Gaźnik K-131

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Gaźnik K-131

Post autor: kacperekk » sob mar 19, 2005 11:50 am

No to teraz prosiłbym o zabranie głosu wszystkich fachmanów od benzyniaków 8)

Mam gaźnik K-131 i problemy z dojściem z nim do porządku, chłonie paliwo w ilości około 30-40l/100km, do tego bryka nie ma odpowiedniej mocy. Badałem już temat dogłębnie i mam parę wątpliwości.

Po pierwsze ten gaźnik wygląda jakby był złożony z 3 różnych gaźników, kolorystycznie każda jego część (górna, dolna i środkowa) jest innego koloru. Pewnie wynika to z tego że są zrobione z innych metali, ale wydaje mi się to dziwne. Czy tak ma być? Dodam że widziałem parę innych takich gaźników i też wyglądały jak złożone z róznych. Do tego dochodzi straszne niespasowanie tych częśći, dostałem ze sklepu z Kaliningradu zestaw naprawczy do K-131, z któego pasowały tylko 2 uszczelki (te największe) i to pasowały tylko otworami, bo po założeniu były straszne prześwity, więc wziąłem spowrotem starą wyrobioną uszczelkę, która przylega do obydwu część jak należy.

Oto mój gaźnik.. widać to co opisałęm powyżej :)

http://kacperek.siedlce.gda.pl/gaznik/AUT_6509.JPG


Następny problem to igliczka zamykająca dostęp paliwa do komory pływakowej, kiedyś była tam nieszczelność i paliwo zalewało całą komorę, okazało się że mała okrągła uszczeleczka na tej igliczce rozpadła się na 2 części i powodowała to że igliczka nie dochodziła, wywaliłęm więc uszczelkę i teraz igliczka styka się metal z metalem, podobno to źle bo się w końcu wyrobi, ale za to trzyma szczelność, przynajmniej jak się dmucha w rurkę od paliwa to czuć opór, jak się podpompuje paliwo ręcznie to też pływak trzyma poziom, ale jak silnik chodzi to wydaje mi się że jednak pływak zaczyna się podnośić wyżej. Fotka tej igliczki... (u góry, trochę źle skadrowałem :) )

http://kacperek.siedlce.gda.pl/gaznik/AUT_6520.JPG


Kolejne pytanie to takie na jakim poziomie powinień znajdować się pływak?


Następna rzecz to ustawienie pompki przyśpieszacza, jej fota:

http://kacperek.siedlce.gda.pl/gaznik/AUT_6522.JPG


Pompka posiada taką mosiężną gwintowaną regulację którą tu widać, możńa niąkręcić przez co na dole tłoczek pompki odsuwa się bardziej od dna, co powoduje że pompka zaczyna dziłać później (oczywiście przy dodwaniu gazu te spręzynki idąna dół 8) )

Na tej sprężynce dalej widać też zawleczkę którą można osadzić na rowkach na róznej wysokości , przez co te sprężynki są bardziej lub mniej napięte..

Pytanie takie: jak wysoko ustawiać pompkę przyspieszacza i na który rowek tą zawleczkę?


Kolejne dwie fotki pokazują dużą dyszę wyjętą, a potem wsadzoną:

http://kacperek.siedlce.gda.pl/gaznik/AUT_6527.JPG

http://kacperek.siedlce.gda.pl/gaznik/AUT_6526.JPG


Na drugiej fotce widać jaką ta dysza ma tam szparę, czy nie wpływa to złe na podawanie paliwa?

Ostatnią rzeczą która mnie nurtuje jest sprawa cięgna od gazu (na fotce trzymam go palcem)

http://kacperek.siedlce.gda.pl/gaznik/AUT_6515.JPG

Jak gaźnik jest wykręcony to oczywiście ładnie zamyka się przepustnica, jednak po wkręceniu do Ogóra i podłaczeniu linki od gazu, pedął za bardzo nie odbija co skutkuje tym że przepustnica zawsze jest minimalnie otwarta, a to chyba źle?

Jakby tego mało na tym mechanizmie otwierania przepustnicy widać taką srubkę, która przy zamykaniu gazu napiera na mechanizm połaczony takim litym cięgienkiem z jaką dziwnym zaworkiem, który wyciągniet w dół jest otwarty a w górze (właśnie do góry cofa go sprężynka w środku) jest zamknięty. Więc pytanie kolejne co to za zaworek i jak ustawić śrubkę na mechanizmie przepustnicy żeby to wszystko działało jak należy :)

Mam nadzieję że nie przytłoczyłem Was tym przydługim postem :roll:

Od razu chiałbym dodać że problem leży w gaźniku a nie w zapłonie, zapłon jest dobrze ustawiony, aparat zapłonowy, cewka, kable i świece - wszystko nówka i na sucho iskrzy.

Aha.. zauważyłęm też że po jeździe i wykręceniu gaźnika w kolektorze ssącym jest jeziorko z paliwa, czy to normalne??

Pozdrawiam Wszystkich cierpliwych :wink:
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik K-131

Post autor: wupasek » sob mar 19, 2005 11:55 am

kacperekk pisze:Kolejne pytanie to takie na jakim poziomie powinień znajdować się pływak?
paliwo w oczku powinno byc mniej wiecej do 2/3 wysokosci
Obrazek

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » sob mar 19, 2005 12:04 pm

Oj sorry, już działają :) A co do tych 2/3 to pewne? Bo w sumie w środku na okienku właśnie są takie wypustki na wysokości 2/3 co by sugerowało że wyznaczają one poziom paliwa :)
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » sob mar 19, 2005 12:41 pm

kacperekk pisze:Oj sorry, już działają :) A co do tych 2/3 to pewne? Bo w sumie w środku na okienku właśnie są takie wypustki na wysokości 2/3 co by sugerowało że wyznaczają one poziom paliwa :)
no tez wlasnie o to chodzi
Obrazek

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » sob mar 19, 2005 12:46 pm

No to jeden problem z głowy (najmniejszy :wink: )
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
Wacław
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 7:59 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Wacław » sob mar 19, 2005 3:24 pm

Kwestia niedomykania przepustnicy po podłączeniu pedału gazu.
Może linka gazu chodzi zbyt cieżko? sprawdzic przesmarować linke gazu. Ponadto przy pedale gazu powinna być zamontowana spreżyna powrotna pedału. Po zdjeciu nogi z pedału gazu pedał powinien wrócic do polożenia wyjściowego. Jeżeli nie masz takiej spreżyny to sobie zamontuj oczywiscie nie może być zbyt twarda.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » sob mar 19, 2005 7:45 pm

A ja ci radze zmien gaznik na drugi,z tego moze juz nic nie byc
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » sob mar 19, 2005 11:30 pm

ten gaznik ogólnie jest wyj..... trzeba juz nowy
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » ndz mar 20, 2005 1:05 am

Tylko że ja ogólnie jestem za opcją diesel, ale chiałem jako tako zrobić oryginalny silnik przed wymontowaniem 8)
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » ndz mar 20, 2005 2:03 am

to może lepiej rozejrzyj sie za dieselkiem a ten sprzedaj na części :)
bo zanim go do "jako tako" doprowadzisz to.. huhu a może i więcej :wink: :)21
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » ndz mar 20, 2005 1:57 pm

Na iglicy zaworka powinna być nałożona taka malutka okrągła plastikowa uszczeleczka.
Skoro jej nie ma , to prawdopodobnie następuje niepotrzebne podniesienie poziomu paliwa i stąd duże zuzycie.

tomekk64
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: wt mar 15, 2005 2:00 pm
Lokalizacja: limanowa

Post autor: tomekk64 » ndz mar 20, 2005 8:54 pm

1.poziom paliwa 3/4 oczka(od środka masz dwa znaki)
2.brak gumeczki na zaworku.. bez niej kiepsko ale można spróbować dorobić z membranki od podciśnienia
3.pływak nigdy nie dociskaj ręką bo rozwalisz gumeczkę od zaworka !!!!???
luz blaszka od pływaka zaworek=1.2-1.5mm
pływak część górna ---obud. 39-39.6mm
4uszczelki muszą być szczelne bo będzie ciągął lewe powietrze
5pompka zrywu (ta z zawleczką 3 pozycje)spróbuj dać na samą górę wtedy zmniejszysz dawkę i nie będzie tyle palił
6jak brakuje mocy może nawalać oszczędzacz (toten ze śróbeczką)
zmierz odst. przy całkowitym otw. przepustnicy między płytka i nakrętką trzpienia napedu przyspieszacza luz 3+-0.3mm
7załóż spręzynę przy cięgle od gazu jak nie powraca przepustnica
8dwigienka ze zaworkiem służy do odcinania atmosfery z komorą pływakową czyli wyrównywania ciśn. w kom. pływ.
regulacja wątła w twoim przyp. watpię :)12 że działa
9sprawdz czy wzyskie kanaliki w uszczelkach pokrywają sie z otw. w uszczelkach głów. chodzi o podciśnienia od ssania i aparatu
8jakie masz ciśnienia na tłokach (zużycie pal.)
9jaki stan uszczelki pod kolektorem ssącym..BARDZO WAŻNE!!!!
10jaki stan aparatu zapłonowegobarzo ważne jest odpowiednie wyprzedzenie zapłonu odpowiednio do prędkości obrot. silnika
11regulacja k 131 nagrzany silnik min80st.
w osi przepustnicy znajduje sie śrubeczkapróbuj znalesc najwyższe
i stabilne obroty a następnie śróbką tą z przeciwnakrętką ustal wolne oroty.. muszą być w miarę stabilne jak nie spróbuj jeszcze raz...!!!
nie ruszaj śrubeczki od ustalania położenia przepusnicy (wyregulowana jest fabrycznie nią się nie kręci) następnie daj pól gazu i potrzymaj tak przez dłóższą chwilę jak zmienia obrotów jest ok.!
na całym gazie nie powinno sie paliwo w oczku obniżać jak trochę mniej niz3/4 bo będzie muliło jak tak jest to pompa paliwowa słabo podaje lub ten zaworek od wyrównywania nawala
12 aha.sprawdz płaszczyzny dolegania poszczególnych segmętów gażnika
jak sa krzywe trzeba wyrównać
Zyczę powodzenia!!!!!!!!!!!!ciężki przypadek.... i uwaga podczas regulacji można nawet niewiadomo kiedy wypalić 15 litów .

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » ndz mar 20, 2005 11:02 pm

a to zeci cos niepasuje to sie niemartw u ruskich to normalka :lol: :lol:
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » pn mar 21, 2005 1:45 pm

Tomek dzięki wielkie za wyczerpujący opis! :)2 :)2 :)2 :D
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość