Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

chudy1
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt maja 01, 2007 1:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: chudy1 » wt mar 10, 2009 6:48 pm

pilnie poszukuję czarodziejki lub baby szeptuchy ewentualnie działającą podkowe lub słonia z trąbą do góry...
ktoś rzucił urok na moją maszyne... od 24 grudnia, a więc od narodzin tego z prawicy największego mimo że się staram, nie wychodzi mi jazda uazem

najpierw płyn potem cylinderki potem pompy potem sprzęgło a dziś wyjeżdżam, wdrapałem się na wielką górę i zgasło... znalazłem się w ciemnej dupie bo ani dotoczyć się do zjazdu ani nikt po mnie nie wjedzie bo czym? :)16

całe szczęście że dzisiaj też zmieniłem pompę paliwa i w końcu odpalił na paliwie no i prawie dojechałem do domu

awaria wyglądała tak: wjechałem na górę, silnik przez chwilę się zakrztusił, sekundę później znowu i zgasł... słychać że podaje dawkę gazu, ale nic się nie dzieje... nigdy nie miałem takiego problemu... parownik nie zamarzł, gaz jest, przez całą drogę nic się nie działo...

ręce opadają... niech mnie ktoś powozi uazem bo ja już nie mogę :)15

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: GikroV » wt mar 10, 2009 7:03 pm

Chyba coś Ci nie styka :)21 sprawdź to

edit: bo jak coś nie styka to najczęściej pod górę :wink:
Ostatnio zmieniony wt mar 10, 2009 7:24 pm przez GikroV, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: carinus » wt mar 10, 2009 7:12 pm

chudy1 pisze: nikt po mnie nie wjedzie bo czym? :)16

całe szczęście że dzisiaj też zmieniłem pompę paliwa i w końcu odpalił na paliwie no i prawie dojechałem do domu

słychać że podaje dawkę gazu, ale nic się nie dzieje...
Sprawdz wszystkie elektrozawory.Podawać mogło tylko to co zostało w przewodach a to za mało.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

chudy1
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt maja 01, 2007 1:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: chudy1 » śr mar 11, 2009 3:50 pm

wszystko stykało, filterek się zapchał
znowu jeżdże :)17

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: carinus » śr mar 11, 2009 10:22 pm

Dziwne że tak nagle bez wcześniejszych oznak,chyba ze były a Ty ich nie zauważyłeś.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: GikroV » śr mar 11, 2009 11:24 pm

pewno przy przechyle zaciągnął syf... albo syf zmienił kierunek natarcia na filterek, który notabene raz na jakiś czas trzeba wymienić :)21
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: GikroV » czw mar 12, 2009 3:43 pm

eno... szkoda że nie miałem czym zrobić zdjęcia, takie rzeczy to tylko gazownicy chyba potrafią... yyy kabel co idzie między trzema el.zaworami (masowy) wyglądał tak: styk do zaworu, 1,5m przewodu, styk na masę, 0,5m przewodu, styk zaworu, 0,5m przewodu, styk na masę, 1,5m przewodu i styk zaworu ... no i dorobiony jeszcze kawałeczek ze stykiem do masy :)21
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: GikroV » pn mar 16, 2009 9:30 pm

Czy ktoś z szanownych forumowych kolegów wie co to jest to coś niebieskie z dwoma przewodami? czujnik rezerwy? tylko jak to niby działa?
Obrazek
W prawdzie zrobiłem w wiązce kable do podłączenia tego czegoś... tylko jaki to ma wpływ na prace elektro-zaworów...

A wiązka elektryczna zrobiona że mucha nie siada 8) Na dodatek w taki sposób że teraz mogę sobie podpiąć jakąkolwiek centralkę... Lub bez centralki - zwykły włącznik. W między czasie przez mój garaż przewinęło się dwóch doświadczonych mechaników, mówili że podpinanie czegokolwiek pod aparat zapłonowy to "wielkie nieporozumienie" i nic dobrego z tego nie wyniknie, plusa brać ze stacyjki i reszte na zwykłym przełączniku zrobić. Bo "najprościej to najskuteczniej i bezawaryjnie... byle nie odpier**lać druciarstwa"
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: carinus » wt mar 17, 2009 3:46 pm

To niebieskie to jak pisałes czujnik rezerwy i działa reagując na pole magnetyczne magnesika na wzkazówce poziomu gazu.Im głąbiej go wkrecisz tym szybciej zadziała i zapali kontrolke.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: GikroV » wt mar 17, 2009 6:57 pm

Właśnie to sprawdziłem, zwykły kontaktron :/ a szkoda bo myślałem żeby zmotać jakiś czujnik który współpracowałby z oryginalnym wskaźnikiem. Korzystam z tylko jednego zbiornika, przełącznik lewy-prawy zbiornik jest przecież 3 pozycyjny, to dlaczego by nie zrobić z niego przełączania gaz-benzyna... a jak by dało rade z działającym zegarem... uuuu to po prosty byłby wypas :)21
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: tarhim » wt mar 17, 2009 8:19 pm

GikroV pisze:Właśnie to sprawdziłem, zwykły kontaktron :/ a szkoda bo myślałem żeby zmotać jakiś czujnik który współpracowałby z oryginalnym wskaźnikiem. Korzystam z tylko jednego zbiornika, przełącznik lewy-prawy zbiornik jest przecież 3 pozycyjny, to dlaczego by nie zrobić z niego przełączania gaz-benzyna... a jak by dało rade z działającym zegarem... uuuu to po prosty byłby wypas :)21
Kombinuj kombinuj, ja też nad czymś takim myślałem. Można by sprząc z jakimiś takimi wskaźnikami poziomu gazu co są na allegro:
http://moto.allegro.pl/item573883702_ws ... a_lpg.html

Tylko pomierzyć napięcia na oryginalnym wskaźniku i tym czymś, dostosować i hulaj dusza.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: GikroV » wt mar 17, 2009 9:47 pm

Poszukam zaraz informacji w jakiej technologi robione są te elektroniczne czujniki i wskaźniki. Bo to jest wykonalne podpiąć wskaźnik Uaza do takiego czujnika, kwestia odpowiedniego potraktowania sygnału.
No i można upiec 4 sroki na jednym ogniu 8) Full oryginał bez żadnych centralek.
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: GikroV » śr mar 18, 2009 5:41 pm

Byłem w 3 sklepach z częściami elektronicznymi, niestety w żadnym o takim czymś nie słyszeli. Żadnych gotowych czujników reagujących na zmienne pole magnetyczne nie mają i nigdy nie mieli. Zostaje szukać w necie...

Życie... :)21

Ale w drodze myślałem o bezpieczeństwie. Ponieważ na zwykłym przełączniku podpiętym pod stacyjkę po włączeniu zapłonu można otworzyć elektrozawory mimo niepracującego silnika ( co w przypadku sklerozy jest niebezpieczne ) Wydumałem że najprościej jest wrzucić brzęczyk który będzie informował o takim stanie: otwarte zawory gazu przy wyłączonym silniku... i wsio, żeby brzęczyk sie zamknął trzeba będzie albo wyłączyć gaz, albo włączyć silnik...

Po drugie nie chcę pakować świecących diod na deskę Uaza (bo nie chce dokładać żadnych pudełeczek ani wiercić) ale skoro mam kombinować z zegarem to nic nie stoi na przeszkodzie ( tak myślę ) żeby we wskaźnik paliwa wrzucić migającą diodę która bedzie włączania czujnikiem rezerwy gazu

Fakt, to teoria ale jestem dobrej myśli :wink:
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: tarhim » śr mar 18, 2009 5:56 pm

GikroV pisze: Ale w drodze myślałem o bezpieczeństwie. Ponieważ na zwykłym przełączniku podpiętym pod stacyjkę po włączeniu zapłonu można otworzyć elektrozawory mimo niepracującego silnika ( co w przypadku sklerozy jest niebezpieczne ) Wydumałem że najprościej jest wrzucić brzęczyk który będzie informował o takim stanie: otwarte zawory gazu przy wyłączonym silniku... i wsio, żeby brzęczyk sie zamknął trzeba będzie albo wyłączyć gaz, albo włączyć silnik...
Pewnie można, ale po stuku przekaźników sądząc to ja i tak mogę tak zrobić na oryginalnej instalacji zakładanej przez gazownika. Natomiast owszem, teraz mam sygnalizację że tak jest. :)
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: Grzegorz G. » czw mar 19, 2009 9:00 am

Już nie demonizujcie. Reduktor ma dodatkowy zawór - podciśnieniowy albo elektromagnetyczny i nie puszcza gazu jak silnik nie pracuje.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: carinus » pt mar 20, 2009 6:54 pm

Grzegorz G. pisze:Już nie demonizujcie. Reduktor ma dodatkowy zawór - podciśnieniowy albo elektromagnetyczny i nie puszcza gazu jak silnik nie pracuje.
Jeśli masz odcięcie podciśnieniem to spoko a jeśli ktoś wywalił sterowanie i wsadził bezpośrednio przełącznik na elektrozawory to już problem.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: Grzegorz G. » pt mar 20, 2009 7:24 pm

carinus pisze:Jeśli masz odcięcie podciśnieniem to spoko a jeśli ktoś wywalił sterowanie i wsadził bezpośrednio przełącznik na elektrozawory to już problem.
No tak :-?
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: GikroV » pt mar 20, 2009 7:25 pm

No, otwiera mi zawory gazu jak zapłon jest włączony...

I nie pali na gazie :)11 To go na benzynie przegoniłem, nagrzał sie mocno - parownik parzy, włączam gaz - pochodzi 30 sek i gaśnie! :evil: Zaglądam pod maskę a na parowniku lód, nie szron, lód...

Tak właśnie zaczynam sie zastanawiać co to znaczy "parownik sterowany elektronicznie" bo to wszystko wygląda jakby zawory były za mocno otwarte ehhh tylko czy zawory mają płynne otwieranie zależne od napięcia? bo raczej nie
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: GikroV » pt mar 20, 2009 8:53 pm

Może elektrozawór na takim parowniku pracuje w sposób przerywany?
Reduktor "Cometa" elpigaz, przełącznik był tej samej firmy gdyby ktoś wiedział to proszę podzielić się tą informacją :)21
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

bibol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: sob lut 16, 2008 12:07 am
Lokalizacja: Olsztyn Warmia

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: bibol » pt mar 20, 2009 10:04 pm

GikroV pisze:Może elektrozawór na takim parowniku pracuje w sposób przerywany?
Reduktor "Cometa" elpigaz, przełącznik był tej samej firmy gdyby ktoś wiedział to proszę podzielić się tą informacją :)21
Witam.Elektrozawór to cewka z rdzeniem,na końcu którego jest zazwyczaj kawałek gumki.Jest napięcie, rdzeń pod wpływem pola elektromagnetycznego idzie do góry,otwiera dolot gazu.Brak napięcia trzpień dociskany sprężyną zamyka dolot.(Tak to działa w prostych instalacjach.Teoretycznie przy mniejszym polu pod wpływem oporu sprężyny rdzeń porusza się wolniej Ale zapewne nie płynnie.No chyba ,że zostanie wytworzone pole elektromagnetyczne narastające płynnie i swą siłą będzie pokonywało narastająco opór sprężyny. Zmianą ilości gazu powinien sterować silnik krokowy (gazowy instalacja II generacji),ale taki stosuje się zazwyczaj z sondą lambda która informuje go o obciążeniu silnika i zapotrzebowaniu na paliwo.Tu zapewne takiej nie ma ,więc pozostaje sterowanie śrubą lub po prostu silnik podciśnieniem jak gaźnik benzynę ,pobiera odpowiednią dawkę gazu.Żeby zaś jego apetyt nie był nieskończony stosuje się śrubę regulacyjną.Czy zawór pracuje w sposób przerywany? Raczej nie ,chociaż to możliwe.Cykle z napięciem na cewce lub nie powodowały by włączanie lub nie zaworu.Tylko wtedy były by zgodnie z tym cyklem odcięcia gazu.To tak jak by włączać i wyłączać pompę paliwa w silniku gaźnikowym.Raz była by pełna komora pływakowa ,a za chwilę nie.Czasami bywa tak ,że rdzeń elektrozaworu pod wpływem brudu powiększa swoją średnicę (a tolerancja jest na prawdę mała) i klinuje się w swojej prowadnicy(bo nie chodzi bezpośrednio w cewce) i pole elektromagnetyczne nie jest w stanie go podnieść.Zobacz może czyszczenie acetonem rdzenia go odchudzi i pomoże.Trochę dywaguję bo nie wiem jaki masz typ instalacji. Mógł też zawiesić się silniczek krokowy ,ale to w przypadku instalacji II generacji.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: GikroV » pt mar 20, 2009 11:34 pm

ja silników krokowych nie mam... Raczej 1 generacja.

Do centralki był doprowadzone przewody od:
plusa
minusa
kondensatora na aparacie zapłonowym
zaworów gazu (oba szeregowo)
zaworu benzyny
czujnika rezerwy

Zdjąłem obudowę centralki - masaaakra wszystko w SMD nihuhu nie mogę rozgryźć jak ona działa...

A miało być tak pięknie :)21
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: Grzegorz G. » ndz mar 22, 2009 9:09 am

To wszystko o czym piszecie nie ma tu nic do rzeczy. Nie ma zadnego pulsacyjnego odcinania i tym podobnych, ale gratuluje wyobrazni. Masz cos nie tak z przeplywem plynu chlodzacego (i to jest najpewniejsze - sprawdz droznosc) albo ewntualnie z samym reduktorem. Moze poprostu jakas membrana pekla. Tak przy okazji - jak tydzien temu zmienialem membrany u siebie, to te co byly w srodku to porazka jakas - podroby szmelcowate - grube i sztywne. Po wymianie niebo a ziemia - np. daje sie wyregulowac porzadnie.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: Didymos » ndz mar 22, 2009 10:47 am

Dokładnie tak jak pisze Grzegorz - jak parownik zamarza, to problem leży tylko po stronie ogrzewania. Elektrozawory działają w systemie 0/1, jeśli wszystko jest sprawne nie ma mowy o jakimś niecałkowitym otwarciu :)21 Nie miałem już z tym do czynienia od lat, ale jeśli mnie pamięć nie zawodzi, to w przypadku elektronika, zawór na parowniku musi być sterowany osobnym kablem - zawór otwiera się, kiedy centralka dostanie impuls z przerywacza, a zamyka, gdy silnik przestanie pracować (takie elektryczne zastępstwo podciśnienia :)21 ) Jeśli elektrozawór na parowniku jest podłączony pod główny elektrozawór gazu, to jest zwykła popelina :)3
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: carinus » ndz mar 22, 2009 11:14 am

GikroV pisze: I nie pali na gazie :)11 To go na benzynie przegoniłem, nagrzał sie mocno - parownik parzy, włączam gaz - pochodzi 30 sek i gaśnie! :evil: Zaglądam pod maskę a na parowniku lód, nie szron, lód...
Sprawdz dokładnie czy masz drożny obwód płynu na parownik bo ewidentnie masz zapowietrzony układ podgrzewania reduktora.Jeśli jezdziłes na benie a pomimo tego miałeś lód to masz zapchany przewód lub za mało płynu.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Instalacja gazowa - jak to powinno wyglądać?

Post autor: GikroV » ndz mar 22, 2009 5:37 pm

Didymos pisze: Jeśli elektrozawór na parowniku jest podłączony pod główny elektrozawór gazu, to jest zwykła popelina :)3
Tak było przy centralce. Żółty przewód od zaworów gazu, niebieski od benzyny.

Podłączone jest wszystko dobrze, 6 razy sprawdziłem. Fakt membrany i filterek dawno nie czyszczone ale tak mi coś o "dawce startowej" zaświtało. Podanie bardzo małej ilości gazu - a jak silnik zagada, to cyk dopływ gazu włączony i działa :)2 Odpalił na zimnym silniku i przy wyładowanym aku :)21

Tylko że takie odpalanie cholernej wprawy wymaga
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość