Nasze Uazy
Moderator: Student
-
-
- Posty: 206
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 11:24 pm
- Lokalizacja: Bielsko Biała
- Kontaktowanie:
Re: Nasze Uazy
To już jestem pewny,że to ten z alegro.
- Gocu
- Posty: 486
- Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Nasze Uazy
Zdjęcia są trochę nieaktualne. Mój aktualnie stoi na RST. W podpisie widnieje link z aktualnymi zdjęciami. Zapraszam! 
____________________EDIT
A zakupiłem go z Kątów koło Jasła.

____________________EDIT
A zakupiłem go z Kątów koło Jasła.
Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
-
-
- Posty: 206
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 11:24 pm
- Lokalizacja: Bielsko Biała
- Kontaktowanie:
Re: Nasze Uazy
Chciałem go kupic, nawet dzwoniłem do gościa ale wcześniej wpadł mi w ręce Uaz ze straży pożarnej, ale ten jest też bardzo ładny, chyba nawet w orginalnym lakierze. 

- Gocu
- Posty: 486
- Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Nasze Uazy
Witam ponownie!
Koledzy mam pewien problem. Otóż mój Uaz nagle zaczął spalać ogromne ilości paliwa. Ostatnio wyszło mu ok. 25l/100km średnie spalanie. Za każdym razem jak mu brakuje paliwa. Po dolaniu trzeba odkręcić śrubkę w gaźniku, podpompować paliwo aż zacznie wylatywać i dopiero odpalać.
Kiedyś jak mu zabrakło paliwa, wystarczyło dolać i podpompować bez dłubania przy gaźniku.
Podejrzewam też taką wersję, że paliwo jest w baku, a on sobie go nie pobiera. Za pierwszym razem, jak zabrakło paliwa tuż po kupnie, wskazówka pokazywała 1/4. Wczoraj gdy 2 razy mu zabrakło wskazywała aż PÓŁ baku
Czy możecie coś dopomóc?
Pozdrawiam!
P.S. Zainteresowanych zapraszam do mojej galerii. Dodałem nowy album "Uaz - cabrio".

Koledzy mam pewien problem. Otóż mój Uaz nagle zaczął spalać ogromne ilości paliwa. Ostatnio wyszło mu ok. 25l/100km średnie spalanie. Za każdym razem jak mu brakuje paliwa. Po dolaniu trzeba odkręcić śrubkę w gaźniku, podpompować paliwo aż zacznie wylatywać i dopiero odpalać.
Kiedyś jak mu zabrakło paliwa, wystarczyło dolać i podpompować bez dłubania przy gaźniku.
Podejrzewam też taką wersję, że paliwo jest w baku, a on sobie go nie pobiera. Za pierwszym razem, jak zabrakło paliwa tuż po kupnie, wskazówka pokazywała 1/4. Wczoraj gdy 2 razy mu zabrakło wskazywała aż PÓŁ baku

Czy możecie coś dopomóc?

Pozdrawiam!

P.S. Zainteresowanych zapraszam do mojej galerii. Dodałem nowy album "Uaz - cabrio".

Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Re: Nasze Uazy
Podpompowanie paliwa to normalna procedura w Uaz-ie (przy dłuższym postoju). Można tego nie robić, ale wtedy dłużej kręcisz rozrusznikiem. Najlepiej wyczujesz temat odpalając - w różnych warunkach - Uaz-a na korbę.Gocu pisze:Witam ponownie!![]()
Koledzy mam pewien problem. Otóż mój Uaz nagle zaczął spalać ogromne ilości paliwa. Ostatnio wyszło mu ok. 25l/100km średnie spalanie. Za każdym razem jak mu brakuje paliwa. Po dolaniu trzeba odkręcić śrubkę w gaźniku, podpompować paliwo aż zacznie wylatywać i dopiero odpalać.
Kręcenie śrubkami przy gaźniku... daj spokój, to precyzyjne urządzenie

Mnie się niestety nie udało wyregulować wskaźników poziomu paliwa. Teraz mam znacznie dokładniejsze urządzenie - długi drewniany patyk. Nie ma co podejrzewać. Wsadź patyk do baku i będziesz miał pewność (czy czasem w trabancie nie w taki właśnie sposób sprawdzało się poziom paliwa?).Gocu pisze: Kiedyś jak mu zabrakło paliwa, wystarczyło dolać i podpompować bez dłubania przy gaźniku.
Podejrzewam też taką wersję, że paliwo jest w baku, a on sobie go nie pobiera. Za pierwszym razem, jak zabrakło paliwa tuż po kupnie, wskazówka pokazywała 1/4. Wczoraj gdy 2 razy mu zabrakło wskazywała aż PÓŁ baku
Jeszcze jedna sprawa. Jeśli w garażu śmierdzi paliwem to sprawdź, czy uszczelki (na górze baków, tam gdzie montowane są czujniki poziomu paliwa) nie sparciały. To też może powodować większe "spalanie".
Auto ma swoje lata, wię prześledź całą drogę paliwa z baku do gaźnika (poświeć latarką do baku, przeczyść odstojnik paliwa, filtr paliwa, przewody). Kiedyś pisałem, jak mój UAZ gasł przy 60 km/h. Przyczyna banalna - przytkany filtr i gaźnik po prostu nie dostawał odpowiedniej ilości paliwa.
- Gocu
- Posty: 486
- Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Nasze Uazy
Chodzi mi o taką śrubę skierowaną do przodu samochodu. Po odkręceniu i pompowaniu pompką paliwa leje się tamtędy benzyna.opty pisze: Kręcenie śrubkami przy gaźniku... daj spokój, to precyzyjne urządzenie![]()
Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 81
- Rejestracja: sob mar 05, 2011 9:35 am
Re: Nasze Uazy
witam wszystkich to nowe barwy mojego uaza
http://img27.imageshack.us/img27/6069/dsc05833pj.jpg
a tak wygląda od spodu po konserwie i zmianie elementów zawiechy
http://img21.imageshack.us/img21/8190/dsc05842t.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/396/dsc05846a.jpg
http://img27.imageshack.us/img27/6069/dsc05833pj.jpg
a tak wygląda od spodu po konserwie i zmianie elementów zawiechy
http://img21.imageshack.us/img21/8190/dsc05842t.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/396/dsc05846a.jpg
- Gocu
- Posty: 486
- Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Nasze Uazy
Dzisiaj zrobiłem sobie przejażdżkę w terenie. Znowu ten incydent nastąpił. Przy ok. 3/4 baku zgasł i nie chciał odpalić. Najpierw podpompowałem pompką paliwo. Próba odpalenia - dalej nic. Następnie odkręciłem śrubkę przy gaźniku, pompowałem paliwo. Gdy zaczęło się wylewać, przykręciłem śrubkę. Kilka ruchów wajchą, próba odpalenia - wciąż nic. W kanistrze miałem nalane 10l paliwa. Dolałem to, powtórzyłem czynność i samochód odpalił. Nie mam pojęcia co może się z nim dziać.
Dlatego proszę Was o pomoc

Dlatego proszę Was o pomoc

Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Re: Nasze Uazy
Ja powiem co powiem i zaraz się siekiery posypią-mój tak miał to się wkurzyłem i silnik zmieniłem na diesla. I spokój bo tak to nie mogłem samodzielnie wrócić z żadnej przejażdżki.
Uaz 469b, 2,1 TD 1980r.== przebudowa na 2,8D w trakcie.
Re: Nasze Uazy
Popieram. Też miałem problemy na gorącym silniku. Teraz święty spokój. Ostatni raz spojrzałem pod maskę miesiąc temu. Wycieków brak, poziom oleju i płynu OK.luk94 pisze:Ja powiem co powiem i zaraz się siekiery posypią-mój tak miał to się wkurzyłem i silnik zmieniłem na diesla. I spokój
Ewentualnie przekładka na benzynę nowszej generacji uzdrowi UAZ-a.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
- Gocu
- Posty: 486
- Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Nasze Uazy
Tylko szkoda wydawać pieniądze na nowy silnik, skoro ten jest w dobrej kondycji 

Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Re: Nasze Uazy
Chyba nie ma sensu wiazać tego problemu z poziomem paliwa w baku. Kiedy dolewasz paliwo z kanistra mija czas, silnik stygnie i odpalasz.Gocu pisze:Dzisiaj zrobiłem sobie przejażdżkę w terenie. Znowu ten incydent nastąpił. Przy ok. 3/4 baku zgasł i nie chciał odpalić. Najpierw podpompowałem pompką paliwo. Próba odpalenia - dalej nic. Następnie odkręciłem śrubkę przy gaźniku, pompowałem paliwo. Gdy zaczęło się wylewać, przykręciłem śrubkę. Kilka ruchów wajchą, próba odpalenia - wciąż nic. W kanistrze miałem nalane 10l paliwa. Dolałem to, powtórzyłem czynność i samochód odpalił. Nie mam pojęcia co może się z nim dziać.![]()
Dlatego proszę Was o pomoc
Problem z odpalaniem na gorącym silniku jest w przypadku UAZ-a z oryginalnym silnikiem dość częsty. Zobacz tutaj:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=3&t=78363
Na pewno trzeba sprawdzić przerwę na przerywaczu - jeśli na zimnym silniku jest na dolnej granicy to przy gorącym może zmniejszyć się do zera.
W sprawie zmiany silnika - czy auto, którego nie możesz odpalić na korbę to jeszcze UAZ?

Re: Nasze Uazy
Przez ostatnie dwie strony może dwa posty są we właściwym miejscu reszta to śmieci
działa tu jakiś mod żeby posprzątać 


POJARKA III DID
UAZik 469 B -03.2013
RAFKA 4 I
PIP ZJ
UAZik 469 B -03.2013
RAFKA 4 I
PIP ZJ
- hipis79
- jestem tu nowy...
- Posty: 98
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 10:05 pm
- Lokalizacja: tarnowskie góry
Re: Nasze Uazy
a ja polecam silnik benz forda 2,3l V6 120KM - praktycznie bezobsługowy:)
UAZ 1979r 2.3l V6
Re: Nasze Uazy
A może rurka pobierająca paliwo ze zbiornika (smok?) się odłamała i bierze paliwo z górnych rejonów zbiornika ?luk94 pisze:Ja powiem co powiem i zaraz się siekiery posypią-mój tak miał to się wkurzyłem i silnik zmieniłem na diesla. I spokój bo tak to nie mogłem samodzielnie wrócić z żadnej przejażdżki.
zielony UAZ 469(sprzedany),GAZ 69M,GAZ 69M prawie oryginał(GAZ-69/rsM1)
- Gocu
- Posty: 486
- Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Nasze Uazy
Smok był sprawdzany i podobno działa dobrze. A może być coś takiego, że w baku jest warstwa powietrza? Tzn. jest paliwo, powietrze i paliwo. I kiedy spali mi te 6-8 litrów do warstwy powietrza, to wtedy gaśnie? Polecono mi przejechać się kawałek z otwartym wlewem paliwa, żeby odpowietrzyć zbiornik paliwa. Co o tym sądzicie?
Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Re: Nasze Uazy
Sugerujesz, że mógłbyś mieć w baku na przemian ułożone warstwy paliwa i powietrza?
Nawet w kosmosie to mało prawdopodobne
Może się tak zdarzyć, że masz zapchane odpowietrzenie korka paliwa i po wypaleniu pewnej ilości pompa nie daje rady więcej zassać, ale szczelnego korka jeszcze w uazie nie widziałem


Może się tak zdarzyć, że masz zapchane odpowietrzenie korka paliwa i po wypaleniu pewnej ilości pompa nie daje rady więcej zassać, ale szczelnego korka jeszcze w uazie nie widziałem

SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: Nasze Uazy
Dla pełnej informacji przełącz jeszcze na drugi zbiornik - jeśli jest - i zobacz, czy coś się zmieni.Gocu pisze:Smok był sprawdzany i podobno działa dobrze. A może być coś takiego, że w baku jest warstwa powietrza? Tzn. jest paliwo, powietrze i paliwo. I kiedy spali mi te 6-8 litrów do warstwy powietrza, to wtedy gaśnie? Polecono mi przejechać się kawałek z otwartym wlewem paliwa, żeby odpowietrzyć zbiornik paliwa. Co o tym sądzicie?
- Gocu
- Posty: 486
- Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Nasze Uazy
A może powinienem sprawdzić korek wlewu paliwa 

Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Re: Nasze Uazy
Zadam bardzo głupie pytanie.... a cewka się nie gotuje czasem??
- Gocu
- Posty: 486
- Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Nasze Uazy
Nie mam pojęcia. Myślę jednak, że ten problem jest związany z bakiem paliwa.
Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Re: Nasze Uazy
Podłącz sobie prowizoryczne zasilanie z kanistra czy inszej bańki wężem bezpośrednio do pompy i pojeździj chwilę, może coś się wyjaśni.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
- Gocu
- Posty: 486
- Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Nasze Uazy
Koledzy, popatrzcie, co wyczytałem w instrukcji obsługi:
"Korek wlewu zbiornika paliwa (rys. 42) jest uszczelniony za pomocą gumowej uszczelki. W korku znajdują się zawody (wlotowy i wylotowy) łączące przestrzeń zbiornika z atmosferą w przypadku powstania w nim nadmiernego ciśnienia lub nadmiernego podciśnienia. Łączenie z atmosferą następuje przez otwór znajdujący się w środku kadłuba korka. (...) Korek wlewu zbiornika paliwa należy utrzymywać w czystości nie dopuszczając do zatkania się otworu wentylacyjnego znajdującego się w środku korka; w razie potrzeby należy go przeczyścić. Bardzo ważne dla normalnej pracy układu zasilania, szczególnie przy wysokich temperaturach, jest działanie w odpowiednim czasie zaworów korka. Zbyt późne otwarcie się zaworu wlotowego prowadzi do zwiększonego podciśnienia w zbiorniku co może być przyczyną tworzenia się korków parowych w pompie i przerwania dopływu paliwa."
Wszystkie objawy wskazują właśnie na taką przyczynę, więc postaram się jak najszybciej obadać korek.
"Korek wlewu zbiornika paliwa (rys. 42) jest uszczelniony za pomocą gumowej uszczelki. W korku znajdują się zawody (wlotowy i wylotowy) łączące przestrzeń zbiornika z atmosferą w przypadku powstania w nim nadmiernego ciśnienia lub nadmiernego podciśnienia. Łączenie z atmosferą następuje przez otwór znajdujący się w środku kadłuba korka. (...) Korek wlewu zbiornika paliwa należy utrzymywać w czystości nie dopuszczając do zatkania się otworu wentylacyjnego znajdującego się w środku korka; w razie potrzeby należy go przeczyścić. Bardzo ważne dla normalnej pracy układu zasilania, szczególnie przy wysokich temperaturach, jest działanie w odpowiednim czasie zaworów korka. Zbyt późne otwarcie się zaworu wlotowego prowadzi do zwiększonego podciśnienia w zbiorniku co może być przyczyną tworzenia się korków parowych w pompie i przerwania dopływu paliwa."
Wszystkie objawy wskazują właśnie na taką przyczynę, więc postaram się jak najszybciej obadać korek.

Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości