hamowanie silnikiem

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » sob wrz 20, 2008 12:48 pm

Były uazy z odcięciem paliwa przy hamowaniu silnikiem. Miały zawór elektromagnetyczny na gaźniku (wymaga zapłonu elektronicznego). Teoretycznie można coś takiego również do LPG podłączyć. Po prostu poprowadzić od tego zaworu starowanie zaworem LPG - najlepiej jeśli jest w samym parowniku.
U mnie był już zapłon elektroniczny ale tego modułu od odcięcia brak.
Puki co w górach przy zjazdach robię pstryk przełącznikiem gaz/benzyna/0 na 0 po prostu (swoją drogą dużo lepiej hamuje silnik wtedy).
Nie wiem czy Żuki też to miały.
Na upartego można by taki układ samemu zrobić lub poszukać na elektroda.pl. Obroty silnika da się choćby z przerywacza czytać. No i trzeba jakiś czujnik do przepustnicy zrobić, który pokaże że jest zamknięta - niektóre gaźniki w standardzie mają.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » sob wrz 20, 2008 1:18 pm

Trzeba by było podpatrzeć jak to było w gaźnikowych polonezach czy ładach - te ostatnie też na pewno miały taki układ - może da się dopasować. Np. cały moduł zapłonowy lub tylko styki do odcięcia wykorzystać.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » sob wrz 20, 2008 4:33 pm

Łada Samara:
8 > Czujnik przepustnicy - dość łatwo dorobić - musi tylko zmasować po zamknięciu przepustnicy - poszukaj zdjęcia gaźnika w sieci.
7 > zawór elektromagnetyczny - podłączasz do zaworu lpg
27 > moduł sterujący odcięciem - wyraźnie zlicza obroty z impulsów na przewodzie cewka-moduł zapłonu - tam gdzie podłączasz obrotomierz.

Wygląda trywialnie.

Jak dopadnę taki modół to sam sobie zrobię - a co :lol:

http://www.autolada.hg.pl/schinst2110_d.jpg
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » sob wrz 20, 2008 4:44 pm

Jedna ważna uwaga - ten moduł jest policzony na malutki zaworek dyszy gaźnika więc zawór gazowy (dużo większy jednak) być może trzebaby było przez przekaźnik podłączyć.
No i pytanie czy zdąży gaz dojść z parownika tak aby silnik wcześniej nie zgasł nim paliwo dostanie.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
ja_qbek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pn lip 14, 2008 9:48 pm

Post autor: ja_qbek » pn wrz 22, 2008 9:42 pm

kto oszczędny ma uaza?
kto montuje lpg do uaza?

nic sie nie zgadza

a jaki bieg pod czy z górki- a jakie to ma znaczenie - byleby pokonac przeszkode!
keep your rules every day...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość