Wytoczę hipotezę ,że większość przeróbek zawieszenia, mostów, skrzyni.. ba nawet motorów wynika z słabej dostępności dobrych części zamiennych.
kb-autostyle pisze:
-Może i na sprężynach bardziej miękko, lecz ładowność zmniejsza się z 850 kg do 650 kg. Niektóre handlowe firmy nie biorą UAZów z sprężynami na realizację, ponieważ sprężyny często pękają Jeszce w okresie gwarancyjnym. Warto więc zastanowić się. Autor osobiście nie żałuje wyboru resorów. (M. C.)
Na forum RAJDY4X4 nie możemy dyskutować że się ładowność zmniejsza

i że to jest na
Wg większości forumowiczów auto musi pomieścić kierowcę + pilota i parę wciągarek, a przy tym ważyć jak najmniej.
Lub po prostu ekipę na niedzielny wypad terenowy a ładowność musi zapewnić zabranie łopaty kinetyka, i paru kluczy ew. grila.
W innym przypadku proponuję zakup tarpana albo znanego auta dostawczego typu nysa.
- Bierz z resorami, "żelazna" i nie do zabicia konstrukcja. Ja nie czuję różnicy na trasie między sprężynami, a pewność w terenie bardzo wątpliwa.. (stalker)
Zapraszam do mnie na testy mamy taką dróżkę z dłuuuugiiiimi dołami załadujemy po 4ry osoby i przelecimy prze nią tak z 60-70km/h, nie ma takich resorów które by wytrzymały takie skoki. A tak naprawdę na resorach tam się nie da rozpędzić do 50km/h bo auto wylatuje w kosmos.
Proszę popytać kto wymienia sprężyny

One wogóle nie pękają (trzeba oczywiście raz kupić dobre springi) mało siadają a resory wymieniamy cały czas bo albo pękają albo się prostują jak troszeczkę agresywniej pojeździmy.
- Sprężyny, może i rzecz dobra, lecz osobiście mnie bardzo rozczarował test portalu "za kierownicą" - sprężyny razem ze stabilizatorem prawie 2- krotnie zmniejszają ruch koła, a odpowiednio to zbliża moment zawisania przy dużym "wykrzyżu.
Kolejna bzdura; jak dobrze umieścisz wahacze przy ramię to poprawisz skręt a jak dasz je pod ramą to możesz poprawić znaczącą (tylko przeguby

)
Generalnie dyskusja sprężyny czy resory niema sensy bo temat już dawno zbadany przez producentów, rajdowców i innych. Resory w uazie (czyli komplet sprężyn płaskich) działają tylko jak są dobrze przesmarowane ale niestety smar wypada szybko i z zawieszenie przypomina wóz drabiniasty. Jedyny resor jaki się wogóle nadaje to resor pojedyńczy paraboliczny ale takich do uaza niema a dorobienie jest potwornie drogie. Jedyną zaletą resorów w uazie jest odporność na przeciążenia ładunkiem, więcej niestety niema, a o zaletach sprężyn bardzo długo by pisał.
A wizdział ktoś auto na resorach np. na pucharze polski off-road

?
Samurajów całe mnóstwo (prawie połowa aut) i żadnemu się resory nie zostały
Motać chłopaki i głupot nie czytać różnica kolosalna!