UAZ 240D

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

A_dam
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: śr gru 11, 2002 3:26 pm
Lokalizacja: Olsztyn Wawa

UAZ 240D

Post autor: A_dam » śr gru 11, 2002 6:43 pm

niepohamowani terenowcy
jestem niezmiernie zainteresowany w jaki sposób silnik mercedesa (beczki) 240D sprawuje sie w uaz-ach, (czy oryginalne sprzęgło wytrzymuje, ile spala na godzinę, co jest jego najmocniejszą i najsłabszą stroną)
za odpowiedzi z góry bardzo dziękuję

Awatar użytkownika
bogi72
 
 
Posty: 260
Rejestracja: czw paź 17, 2002 8:04 am
Lokalizacja: Toruń

Post autor: bogi72 » śr gru 11, 2002 9:10 pm

słyszałem ,że bardzo wielu chłopaków z M.U.T.T.-a ma silniki merca powkładane spróbuj wejśc na ich stronke , to może się czegoś dowiesz
http://www.mutt.gliwice.pl/
Bogi
RZEŻBA4x4 TORUŃ

UAZ 469b - powered by Andoria
www.rzezba4x4.torun.pl

Awatar użytkownika
kUBI
Posty: 644
Rejestracja: śr sie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: kUBI » wt gru 17, 2002 2:31 pm

:-? to zalezy do czego ten uaz ma sluzyc,jak do lekkiej jazdy w terenie to moze byc, ale wad mnustwo:
-miska olejowa wychodzi tuz nad mostem
-problemy ze sprzeglem
-inny moment obrotowy,i przenoszenie sil(latwo zmielic most)
Plusem jest ekonomia
Pisze z wlasnego doswiadczenia- mialem cos takiego...i nigdy wiecej,co nie oznacza ze jest to zle rozwiazanie,moze moje auto bylo zle przerobione
:wink:
"Jeżdżę z kim chcę"

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » wt gru 17, 2002 8:56 pm

wszystko zalezy od przeróbek u mnie pod blokiem gosc ma taki sinik i sonie chwali i mocy tez wystarczy

A_dam
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: śr gru 11, 2002 3:26 pm
Lokalizacja: Olsztyn Wawa

Post autor: A_dam » wt gru 17, 2002 11:28 pm

zastanawiam się czy 6500PLN za takie auto bez przeróbek to odpowiednia cena do zapłacenia

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » śr sty 08, 2003 10:21 pm

Zależy, kto co lubi ,ja mam silnik 2,0 merc w Muscelu taki kupiłem z samuchodem i wywalam go , przyśpieszenia nie ma telepie go na wolnych obrotach jak traktor, ale rusza bez gazu i mało pali
6500 można kupić taniej ale jak lubisz oryginał stan bardzo dobry to cena jast na tak jak do przeróbek to nie
Każdy chwali swoje więc zastanów sie nad Muscelem mocniejsza rama mocniejsze mosty i tańszy

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » czw sty 09, 2003 12:03 am

ty sie nie dziw ze 2 litrowy silnik od beczki muli ci w muscelu on ma tylko 60 KM i ledwo beczke mercedesa targa
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
peredzyn
 
 
Posty: 122
Rejestracja: śr sty 09, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: peredzyn » czw sty 09, 2003 1:43 am

Sylwek 2,4 diesel od merca to dobrze chodzi w uazie np niedawna furka skitera
peredzyn (Qba)
... SuKa Vitara ...
http://www.wehikul4x4lask.pl

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » czw sty 09, 2003 2:15 pm

moj kolega mial 2litry mercedesa w 123 w honkrze calkiem fajnie to autko jezdzilo mysle ze w muscelu byloby w sam raz
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » ndz sty 19, 2003 2:00 pm

Silvestr pisze:Swoją drogą to całkiem mądre byłoby mieć w autku lodówkę (do schadzania "wody") i mikrofalę (do grzania jedzonka) :wink: Choć to drugie można wyeliminować z powodu konserw :)21
co w gazie nie mieć sprzeta do konserw ...hehehe łyzką do kół :)21

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Post autor: Silvestr » ndz sty 19, 2003 6:18 pm

qwinto pisze:oddać browce ........... :o :o :o
:wink: :lol:
Oddać w sensie dać na przechowanie. Po strzelaniu było jeszcze troszkę trasy, więc nie mogłem trzymać 2 bootli browaru i kierownicy jednocześnie :( U dziewczyn były (w miarę) bezpieczne :)21
Ale co się odwlecze to nie uciecze, wieczór (noc) był (-a)... he he... :)2 :)21
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Uaz 240 D

Post autor: Artur » śr lut 19, 2003 1:16 pm

Mam uaza z 240D z 123 Merca . Sprawuje się znakomicie zużywa od 8-10L ON , mągę prawie zamknąć licznik (na mostach 5.125)
Silnik umieściłem bardziej z przodu , więc rozwiązałem problem miski olejowej ,chłodnica od Opla Kadeta schowana głęboko w przednim pasie, skrzynia biegów Merc <ze skrzyni Uazoskiej odłączyłem reduktor za pomocą dorobionej przystawki w/g własnego pomysłu. Poduszki pod silnik Merc. (nie ma wtedy żadnych drgań karoseri) Reduktor przykręcony we własnym miejscu , gałka biegów Merc , wspomaganie kierownicy, peały serwo to wszystko najlepiej z Merca aby rozwiązać problem siłowników sprzęgła. Sprzęgło najlepiej założyć z 300D lub Busa 207 wraz z kołem zamachowym aby mieć pewnosć aby się nie ślizgało gdy będziemy mieli blokady w mostach . Nad blokadami jeszcze myslę projekt już jest tylko jeszczę czas.

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Uaz 240 D

Post autor: Artur » czw lut 20, 2003 9:18 am

Mercedes 300D i busy 207 , 208 mają takie same koła zamachowe można je założyć do każdego silnika nawet 200 D sątylko trochę cięższe i mają większą tarcz i docisk (trzeba mieć cały komplet koło,tarcz i docisk i śróbki do wału są dłuższe) reszta pasuje.

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Uaz 240 D

Post autor: Darek » pt lut 21, 2003 9:53 am

Artur pisze:Mercedes 300D i busy 207 , 208 mają takie same koła zamachowe można je założyć do każdego silnika nawet 200 D sątylko trochę cięższe i mają większą tarcz i docisk (trzeba mieć cały komplet koło,tarcz i docisk i śróbki do wału są dłuższe) reszta pasuje.
a taka zmian ma wpływ na moment obrotowy np: w silniku 2,2 (ja mam taki) :)5
Gazy 69

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt lut 21, 2003 10:15 am

maa...w zamian za obroty i litry :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Re: Uaz 240 D

Post autor: banan » pt lut 21, 2003 10:21 am

Artur pisze: Silnik umieściłem bardziej z przodu
:o
a idzie ruszyć na samym tylnim napędzie ? :o
chyba nie za bardzo to wpływa na rozkład masy....

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Uaz 240D

Post autor: Artur » pt lut 21, 2003 1:10 pm

Silnik wcale nie jest tak mocno z przodu jak byscie chcieli sobie wyobrażić to miska jest 1,5 cm od przedniej poprzeczki
To rozwiążanie ma następujące plusy:
-micha nie wali o most
-mieści się filtr olejowy wręcz na styk do grodzi silnika
- taksamo jest z kolektorem wydechowym
-pozom hałasu w srodku jest taki że można radyjko zamontować
-dobrze dociążona przednia oś nizle grzeje po górkach
W błocie niewiem jaksię sprawdza bo jeszcze nie odtajało.
Ale zawsze śą jakieś plusy i minusy. Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Uaz 240D

Post autor: Artur » pt lut 21, 2003 1:35 pm

A spróbuj go potem zatrzymać jak się rozkręci.
"Prawo fizyki na temat momentu bezwładności ciał"

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » śr mar 12, 2003 9:16 am

a oto dieselek artura

Obrazek
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » śr mar 12, 2003 11:42 am

A gdzie sie zmiesci chlodnica???

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » śr mar 12, 2003 12:01 pm

Chłodnica idealnie się mieści do środka pasa od forda eskorta

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » śr mar 12, 2003 12:18 pm

poczekaj to ty chcesz motor o poj. 2,4 l chlodzić chłodnicą z forda pewno 1,6
hmm
czemu nie tylko troche ciepło być ci może

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » śr mar 12, 2003 12:31 pm

Od ford diesel 18Td sprawdzone przetestowane a wrazie wielkich upałów można termostat wywalić ale chyba nie będzie takiej potrzeby
( powierzchnia i grubość zbliżona do orginału MB a nawet lepsza bo aluminiowa i oddaje więcej ciepła)

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » śr mar 12, 2003 12:53 pm

i jescze jedna fotka

Obrazek
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr mar 12, 2003 4:29 pm

szit jako , że z angielska pochodzi to angielski jest.... :)21 :)21
a , że ta chłodnica nie wyrobi to moge się założyć..........wiem bo jeździmy uazem z mb 2.3 benzyna na uazowskiej chłodnicy i wentylator elektryk pracuje cały czas......a chłodnica z escorta ma 2.5 ltr. pojemność i to są duże szanse, że wybuchnie.......

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość