słabe ciśnienie oleju

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

słabe ciśnienie oleju

Post autor: benes » pn kwie 04, 2005 10:35 am

A więc tak, nagle zrobiło się słabe ciśnienie oleju. Jak obroty spadną do 1000 - 1500 to zapala się kontrolka, na zegarze nie ma co szukać stzrałki bo jej nie widać, jak obroty wysokie to jeszcze jest OK. Wczesniej było ok 4-5 a na ciepłym ok 2. Ale to niestety historia.
Najprawdopodobnie czeka mnie remont silnika, ale słyszałem że istnieje możliwość "sztucznego" podniesienia ciśnienia podkładając podkładkę pod zaworek w pompie oleju (podobno podkładka ze starej 20 groszówki pomagała w żuku) czy w uazie moża to zastosować aby jeszcze trochę pojezdzić. Jeżeli tak to czy chodzi o zaworek w pompie olejowej pozycja 14 i 15 schemat na stronie:
http://www.eucc.szc.pl/pompa_olejowa.bmp
Jeszcze nie rozbierałem pompy olejowej dlatego się pytam czy to chodzi o ten zaworek.

ps. Przeszukałem już całe forum i nie znalazłem nic konkretnego tak więc pisanie "to już było" nie wchodzi w rachubę, a jezeli gdzieś pominełem to proszę o przypomnienie gdzie to jest.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn kwie 04, 2005 11:57 am

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » pn kwie 04, 2005 12:15 pm


Awatar użytkownika
pwojtas
 
 
Posty: 122
Rejestracja: sob lis 01, 2003 6:58 pm
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: pwojtas » pn kwie 04, 2005 9:46 pm

Też tak miałem i myślałem że kicha....a tu się okazało, że zawór w filtrze oleju broił i po wymianie filtra wróciło do normy :))))
Uaz469B kiedyś, teraz Disco 300tdi

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » wt kwie 05, 2005 7:02 am

Też tak miałem i myślałem że kicha....a tu się okazało, że zawór w filtrze oleju broił i po wymianie filtra wróciło do normy )))
O jakim zaworku w filtrze mowisz?

Ale jesli chodzi o olej to mam inny numer - otoz jak mam zimny silnik to cisnienie oleju zamyka mi licznik:) a jak sie nagdzeje to na wolnych obrotach sie swieci kontrolka oleju a na liczniku wskazuje okolo 1.
Dodam ze silnik jest po remoncie glownym i mam tam filtr staly (wiecie takie blaszki ktore trzeba co pare dni poruszyc by syf opadl).
Czy to moze byc zwiazane z pompa, czy moze podaczas remontu przytkal sie jakis kanal i po rozgrzaniu jakim cudem sie odtyka??
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » wt kwie 05, 2005 2:22 pm

pwojtas pisze:Też tak miałem i myślałem że kicha....a tu się okazało, że zawór w filtrze oleju broił i po wymianie filtra wróciło do normy :))))
Może to jest to bo niedawno zmieniłałem olej. Szczególnie że te ciśnienie spadło mi nagle, ale nie słyszałem o żadnym zawrrze w filtrze??
Wprwdzie wczotraj zdjełem miskę i rozłożyłem pompę oleju i nie była taka zła (co gorsza!!), podłożyłem pod sprężynkę małą podkładkę i po złożeniu wszystkiego do kupy jest jeszcze gorzej - wogóle nie ma cisnienia!!!
Sprawdzałem (przed złożeniem) czy płetwa napędzająca pompę (z aparatu zapłonowego) jest na swoim miejscu i dał bym sobie rękę uciąć że była!!! Teraz jak pomyślę że muszę to wszystko jeszcze raz rozebrć to ąż minie trzesie.
Nie widzę innego powodu czemu nie ma wogle ciśnienia a może ktoś ma to niech się podzieli. Pompa się na sucho działała i raczej jej żle nie złożyłem. Okazała się niebyt skomplikowana techlologicznie :)
Mam w planach wymianę aparatu zapłonowego tak więc najpierw spróbuję to naprawić od drugiej strony.

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » wt kwie 05, 2005 2:29 pm

A ciśnienie po wyjęciu czujnika, manometrem zewnętrznym, sprawdzałeś?
Drugie: - wymieniałeś olej, może za dobry wlałeś, wymył stare zanieczyszczenia i osadził je w jakimś przelocie PRZED czyjnikiem ciśnienia; może płukanko wrzecionowym?
powodzenia :)
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » wt kwie 05, 2005 3:12 pm

zu-tec pisze:A ciśnienie po wyjęciu czujnika, manometrem zewnętrznym, sprawdzałeś?
Drugie: - wymieniałeś olej, może za dobry wlałeś, wymył stare zanieczyszczenia i osadził je w jakimś przelocie PRZED czyjnikiem ciśnienia; może płukanko wrzecionowym?
powodzenia :)
Olej normalny mineralny, nie żaden luksusowy. Manometru zewnętrznego nie posiadam :( . Ale brak ciśnienia oleju wskazuje i zegar jaki i kontrolka.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt kwie 05, 2005 10:59 pm

A pompa złapała olej?Czasem trochę czasu musi minąć,zeby zaciągnęła...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » śr kwie 06, 2005 7:01 am

vandall1 pisze:A pompa złapała olej?Czasem trochę czasu musi minąć,zeby zaciągnęła...
Troszkę go potrzymałem aby zasiorbiła olej ale żadnego efektu, dziś po południu wojuje dalej.

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » pt kwie 08, 2005 1:28 pm

niektóre uazy tak maja (po rozebraniu pompy ) nie chce zassać i już - trzeba zalewać pompę np. od strony filtra przy pomocy strzykawki . ale jak go przegazowałeś to może być już zapóżno .

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » pt kwie 08, 2005 3:20 pm

Juz jest OK.
Po rozebraniu pompy oleju po raz drugi (w moim życiu) okazało się że żle ją złożyłem :oops: a wydawało mi się to niemożliwe!!! Po Rozebraniu pompy żle złożyłem ten element z tłoczkiem. Tam gdzie ma zasysać olej znajdował się tłoczek a tam gdzie tłoczek był otwór zasysający. Wstyd się przyznawać ale dla potomnych aby nie zrobić tego samego błędu, bo się można zdziwić i narobić sobie niepotrzebnej roboty. a schemat miałem przed nosem
Już wszystko działa, ciśnienie w normie no może ciut wyższe!!!
:D

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » pt kwie 08, 2005 4:30 pm

w normie tz tak jak było czy tak jak być powinno ? (z podkładką czy bez?)

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » sob kwie 09, 2005 8:26 pm

Ja z podkładką zrobiłem ciut ponad 10 tyś. i do tej pory wszystko jest bardzo dobrze. Silnik zimny 4 - 5 atm, silnik ciepły 1,5 - 2 atm. Poprzednio na zimnym ledwo 1 atm.
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » pn kwie 11, 2005 9:58 am

beztroski pisze:Ja z podkładką zrobiłem ciut ponad 10 tyś. i do tej pory wszystko jest bardzo dobrze. Silnik zimny 4 - 5 atm, silnik ciepły 1,5 - 2 atm. Poprzednio na zimnym ledwo 1 atm.
czyli to samo u mnie niestety z podkładką :D

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » wt kwie 12, 2005 9:31 am

To zostały Ci dwa wyjścia - grubszejsza podkładka albo uazowy znachor :D
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » śr kwie 13, 2005 6:54 am

beztroski pisze:To zostały Ci dwa wyjścia - grubszejsza podkładka albo uazowy znachor :D
Podkładka nie pomoże na wyj. wał i tak na wolnych Obr nie będzie ciśnienia oleju a na zimnym na wysokich możesz ukręcić wałek od pompy znaczy ten sześćokąt lub wpust.

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » pt kwie 15, 2005 11:47 am

Nie no wiem, że z podkładką nie można przesadzać. Ja miałem to szczęście, że u mnie przyczyną słabego ciśnienia była wyświechtana sprężyna. Dodatkowo łatwiej mi było ryzykować, bo i tak mam wymieniać silnik.
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

Awatar użytkownika
jac.uaz
Posty: 506
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Post autor: jac.uaz » wt kwie 19, 2005 2:31 pm

Przyczyną niskiego ciśniania najczęściej jest duży luz na wałku rozrządu, co niestety kończy się remontem. No chyba że ktoś źle pompę złoży. :lol: :lol: :lol: .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość