Strona 1 z 1

Półosie nowego typu Trial

: pn kwie 07, 2014 10:22 am
autor: gaaz99
Obrazek Chodzi mi dokładnie o półosie numer 2, jeździ ktoś na tym lub miał jakieś doczynienie z nimi? Jak jest z ich wytrzymałością w porównaniu do normalnych półosi Uaza? Pozdrawiam

Re: Półosie nowego typu Trial

: ndz kwie 20, 2014 2:41 pm
autor: Afgan_4x4
Właśnie też chciał bym wiedzieć :)

Re: Półosie nowego typu Trial

: pn maja 05, 2014 11:13 pm
autor: Xerkses
Ja póki co nie jeździłem, ale można wyciągać wnioski z samego ich przeznaczenia i budowy.

Te zbudowane na przegubach Tracta nie są powszechnie stosowane w motoryzacji i używano ich raczej dawno temu. Chodzi tutaj przede wszystkim o ich żywotność jak sądzę, ponieważ rozkład naprężeń podczas pracy mają wspaniały, ale powierzchnie trące są duże i raczej nie wydłuża im to żywotności.
Te drugie wyposażone są już w bardziej cywilizowane przeguby, na rosyjskich forach zwane "przegubami królewskimi". Są to, o ile się nie mylę przeguby Rzeppa, albo Birfielda (wcześniejsze, te klasyczne miały przeguby Weissa). Można sobie poczytać o wadach lub zaletach, ale są one generalnie, że tak powiem "cywilizowane" :D

Co do zastosowania, to ono chyba najbardziej definiuje kto powinien kupić jakie.
Te na przegubach Tracta powinny wytrzymywać naprawdę duże naciski i podejrzewam że przeznaczone są dla ludzi jeżdżących głównie w teren.
Za to "2" montowane są fabrycznie w nowych Patriotach i Hunterach. Sęk w tym, że choć bardzo ucywilizowane przygotowane do tego aby spokojnie wytrzymały wydłużony okres gwarancyjny, nie przenoszą już takich momentów napędowych jak poprzednie (przełożenie 4,111, mniejsze koła, mniejsze przełożenie 1 i wstecznego biegu, nowe silniki z nieznacznie większym momentem niż stare - max 230 Nm)

Mam nadzieję, że pomogłem :)