przelozenie w mostach

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

przelozenie w mostach

Post autor: ub40 » pn lut 07, 2005 12:51 am

czy sa w uazach stosowane dwa rodzaje mostow tzn szybki i wolny? Slyszalem ze w wersji mikrobus jest szybki a np w 469 jest wolny.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pn lut 07, 2005 2:30 am

Sa dwa ptrzelozenia ale zaleznosc nie jest taka prosta. Są i 469 na "szybkich". Z tym ze z ta szybkosc to jest 10% roznicy :)21

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » pn lut 07, 2005 2:48 am

moze chodzi tylko o roznice polegajaca na tym ze 469( nie 469b ) mialy afgany a 452 zwykle mosty )23 ??
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn lut 07, 2005 8:44 am

nie ma zadnej rególy jakie były mosty a powiem tylko ze jest jeszczetrzecie przełozenie oryginalne 9x41 to podobno było dla uazów poscigowych KGB :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

przelozenie

Post autor: ub40 » pn lut 07, 2005 11:13 am

wlasnie te 10% daje mi popalic poniewaz nie wiedzac o tym kupilem ogorka z wolnym w tyle a szybszym w przodzie. Ten wolny z tylu padl, wiec wyremontowalem i dopiero wtedy okazalo sie ze z przodu jest szybszy.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » pn lut 07, 2005 11:50 am

8x41 i 9x41 obydwa wystepują w uazach szybkie zazwyczaj stosowała milicja wolne wojsko ale to tylko przybliżona reguła, a w teren polecam wolne
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
cykor
 
 
Posty: 145
Rejestracja: czw paź 07, 2004 10:15 am
Lokalizacja: Warszawa i nie

Re: przelozenie

Post autor: cykor » pn lut 07, 2005 2:51 pm

ub40 pisze:wlasnie te 10% daje mi popalic poniewaz nie wiedzac o tym kupilem ogorka z wolnym w tyle a szybszym w przodzie. Ten wolny z tylu padl, wiec wyremontowalem i dopiero wtedy okazalo sie ze z przodu jest szybszy.
Z tylu i z przodu musisz miec to samo, czyli dwa szybkie lub dwa wolne. Inaczej to mieszanka wybuchowa.

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pn lut 07, 2005 3:12 pm

Wybuchowa ale na twardym. Osobiscie znam UAZ-a (wiejski wół roboczy) ktory ma z tylu 7/41 (wolniejszy niz wolny UAZ) a z przodu szybki czyli 8/37 . Ale przod jest wlaczany tylko w blocie lub sniegu. Zeby sie nie stresowac planowane jest zalożenie na przod mniejszych kolek :)

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn lut 07, 2005 3:40 pm

no tylko pogrtulowac pomysłowosci :o :o :o
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pn lut 07, 2005 4:43 pm

Kasprol pisze:no tylko pogratulowac pomysłowosci :o :o :o
Prawda? Polak potrafi :)
Sam sie zdziwilem ale pomysl po glebszym przemysleniu jest genialny bo praktycznie bezinwestycyjny.
Wymiana zebow w moscie ze wzgledow finansowych i technicznych nie wchodzi na razie w gre, a przy przebiegach typu parenaście kilometrow raz na pare dni niczego wiecej nie potrzeba ;-)

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pn lut 07, 2005 4:47 pm

Wojtek_K pisze:8x41 i 9x41 obydwa wystepują w uazach
Moim zdaniem sa:
8x41 (wolne - 5.125)
i
8x37 (szybkie - 4,625)

9x41 to nie slyszalem

Awatar użytkownika
cykor
 
 
Posty: 145
Rejestracja: czw paź 07, 2004 10:15 am
Lokalizacja: Warszawa i nie

Post autor: cykor » pn lut 07, 2005 6:15 pm

Adampio pisze:Wybuchowa ale na twardym. Osobiscie znam UAZ-a (wiejski wół roboczy) ktory ma z tylu 7/41 (wolniejszy niz wolny UAZ) a z przodu szybki czyli 8/37 . Ale przod jest wlaczany tylko w blocie lub sniegu. Zeby sie nie stresowac planowane jest zalożenie na przod mniejszych kolek :)

Tylko czemu to wszystko ma sluzyc. Na lekcje fizyki to sie nie chodzilo tylko na wagary? Fizyki nie oszukasz, wybuchnie i kropka. :D To tylko kwestia czasu. :D

Tylko czy takie motanie sie oplaci ?? Jak wybuchnie w jednym miejsu, to moze spowodowac reakcje lancuchowa. Najpierw naslabszu punkt, potem inne dostana w pier... i lezysz.

No ale przyznac trzeba.... To jest dopiero zmota :P

Awatar użytkownika
hekselw
Posty: 378
Rejestracja: śr sie 13, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: lubin

Post autor: hekselw » pn lut 07, 2005 6:19 pm

jest troche inaczej 8/41 i 9/41 to uazowe
8/37 i 10/41 to tarpana które i tak pasują prawie :)
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA !!

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn lut 07, 2005 7:18 pm

Ja z kolei slyszalem o trzech przelozeniach 8/41 , 9/41, 8/37. Jest jeden koles z Gliwic ktory zna to na pamiec i on twierdzil ze sa trzy chociaz ja zawsze slyszalem o dwoch. Hmm :-? cos widze ze z tym trzecim przelozeniem to bedzie tak jak z tymi mostami hipoidalnymi wszyscy szlyszeli ale nikt ich nie widzial na zywo :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pn lut 07, 2005 7:19 pm

hekselw pisze:jest troche inaczej 8/41 i 9/41 to uazowe
8/37 i 10/41 to tarpana które i tak pasują prawie :)
Ciekawe więc dlaczego na Uazbuce jest inaczej? :)21
http://www.uazbuka.ru/most.htm#grper

wedlug tego zródla kola mają albo 37 albo 41 "zub" a przeliczajac przelożenie w obu przypadkach wychodzi że walek ma zebow "osiem"?

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » pn lut 07, 2005 8:28 pm

z tego co wiem to w uazach były trzy przełożenia: 37/8 (4,625); 41/8 (5,125) i afgan (5,38 )... a 41/9 (4,556) to ja mam w hiluxie :)21
same starocie

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » pn lut 07, 2005 8:30 pm

orginalny uaz 8/41 4 satelity, zuk nysa stary typ 8/41 2 satelity i te dyfry pasują jak orginał bo na takich jezdze , uaz nowsze 8/37, nowszy zuk nysa 9/41 i te tez pasują. Róznica jest w gróbosci kół talerzowych tzw koronek do ataku 8/41 gróbosc 27mm 9/41 gróbosc 25mm wiem bo sam sie natym przejechałem jak zmieliłem przedni most bo korony na pierwszy zut oka są identyczne i most składałem kilka razy bo luz był zaduzy i w koncu pomierzyłem gróbosci i wyszło ze 2mm brakuje.
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn lut 07, 2005 8:38 pm

a wiesz czemu był luz bo w zuku sa plycej osadzone bieznie łozysk stozkowych i stad caly problem. Wiem bo tez to przerabialem :D
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » pn lut 07, 2005 10:02 pm

Bart03 pisze:a wiesz czemu był luz bo w zuku sa plycej osadzone bieznie łozysk stozkowych i stad caly problem. Wiem bo tez to przerabialem :D
przeczytaj dokładnie jeszcze raz co napisałem :)2
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn lut 07, 2005 10:12 pm

cykor pisze:.......


Tylko czemu to wszystko ma sluzyc. Na lekcje fizyki to sie nie chodzilo tylko na wagary? Fizyki nie oszukasz, wybuchnie i kropka. :D To tylko kwestia czasu. :D ...
Eee tam, pitolicie hipolicie

całego rajda objechałem na różnych mostach

tył afgan, przód gazikowy :lol:

co poniektórzy, wyrokowali mi wybuch zaraz po starcie .

ale co prawda to prawda na asfalcie przodu nie zapinałem


:)21
LJ 70

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

przelozenia

Post autor: ub40 » wt lut 08, 2005 11:31 am

Teraz wlasnie wyremontuje sobie przedni poniewaz juz podchodzi pod remont i bede mial oba jednakowe. Wracajac do poprzednich wypowiedzi kolegow to faktycznie na twardym mialem problem z wylaczeniem napedu przedniego a na blotku lub sniegu szczegolnie jazda byla bardzo dobra.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
cykor
 
 
Posty: 145
Rejestracja: czw paź 07, 2004 10:15 am
Lokalizacja: Warszawa i nie

Post autor: cykor » wt lut 08, 2005 2:09 pm

Mag69 pisze:
cykor pisze:.......


Tylko czemu to wszystko ma sluzyc. Na lekcje fizyki to sie nie chodzilo tylko na wagary? Fizyki nie oszukasz, wybuchnie i kropka. :D To tylko kwestia czasu. :D ...
Eee tam, pitolicie hipolicie

całego rajda objechałem na różnych mostach

tył afgan, przód gazikowy :lol:

co poniektórzy, wyrokowali mi wybuch zaraz po starcie .

ale co prawda to prawda na asfalcie przodu nie zapinałem


:)21
a co odwagi zabaklo?

Kruszon00
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: ndz lut 20, 2005 7:03 pm
Lokalizacja: z kapusty a potem z Gdańska

Post autor: Kruszon00 » ndz mar 06, 2005 8:08 pm

Witam
Mam pytanko :o czy podkładki regulacyjne pod łożyska główne tylnego mostu można zastąpić podkładkami od żuka ?? ?? ??
Kruszon

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz mar 06, 2005 10:02 pm

Na 99% tak :-?
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » ndz mar 06, 2005 11:59 pm

Na 1% nie :-?
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości