remont silnika

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » wt lip 20, 2004 12:49 am

SebastianS pisze: Jak się go poskłada, jak należy, popasuje wszystko prawidłowo, dodatkowo parę knifów zastosuje
A podzielisz się z nami tymi knifami :)5 :)5
i poprawi tu i ówdzie fabyczne niedokładności, to nie dość, że żywotność zupełnie niezłą zacznie wykazywać, to jeszcze moc zadawalającą będzie oddawał.
A z tym to już się osobiście kiedyyyyyyś do Ciebie zgłoszę.
Majkello, tak jak mówiłem - podfrezowanie na pierścieniach w górę tłoka.
oki - przyjąłem :D
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » wt lip 20, 2004 1:12 am

Majkello pisze:
SebastianS pisze: Jak się go poskłada, jak należy, popasuje wszystko prawidłowo, dodatkowo parę knifów zastosuje
A podzielisz się z nami tymi knifami :)5 :)5
i poprawi tu i ówdzie fabyczne niedokładności, to nie dość, że żywotność zupełnie niezłą zacznie wykazywać, to jeszcze moc zadawalającą będzie oddawał.
A z tym to już się osobiście kiedyyyyyyś do Ciebie zgłoszę.
Majkello, tak jak mówiłem - podfrezowanie na pierścieniach w górę tłoka.
oki - przyjąłem :D
Hm... Know how to jest to, z czego rózni ludzie (w tym wujek Uazrabi) mają chlebek :)21 Istnieje takie miejsce, od którego nie mówi się nic więcej (ani o to nie pyta...). No i powoli do niego dochodzimy :)

Kolejność dokręcania śrub głowicy znasz? Moment do 8.2, na dwa razy, wstępnie może być ok. 3.5

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » wt lip 20, 2004 1:26 am

SebastianS pisze:Hm... Know how to jest to, z czego rózni ludzie (w tym wujek Uazrabi) mają chlebek :)21 Istnieje takie miejsce, od którego nie mówi się nic więcej (ani o to nie pyta...). No i powoli do niego dochodzimy :)
Acha - to oznacza że zbliżam się do momentu zebrania wystarczającej wiedzy na przyzwoity remont, ale bez magicznych sztuk typu 130 km z wołgi - natchnąłeś mnie optymizmem :D
Kolejność dokręcania śrub głowicy znasz? Moment do 8.2, na dwa razy, wstępnie może być ok. 3.5
Tak znam - od środka, pierwsza pod klawiaturą,
10 6 2 4 8
_9 5 1 3 7
moment mam podany chyba 7,5 do 8,2 - rozumiem że zastosować maksymalny podany?
a uszczelkę pod głowicę szerszą blachą w którą stronę?
i czy warto obracać jeśli bedzie źle a była już dociśnięta?
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » wt lip 20, 2004 1:39 am

Majkello pisze:
SebastianS pisze:Hm... Know how to jest to, z czego rózni ludzie (w tym wujek Uazrabi) mają chlebek :)21 Istnieje takie miejsce, od którego nie mówi się nic więcej (ani o to nie pyta...). No i powoli do niego dochodzimy :)
Acha - to oznacza że zbliżam się do momentu zebrania wystarczającej wiedzy na przyzwoity remont, ale bez magicznych sztuk typu 130 km z wołgi - natchnąłeś mnie optymizmem :D
Nie do końca tak... Zebrałeś wiedzę teoretyczną, wystarczącą do złożenia silnika teoretycznego - inaczej mówiąc - doskonałego. A rzeczywiste silniki wołga/uaz mają, jak już pisałem - swoje za uszami, więc w praktyce - zebrałeś wiedzę, wystarczającą do złożenia silnika, który będzie chodził. NIe wiadomo, jak dobrze i jak długo
Majkello pisze:
SebastianS pisze:Kolejność dokręcania śrub głowicy znasz? Moment do 8.2, na dwa razy, wstępnie może być ok. 3.5
Tak znam - od środka, pierwsza pod klawiaturą,
10 6 2 4 8
_9 5 1 3 7
moment mam podany chyba 7,5 do 8,2 - rozumiem że zastosować maksymalny podany?
a uszczelkę pod głowicę szerszą blachą w którą stronę?
i czy warto obracać jeśli bedzie źle a była już dociśnięta?
Uszczelka po jednorazowym zastosowaniu jest do wyjebania. Tak czy owak musisz zadać nową. Szerszą blachą do tulei.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr lip 21, 2004 12:57 am

No męczy mnie ten otworek :)21 Nie dam się przekonać,jak nie zobaczę oryginalnego ruskiego rysunku!Nie wydaje mi się,żeby koństruktorzy tego silnika robili aż takie badania.Sorry.Jest taki układ w innych silnikach?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » śr lip 21, 2004 3:12 am

To jest ruski rysunek. Książka którą mam została stworzona na potrzeby TOS-ów - tekst przetłumaczony (nieudolnie) z rosyjskiego, rysunki zadane z oryginalnej książki - na niektórych jeszcze ruskie bukwy występują.

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr lip 21, 2004 4:05 am

SebastianS pisze:[Nie do końca tak... Zebrałeś wiedzę teoretyczną, wystarczącą do złożenia silnika teoretycznego - inaczej mówiąc - doskonałego. A rzeczywiste silniki wołga/uaz mają, jak już pisałem - swoje za uszami, więc w praktyce - zebrałeś wiedzę, wystarczającą do złożenia silnika, który będzie chodził. NIe wiadomo, jak dobrze i jak długo
to prawda... trzeba miec ruska glowe zeby te silniki zlozyc :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » śr lip 21, 2004 6:06 am

http://uaz452.netglob.com.pl/rozne/skan_uaz.gif

tym razem silnik uaza i otworek tez jest skierowany tak jak mowi Sebastian
Ostatnio zmieniony śr lip 21, 2004 7:50 am przez moralez, łącznie zmieniany 1 raz.
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » śr lip 21, 2004 7:34 am

ten otworek ma byc własnie w druga strone czyli smaruje blok a nie wałek
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » śr lip 21, 2004 8:33 am

Taaa... Ruska głowa... Ciekaw jestem, kto powie, jak względem wałka rozrządu umiejscowiony jest otworek w gazie 66 :)20

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » śr lip 21, 2004 10:24 am

Kasprol pisze:ten otworek ma byc własnie w druga strone czyli smaruje blok a nie wałek
A komu i czemu ma służyć smarowanie bloku :)5 :)5 :)5
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr lip 21, 2004 8:29 pm

smarowanie bloku hmm... no uwidacznia sie tu zdecydowanie przodujaca radziecka mysl techniczna :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » śr lip 21, 2004 10:28 pm

Taaa... w zgniliznie kapitalistycznej nie mogla narodzic się genialna myśl, zeby smarować gładź cylindrową. Dlatego się tłoki w warzywniokach urywają :)21

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » czw lip 22, 2004 10:28 pm

Yeah :)6
silnik wrzucony do altany - z korbowodami sikaczem OD wałka - trochę mnie to pracy kosztowało...
Zawiadamiam z nieukrywaną dumą - pierwszy testdirve już za mną.
straty - 1 migacz :D - straty muszą być :P

2 pytanka przy okazji - jak macie nałożoną rękawiczkę na swoje aparaty zapłonowe (gdzie się kończy)- tuż pod kopułką, czy na dole pod aparatem?
Co sądzice o doprowadzeniu przewodu z nadciśnieniem(kompresorek) do aparatu?

i 2 pytanie - do jakiego styku podłącza się kabel sygnałowy obrotomierza ?
do cewki( ten co idzie dalej do aparatu) ? - nie chce mi działać w tej konfiguracji :-?
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » czw lip 22, 2004 11:06 pm

SebastianS pisze:Taaa... w zgniliznie kapitalistycznej nie mogla narodzic się genialna myśl, zeby smarować gładź cylindrową. Dlatego się tłoki w warzywniokach urywają :)21
nie wiem jak to jest w ruskiej mysli konstrukcyjnej ale blok i cylinder to przewaznie dwie rozne czesci silnika :roll:
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » czw lip 22, 2004 11:18 pm

MOC pisze:
SebastianS pisze:Taaa... w zgniliznie kapitalistycznej nie mogla narodzic się genialna myśl, zeby smarować gładź cylindrową. Dlatego się tłoki w warzywniokach urywają :)21
nie wiem jak to jest w ruskiej mysli konstrukcyjnej ale blok i cylinder to przewaznie dwie rozne czesci silnika :roll:
:)21
Też nie wiem, ale według tego co powiedział Sebastian urywają się tłoki a nie bloki

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » czw lip 22, 2004 11:49 pm

MOC pisze:
SebastianS pisze:Taaa... w zgniliznie kapitalistycznej nie mogla narodzic się genialna myśl, zeby smarować gładź cylindrową. Dlatego się tłoki w warzywniokach urywają :)21
nie wiem jak to jest w ruskiej mysli konstrukcyjnej ale blok i cylinder to przewaznie dwie rozne czesci silnika :roll:
:)21
Moc znow za szybko czytasz, zwolnij szkoda zycia :)21
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » czw lip 22, 2004 11:57 pm

cos przeoczylem :o znowu.... :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pt lip 23, 2004 2:51 am

Moc-y chodzi o to jak sądzę...
Kasprol pisze:ten otworek ma byc własnie w druga strone czyli smaruje blok a nie wałek
Ale to znowu semantyka jest... Wiadomo o co Kasprolowi chodziło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość