WypADANIE ZAPŁONU 2.4 BENZYNA.

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Koval-79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn lis 09, 2015 7:36 pm

WypADANIE ZAPŁONU 2.4 BENZYNA.

Post autor: Koval-79 » wt lis 17, 2015 5:31 pm

Witam serdecznie.

Niedawno zakupiłem Uaza, piękna maszyna. Niestety nie do końca jest sprawny. Objawem podstawowym jest wypadanie zapłonu.

Wymieniłem przewody zapłonowe, kopułkę ( nie było śladów wypalenia), świece i nic. Po zmniejszeniu przerwy na świecach do 0,8 mm pracuje jeszcze gorzej. Nawet jak chodzi to wszystkie świece są czarne. Pomiar ciśnienia na tłokach 1- 5 bar, 2 - 4 bary , 3 - 3,5 do 4 bar , 4 - 4 bary.

Nie ma żadnych strzałów w gaźnik ani kolektor wydechowy. Ewidentnie czuć wypadający zapłon. Brak detonacji jest różny, nie występuje z określoną częstotliwością. Oczywiście podczas próby jazdy jest mocniej odczuwalne, tak że się nie da jeździć.

Czekam na lampę stroboskopową, bo chcę zacząć od właściwego sprawdzenia układu zapłonowego.

Dodam jeszcze, że szczeliny między dźwigienką a trzonkiem zaworu na 2,3 i 4 są poniżej zalecanych. Nie będę strzelał wartościami, ponieważ nie był to super precyzyjny pomiar. Na 1 cylindrze wartości były poprawne.

Zanim pomyślę o remoncie silnika chciałbym sprawdzić wszystkie ewentualności.

Proszę Was o sugestie i pomoc.

Pozdrawiam

Marcin
UAZ 469B 2.4 1989r.

Awatar użytkownika
stodwa
 
 
Posty: 145
Rejestracja: pn sie 24, 2009 10:29 pm
Lokalizacja: Świdnica / Rzeczka

Re: WypADANIE ZAPŁONU 2.4 BENZYNA.

Post autor: stodwa » wt lis 17, 2015 9:08 pm

słabiutka ta kompresja

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: WypADANIE ZAPŁONU 2.4 BENZYNA.

Post autor: ub40 » wt lis 17, 2015 11:14 pm

.....słabiutka ...........trzeba pomyśleć o dokładniejszym sprawdzeniu silnika
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Koval-79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn lis 09, 2015 7:36 pm

Re: WypADANIE ZAPŁONU 2.4 BENZYNA.

Post autor: Koval-79 » śr lis 18, 2015 5:27 am

Muszę zrobić próbę olejową i wtedy zmierzyć kompresję. 5 bar do 7 to niedaleko, cały czas się łudzę, że to nie wina kompresji.
UAZ 469B 2.4 1989r.

Koval-79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn lis 09, 2015 7:36 pm

Re: WypADANIE ZAPŁONU 2.4 BENZYNA.

Post autor: Koval-79 » śr lis 18, 2015 5:27 am

Remont silnika trochę by kosztował. No i w zimę to jest słabo wykonalne bez garażu.
Ostatnio zmieniony śr lis 18, 2015 5:33 am przez Koval-79, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ 469B 2.4 1989r.

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: WypADANIE ZAPŁONU 2.4 BENZYNA.

Post autor: Didymos » śr lis 18, 2015 4:19 pm

Koval-79 pisze:Muszę zrobić próbę olejową i wtedy zmierzyć kompresję. 5 bar do 7 to niedaleko, cały czas się łudzę, że to nie wina kompresji.
Przestań się łudzić, ciśnienie sprężania rzędu 3,5-4 bary to już kompletna ruina, cud, że ten silnik w ogóle odpala.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: WypADANIE ZAPŁONU 2.4 BENZYNA.

Post autor: ub40 » śr lis 18, 2015 7:33 pm

....po "próbie olejowej" okaże się w czym problem :)
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: WypADANIE ZAPŁONU 2.4 BENZYNA.

Post autor: klucz13 » śr lis 18, 2015 8:04 pm

Didymos pisze:
Koval-79 pisze:Muszę zrobić próbę olejową i wtedy zmierzyć kompresję. 5 bar do 7 to niedaleko, cały czas się łudzę, że to nie wina kompresji.
Przestań się łudzić, ciśnienie sprężania rzędu 3,5-4 bary to już kompletna ruina, cud, że ten silnik w ogóle odpala.
i cała tajemnica :D
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
radek4x4
Posty: 422
Rejestracja: śr cze 18, 2008 10:32 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: WypADANIE ZAPŁONU 2.4 BENZYNA.

Post autor: radek4x4 » śr lis 18, 2015 10:38 pm

Sprawdź koła od rozrządu bo są wykonane chyba z ebonitu jeśli dobrze kojarzę... Może jest wyrobione i wymaga wymiany, ale jak chłopaki prawią to ciśnienie nawet jak na uaza jest słabiutkie...
Aro 243 3.2 D

Koval-79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn lis 09, 2015 7:36 pm

Re: WypADANIE ZAPŁONU 2.4 BENZYNA.

Post autor: Koval-79 » ndz lis 22, 2015 7:44 am

Witam.
UAZ 469B 2.4 1989r.

Koval-79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn lis 09, 2015 7:36 pm

Re: WypADANIE ZAPŁONU 2.4 BENZYNA.

Post autor: Koval-79 » ndz lis 22, 2015 7:51 am

Witam.

Serdeczne dzięki za podpowiedzi.

Wczoraj znów poświęciłem chwilkę na uaza. Na ciepłym silniku ciśnienie mam na wszystkich cylindrach wynosi 6 bar. Wcześniejszy pomiar był na zimnym silniku. Podłączyłem lampę stroboskopową i zauważyłem, że na 4 cylindrze co jakiś czas nie mam iskry. Jaka byłaby zależność niskiej kompresji na brak iskry. Wg mnie iskra fizycznie zawsze powinna być.

Więc może nie jest tak źle z tym silnikiem.
UAZ 469B 2.4 1989r.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: WypADANIE ZAPŁONU 2.4 BENZYNA.

Post autor: vandall1 » ndz lis 22, 2015 3:42 pm

Czarne świce o czymś Ci mówią:za bogata mieszanka,albo olej pali.
Sztrucel niestety.
Nadto aparat zapłonowy to lubi się zdrowo kiwać i moze dostawać zapłon w złym momencie.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Koval-79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn lis 09, 2015 7:36 pm

Re: WypADANIE ZAPŁONU 2.4 BENZYNA.

Post autor: Koval-79 » wt lis 24, 2015 5:09 am

Witam

Ale co ma wspólnego kompresja z fizycznym brakiem iskry???

Pozdrawiam

Marcin
UAZ 469B 2.4 1989r.

Koval-79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn lis 09, 2015 7:36 pm

Re: WypADANIE ZAPŁONU 2.4 BENZYNA.

Post autor: Koval-79 » czw gru 17, 2015 6:46 pm

Sam sobie odpowiedziałem na to pytanie.

Zdecydowanie pomogła wymiana aparatu zapłonowego na nowy, regulacja zapłonu, no i dodatkowo wstawiłem moduł GL-100 ( inny wątek). Tak więc rada na moje nurtujące pytanie powinna brzmieć : Najpierw zapłon - ISKRA MUSI BYĆ ZAWSZE - później - Regulacja gaźnika (to jeszcze przede mną).


Pozdrawiam

Marcin
UAZ 469B 2.4 1989r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości