jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
stef
-

- Posty: 952
- Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Białystok
-
Kontaktowanie:
Post
autor: stef » czw mar 03, 2005 7:54 am
Czy wywazac standartowe ruskie opony YA-245??
Jedni mowia ze tak, a w wulkanizatorzy mowia ze nie ma sensu, bo sie ich nie wywaza. co o tym myslicie? i ile kosztowalo was wywazenie??
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
-
Albert_N
-

- Posty: 4695
- Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Albert_N » czw mar 03, 2005 7:57 am
Mnie wulkanizator powiedzial, ze zwyklych Mtkow tez nie trzeba wywazac...pojechalem do innego.
Ja bym wywazal nawet Yaki.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
-
JaFuzz

- Posty: 378
- Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
- Lokalizacja: Gdynia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: JaFuzz » czw mar 03, 2005 8:04 am
Jasne że wyważać

hehehe ja swoje "jaki" sam sobie wyważam i nic za to nie płacę
A tak na poważnie to moim zdaniem wszystko co się kręci (no może nie koła od taczki) powinno się wyważyć... niweluje to niekożystne siły działające na wirujące koło.... mniejsze drgania... co za tym idzie mniejsze zużycie części na które te siły oddziaływują....
A przy tak niedokładnie zrobionych oponach jak "Jaki" wyważenie kół jest po prostu konieczne... hmm moim zdaniem

-
Jaroma

- Posty: 353
- Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Jaroma » czw mar 03, 2005 8:17 am
JaFuzz pisze:Jasne że wyważać

hehehe ja swoje "jaki" sam sobie wyważam i nic za to nie płacę
A tak na poważnie to moim zdaniem wszystko co się kręci (no może nie koła od taczki) powinno się wyważyć... niweluje to niekożystne siły działające na wirujące koło.... mniejsze drgania... co za tym idzie mniejsze zużycie części na które te siły oddziaływują....
A przy tak niedokładnie zrobionych oponach jak "Jaki" wyważenie kół jest po prostu konieczne... hmm moim zdaniem

A jak pojechalem z moimi trackerami do wywazenia to mowiles ze ja szybciej jak 70km/h nie smigam i nie trzeba
I mi pewnie treaz w blocie nie rowno ida
Pewnie maszyny ci szkoda na takie kloce

Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ
-
Jerry
-

- Posty: 4554
- Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno
Post
autor: Jerry » czw mar 03, 2005 11:12 am
Oczywiscie ze wywazac.

Disco 300 ES
-
jose
-

- Posty: 289
- Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
- Lokalizacja: była 100lica
Post
autor: jose » czw mar 03, 2005 12:03 pm
jezeli wulkanizator mowi zeby nie wywazac... to:
1. zmien wulkanizatora
2. wywaz kola u innego
pozdr
jose
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.
tel. 600 520 504
-
ub40

- Posty: 580
- Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
- Lokalizacja: Krakow
Post
autor: ub40 » czw mar 03, 2005 12:43 pm
Zdecydowanie wywazac. Nie wywazone to przyczyna roznych nie potrzebnych wibracji jak rowniez nierownomiernego zuzycia opon.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi
-
stef
-

- Posty: 952
- Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Białystok
-
Kontaktowanie:
Post
autor: stef » czw mar 03, 2005 3:18 pm
OK wiec wywazamy.
w takim razie ile to moze kosztowac - wiem ze te opony sa super wykonane...
Ile was to kosztowalo??
i Moze znacie dobry zaklad w Bialymstoku lub okolicy??
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
-
Władek

- Posty: 1977
- Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Władek » czw mar 03, 2005 3:32 pm
ub40 pisze:Zdecydowanie wywazac. Nie wywazone to przyczyna roznych nie potrzebnych wibracji jak rowniez nierownomiernego zuzycia opon.
Myślę, że koło niewyważone oddziaływuje nie tylko na oponę, powodując jej nierównomierne ścinanie. Drgania (rezonans) przenoszą się na cały samochód no i na kierowcę. Jeśli nie wyważysz to w skrajnych wypadkach wylecą Ci plomby

, a na poważnie - prędzej czy później padną Ci łożyska, dla zawieszenia takie drgania też ne są zdrowe, pomijam kwestię bezpieczeństwa.
Władek - Kraków
-
Jerry
-

- Posty: 4554
- Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno
Post
autor: Jerry » czw mar 03, 2005 3:33 pm
W warszawie ostatnio placilem za przelozenie opony + wywazenie 20 pln od kola.
Disco 300 ES
-
Jerry
-

- Posty: 4554
- Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno
Post
autor: Jerry » czw mar 03, 2005 3:36 pm
W zaklad

Nie kazdy od osobowek bedzie w stanie wywazyc kolo 8,4x15 ale za to kazdy co robi ciezarowe da rade.
Disco 300 ES
-
Kaktus

- Posty: 689
- Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Chełm
Post
autor: Kaktus » czw mar 03, 2005 5:00 pm
Ciezarowe maja inne normy powinno się wyważyć na maszynie do osobowych tak mi powiedzieli fachowcy i wlazła im do maszyny bez problemu 33x12,5x15
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » pt mar 04, 2005 12:17 am
Jasne,ze wyważać! Przeciez wszyscy śmigamy po 150/h po równym asfalcie
Nie byłbym takim ortodoksem.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
maruda

- Posty: 497
- Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
- Lokalizacja: Sosnowiec
Post
autor: maruda » pt mar 04, 2005 3:08 pm
oczywiście wyważać
-
czaya

- Posty: 2098
- Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czaya » pt mar 04, 2005 11:50 pm
stef pisze:
Ile was to kosztowalo??
ja za założenie 4 mt z wyważeniem zapłaciłem 20 czy 25 zł za komplet.
-
MOC

- Posty: 1878
- Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: MOC » sob mar 05, 2005 3:24 am
to bardzo tano ja placilem po 20 zl od sztuki a to tylko dlatego ze dali mi upust bo 5 kol mialem.....

MOC&OFFROAD-GOOD IDEA

CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

-
maruda

- Posty: 497
- Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
- Lokalizacja: Sosnowiec
Post
autor: maruda » sob mar 05, 2005 11:55 am
80 pln za założenie i wyważenie opon 235/85x16 (nie do UAZA, bez dętek), w stacji robiącej ciężarówki.
Byłoby o 20 pln taniej gdybym nie zażyczył sobie mycia kół przed demontażem.
-
Dragunov
-

- Posty: 1473
- Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
- Lokalizacja: Pszczyna
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Dragunov » sob mar 05, 2005 11:58 am
u mnie za zalozenie 4 gum na felgi + wywazenie+detki 70 zeta..ale kolega w jakim serwisie ciezarowym robi - nawet nie wiem na jakiej maszynie to robil.
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88
-
stef
-

- Posty: 952
- Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Białystok
-
Kontaktowanie:
Post
autor: stef » sob mar 05, 2005 5:26 pm
Ok Dziekje Wszystkim Bardzo Serdecznie za odpowiedzi. W tym tygodniu jade i wywaze...
a tak na marginesie to juz 3 lata jezdze na tych oponach bez wywazenia...
ale jesli nie bylo na forum ani jednego spowa o niewywazaniu, to cos w tym musi byc:)
wiec do dziela...
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
-
MOC

- Posty: 1878
- Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: MOC » sob mar 05, 2005 10:56 pm
maruda pisze:80 pln za założenie i wyważenie opon 235/85x16 (nie do UAZA, bez dętek), w stacji robiącej ciężarówki.
Byłoby o 20 pln taniej gdybym nie zażyczył sobie mycia kół przed demontażem.
przeciez to jest normalne, ze zeby dobrze wywarzyc kola najpierw musza byc umyte

U mnie to bylo robione i wliczone w cene bez zadnego ale

Widze, ze trafilo sie na uczciwa stacje ....

MOC&OFFROAD-GOOD IDEA

CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » sob mar 05, 2005 11:30 pm
i ja wyważyłem ...
jak wkładałem nowe bfg 33x12,5x15 mt na prawie nowe nienaprawiane felgi.. i do dzisiaj niewiem czy słusznie... na każde koło przybyło chyba po pół kilo ołowiu....
wcześniej jechałem na tych kołach przed wyważeniem do ok 100km/h i było podobnie jak po wyważeniu
przy zmianie opon pewnie warto, przy naprawie opony też, ale żeby w ramach " utrzymania auta w super stanie " to w uazie chyba nie...
-
BĄKU

- Posty: 1579
- Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Tychy
Post
autor: BĄKU » sob mar 05, 2005 11:31 pm
Umyć felgi i wyczyścić opony i bez względu na rozmiar wyważyć ewentalnie próbówać wywzyć

TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » sob mar 05, 2005 11:39 pm
BĄKU pisze:Umyć felgi i wyczyścić opony i bez względu na rozmiar wyważyć ewentalnie próbówać wywzyć

no ... to podstawowa czynność przed wyważeniem....
-
ub40

- Posty: 580
- Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
- Lokalizacja: Krakow
Post
autor: ub40 » ndz mar 06, 2005 1:25 am
Koniecznie trzeba rowniez wypastowac, to poprawia wyglad opony i samopoczucie wlasciciela pojazdu.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi
-
czaya

- Posty: 2098
- Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czaya » ndz mar 06, 2005 3:30 am
maruda pisze:
Byłoby o 20 pln taniej gdybym nie zażyczył sobie mycia kół przed demontażem.
u mnie to było z umyciem

aż się wQrzyłem jak mi zaczął najpierw drucianą szczotką czyścić

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości