Strona 1 z 2
przelozenie w mostach
: pn lut 07, 2005 12:51 am
autor: ub40
czy sa w uazach stosowane dwa rodzaje mostow tzn szybki i wolny? Slyszalem ze w wersji mikrobus jest szybki a np w 469 jest wolny.
: pn lut 07, 2005 2:30 am
autor: Adampio
Sa dwa ptrzelozenia ale zaleznosc nie jest taka prosta. Są i 469 na "szybkich". Z tym ze z ta szybkosc to jest 10% roznicy

: pn lut 07, 2005 2:48 am
autor: moralez
moze chodzi tylko o roznice polegajaca na tym ze 469( nie 469b ) mialy afgany a 452 zwykle mosty )23

: pn lut 07, 2005 8:44 am
autor: Kasprol
przelozenie
: pn lut 07, 2005 11:13 am
autor: ub40
wlasnie te 10% daje mi popalic poniewaz nie wiedzac o tym kupilem ogorka z wolnym w tyle a szybszym w przodzie. Ten wolny z tylu padl, wiec wyremontowalem i dopiero wtedy okazalo sie ze z przodu jest szybszy.
: pn lut 07, 2005 11:50 am
autor: Wojtek_K
8x41 i 9x41 obydwa wystepują w uazach szybkie zazwyczaj stosowała milicja wolne wojsko ale to tylko przybliżona reguła, a w teren polecam wolne
Re: przelozenie
: pn lut 07, 2005 2:51 pm
autor: cykor
ub40 pisze:wlasnie te 10% daje mi popalic poniewaz nie wiedzac o tym kupilem ogorka z wolnym w tyle a szybszym w przodzie. Ten wolny z tylu padl, wiec wyremontowalem i dopiero wtedy okazalo sie ze z przodu jest szybszy.
Z tylu i z przodu musisz miec to samo, czyli dwa szybkie lub dwa wolne. Inaczej to mieszanka wybuchowa.
: pn lut 07, 2005 3:12 pm
autor: Adampio
Wybuchowa ale na twardym. Osobiscie znam UAZ-a (wiejski wół roboczy) ktory ma z tylu 7/41 (wolniejszy niz wolny UAZ) a z przodu szybki czyli 8/37 . Ale przod jest wlaczany tylko w blocie lub sniegu. Zeby sie nie stresowac planowane jest zalożenie na przod mniejszych kolek

: pn lut 07, 2005 3:40 pm
autor: Kasprol
: pn lut 07, 2005 4:43 pm
autor: Adampio
Prawda? Polak potrafi

Sam sie zdziwilem ale pomysl po glebszym przemysleniu jest genialny bo praktycznie bezinwestycyjny.
Wymiana zebow w moscie ze wzgledow finansowych i technicznych nie wchodzi na razie w gre, a przy przebiegach typu parenaście kilometrow raz na pare dni niczego wiecej nie potrzeba

: pn lut 07, 2005 4:47 pm
autor: Adampio
Wojtek_K pisze:8x41 i 9x41 obydwa wystepują w uazach
Moim zdaniem sa:
8x41 (wolne - 5.125)
i
8x37 (szybkie - 4,625)
9x41 to nie slyszalem
: pn lut 07, 2005 6:15 pm
autor: cykor
Adampio pisze:Wybuchowa ale na twardym. Osobiscie znam UAZ-a (wiejski wół roboczy) ktory ma z tylu 7/41 (wolniejszy niz wolny UAZ) a z przodu szybki czyli 8/37 . Ale przod jest wlaczany tylko w blocie lub sniegu. Zeby sie nie stresowac planowane jest zalożenie na przod mniejszych kolek

Tylko czemu to wszystko ma sluzyc. Na lekcje fizyki to sie nie chodzilo tylko na wagary? Fizyki nie oszukasz, wybuchnie i kropka.

To tylko kwestia czasu.
Tylko czy takie motanie sie oplaci

Jak wybuchnie w jednym miejsu, to moze spowodowac reakcje lancuchowa. Najpierw naslabszu punkt, potem inne dostana w pier... i lezysz.
No ale przyznac trzeba.... To jest dopiero zmota

: pn lut 07, 2005 6:19 pm
autor: hekselw
jest troche inaczej 8/41 i 9/41 to uazowe
8/37 i 10/41 to tarpana które i tak pasują prawie

: pn lut 07, 2005 7:18 pm
autor: Bart03
Ja z kolei slyszalem o trzech przelozeniach 8/41 , 9/41, 8/37. Jest jeden koles z Gliwic ktory zna to na pamiec i on twierdzil ze sa trzy chociaz ja zawsze slyszalem o dwoch. Hmm

cos widze ze z tym trzecim przelozeniem to bedzie tak jak z tymi mostami hipoidalnymi wszyscy szlyszeli ale nikt ich nie widzial na zywo

: pn lut 07, 2005 7:19 pm
autor: Adampio
hekselw pisze:jest troche inaczej 8/41 i 9/41 to uazowe
8/37 i 10/41 to tarpana które i tak pasują prawie

Ciekawe więc dlaczego na Uazbuce jest inaczej?
http://www.uazbuka.ru/most.htm#grper
wedlug tego zródla kola mają albo 37 albo 41 "zub" a przeliczajac przelożenie w obu przypadkach wychodzi że walek ma zebow "osiem"?
: pn lut 07, 2005 8:28 pm
autor: Miras M
z tego co wiem to w uazach były trzy przełożenia: 37/8 (4,625); 41/8 (5,125) i afgan (5,38 )... a 41/9 (4,556) to ja mam w hiluxie

: pn lut 07, 2005 8:30 pm
autor: Marci
orginalny uaz 8/41 4 satelity, zuk nysa stary typ 8/41 2 satelity i te dyfry pasują jak orginał bo na takich jezdze , uaz nowsze 8/37, nowszy zuk nysa 9/41 i te tez pasują. Róznica jest w gróbosci kół talerzowych tzw koronek do ataku 8/41 gróbosc 27mm 9/41 gróbosc 25mm wiem bo sam sie natym przejechałem jak zmieliłem przedni most bo korony na pierwszy zut oka są identyczne i most składałem kilka razy bo luz był zaduzy i w koncu pomierzyłem gróbosci i wyszło ze 2mm brakuje.
: pn lut 07, 2005 8:38 pm
autor: Bart03
a wiesz czemu był luz bo w zuku sa plycej osadzone bieznie łozysk stozkowych i stad caly problem. Wiem bo tez to przerabialem

: pn lut 07, 2005 10:02 pm
autor: Marci
Bart03 pisze:a wiesz czemu był luz bo w zuku sa plycej osadzone bieznie łozysk stozkowych i stad caly problem. Wiem bo tez to przerabialem

przeczytaj dokładnie jeszcze raz co napisałem

: pn lut 07, 2005 10:12 pm
autor: Mag69
cykor pisze:.......
Tylko czemu to wszystko ma sluzyc. Na lekcje fizyki to sie nie chodzilo tylko na wagary? Fizyki nie oszukasz, wybuchnie i kropka.

To tylko kwestia czasu.

...
Eee tam, pitolicie hipolicie
całego rajda objechałem na różnych mostach
tył afgan, przód gazikowy
co poniektórzy, wyrokowali mi wybuch zaraz po starcie .
ale co prawda to prawda na asfalcie przodu nie zapinałem

przelozenia
: wt lut 08, 2005 11:31 am
autor: ub40
Teraz wlasnie wyremontuje sobie przedni poniewaz juz podchodzi pod remont i bede mial oba jednakowe. Wracajac do poprzednich wypowiedzi kolegow to faktycznie na twardym mialem problem z wylaczeniem napedu przedniego a na blotku lub sniegu szczegolnie jazda byla bardzo dobra.
: wt lut 08, 2005 2:09 pm
autor: cykor
Mag69 pisze:cykor pisze:.......
Tylko czemu to wszystko ma sluzyc. Na lekcje fizyki to sie nie chodzilo tylko na wagary? Fizyki nie oszukasz, wybuchnie i kropka.

To tylko kwestia czasu.

...
Eee tam, pitolicie hipolicie
całego rajda objechałem na różnych mostach
tył afgan, przód gazikowy
co poniektórzy, wyrokowali mi wybuch zaraz po starcie .
ale co prawda to prawda na asfalcie przodu nie zapinałem

a co odwagi zabaklo?
: ndz mar 06, 2005 8:08 pm
autor: Kruszon00
Witam
Mam pytanko

czy podkładki regulacyjne pod łożyska główne tylnego mostu można zastąpić podkładkami od żuka

: ndz mar 06, 2005 10:02 pm
autor: Bart03
Na 99% tak

: ndz mar 06, 2005 11:59 pm
autor: MOC
Na 1% nie
