to było 70 km/h.
A na roboczo to sobie pyrkałem 50 km/h.
pozdrawiam
Gasti
był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: Adampio » sob lut 04, 2012 12:23 am

gasti pisze:U mnie maksymalna prędkość do jazdy (hałas i obroty silnika) to było 70 km/h.
A na roboczo to sobie pyrkałem 50 km/h.
Ooo, to tak samo jak ja z benzynową Wołgą (jeszcze bez LPG) na wolnych mostach :)21 :)21

Frolik
Posty: 393
Rejestracja: śr lut 25, 2009 10:52 am

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: Frolik » sob lut 04, 2012 2:12 pm

Ja mialem w jednym z uazów silnik perkinsa, ale na najszybszych mostach... maksymalnie tez jakies 65 km/h jechał, a tak roboczo to 50 km/h.

Nie wiedzialem ze te szybkie mosty są takie chodliwe, poszly na allegro w pół dnia od wystawienia i to za gruba kasę.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: klucz13 » sob lut 04, 2012 5:28 pm

Co za złomy macie :roll: dziewięć dych - stówka to norma , maks to paczka trzydzieści na oryginale pod plandeką
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
gasti
 
 
Posty: 136
Rejestracja: pn cze 19, 2006 3:32 pm
Lokalizacja: Korytów
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: gasti » sob lut 04, 2012 7:44 pm

klucz13 pisze:Co za złomy macie :roll: dziewięć dych - stówka to norma , maks to paczka trzydzieści na oryginale pod plandeką
:)21
Nie problem się rozpędzić - problem się w porę zatrzymać :wink:
był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: klucz13 » sob lut 04, 2012 8:13 pm

gasti pisze:
klucz13 pisze:Co za złomy macie :roll: dziewięć dych - stówka to norma , maks to paczka trzydzieści na oryginale pod plandeką
:)21
Nie problem się rozpędzić - problem się w porę zatrzymać :wink:
czyli dale straszny syf a mechanior i furmac cembał
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: Adampio » ndz lut 05, 2012 2:06 am

klucz13 pisze:dziewięć dych - stówka to norma
A gdzie się tak Koledze spieszy?

Awatar użytkownika
gasti
 
 
Posty: 136
Rejestracja: pn cze 19, 2006 3:32 pm
Lokalizacja: Korytów
Kontaktowanie:

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: gasti » ndz lut 05, 2012 7:16 pm

klucz13 pisze:
gasti pisze:
klucz13 pisze:Co za złomy macie :roll: dziewięć dych - stówka to norma , maks to paczka trzydzieści na oryginale pod plandeką
:)21
Nie problem się rozpędzić - problem się w porę zatrzymać :wink:
czyli dale straszny syf a mechanior i furmac cembał
:)21
A miało to być tajemnicą, a ty wszystko musiałeś tak rzeczowo wyjaśnić :roll:
był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: EDEK:):):):) » pn lut 06, 2012 7:29 am

No panowie kolejna zaleta coby andorię wsadzić , jestem aktualnie po zimowym zlocie w Bornym iiiiii ........ paliła pięknie w każdej chwili :)21 :)21 :)21 .Wystarczyło 2x podgrzać świeczki, paliwo oczywiście z dodatkiem anty zamarzającym, płyn konkretny w układzie i odpowiednia kompresja, nielejące wtryski...... i tylko olej mineralny w silniku o konsystencji węgla kamiennego :)11 :)11 :)11 .Najbardziej sie bałem mrozu z soboty na niedzielę ale wsio okejas było.Dodam iż rozrusznik mam stary i wielki bez przekładni planetarnej co przekłada się na wieksze zapotrzebowanie na prąd ale daje lepsze efekty przy rozruchu :)21 .
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: EDEK:):):):) » sob lut 11, 2012 5:49 pm

Aby nie zakładać nowego tematu ( wcześniej już chyba było :roll: ) zadam to pytanie w tym wątku ale do rzeczy, ile relatywnie zyska na osiągach uaz z andorią turbo po założeniu intercoolera.Dodam iż mój motor fabrycznie nie był przeznaczony pod założenie intercoolera ( wiadomo nowsze silniki z pompą rotacyjną np. honkera mają ) i czy intercooler ma zawsze być przed chłodnica aby owiewało go zimne powietrze z przodu auta czy też mogę zamontować go inaczej. Niektóre auta terenowe mają dodatkowe wentylatorki na inaczej założonych intercoolerach - w których momentach się one załanczają , czy na ( być może ) sygnał z czujnika jakiegoś ( np. na wzór czujnika załanczania wentylatora chłodnicy znajdującego sie w wężu ).Jak według was najlepiej rozwiązać założenie w razie czego takowej chłodnicy powietrza doładowującego :roll: Wiem że najlepiej by było rozwiązać to w oryginalny sposób jednak z przodu jest trochę mało miejsca na oryginalny inter. z np.honkera a poza tym wyjście węży powietrza byłoby skomplikowane. :-? .Proszę o sugestie w ewentualnym motaniu i wasze opinie 8) .
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: wieprzowina » sob lut 11, 2012 6:34 pm

EDEK:):):):) pisze:Aby nie zakładać nowego tematu ... .
Intercoolery zakładano fabrycznie nawet do andorii z rzędową pompą. Generalnie podawano że oczekiwany był wzrost mocy do 10% - w zależności czy zwiększało się dawkę czy nie.
Intercooler powinien być montowany przed chłodnicą by owiewało go możliwie najzimniejsze powietrze. Poza samym zmieszczeniem jest z tym też taki problem że ogranicza to chłodzenie głównej chłodnicy. Taki problem był np w honkach w iraku. U mnie też, gdy jeździłem po górach na pd europy, więc zdemontowałem oryginalny ic sprzed chłodnicy. Drugą lokalizacja była wzięta z pajero i toyot - na silniku. U mnie wyglądało to tak.
Obrazek
Problem jest taki że należy dorobić albo wloty powietrza na masce, albo kanały powietrzne pod maską.
Później przekonstruowałem układ, zamontowałem mały ic ale z dodatkowym wentylatorem. Wentylator załącza przez przekaźnik specjalny czujnik na wylocie z ic - tak jest oryginalnie np w pajero.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
W lecie jednak wentylator prazował cały czas, więc zlikwidowałem do i zamontowałem ic tak by chłodziło go powietrze z zewnątrz, - obok cgłównej chłodnicy.
Obrazek

W uazie może zmieściła by się gdzieś obok głównej ta chłodnica z pierwszego zdjęcia. Jeśli ktoś chce mogę taką oddać za tyle ile kupiłem - 80pln. (ma też czujnik do wentylatora)

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: wymiana silnika z oryginalnego na Diesel Andoria 4C90.

Post autor: EDEK:):):):) » sob lut 11, 2012 7:35 pm

Fajnie masz to rozwiazane na pierwszym zdjęciu :P ale czy zysk z chłodzenia powietrza przez ic nie zostałby zachwiany przez rozgrzany silnik ( chodzi mi o gorąco przekazywane z silnika na przewody powietrza ) bo jeżeli nie to postarałbym się wyprowadzić jak w oryginale na przód przed chłodnicę z jak największym odsunięciem ic od chłodnicy głównej tak by powietrze owiewało chłodnicę główną jak najbardziej a przewody dałbym na górę pomiędzy chłodnicę a silnik ( tak w miarę wypośrodkowane ) .Ponadto czy opłaca się montować IC od auta o większej pojemności niż nasze andorie np. tak od 3.0 TD i czy zwiększy to efekt chłodzenia :-? .Wiadomo że brak oporu przepływu powietrza ma dużą wagę 8) .Dodatkowym atutem jest zmniejszenie temperatury gorącego powietrza idącego na głowicę z zarazem zwiększenie trwałości :-? Czy faktycznie trzeba mu wtedy podkręcić dawkę paliwa ( mój jest strasznie ograniczony przez poprzednika - oszczędzał na paliwie )
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość