Gaźnik od A do Z

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Gaźnik od A do Z

Post autor: morte36 » śr cze 25, 2014 8:59 pm

Witam szanownych kolegów i prośba o pomoc.
Nowy uaz z 90-91 roku już odrestaurowany ale pozostał problem gaźnika.
Obrazek
Z tego co się znam to jest to gaźnik dwu gardzielowy i na tym moja wiedz się kończy :)
Specjalnie wkleiłem fotkę żebyście mnie w tym upewnili.
I teraz kilka pytań:
1. czy tylko jeden model gaźnika dwugardzielowego występuje w uazach
2. gdzie mogę odczytać jego dokładny model
3. czy jest gdzieś instrukcja jego regulacji
4. czy można go zastąpić innym gaźnikiem i czy jest sens zastępować.

Od razu napiszę że czytałem dużo w dziale uaza o gaźnikach kilka dyskusji już o nich było ale każdy miał inną teorię :)

Głównie chodzi o to że mam wrażenie że gaźnik zalewa za mocno silnik. Po puszczeniu gazu czasem strzeli przydusi się. Po zgaszeniu i odpalaniu na nowo mam wrażenie zalanego silnika (trzeba odczekać żeby odpalić albo długo kręcić).

Mój pierwszy uaz (żółty) miał kanciaty kolektor więc pewnie inny gaźnik ale chodził jak pszczółka może nie za szybko ale odpalał bez problemów. Nowy uaz widać że ma większego kopa ale cały czas czuje zapach nieprzepalonej wachy.

Chcę to wyregulować jakoś ale potrzebuję instrukcji albo przynajmniej opisu jaka śrubka od czego. I czy po tej fotce jest możliwa identyfikacja dokładna gaźnika. Z tego co pamiętam do gaźnika nie był przypięty żaden kabel elektryczny. Niestety nie mam pod ręką uaza wiec nie mogę sprawdzić od reki innych szczegółów.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Gaźnik od A do Z

Post autor: nie_mientki » śr cze 25, 2014 9:05 pm

http://images.dmir.ru/dmir/images/karby ... 112354.jpg

Tu zobaczysz. Ja mam Uaza z 92, też na okrągłych kolektorach i z gaźnikiem k126g. I też miałem taką "nadbudówkę" nad gaźnikiem w którą wgryzł się gazownik.



http://gaz24.info/wp/karbyurator-k-126h ... lya-volha/

Nawet jak cyrylicy nie ogarniasz to przeglądarka tłumaczy "znośnie"

Awatar użytkownika
TASMAN UAZ
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn cze 24, 2013 6:32 pm
Lokalizacja: Grójec

Re: Gaźnik od A do Z

Post autor: TASMAN UAZ » czw cze 26, 2014 8:45 am

słabe zdjęcie ale gaźnik wygląda na k 126G gaźników dwu gardzielowych na pewno jest trzy z mojej wiedzy to k 126g k131 i k 151 ja mam ten ostatni jest świetny i jak na razie bez problemowy oczywiście po regeneracji i ustawieniu przez mojego koleśia na oko od roku jeździ bez problemów na gazie i benzynie
UAZ 31512 na początku motania
FROTKA 2,2 DTI LONG

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik od A do Z

Post autor: morte36 » czw cze 26, 2014 9:08 am

A takie pytanie pomocnicze:
Jak regulujecie zapłon na przerywaczu bezstykowym? W starym stykowym to można było przynajmniej żaróweczkę podczepić pod aparat i się zapalała a w nowym niestety nie ma rady tak.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Gaźnik od A do Z

Post autor: carinus » czw cze 26, 2014 9:18 pm

Trzeba zainwestować w lampę stroboskopową,kasa powinna się zwrócić,koledzy tez na pewno będą chętni na ustawienie zapłonu.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Edgarowski
 
 
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
Lokalizacja: miasto

Re: Gaźnik od A do Z

Post autor: Edgarowski » sob lip 05, 2014 9:21 pm

Mam taki gaźnik w UAZ-e 1989 r ale nie miałam z nim żadnych problemów w razie czego jest drugi i komplet naprawczy.Zło siedziało w parowniku który był chyba za mały do tego silnika po wymianie na większy i uregulowaniu u gazownika chodzi jak zegarek, nawet po zimowym postoju pali od kopa.
Edgar z Gór.

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Gaźnik od A do Z

Post autor: Paweł93 » ndz lip 06, 2014 12:10 pm

morte36 pisze:Witam szanownych kolegów i prośba o pomoc.
Nowy uaz z 90-91 roku już odrestaurowany ale pozostał problem gaźnika.
Obrazek
Z tego co się znam to jest to gaźnik dwu gardzielowy i na tym moja wiedz się kończy :)
Specjalnie wkleiłem fotkę żebyście mnie w tym upewnili.
I teraz kilka pytań:
1. czy tylko jeden model gaźnika dwugardzielowego występuje w uazach
2. gdzie mogę odczytać jego dokładny model
3. czy jest gdzieś instrukcja jego regulacji
4. czy można go zastąpić innym gaźnikiem i czy jest sens zastępować.

Od razu napiszę że czytałem dużo w dziale uaza o gaźnikach kilka dyskusji już o nich było ale każdy miał inną teorię :)

Głównie chodzi o to że mam wrażenie że gaźnik zalewa za mocno silnik. Po puszczeniu gazu czasem strzeli przydusi się. Po zgaszeniu i odpalaniu na nowo mam wrażenie zalanego silnika (trzeba odczekać żeby odpalić albo długo kręcić).

Mój pierwszy uaz (żółty) miał kanciaty kolektor więc pewnie inny gaźnik ale chodził jak pszczółka może nie za szybko ale odpalał bez problemów. Nowy uaz widać że ma większego kopa ale cały czas czuje zapach nieprzepalonej wachy.

Chcę to wyregulować jakoś ale potrzebuję instrukcji albo przynajmniej opisu jaka śrubka od czego. I czy po tej fotce jest możliwa identyfikacja dokładna gaźnika. Z tego co pamiętam do gaźnika nie był przypięty żaden kabel elektryczny. Niestety nie mam pod ręką uaza wiec nie mogę sprawdzić od reki innych szczegółów.
Jeśli go zalewa to bardzo prawdo podobne że ma zbyt wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej, jeśli wiesz jak się za to zabrać to obniż w niej poziom paliwa i być może będzie lepiej :)
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość