Strona 1 z 2
cewka zapłonowa w uaz
: sob sty 08, 2005 11:12 pm
autor: mały1
czy cewkę zapłonową w uazie można zastąpić dowolną cewką np od malucha czy są wymagane jakieś konkretne parametry

: sob sty 08, 2005 11:13 pm
autor: jose
hej
ja mam chyba od czegos innego i jest dobrze...poki co;)
pozdr
jose
: sob sty 08, 2005 11:24 pm
autor: gri74
Ja wiem że od zuka pasi .... bo sam mam i jest dobrze

: sob sty 08, 2005 11:28 pm
autor: Bart03
zwykly zelmot czyli zuk, poldas, fiat itd pasuje jak ulal wiec nie ma sie co zastanawiac tylko zakladac

: sob sty 08, 2005 11:39 pm
autor: Dragunov
no ja mam z zuka i dzialalo ale jak ORYGINALA chcesz to moge poszperac jak co to na PW
: ndz sty 09, 2005 3:30 pm
autor: mały1
dzięki za info.przetestuje zapodane patenty
po głowie chodzi mi przerobienie instalacji zapłonowej min. wstawienie innego aparatu zaplonowego najlepiej z modułem zaplonowym tak, że jeszcze wrócę do tematu, chyba że pod tym tematem znajdzie sie parę porad

: ndz sty 09, 2005 3:35 pm
autor: MOC
mały1 pisze:...po głowie chodzi mi przerobienie instalacji zapłonowej...
moze na samozaplon przerob

: ndz sty 09, 2005 3:40 pm
autor: vandall1
1/Cewka od elektronika jest inna niż od mechanika
2/Gdybys coś adaptował to zwróć uwagę na kierunek obrotów.Do uaza daje sie wstawic aparat od poldidżeja np,ale trza obrócić płytkę z regulatorem odsrodkowym,bo obraca sie we wręcz przeciwna stronę niz uaz

cewka zaplonowa
: pn sty 10, 2005 8:32 pm
autor: ub40
Ja polecam do uaza cewke zaplonowa od Urala. Cewka ta normalnie obsluguje 8 cylindrow wiec z czterema radzi sobie zupelnie dobrze.
: pn sty 10, 2005 8:51 pm
autor: mały1
no cewka od urala to niezły pomysł, ale chyba to jest cewa a nie cewka
jeszcze jedno pytanie

jeszcze jedno pytanie co to jest ''rezystancja'' i jaką powinna mieć wartość w uazie
z tego co się orientowałem te wartości w cewkach wahają się od0,8 do 3,1 oma
cóś z opornością ale co

cewka zaplonowa
: pn sty 10, 2005 8:55 pm
autor: ub40
rezystancja to opornosc czynna. Mierzy sie ja omomierzem przy wymontowanej cewce zaplonowej.
cewka zaplonowa
: pn sty 10, 2005 8:57 pm
autor: ub40
zapomnialem dodac ze ta opornosc ktora podales dotyczy uzwojenia pierwotnego.
: wt sty 11, 2005 11:59 am
autor: Artur
Kiedyś zmotałem układ ze starego golfa I cewke bez modułu mocniejsza iskra i lepiej na gazie pali
: wt sty 11, 2005 9:04 pm
autor: mały1
no właśnie ogaz chodzi
teraz się dowiedziałem że wystarczy podać symbol cewki B 117 i wszystko gra
pozdrowionka
: sob sty 22, 2005 9:39 pm
autor: oldi_s
Wazny jest opór uzwojenia pierwotnego i opór uzwojenia wtórnego, które można sobie zmierzyć takim żółtym aparacikiem za 30pln.

: ndz sty 23, 2005 1:23 am
autor: Dragunov
: ndz sty 23, 2005 10:19 am
autor: Bart03

wodoodporna ciekawe w jakim sensie

: ndz sty 23, 2005 10:41 am
autor: Dragunov
ha wlasnie bo tak niesmialo mi chodzi po glowie takie cos tylko pytam czy to cos warte jest? i co z tego ze bedzie cewka wodoodporna jak kable niekonecznie....
..duzo pytan

: ndz sty 23, 2005 10:41 am
autor: Dragunov
ha wlasnie bo tak niesmialo mi chodzi po glowie takie cos tylko pytam czy to cos warte jest? i co z tego ze bedzie cewka wodoodporna jak kable niekonecznie....
..duzo pytan

: ndz sty 23, 2005 10:51 am
autor: Bart03
no wlasnie przeciez wiekszosc cewek jest hermetyczna i wodoodporna nawet zwykly polski Zelmot a problem z reguly lezy wlasnie w kablach.
: ndz sty 23, 2005 11:00 am
autor: Dragunov
hmm wlasnie sie konsultowalem z wiedzacymilepiej i doszlismy do wniosku ze ekranowany kabel musialbybyc a zwykly dobry weglowy i dobra cewka powinna robic bez problemow....
a to cudo to podobno armiejne jest. Zobaczymy jak sie aukcja potoczy

jak znam zycie to to za 50 pojdzie.
: ndz sty 23, 2005 1:10 pm
autor: Andrzej30
wydaje mi sie ze mozna zastosowac kazda cewke na dane napiecie ktora wspolpracuje z aparatem zaplonowym z przerywaczem najlepiej jest kupic nowa te stare ze szrotow z racji wieku czesto daja slaba iskre natomiast nie polecam cewek od aparatow z modulem maja mniejsza rezystancje na uzwojeniu od strony modulu i przy wspulpracy z przerywaczem sie przegzewaja i szybko padaja
: ndz sty 23, 2005 5:29 pm
autor: vandall1
Miałem kiedys taka wodoodporną cewkę:cała była zamknieta w osobnej obudowie,a wyścia kabli były zakręcane kapturkami z dławicami oringowymi /ta na aukcji to chyba nie kompletna jest/.
Bez rewelacji-padła też.
Kupiłbym sobie nową,ze sklepu,odpowiednia do systemu zapłonowego i zapomniał.
Podobne waterproofy bywają w Uralach.
: pn sty 24, 2005 8:23 am
autor: cowboy_3151
vandall1 pisze:Miałem kiedys taka wodoodporną cewkę:cała była zamknieta w osobnej obudowie,a wyścia kabli były zakręcane kapturkami z dławicami oringowymi /ta na aukcji to chyba nie kompletna jest/.
Bez rewelacji-padła też.
Dokładnie wyścia zamkniete zakręcanymi kapturkami.
W tej na zdieciu to zasilanie i sterowanie cewki jest tak jak w wodoodpornej, ale wyiscie na rozdzielacz to juz chyba na normalny kabel, a nie w ochronnej rurce jak to ma mieisce przy ekranizowanej i wodoodpornej instalacji zapłonowej w rosyjskich pojazdach.
Co do padania rosyjskich cewek, zarówno wodoodpornych i nie do pojazdów wojskowo militarnych to problem tkwi nie w jakosci tylko w podłaczeniu. Juz to pisałem na forum rosyjskie czy radzieckie cewki do tych pojazdów nie pracuja na 12 Volt choc niektóre takie maja oznaczenie na sobie, a na 7-8 volt i przy podłaczaniu trzeba to uwzględnic, a cewka bedzie długo chodziła i dawała mocniejsza iskrę przy nie dokonca naładowanym lub zmarzniętym alumulatorze niz nowa polska w tych samych warunkach. Przy złym podŁczeniu cewka ulega przepaleniu, zagotowaniu co prowadzi do jej niedziałania.
: pn sty 24, 2005 8:55 am
autor: Kasprol