Strona 1 z 1
bębny od Żuka
: śr sty 19, 2005 4:46 pm
autor: uadam
Krótkie pytanie. Czy bębny hamulcowe od Żuka pasują do UAZ? Czy przy wymianie tarczy kotwicznej UAZoweskiej na Żuka trzeba wymienić również szczęki i bębny?
: śr sty 19, 2005 6:11 pm
autor: luk
ad1 nie pasujĄ
ad2 nie wiem czy tarcze kotwiczna żuka uda ci sie zadoptować, same cylinderki od żuka(oczywiście nie obedzie sie bez motania, ktoś na forum tak ma) to i owszem ale o całej tarczy jescze ni słyszałem.
: śr sty 19, 2005 6:42 pm
autor: jose
nie wiem czy warto motac, poniewaz te czesci sa dostepne bez problemu!
pozdr
jose
: śr sty 19, 2005 7:04 pm
autor: tiger
A co ci sie zdupczylo ze chcesz to wszystko wymieniac??
: śr sty 19, 2005 7:38 pm
autor: uadam
Nie zepsuło się, tylko chcę założyć ręczny na linkę i planuję jak to najlepiej zrobić wykorzystując ew. części od Żuka
: śr sty 19, 2005 7:48 pm
autor: Mag69
Tarcze kotwiczne z zuka pasuja do bebnów z zuka, inna opcja nie pasuje .
całośc z żuka da sie załozyć tylko troche trzeba roztoczyć srodek tarczy
kotwicznej.
Wiem, ze sie da, bo kiedys tak miałem w gaziku, z tym, że z przodu.

: śr sty 19, 2005 8:06 pm
autor: borman
ażeby zrobić ręczny na linkę wystarczy żukowskie rospieraki zamontować do uazowskich szczęk i w uazowskiej tarczy wywiercić otwór na linkę (prosta robota )...... niestety nie opłaca się tego robić (ręczny na linkę ) ponieważ hamulec jest tylko przez chwilę ( piasek i błoto robią swoje )po każdej imprezie trzeba sciągać beben i regulować.
: śr sty 19, 2005 8:25 pm
autor: uadam
Rozumiem, ale trochę nie mam wyboru. Muszę zlikwidować normalny ręczny na wyjściu z reduktora - gdyż w tym miejscu znalazł się simmering. Spyta się ktoś po co. Otóż przerabiam UAZa na amfibię i w tym miejscu jest przejście pomiędzy strefą suchą - wewnątrz kadłuba - w której jest skrzynia biegów, reduktor i częścią mokrą - w której pracuje już krzyżak i tylni wał. Ale może będzie ktoś miał pomysł jak to rozwiązać, żeby zostawić bębęn ręcznego, dołożyć simmering i za nim znajdowałby się przegub krzyżakowy . Ja tego problemu nie byłem w stanie rozwiązać, ale może będzie ktoś miał pomysł... Jest oczywiście rozwiązanie oryginalne z MAWa, ale trochę wydaje się mi ono archaiczne i jest zawodne.
: śr sty 19, 2005 9:07 pm
autor: tiger
Zrob sobie hydrauliczny reczny jemu woda nie bedzie przeszkadzala a jak linka dostanie wody to lipa bedzie. A patent na hydrauliczny jest prosty.
: śr sty 19, 2005 9:39 pm
autor: JaFuzz
tiger pisze:Zrob sobie hydrauliczny reczny jemu woda nie bedzie przeszkadzala a jak linka dostanie wody to lipa bedzie. A patent na hydrauliczny jest prosty.
dokładnie... sam mam tak zrobioine.... działa bez zarzutu... trochu kręcą nosem na przeglądzie ale najważniejsze że skuteczne
: śr sty 19, 2005 10:09 pm
autor: uadam
A jak go zrobić?
: śr sty 19, 2005 10:15 pm
autor: krzyś
JaFuzz Awatar - nowy nabytek

w teren żeby gza wyciągać?
: śr sty 19, 2005 10:20 pm
autor: luk
krisi pisze:JaFuzz Awatar - nowy nabytek

w teren żeby gza wyciągać?
Nie......jak sie wklei na amen to będzie miał czym zasypać

: śr sty 19, 2005 10:32 pm
autor: krzyś
: śr sty 19, 2005 11:02 pm
autor: Dragunov
jak amfibie robisz z uaza to tymbardziej hydraulika- linke szlag szybko trafi..
w sumie i hydraulike szlag moze trafic

ale to inna historia....
: czw sty 20, 2005 1:18 am
autor: vandall1
Tarcze kotwiczne z żuka do uaza-w zadnym wypadku!
Ręczny,a raczej postojowy zrobić zaworem kulowym na hydraulice-było w starych postach.
: czw sty 20, 2005 10:12 am
autor: tiger
Kup sobie pompke sprzegła od duzego fiata ona jest przeplywowa. ma wlot ze zbiorniczka do ktorego musisz podlaczyc wezyk ktory idzie do tylnych hamulcow a do wyjscia z pompki podlaczasz dalsza czesc wezyka ktora idzie do trojjnika i rozdziela na lewe i prawe kolo. Gdy bedziesz hamowal normalnym hamulcem to plyn bedzie przez nia przeplywal a jak zaciagniesz reczny to pompka pociagnie plyn ze zbiorniczka z pompy hamulca noznego. Jakies pytania??
: czw sty 20, 2005 5:11 pm
autor: Dragunov
dziala bezproblemowo?
Czy nie cieknie?
jaka regulacja?
trzyma mocno?
jakies foty?

zawsze sa jakies pytania
ale chyba o tym pomysle...
: czw sty 20, 2005 6:54 pm
autor: tiger
Działa to napewno lepiej niz linka. Jezeli zrobisz dobrze to cieknac nie bedzie. Regulacja na dzwigni i na szczekach. A foty musialbym poszukac.
: pt sty 21, 2005 1:56 am
autor: vandall1
Pytania dwa:
1/Co sie dzieje,jak jest "zaciągnięty" ręczny i depniesz zasadniczy?Nie wywala gdzieś bokiem?
2/I co się dzieje z tłoczkiem ręcznego w pozycji luz-jak depniesz zasadniczy?Ma on zabezpieczenie przed wystrzeleniem?
: pt sty 21, 2005 6:56 pm
autor: tiger
Ad.1 Nie wywala tylko wtedy plyn idzie tylko w przedni hamulec
Ad.2 Ma zabepieczenie wiec nic nie wywali.
Mam taka pompke w domu tylko jeszcze nie mialem czasu sie za to zabrac ale widzialem juz takie w aucie.
: pt sty 21, 2005 11:24 pm
autor: luk
Mam przed oczami schemat pompy sprzęgła od big fiata i coś nie przemawia do mnie wielkość otworu przez który płyn wlatuje...może trzeba by ją troszeczke stunigować. No i chyba trzeba jakaś redukcje wytoczyć żeby przewód "wlotowy" podpiać.
Jak masz zamiar ją przymocować? do skrzyni begów raczej odpada bo trzeba by kolejne przewody elastyczne, trza by jakiś adapter do ramy stosować.
Ale jak ktoś ma czas to warto sie pobawić

: sob sty 22, 2005 1:41 pm
autor: tiger
Wlotowy na pewno trzeba przerobic bo on ma plastikowa koncowke a mocowanie to jest najmniejszy problem. Ja sie bym bardziej martwil zeby przeowdu podpiac do niej reszta to nie problem
: pn sty 31, 2005 11:15 pm
autor: Marci
bebny od zuka pasują stary typ są identyczne jak uazowe ja ostatnio jezdziłem na zukowski nowego typu i tez wszystko działała tylko błota wiecej sie pcha do srodka

i na złomie znalazłem stary zuk i kupiłem na kilogramy a było ich ze 6sz i nówki nigdy niezakładane ktos kupił dawno temu i teraz wywalił
polecam odwiedzanie skupów złomu mozna ciekawe zeczy wygrzebac
