Czy to zaplon?czy cos innego?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Czy to zaplon?czy cos innego?

Post autor: stef » czw kwie 14, 2005 11:43 pm

Witam.
Pierwszy raz spotkalem sie z problemem ktorego nie moge usunac.
Otoz:
Silnik podaczas wiekszego wysilku jakby przestawal palic na ktoryms z cylindrow, tzn, podaczas przyspieszania jakby wypadala mu jedna ze swiec (a moze nie tylko jedna)
Czasami rowniez podczas uruchamiania (zimny czy goracy silnik - bez znaczenia) sa trudnosci a jak sie uda to przez jakis czas pracuje jakby na jednym cylindrze.
Myslalem ze to gaz - wymiana membranek, regulacja. Baz skutku
Potem przeczyszczenie calego aparau zaplonowego - wymiana palca rozdzielacza i kopulki oraz swiec - na zimnym jakby ok, ale po rozgrzaniu znowu to samo, wiec wymienilem cewke, wyregulowalem zaplon. Wydawalo sie ze dobrze ale po okolo 50km znowu to samo,przerywa i kangurkami sie jedzie, czasami zalapie i jest ok, czasami przerywa.
Wiec kombinowalem dalej - wymienilem kondensator na aparacie zaplonowym, poraz kolejny raz cewke (lepiej zmasowalem) i juz dla pewnosci odkrecilem przewod od benzyny (moze elektro zawor nie odcinal i czasami sie bral i gaz i benzyne)... ale jak sie domyslacie bez skutecznie.
Czy moze macie jakies pomysly co moze byc nie tak?
Czasami jak pisalem zalapie i jedzie super, innym razem ledwo odpala i nie ma maksymalnej mocy.
jest to orginalny silnik uaza z normalnym zaplonem (nie lektronicznym)
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pt kwie 15, 2005 1:10 am

Przerwa na przerywaczu przewody wysokiego napięcia lub duzy luz osi aparatu zapłonowego
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » pt kwie 15, 2005 6:17 am

Przerwe ustawialem kilka razy, jest kasiazkowa, tzn pomiedzy 0.35 a 0.45? chyba ze macie jakies inne sposoby jej ustawienia?
Przewosy wysokiego napiecia maja zaledwie 2miesiace wiec chyba nie powinny nawalac... ale sproboje wstawic stare - zobaczymy
A co do luzu to nie jest taki duzy - w poprzednim aparacie mialem wiekszy i nie bylo takich problemow.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

zaplon czy cos innego

Post autor: ub40 » pt kwie 15, 2005 8:53 am

sprawdz jakie masz kable wn, jezeli masz z wloknem powlekanym przewodnikiem to je wywal i zastosuj te co maja przewod miedziany
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
m.organisciak
 
 
Posty: 233
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:57 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: m.organisciak » pt kwie 15, 2005 10:12 am

mialem cos takiego w.....TICO :):):) - wymiana kabli i jak reka odja - mam pytanie - czyu wplyw na zachowanie wozu ma wilgotnosc?? - bo jesli tak to chyba kable
Orgi

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » pt kwie 15, 2005 11:02 am

jeżeli to nie elektryka ...
sprężyna na klawiaturze, zawór wydechowy
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pt kwie 15, 2005 5:03 pm

Jezeli to nie eletryka i jezeli to jest jak sie zagrzeje to popatrz na zawory bo one najbardziej chyba reaguja na temperature. Sprubuj czy to samo jest na benzynie.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » ndz kwie 17, 2005 8:23 pm

Wydaje mi sie ze to elektryka.
A dzis zauwazylem cos ciekawego, otoz nagrzewanie sie srodkowego zacisku w stacyjce, podczas jazdy zrobil sie bardzo goraca, tak ze parzyl w reke. Czy to moze byc to? juz nei pamietam jak sie nazywa tan zacisk ale do niego podlaczony jest przewod do alternatora.
Jak sadzicie to moze byc przyczyna??
Jutro podlacze stacyjke "na ktorko", tzn ja omine i wtedy potestuje, moze to stacyjka alebo po prostu przelamany kabel.
Co do tych zaworow to nie chce tak bardzo ingerowa, tzn rozbierac glowicy. Najpierw wyeliminuje wszystko co jest zwiazane z elektryka, potem pojde dalej.
A i jeszcze pytanie - Ile kosztuje cewka zaplonowa 12V? na od jakiegos zuka czy polonez?
Bo bylem w naszym Kochanym Auto-gryfie i za cewke (niby do uaza - ale jest to nasza polska produkcje) chca 90zl !! Czy przypadkiem ich nie porabalo??
Bylem w sklepie z czesciami do zuka ale akurat nie mieli na skladzie, juztro pojezdze i kupie w innych sklepach z czesciami.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » ndz kwie 17, 2005 8:26 pm

stef pisze:Bo bylem w naszym Kochanym Auto-gryfie i za cewke (niby do uaza - ale jest to nasza polska produkcje) chca 90zl !! Czy przypadkiem ich nie porabalo??
taaa.. tez ich pytalem o jakies ceny w tym tygodniu i mnie powalily :wink:
stef pisze:Bylem w sklepie z czesciami do zuka ale akurat nie mieli na skladzie, juztro pojezdze i kupie w innych sklepach z czesciami
ale zapytac o cene mogles :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Andrzej30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz kwie 13, 2003 2:21 pm
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Andrzej30 » ndz kwie 17, 2005 9:24 pm

mysle ze okolo 50zl pogrzeb troche na szrotach czasami mozna tam znalezc prawie nowa cewke

na takim grzejacym sie styku moze byc spory spadek napiecia a co za tym idzie slaba iskra i objawy podobne do opisywanych przez ciebie

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz kwie 17, 2005 9:31 pm

Na pewno nie stacyjka w uazie jest to element prawie wieczny druga taka to lr seria a obie zerżnięte z hamerykańskiej motoryzacji
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » ndz kwie 17, 2005 10:49 pm

Sprawdz masę silnika, a najlepiej odkręć, przeczyść i posmaruj wazeliną techniczna.


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » pn kwie 18, 2005 6:57 am

Na pewno nie stacyjka w uazie jest to element prawie wieczny druga taka to lr seria a obie zerżnięte z hamerykańskiej motoryzacji
No ale jezeli sie grzeje i to bardzo mocno, ze parzy w rece to chyba jednak z nia jest cos nie tak.
Sprawdz masę silnika, a najlepiej odkręć, przeczyść i posmaruj wazeliną techniczna
Sprawdzalem, ale jeszcze raz odkrece i jeszcze koldaniej poczyszcze.
Sprawdzalem tez i dodatkowo masowalem cewke, przelozylem ja juz nawet z przedniej grodzi na silnik.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

baton
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw wrz 18, 2003 4:47 pm

Post autor: baton » pn kwie 18, 2005 8:17 pm

czesc.sprawdz głowice,w mojej były wybite prowadnice zaworów,dostawał olej i zaczynał przerywać,wymiana głowicy pomogła.Ukłony dla Adama za głowice. Baton

Awatar użytkownika
jac.uaz
Posty: 506
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Post autor: jac.uaz » wt kwie 19, 2005 2:14 pm

Witam. Miałem podobne objawy. Tzn. zanim zapalił trzeba było trochę silnikiem pokręcić, słabe przyśpieszenie, nierówna praca silnika. Zacząłem sprawdzać cała elektrykę i okazało się, że mam uszkodzone przewody WN (pomimo że te nie miały jeszcze roku), zanalazłem wessaną uszczelkę w gaźniku. Wymieniłem cewkę, aparat zap. i nadal to samo. Skończyło się remontem głowicy. Uboga mieszanka gazu oraz walnięte przewody WN spowodowały przyśpieszone wypalenie gniaz zaworów. Mały szlif i chodzi jak rakieta. Nie nadążam ze zmianą biegów :lol: :lol: :lol: . Nauczony własnym doświadczeniem radzę wyregulować gaz na warsztacie i nie grzebać przy ustawieniach no i oczywiście posiadać porządne przewody WN.

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » wt kwie 19, 2005 9:28 pm

Ale u mnie jest o tyle problem, ze raz jedzie jak marzenie, a innym razem nie moge odpalic i to nie ma znaczenia czy zimny czy cieply, choc z regoly na zimnym jest lepiej.
Tak np. dzis... wczoraj rozebralem doszczetnie aparat zaplonowy. Okazalo sie ze oska ma poosiowy luz i to na tyle duzy, ze gdy podciagne do gory to razem z oska zaczyna obracac sie mechanizm odsrodkowego przyspieszenia zaplonu. No wiec zrobilem to, ustawilem zaplon i styki na przerywaczu (wedlug zalecen - 0.40 mm - przerwa).
wczorja wieczorem testowalem chodzil super, silnik pracowal zadziwiajaco rowno, przyspieszenie super.
Dzis chcialem pojechac do swojej dziewczyny - po przejechaniu okolo 8km, koniec, znaowu zaczyna szarpac, jaby mu niektore swiece wyskakiwaly. Jakos dojechalem do domu.
No i co moze byc??
Jeszcze mam jedna teorie - moze luz na kolach rozrzadu?ale czy moze sie to przestawiac podczas jazdy??
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » śr kwie 20, 2005 10:42 am

Przeczyść styki na kopułce i palcu rozdzielacza.
W razie jak by co, to 601-34-87-25

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » śr kwie 20, 2005 12:03 pm

Przeczyszczone - od tego zaczynalem, oraz na stykach i wyregulowaniu przerwy i wyczyszczeniu swiec.
A najgorsze jest to ze on raz jedzie jak marzenie, a innym razem nawet odpalic niemoge, dodatkowo jedzi ejak marzenie i nawet nie ruszajac noga na pedale gazu po prostu przestaje jechac, brakuje mu mocy, czasami gasnie, czasami potem si enagle parawi i znowu jedzie jak marzenie.
i to jest wlasnie najgorsze, bo gdyby satnal i np. nie mial iskry, czy dziala tylko na benzynie a na gazie niechial jechac, to przynajmniej wiadomo o co chodzi.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » śr kwie 20, 2005 6:47 pm

Musisz sprawdzić elektrykę, pzreczyścić styki, podokręcać śrubki, docisnąć wsuwki i zobaczyć, czy któryś kabel Ci zwarcia do masy nie robi.
W razie jak by co, to 601-34-87-25

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » pn maja 09, 2005 11:20 am

Problem - odpukac - rozwiazany
Starzy kierowcy i mechanicy mieli racje.
To nie elektryka jak wiekszosc twierdzila. jednak starsi mechanicy odrazu mi mowili ze to nie elektryka tylko rozrzad.
I oczywiscie ze rozrzad. otoz kolo bekelitowe sie rytobilo - ale nie zeby, tylko metalowa czesc wyrobila sie od strony silnika i wal rozrzadu zalapal lucy poosiowe wieksze od tych jakie powinny byc (czyli 0.1-0.2mm)
Byly ponad 1mm.
Kolo ma zeby skosne wiec ruch przyd tyl, pwodowal rowniez przekrecanie sie lekkie walka rozrzadu co doprowadzilo do tego, ze po ustawienu bylo super, potem sie lekko przestawial (wal przesuwal) i niespodzianka - silnik nie jechal, zaplon byl przyspiesozny i odpalal ale nie mial mocy lub wogole nie chcial odpalic.
teraz wymienilem kolo - 70zl i jest - odpukac - ok.
wkrotec pokaze fotki zuzytego kola
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

chudy2
 
 
Posty: 251
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 3:19 pm

Re:

Post autor: chudy2 » ndz lut 05, 2012 11:38 am

stef pisze: wkrotec pokaze fotki zuzytego kola
no i gdzie te fotki? :)21

Awatar użytkownika
tomaszb2
 
 
Posty: 247
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 3:35 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontaktowanie:

Re: Czy to zaplon?czy cos innego?

Post autor: tomaszb2 » pt lut 24, 2012 9:26 pm

Robią się :)21 Coś taki niecierpliwy ?? :)23
Tomek

Jazda Uazem jest jak rosyjska ruletka nie wiesz kiedy Cię coś (przy)trafi!! :)23

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość