pompa wodna i tłumik

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Edgarowski
 
 
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
Lokalizacja: miasto

pompa wodna i tłumik

Post autor: Edgarowski » czw paź 09, 2014 8:42 pm

Mam pytanie do fachmanów uazowych. Mimo naprawy pompy wodnej za pomocą reperaturki po niewielkim przebiegu znowu płyn kapie wprawdzie nie dużo ale złości bo trzeba dolewać.
Czy wszystkie pompy wodne do Uaza są takie same czy się różnią w jakiś sposób z uwagi na grubsze i cieńsze chłodnice w nowszych typach bo mam zamiar wymienić pompę na nową./ ciekawe ile nowa wytrzyma/.
Drugie pytanie czy tłumiki są jednakowe poczynając od połączenia z kolektorem wydechu do końca pod tylni zderzak z uwagi iż są różne kolektory kwadratowe i w nowszych okrągłe.
Pytam dlatego, że po kupnie Uaz był kompletnie rozebrany łącznie z silnikiem skrzynią i reduktorem, wszystko co podejrzane wymienione.
Niektóre zakupione części nie pasowały i trzeba było wymieniać np. przy alternatorze i rozruszniku bendix większy i mniejszy, różnice w szczotkach mimo, że na oko wszystko było bardzo podobne Chciałbym od razu kupić pasujące żeby nie wozić się z wymianą w trakcie roboty.
Edgar z Gór.

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: pompa wodna i tłumik

Post autor: carinus » pn paź 13, 2014 7:48 pm

Kupno nowej pompy to tez loteria,nie wiesz na co trafisz.Rozebrałem swoją pompę i ręce mi opadły jak zobaczyłem jakość wykonania i spasowania elementów.Dorobiłem nową oś i chyba zmieniałem uszczelniacze na inny wymiar.Łożyska poszły kryte bez konieczności smarowania,koło pasowe juz nie bije.Teraz już nie pamiętam co musiałem zrobić,dosyć dawno to było.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: pompa wodna i tłumik

Post autor: klucz13 » pn paź 13, 2014 7:52 pm

carinus pisze:Kupno nowej pompy to tez loteria,nie wiesz na co trafisz.Rozebrałem swoją pompę i ręce mi opadły jak zobaczyłem jakość wykonania i spasowania elementów.Dorobiłem nową oś i chyba zmieniałem uszczelniacze na inny wymiar.Łożyska poszły kryte bez konieczności smarowania,koło pasowe juz nie bije.Teraz już nie pamiętam co musiałem zrobić,dosyć dawno to było.
były kiedyś zestawy naprawcze do pomp a wydechy są takie same no chyba że masz uza
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Edgarowski
 
 
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
Lokalizacja: miasto

Re: pompa wodna i tłumik

Post autor: Edgarowski » pn paź 13, 2014 9:18 pm

Dziękuję za odpowiedzi
Wiem że części są w różnym stanie .Rozlóżyłem Uaza na kawałki zakładałem nowe części i sporo z nich trzeba było dopiero adaptować aby pasowały.Mimo usiłowania uszczelnienia silnika skrzyni i mostów wygładzania powierzchni itp i tak znaczy teren i nie bardzo jest na to sposób,ale to chyba jego urok.
Ze sprzęgiełkami manualnymi z Allegro też był problem aby je odpowiednio dopasować i aby działały dobrze.Na razie jest od paru lat spokój po za kapaniem z pompy mimo wymiany reperaturki i tumikiem który przerdzewiał.W pompie wodnej jest chyba specjalny otwór aby w razie nieszczelności płyn wylatywał na zewnątrz a nie gromadził się w środku.
Bardzo pomogła wymiana parownika na nowy w zeszlym roku bo pali na gazie od kopa nawet po dłuższym staniu.NiIe przypuszczałem że parownik może robić tyle kłopotów z różnymi objawami co powodowało konieczność szukania przyczyn w układzie elektrycznym i paliwowym.
Edgar z Gór.

dabek79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw paź 05, 2006 7:01 pm
Lokalizacja: kożuchów

Re: pompa wodna i tłumik

Post autor: dabek79 » śr paź 15, 2014 6:40 pm

Ja po zakupie pompy wodnej(starego typu) musialem przełożyc flaki do starej obudowy,bo nowa nie pasowała,a tokarki nie miałem.Jakość części żenująco niska,ale taki trend w motoryzacji.Dobrze złożony uaz nie znaczy terenu-trza dobry materiał na uszczelki i dobrą chemię stosowac.Parownik nowy wymieniałem po pół roku-falowanie obrotów itp.Po demontażu wylałem 50ml mazi...Powodzenia życzę i cierpliwości do rzęcha :D

Edgarowski
 
 
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
Lokalizacja: miasto

Re: pompa wodna i tłumik

Post autor: Edgarowski » czw paź 16, 2014 8:53 pm

Uszczelki były niestety oryginalne radzieckie i to błąd.
Edgar z Gór.

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: pompa wodna i tłumik

Post autor: carinus » pt paź 17, 2014 8:29 pm

Uszczelki nie sa najważniejsze.Krzywa i zdezelowana ośka podczas pracy rozwali każdy uszczelniacz i kazde łożysko.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość