cewka zapłonowa w uaz

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

mały1
 
 
Posty: 210
Rejestracja: pn lis 10, 2003 5:03 pm
Lokalizacja: lubuskie

cewka zapłonowa w uaz

Post autor: mały1 » sob sty 08, 2005 11:12 pm

czy cewkę zapłonową w uazie można zastąpić dowolną cewką np od malucha czy są wymagane jakieś konkretne parametry ??
no dobra

Awatar użytkownika
jose
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
Lokalizacja: była 100lica

Post autor: jose » sob sty 08, 2005 11:13 pm

hej
ja mam chyba od czegos innego i jest dobrze...poki co;)

pozdr
jose
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.

tel. 600 520 504

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » sob sty 08, 2005 11:24 pm

Ja wiem że od zuka pasi .... bo sam mam i jest dobrze :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob sty 08, 2005 11:28 pm

zwykly zelmot czyli zuk, poldas, fiat itd pasuje jak ulal wiec nie ma sie co zastanawiac tylko zakladac :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » sob sty 08, 2005 11:39 pm

no ja mam z zuka i dzialalo ale jak ORYGINALA chcesz to moge poszperac jak co to na PW
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

mały1
 
 
Posty: 210
Rejestracja: pn lis 10, 2003 5:03 pm
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: mały1 » ndz sty 09, 2005 3:30 pm

dzięki za info.przetestuje zapodane patenty
po głowie chodzi mi przerobienie instalacji zapłonowej min. wstawienie innego aparatu zaplonowego najlepiej z modułem zaplonowym tak, że jeszcze wrócę do tematu, chyba że pod tym tematem znajdzie sie parę porad :lol:
no dobra

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » ndz sty 09, 2005 3:35 pm

mały1 pisze:...po głowie chodzi mi przerobienie instalacji zapłonowej...
moze na samozaplon przerob :roll:

:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz sty 09, 2005 3:40 pm

1/Cewka od elektronika jest inna niż od mechanika
2/Gdybys coś adaptował to zwróć uwagę na kierunek obrotów.Do uaza daje sie wstawic aparat od poldidżeja np,ale trza obrócić płytkę z regulatorem odsrodkowym,bo obraca sie we wręcz przeciwna stronę niz uaz :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

cewka zaplonowa

Post autor: ub40 » pn sty 10, 2005 8:32 pm

Ja polecam do uaza cewke zaplonowa od Urala. Cewka ta normalnie obsluguje 8 cylindrow wiec z czterema radzi sobie zupelnie dobrze.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

mały1
 
 
Posty: 210
Rejestracja: pn lis 10, 2003 5:03 pm
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: mały1 » pn sty 10, 2005 8:51 pm

no cewka od urala to niezły pomysł, ale chyba to jest cewa a nie cewka
jeszcze jedno pytanie :lol: jeszcze jedno pytanie co to jest ''rezystancja'' i jaką powinna mieć wartość w uazie
z tego co się orientowałem te wartości w cewkach wahają się od0,8 do 3,1 oma
cóś z opornością ale co :roll:
no dobra

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

cewka zaplonowa

Post autor: ub40 » pn sty 10, 2005 8:55 pm

rezystancja to opornosc czynna. Mierzy sie ja omomierzem przy wymontowanej cewce zaplonowej.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

cewka zaplonowa

Post autor: ub40 » pn sty 10, 2005 8:57 pm

zapomnialem dodac ze ta opornosc ktora podales dotyczy uzwojenia pierwotnego.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » wt sty 11, 2005 11:59 am

Kiedyś zmotałem układ ze starego golfa I cewke bez modułu mocniejsza iskra i lepiej na gazie pali

mały1
 
 
Posty: 210
Rejestracja: pn lis 10, 2003 5:03 pm
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: mały1 » wt sty 11, 2005 9:04 pm

no właśnie ogaz chodzi
teraz się dowiedziałem że wystarczy podać symbol cewki B 117 i wszystko gra
pozdrowionka
no dobra

oldi_s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: sob sty 22, 2005 8:55 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: oldi_s » sob sty 22, 2005 9:39 pm

Wazny jest opór uzwojenia pierwotnego i opór uzwojenia wtórnego, które można sobie zmierzyć takim żółtym aparacikiem za 30pln. :)12

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » ndz sty 23, 2005 1:23 am

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=40054936 a to cosik warte jest?? uzywa tego ktos??
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz sty 23, 2005 10:19 am

:o wodoodporna ciekawe w jakim sensie ??
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » ndz sty 23, 2005 10:41 am

ha wlasnie bo tak niesmialo mi chodzi po glowie takie cos tylko pytam czy to cos warte jest? i co z tego ze bedzie cewka wodoodporna jak kable niekonecznie....

..duzo pytan :)
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » ndz sty 23, 2005 10:41 am

ha wlasnie bo tak niesmialo mi chodzi po glowie takie cos tylko pytam czy to cos warte jest? i co z tego ze bedzie cewka wodoodporna jak kable niekonecznie....

..duzo pytan :)
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz sty 23, 2005 10:51 am

no wlasnie przeciez wiekszosc cewek jest hermetyczna i wodoodporna nawet zwykly polski Zelmot a problem z reguly lezy wlasnie w kablach.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » ndz sty 23, 2005 11:00 am

hmm wlasnie sie konsultowalem z wiedzacymilepiej i doszlismy do wniosku ze ekranowany kabel musialbybyc a zwykly dobry weglowy i dobra cewka powinna robic bez problemow....

a to cudo to podobno armiejne jest. Zobaczymy jak sie aukcja potoczy :)21 jak znam zycie to to za 50 pojdzie.
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
Andrzej30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz kwie 13, 2003 2:21 pm
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Andrzej30 » ndz sty 23, 2005 1:10 pm

wydaje mi sie ze mozna zastosowac kazda cewke na dane napiecie ktora wspolpracuje z aparatem zaplonowym z przerywaczem najlepiej jest kupic nowa te stare ze szrotow z racji wieku czesto daja slaba iskre natomiast nie polecam cewek od aparatow z modulem maja mniejsza rezystancje na uzwojeniu od strony modulu i przy wspulpracy z przerywaczem sie przegzewaja i szybko padaja

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz sty 23, 2005 5:29 pm

Miałem kiedys taka wodoodporną cewkę:cała była zamknieta w osobnej obudowie,a wyścia kabli były zakręcane kapturkami z dławicami oringowymi /ta na aukcji to chyba nie kompletna jest/.
Bez rewelacji-padła też.
Kupiłbym sobie nową,ze sklepu,odpowiednia do systemu zapłonowego i zapomniał.
Podobne waterproofy bywają w Uralach.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » pn sty 24, 2005 8:23 am

vandall1 pisze:Miałem kiedys taka wodoodporną cewkę:cała była zamknieta w osobnej obudowie,a wyścia kabli były zakręcane kapturkami z dławicami oringowymi /ta na aukcji to chyba nie kompletna jest/.
Bez rewelacji-padła też.
Dokładnie wyścia zamkniete zakręcanymi kapturkami.
W tej na zdieciu to zasilanie i sterowanie cewki jest tak jak w wodoodpornej, ale wyiscie na rozdzielacz to juz chyba na normalny kabel, a nie w ochronnej rurce jak to ma mieisce przy ekranizowanej i wodoodpornej instalacji zapłonowej w rosyjskich pojazdach.
Co do padania rosyjskich cewek, zarówno wodoodpornych i nie do pojazdów wojskowo militarnych to problem tkwi nie w jakosci tylko w podłaczeniu. Juz to pisałem na forum rosyjskie czy radzieckie cewki do tych pojazdów nie pracuja na 12 Volt choc niektóre takie maja oznaczenie na sobie, a na 7-8 volt i przy podłaczaniu trzeba to uwzględnic, a cewka bedzie długo chodziła i dawała mocniejsza iskrę przy nie dokonca naładowanym lub zmarzniętym alumulatorze niz nowa polska w tych samych warunkach. Przy złym podŁczeniu cewka ulega przepaleniu, zagotowaniu co prowadzi do jej niedziałania.

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn sty 24, 2005 8:55 am

ta cewka na allegro prawdo podobnie jest nie kompletna tylko ze tego nie widac bo zdjecie jest nie wyrazne.Jezeli nie posiada nakretek do zabezpieczenia kalbi zasilajacych to wielka kupa bo kiepsko jest to podpiac :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość