Co to za część?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
radecki
Posty: 314
Rejestracja: wt mar 13, 2007 9:03 pm
Lokalizacja: Opole

Co to za część?

Post autor: radecki » wt mar 18, 2014 12:38 pm

Wiem, że zaraz nazwiecie mnie lamą, ale proszę, powiedzcie co to za część:
Obrazek

Chodzi oczywiście a tą puszkę pod cewką.
Najprawdopodobniej ta puszka jest przyczyną słabej skry bo po jej ominięciu iskra na cewce jest bardzo mocna.
UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...

KMZ K-750- 1964 r

OGAR 250- 1988 r

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Co to za część?

Post autor: nie_mientki » wt mar 18, 2014 2:04 pm

Jak znam życie, skoro to osłabia iskrę to pewnie jest radziecki wzmacniacz iskry.

Jakie masz tam oznaczenia przy przewodach?

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Re: Co to za część?

Post autor: tarhim » wt mar 18, 2014 2:23 pm

Wygląda jak opornik rozruchowy do radzieckiej cewki, jak masz nieoryginalną to pominąć.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
radecki
Posty: 314
Rejestracja: wt mar 13, 2007 9:03 pm
Lokalizacja: Opole

Re: Co to za część?

Post autor: radecki » wt mar 18, 2014 5:02 pm

Dokładniejsze foto:
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek
UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...

KMZ K-750- 1964 r

OGAR 250- 1988 r

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Co to za część?

Post autor: nie_mientki » wt mar 18, 2014 5:28 pm

http://chinariben.en.alibaba.com/produc ... istor.html

500 sztuk od kitajców możesz zamówić:D

Awatar użytkownika
radecki
Posty: 314
Rejestracja: wt mar 13, 2007 9:03 pm
Lokalizacja: Opole

Re: Co to za część?

Post autor: radecki » wt mar 18, 2014 6:53 pm

nie_mientki pisze:http://chinariben.en.alibaba.com/produc ... istor.html

500 sztuk od kitajców możesz zamówić:D
Dzięki! Jest światełko w tunelu. Ale co to jest po naszemu?
UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...

KMZ K-750- 1964 r

OGAR 250- 1988 r

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Co to za część?

Post autor: zippo68 » wt mar 18, 2014 8:42 pm

Z tego co kiedyś czytałem jest to urządzenie, które wzmacnia iskrę podczas odpalania silnika. W tej puszce są takie małe cewki.
http://www.bazashop.ru/product_270332.html
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
radecki
Posty: 314
Rejestracja: wt mar 13, 2007 9:03 pm
Lokalizacja: Opole

Re: Co to za część?

Post autor: radecki » wt mar 18, 2014 8:53 pm

zippo68 pisze:Z tego co kiedyś czytałem jest to urządzenie, które wzmacnia iskrę podczas odpalania silnika. W tej puszce są takie małe cewki.
http://www.bazashop.ru/product_270332.html
:)2
Dobra, wiec ten wzmacniacz iskry osłabia mi iskrę. Muszę popróbować odpalić bez niego.
Dalej szukam jego nazwy dzięki której znajdę go w jakimś sklepie albo internetach ;)
UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...

KMZ K-750- 1964 r

OGAR 250- 1988 r

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Co to za część?

Post autor: zippo68 » wt mar 18, 2014 9:10 pm

Zadzwoń do blejka lub do Poznania i podaj nr części 31512-3705010 i po kłopocie.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Co to za część?

Post autor: vandall1 » wt mar 18, 2014 9:14 pm

zippo ma rację-to ma wzmacniać iskrę przy starcie a nazywa sie pierdolnik :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Co to za część?

Post autor: bobbik » śr mar 19, 2014 9:15 am

tam są dwa rezystory . Przez jeden -mniejszy- idzie napięcie z tego drugiego cienkiego kabelka automatu rozrusznika, w momencie kręcenia. Żeby iskra nie zanikała kiedy jest spadek napięcia spowodowany przez rozrusznik. Przez drugi - większy idzie napięcie ze stacyjki. Jak to całkiem wywalisz to ugotujesz cewkę- sprawdziłem.

Awatar użytkownika
radek4x4
Posty: 422
Rejestracja: śr cze 18, 2008 10:32 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Co to za część?

Post autor: radek4x4 » śr mar 19, 2014 9:51 am

Hmm z tego co pamiętam to współpracuje z ruską cewką uazową, ja miałem inszą niż ruska cewkę i bez tego pierdolnika działało. :wink:
Aro 243 3.2 D

Awatar użytkownika
radecki
Posty: 314
Rejestracja: wt mar 13, 2007 9:03 pm
Lokalizacja: Opole

Re: Co to za część?

Post autor: radecki » śr mar 19, 2014 10:33 am

Najpierw sprawdzę czy to jest dobrze podłączone po zrobieniu całej elektryki, jeżeli prawidłowo to mam dwa wyjścia- szukać tego wzmacniacza lub inszej cewki.
UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...

KMZ K-750- 1964 r

OGAR 250- 1988 r

Awatar użytkownika
stodwa
 
 
Posty: 145
Rejestracja: pn sie 24, 2009 10:29 pm
Lokalizacja: Świdnica / Rzeczka

Re: Co to za część?

Post autor: stodwa » śr mar 19, 2014 3:51 pm

Mój BOLSZEWIK został pozbawiony pierdolnika wzmacniającego, a cewka radziecka została z powodzeniem zastąpiona cewką z ŻUKa. Iskra jest taka że konia zabije

Awatar użytkownika
radek4x4
Posty: 422
Rejestracja: śr cze 18, 2008 10:32 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Co to za część?

Post autor: radek4x4 » śr mar 19, 2014 9:18 pm

Ta na zdjęciu też chyba na ruską nie wygląda... ?
Aro 243 3.2 D

Awatar użytkownika
radecki
Posty: 314
Rejestracja: wt mar 13, 2007 9:03 pm
Lokalizacja: Opole

Re: Co to za część?

Post autor: radecki » śr mar 19, 2014 9:30 pm

radek4x4 pisze:Ta na zdjęciu też chyba na ruską nie wygląda... ?
Cewka z tego co udało mi się zaobserwować posiada jedynie wąski romb na bakelitowym czopku.
Dziwi mnie, że wbrew schematowi do cewki wchodzą jedynie 2 kable, jeden z tego wzmacniacza iskry czy też stabilizatora napięcia a drugi chyba z modułu. Ale skoro pominę ten wzmacniacz i iskra jest silna to akurat brak jednego kabla na cewce znaczenia chyba nie ma. Jutro zamawiam ten "stabilizator napięcia na cewkę" i zobaczymy co z tego wyjdzie.
UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...

KMZ K-750- 1964 r

OGAR 250- 1988 r

Awatar użytkownika
radecki
Posty: 314
Rejestracja: wt mar 13, 2007 9:03 pm
Lokalizacja: Opole

Re: Co to za część?

Post autor: radecki » śr mar 19, 2014 9:30 pm

stodwa pisze:Mój BOLSZEWIK został pozbawiony pierdolnika wzmacniającego, a cewka radziecka została z powodzeniem zastąpiona cewką z ŻUKa. Iskra jest taka że konia zabije
Czyli sugerujesz, żeby magiczne pudełeczko wywalić i zamontować żukowska cewkę?
UAZ 3151- 1994r jeszcze tylko kilka śrubek...

KMZ K-750- 1964 r

OGAR 250- 1988 r

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Co to za część?

Post autor: zippo68 » śr mar 19, 2014 10:41 pm

Jeżeli masz aparat starej generacji, to jest taka możliwość, ale jak masz elektroniczny zapłon, to cewka dedykowana, plus ewentualnie nowy pierdolnik.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
stodwa
 
 
Posty: 145
Rejestracja: pn sie 24, 2009 10:29 pm
Lokalizacja: Świdnica / Rzeczka

Re: Co to za część?

Post autor: stodwa » czw mar 20, 2014 7:30 am

zippo 68 dobrze mówi.
Ja mam aparat zapłonowy starego typu (bez elektroniki). Też miałem wcześniej ruską cewkę z dołączonym opornikiem i coś fixowało. Pominąłem "pierdolnik" i podłączyłem cewkę Żuka - problem się rozwiązał. Nie wiem jak to będzie robić w przypadku elektronicznego zapłonu. Więc najpierw sprawdź jaki masz aparat.

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Co to za część?

Post autor: Lorado » czw mar 20, 2014 9:00 am

Wg mnie to nie ma nic wspólnego z cewką i zapłonem.Owszem były montowane oporniki bezpośrednio na cewkach i stanowiły całość.w normalnych warunkach ten opornik zmniejszał napięcie na cewce natomiast po załączeniu rozrusznika był zwierany stykami w automacie.O ile normalny automat posiada jedno wyprowadzenie to ten posiadał dwa.Można było podłączyć z pominięciem opornika czyli bezpośrednio na cewkę ze stacyjki i było OK,jak również zastosować inną cewkę np Żuk ale tylko wsółpracującą z aparatem stykowym bo elektroniczna cewka posiad inną oporność uzwojenia i ulegnie uszkodzeniu.
Jeżeli chodzi o to coś na zdjęciach to sądząc po grubości przewodów służy do innego celu.A co jest w środku po odkręceniu pokrywy?
Żuki też miały zapłon elektroniczny.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Co to za część?

Post autor: bobbik » pt mar 21, 2014 1:01 pm

Lorado pisze:Wg mnie to nie ma nic wspólnego z cewką i zapłonem.Owszem były montowane oporniki bezpośrednio na cewkach i stanowiły całość.w normalnych warunkach ten opornik zmniejszał napięcie na cewce natomiast po załączeniu rozrusznika był zwierany stykami w automacie.O ile normalny automat posiada jedno wyprowadzenie to ten posiadał dwa.Można było podłączyć z pominięciem opornika czyli bezpośrednio na cewkę ze stacyjki i było OK,jak również zastosować inną cewkę np Żuk ale tylko wsółpracującą z aparatem stykowym bo elektroniczna cewka posiad inną oporność uzwojenia i ulegnie uszkodzeniu.
Jeżeli chodzi o to coś na zdjęciach to sądząc po grubości przewodów służy do innego celu.A co jest w środku po odkręceniu pokrywy?
Żuki też miały zapłon elektroniczny.
Pie**licie Hipolicie. Jest tak jak napisałem ja i zippo.A wiem bo oprócz tego że jestem posiadaczem Uaza, to jeszcze elektrykiem samochodowym.
Czyli tak : pierdolnik musi być jeśli masz: 1)ori cewkę + aparat platynkowy, 2)ori cewkę pod elektronika + aparat elektronika.
z cewką żuka nie musi być.

A jak Cię interesuje co jest w środku, to są tam dwa rezystory nawinięte z drutu oporowego.

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Co to za część?

Post autor: Lorado » pt mar 21, 2014 3:10 pm

Bobbik czytaj ze zrozumieniem i nie powtarzaj tego co ja napisałem.Nie jestem elektrykiem samochodowym ale Ty niczym mnie nie zaskoczysz.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Co to za część?

Post autor: bobbik » sob mar 22, 2014 12:21 pm

chodzi mi o to że NIE można podłączyć z pominięciem opornika czyli bezpośrednio na cewkę ze stacyjki

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Co to za część?

Post autor: klucz13 » ndz mar 23, 2014 8:26 am

no dziewczynki do czego ten pierdolnik jest ?? chyba go ruski bez przytomności tam go nie dał
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Co to za część?

Post autor: Lorado » ndz mar 23, 2014 6:01 pm

Dziewczynki to chyba nie w tym miejscu
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości