469 vs 452

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » śr mar 02, 2005 11:18 pm

killer dla mnie wybór oczywisty : 452 lub 469

co ruskie to ruskie nawet jak sie lampa zepsuje to mlotkiem naprawisz :)21
a tak serio to sie zastanów w jakim terenie chcesz jeździć (podpowiem to wciąga) i wybieraj adekwatnie.. powiem Ci ze mam w swoim 7 miejsc i nie jest to luxus szczegolnie ze zima z ostatnich 2 nic nie widac (hardtop) ale latem plandeke mozna odwinac i masz kabrio.. 469 tez duzo przewieziesz..
452 no cóż też ma swoje zalety i bardzo mi sie podoba (szczegolnie ten ze zdjecia moraleza :wink: ) ale zwaz na to że latem bedziesz chcial zabrac znajomych namale upalanko w las poloczone np. z piknikiem nad rzeczka to w ogorze bialko im sie zetnie no chyba że coś sam wykombinujesz (klima, szyber itp. ) :roll:

po prostu przemyśl wszystko wypisz sobie za i przeciw obydwu, obejrzyj kilka egzemplarzy i zdecyduj sie.. :)
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » śr mar 02, 2005 11:28 pm

kubas pisze: w ogorze bialko im sie zetnie no chyba że coś sam wykombinujesz (klima, szyber itp. ) :roll:
przesadzasz otwiera sie 4 okienka i nie jest zle :)21
ale jak ktos chce miec przeciag to zawsze mozna zrobic cos takiego

Obrazek


:)21
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr mar 02, 2005 11:33 pm

moralez pisze: przesadzasz otwiera sie 4 okienka i nie jest zle :)21
ale jak ktos chce miec przeciag to zawsze mozna zrobic cos takiego
Faktycznie tak podciete spodenki :roll: to musi byc przeciag :)13
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » czw mar 03, 2005 1:02 am

@moralez

wez przestan bo popadne jeszcze w depreche ze wybralem 469 a nie 452 i nie mam teraz takich widoków.. :)21

swoją drogą to :)2 tak sie ten ogóras od środka prezentuje :)21
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw mar 03, 2005 7:57 am

Honker przez to jest idealny na wyprawy że ma na tyle miejsca iż można tam mieszkać spać itd., nie tracąc proporcji auta terenowego. Ogór (mimo iż mam do niego sentyment – mam taki w pracy) – to dostawczak. Co do niezawodności, to widząc posty na forum uaza też chyba nie ma porównania. Jeśli się nie kupi Honkera-kupy z 1990 to późniejsze wersje w przeciwieństwie do uazów są normalnymi, cywilizowanymi autami

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paranoic_killer » czw mar 03, 2005 1:34 pm

Nie no stary- jak bym chciał cywilizowany samochód to bym się szarpnął na toyote (za jakieś 5-10 lat jakbym na nią zarobił :D )! Ruskie czołgi są cudowne właśnie dlatego że są totalnie nie cywilizowane- głośne blaszanki i nigdy nie wiesz co ci się za chwile rozleci! Zresztą można je naprawić wszędzie za pomoca czegokolwiek (najlepszy jest młotek :wink: ) i to jest ten klimat! Dla kontunuacji dyskusji- w ciężki teren się nie pcham i w najbliższym czasie nie mam zamiaru, więc super terenowa fura mi nie potrzebna- małe upalanko w weekendy to jest to! Poza tym szykuje się na imprezki takie jak kozackie wertepy więc funkcja mieszkalna jest dość istotna. Największy ból to to że ogórem nigdy nie jeździłem- szmaciaka znam dość dobrze. Jako że samochód będzie w 70% używany do jazdy po drogach bitych to wizja urwanej wątroby w 469ce staje mi przed oczami :wink: Chyba jednak ogór- tylko teraz musze się jakimś przejechać zeby przypieczętować decyzje! Czekam tez na pomysły a propos przeróbek- podwyższenie zawieszenia, instalacja gazu (najchętniej 2 butli- gdzie najlepiej), bagażnik dachowy itp. Oraz powiedzcie co sądzicie o montarzu afganów do ogóra- tematy o afganach były, ale nigdy w odniesieniu do 452ki.
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » czw mar 03, 2005 5:14 pm

Skoro zabraniacie kasztanić a nawet każecie iść spać to mam argument merytoryczny:
ogóra mozna zamknąć, mniej lub bardziej skutecznie, a oplandeczonego 469 nie można. Co utrudnia używanie go jako transportu do wycieczek wymagających opuszczenia auta i zwiedzania pieszo.

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » czw mar 03, 2005 6:02 pm

maruda pisze:Skoro zabraniacie kasztanić a nawet każecie iść spać to mam argument merytoryczny:
ogóra mozna zamknąć, mniej lub bardziej skutecznie, a oplandeczonego 469 nie można. Co utrudnia używanie go jako transportu do wycieczek wymagających opuszczenia auta i zwiedzania pieszo.
:)20
argument teoretycznie prawdziwy ale w praktyce bez znaczenia w czasach kiedy kazda osobowke z nowoczesnymi zabezpieczeniami wprawny zlodziej (Polak) otwiera w kilka sekund
13 lat posiadania plandekowca 469 i jakos nigdy (odpukac) nikt sie do niego nie wlamal, malo tego czasem byl zostawiany pod blokiem bez plandeki i tez nic, a przez ten czas mialem chyba kilkanascie wlamow do zamknietych osobowek :roll:
faktem jest ze zlota w uazie nie zostawialem na widoku :wink: ale jakis plecak/torbe owszem
Obrazek

Awatar użytkownika
sator6
Posty: 372
Rejestracja: sob lis 06, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: sator6 » czw mar 03, 2005 6:40 pm

http://452.dn.ru/gallery/view_album.php ... m58&page=1

http://452.dn.ru/gallery/view_album.php ... m22&page=4

Tylko kilka przykladów UAZ-a 452. Polecam ogólnię tę stronkę :D
A wygląd?? dla mnie bomba

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paranoic_killer » czw mar 03, 2005 7:08 pm

Faktycznie ta stronka jest zawalista- własnie takiego ogóra jak ten na fotkach chciałbym miec- ale to dłuuga droga przede mną. A co do zamknięcia- hmmm ja bym sie jednak bał zostawić szmaciaka z cb w środku, a przecież nie będe go nosił w ręku! Fartowny jesteś- mi wykręcili tylne siedzonka- te z bagażnika! Nie wiem na co one komu, ale cóż...
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

Awatar użytkownika
sator6
Posty: 372
Rejestracja: sob lis 06, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: sator6 » czw mar 03, 2005 7:24 pm

Paranoic daj na PM mam troszki materiałów o 452 zwłaszcza wyprawowych. Cosik sobie dobierzesz albo GG- 3118863

wojtak4
 
 
Posty: 108
Rejestracja: sob sie 30, 2003 8:48 pm
Lokalizacja: z Mazur

Post autor: wojtak4 » czw mar 03, 2005 8:07 pm

zalezy co i jak do czego te auta, w teren oczywiscie 469 a do transportu gdzies na polach, lekki terenik to ogorek

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paranoic_killer » czw mar 03, 2005 10:26 pm

Pozwólcie ze porusze jeszcze jeden temat- przeróbki silnika w ogórze na uazowołgę. Było już omawiane na forum jak to zrobic, ale nie znalazłem informacji dotyczących tego jak taka zmota się zachowuje w terenie- co najważniejsze- przy załączonym reduktorze. Czy ten motor nie jest za szybki na uazowski reduktor? Chodzi mi konkretnie o to czy przy stromych zjazdach, jak sobie wbije 1ke czy 2ke i reduktor to nie okaże się że fura dalej pędzi na złamanie karku, a używanie hamulca w takich sytuacjach jest dosyć kłopotliwe (szczególnie jeśli podłoże jest miękki bądź mokre- samochód pieknie staje bokiem).
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paranoic_killer » ndz mar 06, 2005 11:45 am

Cóż Moralez rozwiał moje wątpliwości w sprawie reduktora- przepraszam za tak infantylne pytania, ale dopiero zapoznaje się z tajnikami mechaniki (szczególnie radzieckiej) :D
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości