Półośki w UAZ-ie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

KrzysztofM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: czw gru 30, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Półośki w UAZ-ie

Post autor: KrzysztofM » pn lut 14, 2005 10:38 am

Wszyscy pisza ,że na oponach 32 cale ukrecają się półośki, w szczególności przednie , jak to jest naprawdę i jak sie juz ukreci to tak z ciekawości w którym miejscu przy przegubie czy dyfrze. Może temat był juz poruszany, ale nigdzie nie pisze w którym miejscu się one ukręcaja , czy częściej dłuższa czy krótrza, moze to jest nie istotne ale jestem ciekaw jak wygląda ta ststystyka

Awatar użytkownika
tomekuaz
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:04 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomekuaz » pn lut 14, 2005 11:43 am

Siema.
Od roku nie ukręciłem jeszcz ani jednej półośki a śmigam na 33 calach i mocnym silniku:) ale za to atak i talerz..... 8)
Wcześniej na orginalnym silniku i 31 calach :
- tylna przy samym koszu
-przednia krótka przy samiutkim przęgiełku
-przednia krótka przy koszu
UAZ M30 3,5l
WJ 2,7 CRD

KrzysztofM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: czw gru 30, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Post autor: KrzysztofM » pn lut 14, 2005 12:02 pm

Mam pytanie na jakim silniku , jeżdzisz- moc , moment, i czy na oryginalnej skrzyni bo ja skrzynia oryginał + silnik forda 2,3 V6 i juz mnie straszą , a co narazie zauwazyłem to wydaje mi sie że jest troche za szybki - nie pełza wterenie.A odnosnie ataku i talerz to czy nie załatwia je zbyt duży luz czy inna jwst przyczyna.

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » pn lut 14, 2005 12:15 pm

mam 32x11,5 nigdy półośki nie ukręciłem ... raz talerz z atakiem w tylnym poszedł
pamietaj o częstej kontroli luzów
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » pn lut 14, 2005 12:36 pm

długa poszła na koszu ale tłukła się z rok, teraz krótka zaczyna się tłuc więc jeszcze z rok :D

Awatar użytkownika
tomekuaz
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:04 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomekuaz » pn lut 14, 2005 4:37 pm

Silnik jest 3,5 litra o mocy nominalnej 211 KM i momencie 305 Nm.
Skrzynia jest od bmw a za nią reduktor uazowy.Po skałach nie śmigam więc pełzanie mi nie potrzebne a na reduktorze prędkosc jest w sam raz moim zdaniem. Zresztą i tak uzywam rteduktora dopiero jak wkleję ostro albo jak między drzewami manewrować trzeba:)
Jeśli chodzi o sypnięte mosty to wina jest częściowo moja.To się działo albo w momencie upadku po hopie albo po upalaniu maksymalnym. Luzy nawet nie zdążyły sie zrobić, mam nowe kosze a komplety wałek plus talerz nie jeździły u mie dłuzejk niż 2 -3 miesiace od momentu zakupu :)
Tak wiec na jesieni załozyłem szybkie przełozenia z grubszymi zebami i jest lux...
a i się pochwale ze raz nawet ukręciłem tylny wał napędowy 8) skręcił sie jak wyzynany ręcznik.. teraz mam wzmocniony ;)
pozdrawiam
UAZ M30 3,5l
WJ 2,7 CRD

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » śr lut 16, 2005 3:46 pm

A ja potrafie

Kiedyś w UAZie z silnikiem 2.4D (73KM i 137Nm) urwałem przedni wał :)21
Ale to wina materiału była... jakaś skaza czy jak to tam nazwać.
same starocie

Awatar użytkownika
cykor
 
 
Posty: 145
Rejestracja: czw paź 07, 2004 10:15 am
Lokalizacja: Warszawa i nie

Post autor: cykor » czw lut 17, 2005 10:38 am

Miras M pisze:A ja potrafie

Kiedyś w UAZie z silnikiem 2.4D (73KM i 137Nm) urwałem przedni wał :)21
Ale to wina materiału była... jakaś skaza czy jak to tam nazwać.
Moze ta skaza to nieciaglosc materialu :)21

Moze poprzedni wlasciciel rozwalil oryginalny wal i kupil "nowy" jako czesc zamienna. Kiedys w FSO jak skladali warszawy i syreny to obok stala skrzynia gdzie odkladane byly czesci ktorych nie mozna bylo za pierona dopasowac, to byly czasy pelnej zamiennosci :lol: :lol: , oby juz nie wrocily

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » czw lut 17, 2005 10:47 am

ja ukreciłem przednią prawą półos w terenie, ale miała prawo sie skonczyc miała 23lata :D
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

KrzysztofM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: czw gru 30, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Post autor: KrzysztofM » pt lut 18, 2005 9:44 am

No widzę że , zalała nas lawina postów o ukreconych półośkach, czyli wnioskuje ,że ci co tak pisza żę w UAZ-ie są słabe półoski to nigdy nie jachali uazem a tym bardziej ,napewno nie posiadali takowej maszyny. Z tego co widze to półoski sie ukrecają ale w wiekowych uazach które sa wyeksploatowane czyli w tych przypadkach niepowinien sie nikt dziwić. Może sie mylę ale chyba czytajac te posty mozna taki wniosek wyciagnąć.

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » pt lut 18, 2005 11:59 pm

jezdze w uazem w erenie drugi 3 rok na orginalnym silniku i 31'kołach i niemialem narazie problemu-pozdro :)2

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » sob lut 26, 2005 6:11 am

KrzysztofM pisze:No widzę że , zalała nas lawina postów o ukreconych półośkach, czyli wnioskuje ,że ci co tak pisza żę w UAZ-ie są słabe półoski to nigdy nie jachali uazem a tym bardziej ,napewno nie posiadali takowej maszyny....

jestes w wiekszym bledzie niz ci sie moze wydawac.....
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » sob lut 26, 2005 9:28 am

no własnie

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » sob lut 26, 2005 11:22 am

Pierwsza kwestia LUZY
druga kwestia- OPONY rozmiar i rodzaj bieżnika, ciekawe, że częściej urywałem na AT niż MT?
MOc silnika, jeżeli słaby silnik urywanie zdarza się częściej!!

A po za tym brawura - wjazd na chama w piasek przy skręconych kołach i prawie maksymalnej mocy silnika= półośkę szlag niechybnie trafi :evil:
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » sob lut 26, 2005 11:34 am

Zbowid pisze:Pierwsza kwestia LUZY
druga kwestia- OPONY rozmiar i rodzaj bieżnika, ciekawe, że częściej urywałem na AT niż MT?
MOc silnika, jeżeli słaby silnik urywanie zdarza się częściej!!

A po za tym brawura - wjazd na chama w piasek przy skręconych kołach i prawie maksymalnej mocy silnika= półośkę szlag niechybnie trafi :evil:
racja :)2 zepsuc mozna nawet mlotek jak sie go zle uzywa
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » sob lut 26, 2005 10:17 pm

Zbowid pisze:Pierwsza kwestia LUZY
druga kwestia- OPONY rozmiar i rodzaj bieżnika, ciekawe, że częściej urywałem na AT niż MT?
MOc silnika, jeżeli słaby silnik urywanie zdarza się częściej!!

A po za tym brawura - wjazd na chama w piasek przy skręconych kołach i prawie maksymalnej mocy silnika= półośkę szlag niechybnie trafi :evil:


po wykreceniu ograniczników skrętu, dlużej wytrzymaja półosie :lol:

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » śr mar 02, 2005 5:45 pm

To tak dla kontrasu moge napisać że kumpel co miał UAZa z tylnym szybkim mostem (przód zwykły) 8 lat pycił i nic nie ukręcił...
Fakt faktem 4x4 załaczał tylko w sytuacjach "krytycznych" :lol:
same starocie

wojtak4
 
 
Posty: 108
Rejestracja: sob sie 30, 2003 8:48 pm
Lokalizacja: z Mazur

Post autor: wojtak4 » czw mar 03, 2005 6:20 pm

ja ukrecilem raz na perkinsie i oryginalnch kolach, tyle ze grubszych. a drugi raz zerwalem sruby mocujace polos, ale chyba slabe byly. zawsze przy zrywie bo jego perkinsowi nie brak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości