Dlaczego i kiedy most czasami wybucha?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » pt paź 22, 2004 9:50 pm

aa tam sparciale bfg sie nie licza :wink:
jutro chyba zdejme swoj zapas i przyloze do Twoich i bede mial jasnosc w temacie :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt paź 22, 2004 9:55 pm

Ja nie musze chodzic do garazu bo juz to kiedys przerabialem. Mialem oryginalne ja 192 i zalozylem 31x10.50bfg. No i bfg byly nieco wieksze.

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » pt paź 22, 2004 10:08 pm

To dziwne bo moj sasiad ma wlasnie bfg 31 w gaziku i te moje mt jak jezdzilismy byly wieksze na 100% :o Ale moze poprostu koledzy z za wschodniej granicy narobili tych MT w wielu fabrykach i nie wszystkie wyszly w takim samym rozmiarze-nie wiem, ale jestm pewioen ze te byly wieksze od 31

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Re: mosty

Post autor: SebastianS » sob paź 23, 2004 3:04 am

ub40 pisze:Slabym punktem mostu tylnego uaza jest lozysko male podpierajace tryb atakujacy a wlasciwie przegroda w ktorej ono sie znajduje, i dlatego bardzo wazna rzecza jest czeste kontrolowanie luzu na lozysku glownym trybu atakujacego i kasowanie luzu.
... I prewencyjne wyjebanie tego gównianego łożyska, które i tak poza zwiększonym ryzykiem wybuchu niewiele daje...

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » sob paź 23, 2004 3:43 am

i tu sa dwie szkoly a wlasciwie obozy :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » sob paź 23, 2004 9:30 am

Ogolnie jak obciążysz mozst to każdy sie wysypie, tylko jeden wczesniej, a drogi pozniej

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » sob paź 23, 2004 1:49 pm

ja też przymierzałem...i żadne 31 nie było większe od ja-192...a jedne ateki nawet z 5 cm mniejsze...

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » sob paź 23, 2004 2:00 pm

Są 3 opcje-albo ty i ja mamy jakies lewe 31 (do dwoch przymierzalem) albo inni maja zle dane, albo ruscy robili w ruznych rozmiarach piszac ze sa w takich samych

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » sob paź 23, 2004 2:04 pm

to że 31 różnią się wysokością to nic nowego...inne zresztą też...zależy od humoru producenta - jak sobie wymyśli...ja mam teraz 215/75 i brakuje im do 31 od 1 do 3 cm - i co ? kłamią producenci i tyle...

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » sob paź 23, 2004 2:21 pm

No niestety tak jest.. ale ja przykladalem do bgf, a kolega mowil ze od bgf sa mniejsze...

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob paź 23, 2004 4:11 pm

Teraz mam zalozone w 452 ruskie mt-eki ale ten drugi typ- a mianowicie Ja-198 i te sa faktycznie wieksze ale poprzednie Ja-192 mialem mniejsze. Cholera wie czemu ale jestem pewien bo tez je mierzylem stawiajac jedne obok drugich., Moze tamte byly klepane w innej fabryce. Napewno bylo tak ze na jednych Ja-192 pisali 8.40-15 a na innych 215/90-15, wiec cholera wie czy ich nie tlukli w kilku fabrykach. Problem w tym ze ktos zalozy dwie takie na przod i dwie i srakie na tyl i popierdo...mu waly albo dyfry. Moze skocze jeszcze na wies bo tam trzymam swojego 469. Ciekawe jaki tam rozmiar bedzie. Przymierze do herkulesow 31', ciekawe co wyjdzie :lol:

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » sob paź 23, 2004 6:13 pm

beda wieksze napewno :)2

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

gumy

Post autor: ub40 » sob paź 23, 2004 8:19 pm

A tak na prawde to nie ma znaczenia czy mniejsze czy wieksze o pare cm tylko byle jednakowena wszystkich kolach
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » sob paź 23, 2004 8:24 pm

Zlezy o jaiim znaczeniu moowisz.. Wiadomo ze i wieksza tym w teren lepsza i tym gorsza dla podzespołów...

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob paź 23, 2004 10:58 pm

Ub 40 chodzilo o to ze musza byc jednakowe na przedniej i tylnej osi bo inaczej na zblokowanych walach czyli na dolaczonym przodzie nie beda sie zgadzac predkosci obrotowe walow i wszystko popier...

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » ndz paź 24, 2004 10:20 am

AAA nie zrozumialem :oops: Chyba z enie masz blokady mechanizmu miedzyosiowego :lol:

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz paź 24, 2004 2:30 pm

Bylem dzisiaj mierzyc ruskie Ja 192 z Herculesem terra track 31". Rozmiar identyczny, zadnej roznicy na obwodzie, nawet hercules o 1cm wiekszy ale to wynika z tego ze mial ladny nie zjechany bieznik. :lol:

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » ndz paź 24, 2004 3:00 pm

ja przystawialem do truck 2000 i dwieksze sa aa. albo te moje sa jakies lewe 31 albo inne ja. Zreszta juz nie wazne bo nie o tym mial byc ten temat chyba.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz paź 24, 2004 3:08 pm

Przynajmniej teraz ludziska beda wiedziec ze nie ma co patrzec na to co jest napisane na oponie tylko lepiej przymierzyc :wink:

Awatar użytkownika
Paweł Cybulski
Posty: 490
Rejestracja: czw maja 06, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Nieporęt k. W-wa

Post autor: Paweł Cybulski » ndz paź 24, 2004 3:26 pm

Noi to to chyba itak wiadomo 8) A ile ci wyszło obwoidu tego 31?

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz paź 24, 2004 3:35 pm

Miara tego nie mierzylem tylko postawilem jedne obok drugich.

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pn paź 25, 2004 6:20 am

Bart03 pisze:Teraz mam zalozone w 452 ruskie mt-eki ale ten drugi typ- a mianowicie Ja-198 i te sa faktycznie wieksze ale poprzednie Ja-192 mialem mniejsze. Cholera wie czemu ale jestem pewien bo tez je mierzylem stawiajac jedne obok drugich., Moze tamte byly klepane w innej fabryce. Napewno bylo tak ze na jednych Ja-192 pisali 8.40-15 a na innych 215/90-15, wiec cholera wie czy ich nie tlukli w kilku fabrykach. Problem w tym ze ktos zalozy dwie takie na przod i dwie i srakie na tyl i popierdo...mu waly albo dyfry. Moze skocze jeszcze na wies bo tam trzymam swojego 469. Ciekawe jaki tam rozmiar bedzie. Przymierze do herkulesow 31', ciekawe co wyjdzie :lol:
Kiedys kiedys produkowali jak 192 do gazików i były 16"i durzo durzo durzo mniejsze. A obecne jaki maja 32" proponuje metrówke wziąć

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5559
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » pn paź 25, 2004 7:28 am

ludzie ale pitolicie

Ja 192 sa wyższe od 31' - a jakkto nie wierzy idę o zakład o browara - Ja 192 mam na autku więc w każdej chwili możemy przymierzyć - jestem teraz w łodzi -

ogólnie mówiac Ja 192 są porównywalne wyskością oponie 32' - troszku startej :)
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn paź 25, 2004 7:38 am

To moze pomierzymy swoje opony ??
Kazdy poda jakie ma opony , ich wysokość i wszystko stanie się jasne.


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » pn paź 25, 2004 7:59 am

kpeugeot pisze:ludzie ale pitolicie
Ja 192 sa wyższe od 31' - a jakkto nie wierzy idę o zakład o browara - Ja 192 mam na autku więc w każdej chwili możemy przymierzyć - jestem teraz w łodzi -
ogólnie mówiac Ja 192 są porównywalne wyskością oponie 32' - troszku startej :)
Dokładnie pitolą a nie wiedzą o czym.
Masz racie bo orginalne ja- 192 i stara wersia ja-245 mają wymiar w calach 31,8 cala więc nie mogą być mniejsze niż 31 cali chyba zę zjechane prawie na zero bieżnika.
Co do róznic to dopiero polski stomil poznań i rosjanie po 1989 roku wprowadzili zmniejszone opony łamane na 90 i tu uwaga założenie starego typu rosyjskiej 8,40x15 i nowej niby też 8.40x15 a defakto 8,40x15/90 to jest powód wybuchów bo są to różne wymiarowo opony.
Nawet od opony ja-192 uzależniony jest przeswit uaza na afganach bo tylko wtedy ma on 300mm gdy sa założone ja-192 bo przy obecnych ja-245 to ma 280mm.
Tak więc przy zakupie opon ze wschodu do uaza trzeba uwazać na na oznaczenia w calach starego typu ( np. 8,40x15) i te nowsze (215x380), bo na oponach obniżanych na 90 oznaczenie 8,40x15 jest mylace dopiero oznaczenie 215/90/380 muwi prawde o oponie, Ale u nich już tak jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości