pompa wodna i tłumik
Moderator: Student
-
-
- Posty: 215
- Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
- Lokalizacja: miasto
pompa wodna i tłumik
Mam pytanie do fachmanów uazowych. Mimo naprawy pompy wodnej za pomocą reperaturki po niewielkim przebiegu znowu płyn kapie wprawdzie nie dużo ale złości bo trzeba dolewać.
Czy wszystkie pompy wodne do Uaza są takie same czy się różnią w jakiś sposób z uwagi na grubsze i cieńsze chłodnice w nowszych typach bo mam zamiar wymienić pompę na nową./ ciekawe ile nowa wytrzyma/.
Drugie pytanie czy tłumiki są jednakowe poczynając od połączenia z kolektorem wydechu do końca pod tylni zderzak z uwagi iż są różne kolektory kwadratowe i w nowszych okrągłe.
Pytam dlatego, że po kupnie Uaz był kompletnie rozebrany łącznie z silnikiem skrzynią i reduktorem, wszystko co podejrzane wymienione.
Niektóre zakupione części nie pasowały i trzeba było wymieniać np. przy alternatorze i rozruszniku bendix większy i mniejszy, różnice w szczotkach mimo, że na oko wszystko było bardzo podobne Chciałbym od razu kupić pasujące żeby nie wozić się z wymianą w trakcie roboty.
Czy wszystkie pompy wodne do Uaza są takie same czy się różnią w jakiś sposób z uwagi na grubsze i cieńsze chłodnice w nowszych typach bo mam zamiar wymienić pompę na nową./ ciekawe ile nowa wytrzyma/.
Drugie pytanie czy tłumiki są jednakowe poczynając od połączenia z kolektorem wydechu do końca pod tylni zderzak z uwagi iż są różne kolektory kwadratowe i w nowszych okrągłe.
Pytam dlatego, że po kupnie Uaz był kompletnie rozebrany łącznie z silnikiem skrzynią i reduktorem, wszystko co podejrzane wymienione.
Niektóre zakupione części nie pasowały i trzeba było wymieniać np. przy alternatorze i rozruszniku bendix większy i mniejszy, różnice w szczotkach mimo, że na oko wszystko było bardzo podobne Chciałbym od razu kupić pasujące żeby nie wozić się z wymianą w trakcie roboty.
Edgar z Gór.
Re: pompa wodna i tłumik
Kupno nowej pompy to tez loteria,nie wiesz na co trafisz.Rozebrałem swoją pompę i ręce mi opadły jak zobaczyłem jakość wykonania i spasowania elementów.Dorobiłem nową oś i chyba zmieniałem uszczelniacze na inny wymiar.Łożyska poszły kryte bez konieczności smarowania,koło pasowe juz nie bije.Teraz już nie pamiętam co musiałem zrobić,dosyć dawno to było.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: pompa wodna i tłumik
były kiedyś zestawy naprawcze do pomp a wydechy są takie same no chyba że masz uzacarinus pisze:Kupno nowej pompy to tez loteria,nie wiesz na co trafisz.Rozebrałem swoją pompę i ręce mi opadły jak zobaczyłem jakość wykonania i spasowania elementów.Dorobiłem nową oś i chyba zmieniałem uszczelniacze na inny wymiar.Łożyska poszły kryte bez konieczności smarowania,koło pasowe juz nie bije.Teraz już nie pamiętam co musiałem zrobić,dosyć dawno to było.

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
-
- Posty: 215
- Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
- Lokalizacja: miasto
Re: pompa wodna i tłumik
Dziękuję za odpowiedzi
Wiem że części są w różnym stanie .Rozlóżyłem Uaza na kawałki zakładałem nowe części i sporo z nich trzeba było dopiero adaptować aby pasowały.Mimo usiłowania uszczelnienia silnika skrzyni i mostów wygładzania powierzchni itp i tak znaczy teren i nie bardzo jest na to sposób,ale to chyba jego urok.
Ze sprzęgiełkami manualnymi z Allegro też był problem aby je odpowiednio dopasować i aby działały dobrze.Na razie jest od paru lat spokój po za kapaniem z pompy mimo wymiany reperaturki i tumikiem który przerdzewiał.W pompie wodnej jest chyba specjalny otwór aby w razie nieszczelności płyn wylatywał na zewnątrz a nie gromadził się w środku.
Bardzo pomogła wymiana parownika na nowy w zeszlym roku bo pali na gazie od kopa nawet po dłuższym staniu.NiIe przypuszczałem że parownik może robić tyle kłopotów z różnymi objawami co powodowało konieczność szukania przyczyn w układzie elektrycznym i paliwowym.
Wiem że części są w różnym stanie .Rozlóżyłem Uaza na kawałki zakładałem nowe części i sporo z nich trzeba było dopiero adaptować aby pasowały.Mimo usiłowania uszczelnienia silnika skrzyni i mostów wygładzania powierzchni itp i tak znaczy teren i nie bardzo jest na to sposób,ale to chyba jego urok.
Ze sprzęgiełkami manualnymi z Allegro też był problem aby je odpowiednio dopasować i aby działały dobrze.Na razie jest od paru lat spokój po za kapaniem z pompy mimo wymiany reperaturki i tumikiem który przerdzewiał.W pompie wodnej jest chyba specjalny otwór aby w razie nieszczelności płyn wylatywał na zewnątrz a nie gromadził się w środku.
Bardzo pomogła wymiana parownika na nowy w zeszlym roku bo pali na gazie od kopa nawet po dłuższym staniu.NiIe przypuszczałem że parownik może robić tyle kłopotów z różnymi objawami co powodowało konieczność szukania przyczyn w układzie elektrycznym i paliwowym.
Edgar z Gór.
Re: pompa wodna i tłumik
Ja po zakupie pompy wodnej(starego typu) musialem przełożyc flaki do starej obudowy,bo nowa nie pasowała,a tokarki nie miałem.Jakość części żenująco niska,ale taki trend w motoryzacji.Dobrze złożony uaz nie znaczy terenu-trza dobry materiał na uszczelki i dobrą chemię stosowac.Parownik nowy wymieniałem po pół roku-falowanie obrotów itp.Po demontażu wylałem 50ml mazi...Powodzenia życzę i cierpliwości do rzęcha 

-
-
- Posty: 215
- Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
- Lokalizacja: miasto
Re: pompa wodna i tłumik
Uszczelki nie sa najważniejsze.Krzywa i zdezelowana ośka podczas pracy rozwali każdy uszczelniacz i kazde łożysko.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość