
co do chlodnicy oleju oto im blizej silnika tym lepiej

Moderator: Student
Jest to w zasadzie nieprawdacowboy_3151 pisze:Koledzy chłoodnica oleju owszem wpływa na cisnienie oleju, bo olej chłodniejszy to i cisnienie większe, ale w uazie obojetnie czy silnik jest zajechany czy nie zawsze po właczeniu chłodnicy ciśnicenie spada. Jak otwieramy chłodnicę to jakbyśmy defakto otworzyli przepływ obok czyinika czyli nie całe cisnienie idzie na czyinik i defakto spadają wskazania na zegarze, choć powinny rosnąć bo niby zimnieiszy olej. Reasumująć przy włączonej chłodnicy jest większe ciśnienie ale na wskażnikach mnieisze...
Może tak i powinno być w twoim mniemaniuSebastianS pisze: Otwarcie kranika do chłodnicy oleju nie powinno wywołać spadku cośnienia - a to z jednej podstawowej przyczyny: upust oleju w chodnicę odbywa się - jak już pisałem - bocznikowo, ale poprzez zawór podobny do upustowego - który blokuje upływ, poniżej pewnego ciśnienia w magistrali. Jeśli więc ów zawór (dokładniej: sprężyna) mają swoją charakterystykę - wszystko jest jak należy - a w zajechanym silniku, na wolnych po prostu chłodnica jest automatycznie odcinana, więc żadnego wpływu na olejenie panewek to nie ma... Wsio w temacie...
...ziew... Jak jakiś pedał wkręcił kranik bezpośrednio w trójnik, to zaworu nie ma... Jak chcesz, to Ci taki zawór przyślę za trzy półlitrowe piwa "karmi". Wtedy dopóki ciśnienie nie osiagnie odpowiedniej wartości - do chłodnicy nic nie popłynie... i ciśnienie będzie jak należy.cowboy_3151 pisze:Może tak i powinno być w twoim mniemaniuSebastianS pisze: Otwarcie kranika do chłodnicy oleju nie powinno wywołać spadku cośnienia - a to z jednej podstawowej przyczyny: upust oleju w chodnicę odbywa się - jak już pisałem - bocznikowo, ale poprzez zawór podobny do upustowego - który blokuje upływ, poniżej pewnego ciśnienia w magistrali. Jeśli więc ów zawór (dokładniej: sprężyna) mają swoją charakterystykę - wszystko jest jak należy - a w zajechanym silniku, na wolnych po prostu chłodnica jest automatycznie odcinana, więc żadnego wpływu na olejenie panewek to nie ma... Wsio w temacie...[...] Po drugie to tam nie ma żadnego zaworu (przynajmniej w silniku 417 z wyjściem pod alternatorem- tam jest trójnik i nic więcej)[...]
To by było na tyle względem jakiś wirtualnych zaworów w uazie.
Dzieki za dobre chęci, ale tam nie ma i nie było zaworu, chyba że właśnie ktoś go sobie tam zamontował, fabryka na pewno nie.SebastianS pisze: ...ziew... Jak jakiś pedał wkręcił kranik bezpośrednio w trójnik, to zaworu nie ma... Jak chcesz, to Ci taki zawór przyślę za trzy półlitrowe piwa "karmi". Wtedy dopóki ciśnienie nie osiagnie odpowiedniej wartości - do chłodnicy nic nie popłynie... i ciśnienie będzie jak należy.
A ja po prostu wiem,ze nie jestem w stanie uwierzyć w to "defakto".Spadek,to spadek i koniec,chyba ze czujnik jest na wylocie chłodnicy do miski.cowboy_3151 pisze: Ja poprostu wiem iz jezdząc z otwarta chłodnica mam na zegarze cisnienie nizsze o 0,5- 1 atmosfere niz z zamknięta, a defakto jest wyzsze. tak to juz jest w uazie.
Dokładnie to czujnik jest na tym samym wylocie co kran do miski.Obrazowujac to prosto ( nie wnikajac w rozwiazanie ,że nakładka na kruciec itp.) to czyjnik jest na wylocie do chłodnicy oleju montowany pod kontem 90 stopni względem wyścia na ową chłodnicę i w takim przypadku po otwarciu przepływu nie moze pokazywać prawidłowych danych bo nie działa na niego całe ciśnienie tylko rozkłada się ono na dwa i to też nie 50/50 bo jest dużo większy przepływ na chłodnicę niż na czujnik.vandall1 pisze:[A ja po prostu wiem,ze nie jestem w stanie uwierzyć w to "defakto".Spadek,to spadek i koniec,chyba ze czujnik jest na wylocie chłodnicy do miski.![]()
Władek pisze:A jakie kraniki macie w swoich maszynach? Idzie mi o to, że szukam takiego kranika, który byłby sprawny, to znaczy nie tylko, aby nie rosił olejem, ale aby był łatwo obsługiwany, bez potrzeby sięgania po cęgi.
cowboy_3151 pisze:![]()
zachciało się nowego kranika, albo stary był nie uzywany.
Dobra pomysła pszę PanaWładek pisze:Najbardziej pasowałby mi kulowy, hydrauliczny, ale jak tam "pół cala" założyć? No może "3/8"?![]()
Ma taki zawór jedną niezaprzeczalną cechę - chodzi leciutko, grama płynu nie odda i ma całkiem funkcjonalną wajchę do przestawiania.
cowboy_3151 pisze: Dokładnie to czujnik jest na tym samym wylocie co kran do miski.Obrazowujac to prosto ( nie wnikajac w rozwiazanie ,że nakładka na kruciec itp.) to czyjnik jest na wylocie do chłodnicy oleju montowany pod kontem 90 stopni względem wyścia na ową chłodnicę i w takim przypadku po otwarciu przepływu nie moze pokazywać prawidłowych danych bo nie działa na niego całe ciśnienie tylko rozkłada się ono na dwa i to też nie 50/50 bo jest dużo większy przepływ na chłodnicę niż na czujnik.
Nie łap za słówka chodziło o to ze wtedy nie pokazuje prawidłowego ciśnienia,( podłączony zegar z bezpośrednim wtryskiem oleju w miejsce awaryjnego czujnika przy otwartej chłodnicy pokazuje np 2, a czujnik 1,5 gdy przy zamkniętej się wskazania zgadzają) a wyrażenie z przpływem to tak aby to bardziej zobrazować laikom i nic nie zmienie poprostu po otwarciu chłodnicy wskazania są zanizone.vandall1 pisze: Oj działa,działa ale nie będę szydził.....Myli Ci sie teraz cisnienie z przepływem/natężeniem/
Bo masz czujnik zjebany,albo ma mało dokładną charakterystykę....cowboy_3151 pisze: Nie łap za słówka chodziło o to ze wtedy nie pokazuje prawidłowego ciśnienia,( podłączony zegar z bezpośrednim wtryskiem oleju w miejsce awaryjnego czujnika przy otwartej chłodnicy pokazuje np 2, a czujnik 1,5 gdy przy zamkniętej się wskazania zgadzają) a wyrażenie z przpływem to tak aby to bardziej zobrazować laikom i nic nie zmienie poprostu po otwarciu chłodnicy wskazania są zanizone.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości