Skrzynia Merc Galenda, reduktor Robur

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Skrzynia Merc Galenda, reduktor Robur

Post autor: Władek » ndz gru 19, 2004 8:03 pm

Witam!
Czy jest na Forum ktoś, kto jeździ na następującym zestawie: silnik od UAZ-a oryginał lub Wołga (G-24), skrzynia Merc Galenda, reduktor Robur?
Jeśli tak, to prosiłbym o opinię jak się ów zestaw sprawuje. Czy mam prawo przypuszczać, że tzw. kultura pracy skrzyni jest wyższa od pracy skrzyni oryginalnej? I jaka jest opinia o reduktorze z Robura? Cały zestaw pracuje jak należy? Jak wygląda kwestia przełożeń, wydolności w terenie? Jak pracochłonny jest proces montażu i połączeń tych wszystkich podzespołów? Szelestożerna zmota? :wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz gru 19, 2004 8:13 pm

Kumpel mial kiedys zalozony reduktor robur do uaza a silnik 2,4D MB ze skrzynia. Zestawik wytrzymywal bez problemu, przelozenia nawet w miare chociaz troche wolne prawie takie jak na oryginalnym zestawie. Pozatym wszystko cholernie ciezkie i to jest ten duzy minus.

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » ndz gru 19, 2004 9:53 pm

A kombinował ktoś włożenie do oryginalnego zestawu UAZ włożyć skrzynię od merca galendy przy jednoczesnym pozostawieniu oryginalnego silnika i reduktora?
Władek - Kraków

KAZIK
 
 
Posty: 141
Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: KAZIK » ndz gru 19, 2004 9:54 pm

Ja też mam zestaw jak wyżej. Silnik ze skrzynią 240D MB i reduktor Robura. Nie jestem do końca zadowolony ale raczej z powodu wykonania połączeń . Będę to jeszcze poprawiał. Skrzynie z reduktorem połączyłem krótkim ( ok.30cm) wałkiem ale chyba to zmienię na sztywne połączenie z gumowym sprzęgłem ( będę męczył Artura bo on ma chyba doświadczenie w temacie). W moim przypadku koszt ograniczył sie do zakupu reduktora ( jak dobrze pamiętam ok 500 PLN) i ok 200 PLN dla tokarza za przeróbki wałów i flansz, reszta zrobiona sposobem "domowym"

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » ndz gru 19, 2004 10:03 pm

Pytam, bo mi ktoś mówił coś o jakiejś skrzyni do wzięcia - z galendy właśnie. Podmieniać czy nie? Co radzicie? Teraz mam niemal nówkę oryginalną, zsynchronizowaną. Nie narzekam, poza tym, że topornie chodzi.
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » ndz gru 19, 2004 10:51 pm

Wladek ...
uwierz mi ...
jak chodzi i to dobrze to nie ruszaj.
Kup za te pieniadze cos innego.
Metromierz, GPS-a, nowa dubeltowke lub sztucer.
Poza tym tak na chlopski rozum pomysl jak moze dobrze chodzic uklad mechaniczny typu: CCCP-BRD-DDR.
Jak dla mnie to nie da rady.
Mechanizmy sie zbuntuja i pierd..ut bedzie ;-)
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » ndz gru 19, 2004 10:57 pm

jerry30 pisze:Wladek ...
uwierz mi ...
jak chodzi i to dobrze to nie ruszaj.
Kup za te pieniadze cos innego.
Metromierz, GPS-a, nowa dubeltowke lub sztucer.
Poza tym tak na chlopski rozum pomysl jak moze dobrze chodzic uklad mechaniczny typu: CCCP-BRD-DDR.
Jak dla mnie to nie da rady.
Mechanizmy sie zbuntuja i pierd..ut bedzie ;-)

Daleki jestem od rozmontowania tego, co mam. Pytam, bo mnie się zapytano a ja, panie, nieuczony w mechanice człowiek jezdem... :wink:
A z tym "pie....t" to ładnie brzmi !! :wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » ndz gru 19, 2004 11:04 pm

Wiesz zmotac mozna wszystko tylko po co ??
Taki uklad to do Zmoty z silnikiem MB ale z Uazem to skrzynia Uaz ewent Gaz lub Zuk ale to tylko do sportu.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pn gru 20, 2004 11:17 am

Wladek po co ci taka zmota na polowanie ??
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn gru 20, 2004 12:52 pm

Ja wam powiem Gosc ma L4 i za duzo czasu do myslenia :lol: :lol: :lol:
Jak tylko wróci do roboty to tylko silnik od miga musi gdzie s zamontowac i to wszystko :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pn gru 20, 2004 12:56 pm

aktualnie maja dwa z demobilu :cry:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości