Chłodnica oleju

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » ndz wrz 12, 2004 8:14 pm

sorry cos mi sie pojebawszy :lol:

co do chlodnicy oleju oto im blizej silnika tym lepiej :wink:
Ostatnio zmieniony pn wrz 13, 2004 12:25 am przez MOC, łącznie zmieniany 1 raz.
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz wrz 12, 2004 9:56 pm

Elektryczna pompa wody? VW,Transit?Gdzies dzwonia :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » ndz wrz 12, 2004 11:20 pm

cowboy_3151 pisze:Koledzy chłoodnica oleju owszem wpływa na cisnienie oleju, bo olej chłodniejszy to i cisnienie większe, ale w uazie obojetnie czy silnik jest zajechany czy nie zawsze po właczeniu chłodnicy ciśnicenie spada. Jak otwieramy chłodnicę to jakbyśmy defakto otworzyli przepływ obok czyinika czyli nie całe cisnienie idzie na czyinik i defakto spadają wskazania na zegarze, choć powinny rosnąć bo niby zimnieiszy olej. Reasumująć przy włączonej chłodnicy jest większe ciśnienie ale na wskażnikach mnieisze...
Jest to w zasadzie nieprawda :)21

Otwarcie kranika do chłodnicy oleju nie powinno wywołać spadku cośnienia - a to z jednej podstawowej przyczyny: upust oleju w chodnicę odbywa się - jak już pisałem - bocznikowo, ale poprzez zawór podobny do upustowego - który blokuje upływ, poniżej pewnego ciśnienia w magistrali. Jeśli więc ów zawór (dokładniej: sprężyna) mają swoją charakterystykę - wszystko jest jak należy - a w zajechanym silniku, na wolnych po prostu chłodnica jest automatycznie odcinana, więc żadnego wpływu na olejenie panewek to nie ma... Wsio w temacie...

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » pn wrz 13, 2004 1:03 pm

SebastianS pisze: Otwarcie kranika do chłodnicy oleju nie powinno wywołać spadku cośnienia - a to z jednej podstawowej przyczyny: upust oleju w chodnicę odbywa się - jak już pisałem - bocznikowo, ale poprzez zawór podobny do upustowego - który blokuje upływ, poniżej pewnego ciśnienia w magistrali. Jeśli więc ów zawór (dokładniej: sprężyna) mają swoją charakterystykę - wszystko jest jak należy - a w zajechanym silniku, na wolnych po prostu chłodnica jest automatycznie odcinana, więc żadnego wpływu na olejenie panewek to nie ma... Wsio w temacie...
Może tak i powinno być w twoim mniemaniu :)21 , ale otwarcie chłodnicy w uazie powoduje optyczny spadek ciśnienia na zegarze bo ten nie ma prawa wtedy prawidłowo działać, bo to tak jakby zrobic dziurę przed czyjnikiem zamiast chłodnicy !! !! ( defakto twierdzę że ciśnienie po schłodzeniu oleju ( w klasie lepkości zalecanej do uaza) trochę wzrasta. Po drugie to tam nie ma żadnego zaworu (przynajmniej w silniku 417 z wyjściem pod alternatorem- tam jest trójnik i nic więcej).
Po zatym w tym silniku zarówno czyjnik awaryinego ciśnienia oleju i główny czujnik oleju znajdują się na jednej magistrali olejowej i jakby był tam takowy zawór co odcina wypływ oleju na chłodnice i jak piszesz automatycznie ją odcina to w zaden sposób ów czujnik by nie działał bo poprostu nie było by tam cisnienia i nigdy nie zdazało by się wyplucjie oleju z silnika przez nieszczelna chłodnicę ( na wolnych obrotach).
To by było na tyle względem jakiś wirtualnych zaworów w uazie.

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn wrz 13, 2004 11:48 pm

cowboy_3151 pisze:
SebastianS pisze: Otwarcie kranika do chłodnicy oleju nie powinno wywołać spadku cośnienia - a to z jednej podstawowej przyczyny: upust oleju w chodnicę odbywa się - jak już pisałem - bocznikowo, ale poprzez zawór podobny do upustowego - który blokuje upływ, poniżej pewnego ciśnienia w magistrali. Jeśli więc ów zawór (dokładniej: sprężyna) mają swoją charakterystykę - wszystko jest jak należy - a w zajechanym silniku, na wolnych po prostu chłodnica jest automatycznie odcinana, więc żadnego wpływu na olejenie panewek to nie ma... Wsio w temacie...
Może tak i powinno być w twoim mniemaniu :)21 [...] Po drugie to tam nie ma żadnego zaworu (przynajmniej w silniku 417 z wyjściem pod alternatorem- tam jest trójnik i nic więcej)[...]
To by było na tyle względem jakiś wirtualnych zaworów w uazie.
...ziew... Jak jakiś pedał wkręcił kranik bezpośrednio w trójnik, to zaworu nie ma... Jak chcesz, to Ci taki zawór przyślę za trzy półlitrowe piwa "karmi". Wtedy dopóki ciśnienie nie osiagnie odpowiedniej wartości - do chłodnicy nic nie popłynie... i ciśnienie będzie jak należy.

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » wt wrz 14, 2004 12:18 am

http://uaz452.com/rozne/olej.gif
http://uaz452.com/rozne/olej2.gif

mimo najszczerszych checi to ani nie widze ani nie wyczytalem nic o tym zaworze dla mnie to tam jest tylko kranik
Instrukcja podaje ze w ukladzie smarownaia sa tylko 2 zawory
-redukcyjny umiesczony w pokrywie pompy olejowej
-przepustowy umieszczony w pokrywie filtra olejowego
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » wt wrz 14, 2004 7:03 am

SebastianS pisze: ...ziew... Jak jakiś pedał wkręcił kranik bezpośrednio w trójnik, to zaworu nie ma... Jak chcesz, to Ci taki zawór przyślę za trzy półlitrowe piwa "karmi". Wtedy dopóki ciśnienie nie osiagnie odpowiedniej wartości - do chłodnicy nic nie popłynie... i ciśnienie będzie jak należy.
Dzieki za dobre chęci, ale tam nie ma i nie było zaworu, chyba że właśnie ktoś go sobie tam zamontował, fabryka na pewno nie.
Ja w kazdym razie go nie potrzebuje bo dokładanie rzeczy zbędnych w mniemaniu konstruktorów i jak sie okazuje dla mnie nie potrzebnych nie ma sensu. Ja poprostu wiem iz jezdząc z otwarta chłodnica mam na zegarze cisnienie nizsze o 0,5- 1 atmosfere niz z zamknięta, a defakto jest wyzsze. tak to juz jest w uazie.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr wrz 15, 2004 12:28 am

cowboy_3151 pisze: Ja poprostu wiem iz jezdząc z otwarta chłodnica mam na zegarze cisnienie nizsze o 0,5- 1 atmosfere niz z zamknięta, a defakto jest wyzsze. tak to juz jest w uazie.
A ja po prostu wiem,ze nie jestem w stanie uwierzyć w to "defakto".Spadek,to spadek i koniec,chyba ze czujnik jest na wylocie chłodnicy do miski. :)21 :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » śr wrz 15, 2004 6:44 am

vandall1 pisze:[A ja po prostu wiem,ze nie jestem w stanie uwierzyć w to "defakto".Spadek,to spadek i koniec,chyba ze czujnik jest na wylocie chłodnicy do miski. :)21 :)21
Dokładnie to czujnik jest na tym samym wylocie co kran do miski.Obrazowujac to prosto ( nie wnikajac w rozwiazanie ,że nakładka na kruciec itp.) to czyjnik jest na wylocie do chłodnicy oleju montowany pod kontem 90 stopni względem wyścia na ową chłodnicę i w takim przypadku po otwarciu przepływu nie moze pokazywać prawidłowych danych bo nie działa na niego całe ciśnienie tylko rozkłada się ono na dwa i to też nie 50/50 bo jest dużo większy przepływ na chłodnicę niż na czujnik.

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » śr wrz 15, 2004 1:44 pm

A jakie kraniki macie w swoich maszynach? Idzie mi o to, że szukam takiego kranika, który byłby sprawny, to znaczy nie tylko, aby nie rosił olejem, ale aby był łatwo obsługiwany, bez potrzeby sięgania po cęgi. :wink:
Władek - Kraków

kawoj2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 12, 2004 2:46 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: kawoj2 » śr wrz 15, 2004 1:49 pm

A pomyśleli wy o tym, jak te dwie chłodniczki wyglądać będą po przejechaniu przez błocko? Rurkowa nie zabierze błota, a jak za mało chłodzi dołóż drugą.

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » śr wrz 15, 2004 1:55 pm

Władek pisze:A jakie kraniki macie w swoich maszynach? Idzie mi o to, że szukam takiego kranika, który byłby sprawny, to znaczy nie tylko, aby nie rosił olejem, ale aby był łatwo obsługiwany, bez potrzeby sięgania po cęgi. :wink:
:lol: :lol: zachciało się nowego kranika, albo stary był nie uzywany.
Sparwa jest taka kranik orginalny jak jest uzywany to chodzi lekko i nie ma prawa rosić.
Nowy ostatnio sie takie pojawiły jak chodzi ciężko to nie brać, bo może sie okazać że nawet po poluzowaniu nie da się go normalnie uzytkować.
Trzeba poprosty znaleść dobry orginalny i jest ok.

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » śr wrz 15, 2004 1:58 pm

cowboy_3151 pisze: :lol: :lol: zachciało się nowego kranika, albo stary był nie uzywany.

Najbardziej pasowałby mi kulowy, hydrauliczny, ale jak tam "pół cala" założyć? No może "3/8"? :wink:
Ma taki zawór jedną niezaprzeczalną cechę - chodzi leciutko, grama płynu nie odda i ma całkiem funkcjonalną wajchę do przestawiania.
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw wrz 16, 2004 12:56 am

Władek pisze:Najbardziej pasowałby mi kulowy, hydrauliczny, ale jak tam "pół cala" założyć? No może "3/8"? :wink:
Ma taki zawór jedną niezaprzeczalną cechę - chodzi leciutko, grama płynu nie odda i ma całkiem funkcjonalną wajchę do przestawiania.
Dobra pomysła pszę Pana :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw wrz 16, 2004 12:59 am

cowboy_3151 pisze: Dokładnie to czujnik jest na tym samym wylocie co kran do miski.Obrazowujac to prosto ( nie wnikajac w rozwiazanie ,że nakładka na kruciec itp.) to czyjnik jest na wylocie do chłodnicy oleju montowany pod kontem 90 stopni względem wyścia na ową chłodnicę i w takim przypadku po otwarciu przepływu nie moze pokazywać prawidłowych danych bo nie działa na niego całe ciśnienie tylko rozkłada się ono na dwa i to też nie 50/50 bo jest dużo większy przepływ na chłodnicę niż na czujnik.
:o :o Oj działa,działa ale nie będę szydził.....Myli Ci sie teraz cisnienie z przepływem/natężeniem/
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » czw wrz 16, 2004 2:58 am

widac ma ogromny apatyt na kolejna gwiazdke :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » czw wrz 16, 2004 6:40 am

vandall1 pisze: Oj działa,działa ale nie będę szydził.....Myli Ci sie teraz cisnienie z przepływem/natężeniem/
Nie łap za słówka chodziło o to ze wtedy nie pokazuje prawidłowego ciśnienia,( podłączony zegar z bezpośrednim wtryskiem oleju w miejsce awaryjnego czujnika przy otwartej chłodnicy pokazuje np 2, a czujnik 1,5 gdy przy zamkniętej się wskazania zgadzają) a wyrażenie z przpływem to tak aby to bardziej zobrazować laikom i nic nie zmienie poprostu po otwarciu chłodnicy wskazania są zanizone.

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » czw wrz 16, 2004 6:43 am

MOC pisze:widac ma ogromny apatyt na kolejna gwiazdke :)21
:D :lol: :P :wink: może to dla innych jest wazne ja tam mogę miec i zero gwiazdek bo niby do czego mi one ??

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw wrz 16, 2004 11:21 pm

cowboy_3151 pisze: Nie łap za słówka chodziło o to ze wtedy nie pokazuje prawidłowego ciśnienia,( podłączony zegar z bezpośrednim wtryskiem oleju w miejsce awaryjnego czujnika przy otwartej chłodnicy pokazuje np 2, a czujnik 1,5 gdy przy zamkniętej się wskazania zgadzają) a wyrażenie z przpływem to tak aby to bardziej zobrazować laikom i nic nie zmienie poprostu po otwarciu chłodnicy wskazania są zanizone.
Bo masz czujnik zjebany,albo ma mało dokładną charakterystykę....
I to wszystko.Dajmy spokój tej mało konstruktywnej dyskusji.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości