Ja póki co nie jeździłem, ale można wyciągać wnioski z samego ich przeznaczenia i budowy.
Te zbudowane na przegubach Tracta nie są powszechnie stosowane w motoryzacji i używano ich raczej dawno temu. Chodzi tutaj przede wszystkim o ich żywotność jak sądzę, ponieważ rozkład naprężeń podczas pracy mają wspaniały, ale powierzchnie trące są duże i raczej nie wydłuża im to żywotności.
Te drugie wyposażone są już w bardziej cywilizowane przeguby, na rosyjskich forach zwane "przegubami królewskimi". Są to, o ile się nie mylę przeguby Rzeppa, albo Birfielda (wcześniejsze, te klasyczne miały przeguby Weissa). Można sobie poczytać o wadach lub zaletach, ale są one generalnie, że tak powiem "cywilizowane"
Co do zastosowania, to ono chyba najbardziej definiuje kto powinien kupić jakie.
Te na przegubach Tracta powinny wytrzymywać naprawdę duże naciski i podejrzewam że przeznaczone są dla ludzi jeżdżących głównie w teren.
Za to "2" montowane są fabrycznie w nowych Patriotach i Hunterach. Sęk w tym, że choć bardzo ucywilizowane przygotowane do tego aby spokojnie wytrzymały wydłużony okres gwarancyjny, nie przenoszą już takich momentów napędowych jak poprzednie (przełożenie 4,111, mniejsze koła, mniejsze przełożenie 1 i wstecznego biegu, nowe silniki z nieznacznie większym momentem niż stare - max 230 Nm)
Mam nadzieję, że pomogłem
