sruby do skrecania walu przedniego...

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

sruby do skrecania walu przedniego...

Post autor: twister1 » śr mar 16, 2005 10:12 am

mam pytanie jakimi srobami mozna przykrecic przedni wal?
nigdy tego jeszcze nei robilem i nie wiem jakie tam pasuja...a na allegro to cholernie duzo chca za te pare srobek...czy moze to sa jakies specjalne??

pozdrawiam :)
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr mar 16, 2005 10:20 am

Ja ci radze kup te srubki , lub poszukaj w słomczynie na giełdzie.Tam są na pewno.
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » śr mar 16, 2005 10:24 am

a czemu mowisz ze lepiej te ? to sa jakies specjalne czy co?

najgorsze jest to ze do slomczyna czy gdize tam piszesz nie mam szans sie dostac a na allegro kupic nie moge bo potrzebuje zmontowac wal juz jutro... bo na weekend potrzebuje miec zrobione...

i daltego pytam czy mozna narazie jakies polsrodki zastosowac jesli juz nie mozna nic innego na stale zostawic....
Cherokee '90
.:: Twister ::.

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » śr mar 16, 2005 10:28 am

To sa sruby i nakretki M10 z drobnym gwintem i taka jest roznica. Aha i sruba musi byc na klucz 14mm bo jak bedzie wieksza to wal ja zweryfikuje. A i jeszcze chyba musza byc utwardzane te sruby. Jak tak powiesz dobremu sprzedawcy to cie zrozumie :D
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » śr mar 16, 2005 10:43 am

ok dzieki za info...tak powiem sprzedawcy :) zobaczymy co z tego wyjdzie :)
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » śr mar 16, 2005 12:07 pm

a jeszcze jedno male pytanko... ile potrzeba takich srub ??
i powiedzcie czym nasmarowac poloske jak bede ja wsadzal do mostu??
i co wcisnac do walu?(jaki smar)
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » śr mar 16, 2005 12:27 pm

W tym opisie brakuje jeszcze, że ta śruba musi być z nie pełnym gwintem.
To są specjalne śruby, bez problemu do dostania.
Ja kupowałem takie w Gdańsku w sklepie żukowskim i pamiętam że dawałem coś około 3 zeta za sztukę. Plus chyba po złociszu za nakrętkę. Wyszło to drogo jak na kilka śrubek, bo 16 x 4 zeta.
ale przynajmniej mam pewniaka że się nie urwie. 8)

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » śr mar 16, 2005 12:40 pm

Mozna tez w sklepie z zukiem. A z tym niepelnym gwintem to zapomnialem. Na sam przedni wal potrzebujesz 8 srub i 8 nakretek. Przegob jest smarowany olejem z mostu. Wal to mozesz grafitowym nawet.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » śr mar 16, 2005 2:39 pm

okey to w takim razie poprosze o taka z niepelnym gwintem...zobacze czy duza roznica cenowa bedzie...w sklepie z zukiem to pewnie drogo maja a mozliwe ze takie same jak w hurtowni ....

narazie bede musial wybrac tansza wersje :( nie bede mocno uzywal przedniego napedu (tylko jak bede musial) wiec moze wytrzyma weekend a pozniej to pomysle moze o tych orginalnych....

dzieki za wszystkie info!
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Awatar użytkownika
asgaz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pt gru 03, 2004 11:27 am
Lokalizacja: JURA

Post autor: asgaz » śr mar 16, 2005 2:46 pm

tiger pisze:Mozna tez w sklepie z zukiem. A z tym niepelnym gwintem to zapomnialem. Na sam przedni wal potrzebujesz 8 srub i 8 nakretek. Przegob jest smarowany olejem z mostu. Wal to mozesz grafitowym nawet.
:o

Halo nie siej fetyszyzmu!!!
Półoś nie jest smarowana zadnym olejem z mostu HOLA!
Trzeba przed włożeniem nasmarować go i to porządnie smarem najepiej takim specjalnym do przegubów zielonym!! :wink:

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr mar 16, 2005 6:40 pm

Przegub jest smarowany olejem z mostu ale jak pierdykniety jest simmering,który ma temu zapobiegać :)20 ładnie się wtedy wylewa :)21
Normalnie to pakuje sie tam smar łozyskowy!
A propos srubek do wału a la zuk:
-to powinny być sruby o mocy 10.9 i takie stosuje się w żuku do zawieszenia bodaj.Mają łeb na klucz 14 :)2
-nakrętki powinny być też na klucz 14 i najlepsze sa tu nakrętki od korbowodów owego zuka /są wysokie i porzadne/
-problem tylko w tym,ze owe śruby żukowskie mają gwint 10x1.25,a powinny mieć 10x1 tak jak te zajebiste nakretki
- owe sruby mają bodaj na tyle długą część niegwintowaną,że można je przerobić /nagwintować/na 10 x1
A zresztą dokładnie to już nie pamiętam :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » śr mar 16, 2005 7:10 pm

Z tymi polosiami to mi sie pojebalo z tylem.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » śr mar 16, 2005 7:11 pm

siema hehehe niezapomnij o 8 podkladkach sprezynowych pod te nakretki :lol: :lol:
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
hekselw
Posty: 378
Rejestracja: śr sie 13, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: lubin

Post autor: hekselw » śr mar 16, 2005 8:05 pm

Ja tam mam sklep w którym kupuje nakrętki samokontrujące na każdy gwint i skok. Już nie stosuje podkładek sprężynujących.
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA !!

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » śr mar 16, 2005 8:17 pm

tiger pisze:Z tymi polosiami to mi sie pojebalo z tylem.
to z tyłu też masz przeguby :)21

Awatar użytkownika
jose
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
Lokalizacja: była 100lica

Post autor: jose » śr mar 16, 2005 8:18 pm

znajomy mechanik, jak skrecalem waly kazal mi nabyc specjalny klej do mocowani walow i wlasnie na nim skrecac te srubki :)2
wtedy juz chyba jest pewnosc, ze nic nie odleci :lol:

pozdr
jose
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.

tel. 600 520 504

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » śr mar 16, 2005 8:20 pm

leszek pisze:
tiger pisze:Z tymi polosiami to mi sie pojebalo z tylem.
to z tyłu też masz przeguby :)21
No baaaa.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
hekselw
Posty: 378
Rejestracja: śr sie 13, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: lubin

Post autor: hekselw » śr mar 16, 2005 8:36 pm

Za klejem to bym za bardzo niebył.
Bo jak to óżniej odkręcić jak urwie coś innego ??
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA !!

Awatar użytkownika
jose
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
Lokalizacja: była 100lica

Post autor: jose » śr mar 16, 2005 9:23 pm

aby zniwelowac dzialanie kleju trzeba zadzialac wysoka temperatura...bylo tak napisane w instrukcji :D

pozdr
jose
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.

tel. 600 520 504

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » śr mar 16, 2005 10:14 pm

ej vandall! po co kombinować z jakimiś przepisami? oko węża, ucho nietoperza...
ja kupiłem zwykłe śruby przeznaczone do skręcania wałów napędowych, do żuka. Kosztowały sporo jak na śruby, ale nie był to majątek. Nie ma najmniejszego problemu.
Po co zamienniki, skoro dostępne są docelowe części.
Ja jeszcze dorzucałem do tego podkładki sprężynujące i jest miodzio.

A odnośnie kupowania takich śrub w sklepach meatlowych, to odpada. Jak ja szukałem i miałem jedną starą śrubę na wzór, to goście rozkładali ręce we wszystkich sklepach ze śrubami na wage.

Dodam jeszcze, że poprzedni właściciel mojego syfa opowiadał mi jak bujali się autkiem po mazurskich wioskach i jak urywał się wał to ten co prowadził, wskakiwał pod samochód. A działo się tak często i mieli ze sobą wiaderko śrub. Ja wiem że to może taka pierdółka, ale na prawde warto wyeliminować jeden ze słabych punktów i zmniejszyć tym samym awaryjnośc auta.

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » śr mar 16, 2005 11:03 pm

hehs.... widze ze te srubki to ciezka korba....

bylem dizsiaj w hurtowni srub i powiedzialem M10 na klucz 14 z drobnym gwintem a oni mi na to ze maja taka tylko jeden model ...20mm dlugie... to podejrzewam sa za krotkie tak?

a w sklepie z czesciami od zuka powiedzieli mi ze akurat nie maja tych srub bo sie skonczyly!!! masakra... a ja je potrzebuje na jutro na rano :( ehs...
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » czw mar 17, 2005 12:00 am

ostatnio zgubiłem na wyjeździe 2 śruby z wału, więc:
-Śruby utwardzane z łbem klucz max 14 bo inaczej nie wkręcisz
-Odpowiednia długość , gdzy przykręcasz wał do bębna, żeby nie haczyła o szczęki od ręcznego, musiałem dac podkładki
- No i oczywiście drobny gwint zdaje się 10x1
Apel!:
DOkręcajcie wszystko i wszedzie!!!!!!:D :)2

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » czw mar 17, 2005 12:09 am

kuki469 pisze:...Odpowiednia długość , gdzy przykręcasz wał do bębna, żeby nie haczyła o szczęki od ręcznego, musiałem dac podkładki
- No i oczywiście drobny gwint zdaje się 10x1
no wlasnie a ile to jest odpowiednia dlugosc? tak mniej wiecej ? duzo ponad 20mm?
a co do gwintu to konieczine 10x1 czy moze byc 10x1,25?
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw mar 17, 2005 12:39 am

No to doktoratu o śrubach ciąg dalszy:
Opaopa:
1/ masz recht,tylko te sruby to mają bodaj łeb i nakrętke na 17,co jest troche kiepsko przy do i odkrecaniu.Ale oczywiscie może być.
2/ w sklepach "śrubowych" to zapomnieć.Maja tam czasem mocniejsze sruby,ale prawie nigdy drobnozwojne.W 3city znam tylko jedną hurtownie z takim asortymentem-na Olszynce,koło Krisiego.Sklepy"żukowskie"tylko pozostają.
3/ci goscie z tym wiaderkiem to własnie klasyczny przykład dania d.upy.
Trza to zrobić raz,a porzadnie.Dlatego powinny być drobnozwojne- bo mozna lepiej dokręcić,łeb 14-bo klucz to porzadnie złapie,a nie po kantach,nakretki z korbowodów-bo są wysokie i mocne /bez kleju/

Jeszcze a propos tego przykręcenia wału do bębna:
Te gwinty we flanszy to przeważnie są mocno wyciachane.My załatwiamy problem tak,że przewiercamy i od wewnątrz pakujemy owe mocne sruby.
Zaspawujemy,obszlifka /coby łby nie haczyły/.Trzeba spawać skrecone:flansza,bęben,podstawka wału i nakrętka.Tym sposobem z flanszy końcowo wystają szpilki i wał łapiemy nakretkami.
Spawa się żle,ale można.Ratujesz w ten sposób dobitą flanszę i masz pewność,ze sie nie rozkręci.Jak sie zuzyje,to wymieniasz srube.

Niestety z tych rozważań,tak jak z innych-twisterowi śrub nie przybędzie... :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » czw mar 17, 2005 1:04 am

vandall1 pisze: Niestety z tych rozważań,tak jak z innych-twisterowi śrub nie przybędzie... :)21
ano niestety :) ale dzieki Waszym informacja uzbrojony w ta wiedze rusze jutro w poszukiwaniu odpowiednich srub... pozwiedzam w pierwszej kolejnosci sklepy zukowskie a jak nie da rady to zawitam jeszcze raz do tej hurtowni srubowej :)

pozniej wszystko pomontuje...moze cos z tego wyjdzie :) i nie wybuchnie :)
Cherokee '90
.:: Twister ::.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości