Opony do Uaza jakie najlepiej kupić

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Rafal102
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: wt lip 08, 2008 7:24 am
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Rafal102 » czw lip 17, 2008 10:08 am

Czyli przykład używane słowo na codzień, opona o duzych rozmiarach.
LAND ROVER DISCOVERY 96'
AUDI B4 Cabrio V6 2.8
PASSAT B5 1.9 TDI 152 KM 336NM

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Post autor: piotrek_uaz » czw lip 17, 2008 10:23 am

Rafal102 pisze:Czyli przykład używane słowo na codzień, opona o duzych rozmiarach.
Dla mnie slowo niedawno poznane - wychowalem sie w srodku miasta, dopiero teraz mieszkam na wiosce :)

Awatar użytkownika
ja_qbek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pn lip 14, 2008 9:48 pm

Post autor: ja_qbek » ndz lip 20, 2008 10:17 pm

romanowicz.... gwiazdki to ja nie powiem gdzie mam :D

MAm pytanie odnośnie większych felg np.16' - jak to widzicie? Uaz powinien w sumie spokojnie to znieść chyba nie?
Chce kupić oponki - chyba jednak te kopie simexów ale może trochę większe by wypadało...
keep your rules every day...

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » pn lip 21, 2008 11:03 am

Nieco modyfikując temat. Kupiłem kiedyś Uaz z oponami Stomil na oryginalnych felgach. Powiedzcie czy te oryginalne rosyjskie Ya będą od nich lepsze przy prowadzeniu na asfalcie (zastanawiam się czy zmienić). W tej chwili strasznie niepewnie się jedzie po czarnym a szczególnie kiedy są koleiny. Ale może to nie kwestia opon...
rybak

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » pn lip 21, 2008 11:55 am

Ya 192 są śliskie na asfalcie. Ja jeżdżę w terenie na ya 192 a na co dzień ya 245 (stomilowski bieżnik) Nosić może z kilku powodów, na opony stawiam na końcu.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Rafal102
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: wt lip 08, 2008 7:24 am
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Rafal102 » pn lip 21, 2008 6:50 pm

Byłem u znajomego wulkanizatora i po rozmowie zasugerował mi opony do uaza 90/10 albo 60/40. I teraz mam pytanie które wybrać..?? Nie wiem na ile on mówił prawde ale powiedział ze 90/10 rewelacyjnie spisuje sie w cięzkim terenie, ale na ulicy jesty beznadziejne, gdy temp sachodzi poniżej 0 traca one swoje właściwości i na polnych zmarźnietych drogach wogole sie nie spisuja. I proponował optymalne rozwiazanie 60/40. Co Mi poradzicue które wybrać..??
LAND ROVER DISCOVERY 96'
AUDI B4 Cabrio V6 2.8
PASSAT B5 1.9 TDI 152 KM 336NM

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » pn lip 21, 2008 9:46 pm

nie znam się ale nie widziałem jeszcze żeby ruska opona zimą nie była twarda jak kamień...skład mieszanki jest taki że twardnieją przy niższych temp (od 7stopniach C właściwie) ya-192 w zimie jest niepraktyczna i często niebezpieczna,w lecie lepiej się spisuje na niskim ciśnieniu.
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
m.organisciak
 
 
Posty: 233
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:57 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: m.organisciak » śr lip 30, 2008 12:07 pm

Jedno malutkie pytanko - śmigam na Ya - 192 i właściwie jestem zadowolony, ale o kopi simexa też słyszałem - że to najtrafniejszy wybór. Nie jestem wprawdzie zwolennikiem skrajnie ekstremalnej jazdy- ale mieć i nie jeździć to lepiej niż nie mieć.
Pytanie nie brzmi - czy słusznie było by kupic simexy nalewki - bo sam uważam, że mi się przydadzą, pytanie jak duże rzeczywiście opisywane było wielokrotnie (chyba wybór padnie na 33 cale). intryguje mnie natomiast wytrzymalość takiej opony na czarnym. Moje Ya 192 przejechały juz 6 k kilometrów i zużycie widzę niewielkie. Jak wygladać będa Nalewki - kopie simexa po 6 k kilometrów przejechanych w 3/4 po asfalcie ?
Orgi

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » śr lip 30, 2008 1:14 pm

nie chcę zaglądać Ci do portfela ale...skoro mają dużo jeździć po asfalcie to ich szkoda :/ lepiej już wsadzić BFG MT które o niebo lepiej będą się prowadziły i na czarnym i w terenie...zresztą ya-192 nie jest taka straszna jak zejdziesz z ciśnieniem do powiedzmy 0,9 atm :)2
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » czw lip 31, 2008 7:14 am

Tak myślę że na simexsach to na asfalcie nie potańczysz więc chyba lepsze by były np. kopia BF G . A Optymalnym rozwiązaniem jest ruska 409 - tka . Dobra w terenie , rewelka zimą , polecam.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » czw lip 31, 2008 8:43 am

m.organisciak pisze:...
(chyba wybór padnie na 33 cale). intryguje mnie natomiast wytrzymalość takiej opony na czarnym...
Bardziej martwił bym się o wytrzymałość układu napędowego i moc - zakładam uaz oryginał bo nie śledziłem wątku od początku
BTW nalewki są zawsze wyższe
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » czw lip 31, 2008 9:42 am

lisiurski pisze:
m.organisciak pisze:...
(chyba wybór padnie na 33 cale). intryguje mnie natomiast wytrzymalość takiej opony na czarnym...
Bardziej martwił bym się o wytrzymałość układu napędowego i moc - zakładam uaz oryginał bo nie śledziłem wątku od początku
BTW nalewki są zawsze wyższe
Wytrzymałość układu to jedno. 33" do "seryjnego" uaza nie wejdą bez liftu i może nawet podcinki.

Znaczy wejść wejdą :) Ale co dalej :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
m.organisciak
 
 
Posty: 233
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:57 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: m.organisciak » czw lip 31, 2008 10:55 am

UAZ jak najbardziej seryjny, silnik 3 litrowy UAZowy nowego typu - całość nowa. co do liftu nie ma sprawy, podcinać bym nie chciał - aktualny stan szelestów wskazuje - że najbliższa okazja to zrobić sobie prezent gwiazdkowy - nie wcześniej.
Orgi

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » czw lip 31, 2008 11:29 am

Jak UAZ seria to nie wiem czy jest sens wkładać 33"... pytanie czy chcesz upycać w terenie jakoś ostro??
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
m.organisciak
 
 
Posty: 233
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:57 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: m.organisciak » czw lip 31, 2008 1:57 pm

Wiesz jak to jest - samochód służy własnie do upycania w terenie i do lansu na ulicach- nie jest używany jako wół roboczy, nie jest jedynym samochodem. W rajdzie zaledwie jednym brałem udział - ale wszyscy znaja ten rozwój wypadków - jedziesz sobie spokojnie leśnym duktem na wycieczke krajoznawczą, a tu nagle obok przeszkoda.... żal nie spróbować. Chyba każdy z nas tak ma. Na razie wstawiam do niego blokadę na tylna oś no i wylot powietrza wyprowadzam na górę - to jest plan na sierpień po 16 tym (bo 16 tego kuzynke do ślubu nim wiozę i nie chciał bym aby z powodu opóźnień w przebudowie nie doszło to do skutku). Opony jak już powiedziałem są na drugim planie, zwłaszcza, że Ya 192 naprawde dają radę przy moim podejściu do tej zabawy.

UAZ seryjny - ale to jest ten mocniejszy silniczek - 3l no i calośc jest nowa - to tez ma znaczenie
Orgi

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » czw lip 31, 2008 3:12 pm

Musisz (mówię poważnie) podjąć decyzję gdzie zmierzasz... Rozwiązania połowiczne nie mają zastosowania w OR. Powoduja tylko lawine kosztów (bo jednak mosty patrola wsadzę... albo zamienię 33" BFG na 32" SIMEX... itd...itp...)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
ja_qbek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pn lip 14, 2008 9:48 pm

Post autor: ja_qbek » wt sie 05, 2008 7:27 am

a 31 ' nie wystarczy?
do lanserki simexow szkoda...
keep your rules every day...

Awatar użytkownika
m.organisciak
 
 
Posty: 233
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:57 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: m.organisciak » wt sie 05, 2008 2:29 pm

Nie no nie samym lansem człowiek żyje - teren lubie Ya 192 sa ok - po prostu boje się, że wrodzone lenistwo sprawi, że ie będzie mi się chciało przed każda poważną podróżą asfaltem koła zmieniać. A to juz troche wywalanie kasy w błoto. Nie interesuje mnie ekstremum - po prostu nie chce być posiadaczem najsłabszej maszyny gdy w teren jeździmy - a wyscig zbrojeń trwa :). teraz pojawiło się trochę wolnej kasy (właściwie pojawi się w ciągu miesiąca- zaległe płatności spłyną) zastanawiam się jak najrozsądniej wydać ta kasę. Nie jestem specjalistą- ale wiem, ze nie wolno subtelnej równowagi biologicznej zakłucać- nie chce doprowadzić do sytuacji, że wymieniam silnik, skrzynie, mosty, opony i podnosze bryke tylko dlatego, że mi sie za duże opony wysniły. Zwławszcza, że skrzynia, silnik i mosty chodza jak złoto (na razie). Chyba 33 cale Simex byłby przesadą i mosty silnik nie dały by rady. zainwestuje raczej w klatkę bezpieczeństwa, automatyczna blokade tylnego mostu i zabezpieczenie przed wodą, jak się uda to jeszcze komplet jakiś tanich kubełków z przodu - bo obecne fotele sa fatalne.
Orgi

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » wt sie 05, 2008 2:38 pm

m.organisciak pisze:po prostu boje się, że wrodzone lenistwo sprawi, że ie będzie mi się chciało przed każda poważną podróżą asfaltem koła zmieniać. A to juz troche wywalanie kasy w błoto.
jakiej kasy? kupujesz drugi komplet felg(jak dla mnie to jedna z podstawowych inwestycji) i zmieniasz samemu.
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
jac.uaz
Posty: 506
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Post autor: jac.uaz » wt sie 05, 2008 10:21 pm

ja 192 miałem, nie polecam. Opona twarda, diagonalna. Wytrzymała ale ... . Kup normalne MT w rozmiarze przynajmniej 31" i będziesz zadowolony. Ja po zakupie ja192 też się nimi zachwyciłem. Nic dziwnego przesiadłem się z łysych szosówek. Dość szybko pokazały swoje złe strony i po za swoją pancerną konstrukcją nie widzę w nich żadnych zalet.
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » śr sie 06, 2008 9:35 am

Ja mam ya-192 moje wrażenie jest takie że ta opona jest trochę za wąska jak dla uaza no i fakt bardzo twarda, korzenie drzew to dla niej spore wyzwanie, w zimie na asfalcie masakra, jadąc 40 km na godzinę już ma się strach w ochach, ale po za drogą jeśli się odpowiednio operuję gazem to radzi sobie całkiem nieźle na śniegu.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » śr sie 06, 2008 9:57 am

Ja mam Ya192 i polecam jako oponę w teren (do tego jest stworzona) ale na niskim ciśnieniu. Miałem kopię bfgmt i Ya są lepsze w terenie.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » śr sie 06, 2008 3:20 pm

no nie wiem czy lepsze czy po prostu tolerują inny teren-po kamieniach itp dają radę, po śniegu (zależy jakim) od biedy też ale w błocie np klapa (za wąskie) na czarnym masakra....co do niskiego ciśnienia zgodzę się w 100% - jeździ się o niebo lepiej :)2 to po prostu inna opona (do czego innego) niż MT i nie porównywałbym ich - ta opona jest pod dany teren
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości