Opony do Uaza jakie najlepiej kupić
Moderator: Student
- piotrek_uaz
- Posty: 534
- Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
- Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy
Nieco modyfikując temat. Kupiłem kiedyś Uaz z oponami Stomil na oryginalnych felgach. Powiedzcie czy te oryginalne rosyjskie Ya będą od nich lepsze przy prowadzeniu na asfalcie (zastanawiam się czy zmienić). W tej chwili strasznie niepewnie się jedzie po czarnym a szczególnie kiedy są koleiny. Ale może to nie kwestia opon...
rybak
Byłem u znajomego wulkanizatora i po rozmowie zasugerował mi opony do uaza 90/10 albo 60/40. I teraz mam pytanie które wybrać..
Nie wiem na ile on mówił prawde ale powiedział ze 90/10 rewelacyjnie spisuje sie w cięzkim terenie, ale na ulicy jesty beznadziejne, gdy temp sachodzi poniżej 0 traca one swoje właściwości i na polnych zmarźnietych drogach wogole sie nie spisuja. I proponował optymalne rozwiazanie 60/40. Co Mi poradzicue które wybrać..


LAND ROVER DISCOVERY 96'
AUDI B4 Cabrio V6 2.8
PASSAT B5 1.9 TDI 152 KM 336NM
AUDI B4 Cabrio V6 2.8
PASSAT B5 1.9 TDI 152 KM 336NM
- goralski
-
- Posty: 10926
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
- Kontaktowanie:
nie znam się ale nie widziałem jeszcze żeby ruska opona zimą nie była twarda jak kamień...skład mieszanki jest taki że twardnieją przy niższych temp (od 7stopniach C właściwie) ya-192 w zimie jest niepraktyczna i często niebezpieczna,w lecie lepiej się spisuje na niskim ciśnieniu.
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S
- m.organisciak
-
- Posty: 233
- Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:57 pm
- Lokalizacja: Toruń
Jedno malutkie pytanko - śmigam na Ya - 192 i właściwie jestem zadowolony, ale o kopi simexa też słyszałem - że to najtrafniejszy wybór. Nie jestem wprawdzie zwolennikiem skrajnie ekstremalnej jazdy- ale mieć i nie jeździć to lepiej niż nie mieć.
Pytanie nie brzmi - czy słusznie było by kupic simexy nalewki - bo sam uważam, że mi się przydadzą, pytanie jak duże rzeczywiście opisywane było wielokrotnie (chyba wybór padnie na 33 cale). intryguje mnie natomiast wytrzymalość takiej opony na czarnym. Moje Ya 192 przejechały juz 6 k kilometrów i zużycie widzę niewielkie. Jak wygladać będa Nalewki - kopie simexa po 6 k kilometrów przejechanych w 3/4 po asfalcie ?
Pytanie nie brzmi - czy słusznie było by kupic simexy nalewki - bo sam uważam, że mi się przydadzą, pytanie jak duże rzeczywiście opisywane było wielokrotnie (chyba wybór padnie na 33 cale). intryguje mnie natomiast wytrzymalość takiej opony na czarnym. Moje Ya 192 przejechały juz 6 k kilometrów i zużycie widzę niewielkie. Jak wygladać będa Nalewki - kopie simexa po 6 k kilometrów przejechanych w 3/4 po asfalcie ?
Orgi
- goralski
-
- Posty: 10926
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
- Kontaktowanie:
nie chcę zaglądać Ci do portfela ale...skoro mają dużo jeździć po asfalcie to ich szkoda :/ lepiej już wsadzić BFG MT które o niebo lepiej będą się prowadziły i na czarnym i w terenie...zresztą ya-192 nie jest taka straszna jak zejdziesz z ciśnieniem do powiedzmy 0,9 atm 

"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S
Bardziej martwił bym się o wytrzymałość układu napędowego i moc - zakładam uaz oryginał bo nie śledziłem wątku od początkum.organisciak pisze:...
(chyba wybór padnie na 33 cale). intryguje mnie natomiast wytrzymalość takiej opony na czarnym...
BTW nalewki są zawsze wyższe
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią
Uaz z uazowołgą a nie z andorią
Wytrzymałość układu to jedno. 33" do "seryjnego" uaza nie wejdą bez liftu i może nawet podcinki.lisiurski pisze:Bardziej martwił bym się o wytrzymałość układu napędowego i moc - zakładam uaz oryginał bo nie śledziłem wątku od początkum.organisciak pisze:...
(chyba wybór padnie na 33 cale). intryguje mnie natomiast wytrzymalość takiej opony na czarnym...
BTW nalewki są zawsze wyższe
Znaczy wejść wejdą


http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
- m.organisciak
-
- Posty: 233
- Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:57 pm
- Lokalizacja: Toruń
Jak UAZ seria to nie wiem czy jest sens wkładać 33"... pytanie czy chcesz upycać w terenie jakoś ostro??
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
- m.organisciak
-
- Posty: 233
- Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:57 pm
- Lokalizacja: Toruń
Wiesz jak to jest - samochód służy własnie do upycania w terenie i do lansu na ulicach- nie jest używany jako wół roboczy, nie jest jedynym samochodem. W rajdzie zaledwie jednym brałem udział - ale wszyscy znaja ten rozwój wypadków - jedziesz sobie spokojnie leśnym duktem na wycieczke krajoznawczą, a tu nagle obok przeszkoda.... żal nie spróbować. Chyba każdy z nas tak ma. Na razie wstawiam do niego blokadę na tylna oś no i wylot powietrza wyprowadzam na górę - to jest plan na sierpień po 16 tym (bo 16 tego kuzynke do ślubu nim wiozę i nie chciał bym aby z powodu opóźnień w przebudowie nie doszło to do skutku). Opony jak już powiedziałem są na drugim planie, zwłaszcza, że Ya 192 naprawde dają radę przy moim podejściu do tej zabawy.
UAZ seryjny - ale to jest ten mocniejszy silniczek - 3l no i calośc jest nowa - to tez ma znaczenie
UAZ seryjny - ale to jest ten mocniejszy silniczek - 3l no i calośc jest nowa - to tez ma znaczenie
Orgi
Musisz (mówię poważnie) podjąć decyzję gdzie zmierzasz... Rozwiązania połowiczne nie mają zastosowania w OR. Powoduja tylko lawine kosztów (bo jednak mosty patrola wsadzę... albo zamienię 33" BFG na 32" SIMEX... itd...itp...)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
- m.organisciak
-
- Posty: 233
- Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:57 pm
- Lokalizacja: Toruń
Nie no nie samym lansem człowiek żyje - teren lubie Ya 192 sa ok - po prostu boje się, że wrodzone lenistwo sprawi, że ie będzie mi się chciało przed każda poważną podróżą asfaltem koła zmieniać. A to juz troche wywalanie kasy w błoto. Nie interesuje mnie ekstremum - po prostu nie chce być posiadaczem najsłabszej maszyny gdy w teren jeździmy - a wyscig zbrojeń trwa
. teraz pojawiło się trochę wolnej kasy (właściwie pojawi się w ciągu miesiąca- zaległe płatności spłyną) zastanawiam się jak najrozsądniej wydać ta kasę. Nie jestem specjalistą- ale wiem, ze nie wolno subtelnej równowagi biologicznej zakłucać- nie chce doprowadzić do sytuacji, że wymieniam silnik, skrzynie, mosty, opony i podnosze bryke tylko dlatego, że mi sie za duże opony wysniły. Zwławszcza, że skrzynia, silnik i mosty chodza jak złoto (na razie). Chyba 33 cale Simex byłby przesadą i mosty silnik nie dały by rady. zainwestuje raczej w klatkę bezpieczeństwa, automatyczna blokade tylnego mostu i zabezpieczenie przed wodą, jak się uda to jeszcze komplet jakiś tanich kubełków z przodu - bo obecne fotele sa fatalne.

Orgi
jakiej kasy? kupujesz drugi komplet felg(jak dla mnie to jedna z podstawowych inwestycji) i zmieniasz samemu.m.organisciak pisze:po prostu boje się, że wrodzone lenistwo sprawi, że ie będzie mi się chciało przed każda poważną podróżą asfaltem koła zmieniać. A to juz troche wywalanie kasy w błoto.
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos 
always look on the bright side of life

always look on the bright side of life

ja 192 miałem, nie polecam. Opona twarda, diagonalna. Wytrzymała ale ... . Kup normalne MT w rozmiarze przynajmniej 31" i będziesz zadowolony. Ja po zakupie ja192 też się nimi zachwyciłem. Nic dziwnego przesiadłem się z łysych szosówek. Dość szybko pokazały swoje złe strony i po za swoją pancerną konstrukcją nie widzę w nich żadnych zalet.
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B
UAZ 469 B
Ja mam ya-192 moje wrażenie jest takie że ta opona jest trochę za wąska jak dla uaza no i fakt bardzo twarda, korzenie drzew to dla niej spore wyzwanie, w zimie na asfalcie masakra, jadąc 40 km na godzinę już ma się strach w ochach, ale po za drogą jeśli się odpowiednio operuję gazem to radzi sobie całkiem nieźle na śniegu.
- goralski
-
- Posty: 10926
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
- Kontaktowanie:
no nie wiem czy lepsze czy po prostu tolerują inny teren-po kamieniach itp dają radę, po śniegu (zależy jakim) od biedy też ale w błocie np klapa (za wąskie) na czarnym masakra....co do niskiego ciśnienia zgodzę się w 100% - jeździ się o niebo lepiej
to po prostu inna opona (do czego innego) niż MT i nie porównywałbym ich - ta opona jest pod dany teren

"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości