uaz-owe teleskopy

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

uaz-owe teleskopy

Post autor: Władek » czw kwie 21, 2005 9:23 pm

A właściwie nie uaz-owe tylko te, które "podejdą" do UAZ-a. Mam nieśmiałe wrażenie, że obecnie zamontowane powoli "przestają pełnić swoją zaszczytną funkcję". Pytanie jest takie: jakie teleskopy włożyć w miejsce oryginalnych ale z tym zastrzeżeniem, żeby roboty było przy przeróbkach jak najmniej a najlepiej w ogóle nie, a nadto, żeby były trwalsze niż oryginały? Jaką znów kupę szelestów przyjdzie "wybecalować" na taki cel?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » czw kwie 21, 2005 9:25 pm

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=11095
a tam sa linki do jeszcze starszych tematow :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » czw kwie 21, 2005 9:30 pm

No czułem, że mnie przegoni do archiwum... Wupasek! Nie poszedłbyś już spać ??
:wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » czw kwie 21, 2005 9:33 pm

Władek pisze:No czułem, że mnie przegoni do archiwum... Wupasek! Nie poszedłbyś już spać ??
:wink:
lepiej tak niz ktos ma Ci napisac "zebys sobie poszukal bo juz bylo" .. i wtedy to bys sie dopiero g. dowiedzial :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » czw kwie 21, 2005 9:37 pm

wupasek pisze:
Władek pisze:No czułem, że mnie przegoni do archiwum... Wupasek! Nie poszedłbyś już spać ??
:wink:
lepiej tak niz ktos ma Ci napisac "zebys sobie poszukal bo juz bylo" .. i wtedy to bys sie dopiero g. dowiedzial :wink:

Taaaa, zwłaszcza, że nalepsze są te od stara 742 czy 427 a może 747? Jakieś delfi od Lublina, ale siła tłumienia inna, twarde zawieszenie, nity wyrywa tu i tam... :cry: A ja chciałem się dowiedzieć coś qńkretnego!
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » czw kwie 21, 2005 9:39 pm

konkretnie to kup uazowe
ani nie bedziesz jezdzil ekstremalnie ani bardzo duzo bo z tego co mowiles to samochod bedzie uzywany okazyjnie (od wielkiego dzwonu :wink: ), starcza na dlugo
Obrazek

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw kwie 21, 2005 9:42 pm

Mam od stara przednie z tego najmniejszego pasują na tył i przód bez żadnych przeróbek robią bardzo dobrze i nic nie wypada ani nity ani plomby i wcale nie są takie twarde
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » czw kwie 21, 2005 9:44 pm

wupasek pisze:konkretnie to kup uazowe
ani nie bedziesz jezdzil ekstremalnie ani bardzo duzo bo z tego co mowiles to samochod bedzie uzywany okazyjnie (od wielkiego dzwonu :wink: ), starcza na dlugo

No nieeee... Na założonych amorach jeżdże już trzy latka i, jak pisałem, "przestają pełnić swoją zaszczytną funkcję". Niekoniecznie też od wielkiego dzwonu ale tak średnio raz na tydzień, dwa - wyjazd w teren, może nie ekstremalny ale i nie jest to droga dla 126p. :wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » czw kwie 21, 2005 9:45 pm

klucz13 pisze:Mam od stara przednie z tego najmniejszego pasują na tył i przód bez żadnych przeróbek robią bardzo dobrze i nic nie wypada ani nity ani plomby i wcale nie są takie twarde

Masz, to znaczy.... Założone?
Władek - Kraków

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw kwie 21, 2005 9:52 pm

Władek pisze:
klucz13 pisze:Mam od stara przednie z tego najmniejszego pasują na tył i przód bez żadnych przeróbek robią bardzo dobrze i nic nie wypada ani nity ani plomby i wcale nie są takie twarde

Masz, to znaczy.... Założone?
Dwa lata turlam się na nich parę razy skakałem kartofliska w poprzek trochę ostrego terenu trochę polowań i na codzień dziury krawężniki i robią
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » czw kwie 21, 2005 10:19 pm

klucz13 pisze:
Władek pisze:
klucz13 pisze:Mam od stara przednie z tego najmniejszego pasują na tył i przód bez żadnych przeróbek robią bardzo dobrze i nic nie wypada ani nity ani plomby i wcale nie są takie twarde

Masz, to znaczy.... Założone?
Dwa lata turlam się na nich parę razy skakałem kartofliska w poprzek trochę ostrego terenu trochę polowań i na codzień dziury krawężniki i robią

Mają one jakieś oznaczenie? z jakiego stara?
Władek - Kraków

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw kwie 21, 2005 10:27 pm

Jak pójdziesz do sklepu i wytłumaczysz to będą wiedzieli a oznaczeń nie znam i mam zamalowane bo w ferworze remontu pomalowalem je na czerwono a wnęki nadkoli na żółto chlotokauczukiem silikonowym rewelacyjna farba tylko wymaga dwukrotnego malowania
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
tomekuaz
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:04 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomekuaz » sob kwie 23, 2005 9:23 am

Witam. Blisko rok temu kupiłem orginalne nowiutkie amortyzatory delphi od stara 742. Sam nie wiem jak wytrzymałem tak długo, ale wywaliłem je dopiero tydzień temu. Założyłem orginalne uazowe. Staroskie miały kilka zalet:
-przy dużych prędkościach auto pewniej się prowadziło
- na zakrętach nie bujało i nie przechulało samochodu na bok
- ogólnie bardzo fajne na równym asfalcie
Wady:
- przez to ze były takie twarde, na lesnych drogach lub żwirówkach ( takich powybijanych ) nie dało się normalnie wygodnie jechać ( trzeba albo bardzo powli- 10 km/h lub powyzej 70km/h)
- w terenie kiepsko wybierały nierówności. Dobrym przykładem są takie odcinki na rajdach co koła naprzemian mają wybierać dół i górkę co daje efekt rzucania autem i załoga to na prawą to na lewą stronę. Amorki są takie twarde zę koła wracają na ziemie z opóźnieniem i nie da sie szybko przejechać takiego odcinka.
- orginalne gumy resorów nie wytrzymują długo, trzeba polibusze zakładać

Natomiast amory uazowe wygodniejsze są i miękko wybierają dziury. Niestety nie mają zalet amorków od stara ale coś za coś.
Robię koło 50 kilometrów dziennie a jazda po naszych drogach na starowskich amorkach męcząca jest.
To napisałem wypracowanie :)
pa
UAZ M30 3,5l
WJ 2,7 CRD

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » sob kwie 23, 2005 3:59 pm

tomekuaz pisze:Witam. Blisko rok temu kupiłem orginalne nowiutkie amortyzatory delphi od stara 742. Sam nie wiem jak wytrzymałem tak długo, ale wywaliłem je dopiero tydzień temu. Założyłem orginalne uazowe. Staroskie miały kilka zalet:
-przy dużych prędkościach auto pewniej się prowadziło
- na zakrętach nie bujało i nie przechulało samochodu na bok
- ogólnie bardzo fajne na równym asfalcie
Wady:
- przez to ze były takie twarde, na lesnych drogach lub żwirówkach ( takich powybijanych ) nie dało się normalnie wygodnie jechać ( trzeba albo bardzo powli- 10 km/h lub powyzej 70km/h)
- w terenie kiepsko wybierały nierówności. Dobrym przykładem są takie odcinki na rajdach co koła naprzemian mają wybierać dół i górkę co daje efekt rzucania autem i załoga to na prawą to na lewą stronę. Amorki są takie twarde zę koła wracają na ziemie z opóźnieniem i nie da sie szybko przejechać takiego odcinka.
- orginalne gumy resorów nie wytrzymują długo, trzeba polibusze zakładać

Natomiast amory uazowe wygodniejsze są i miękko wybierają dziury. Niestety nie mają zalet amorków od stara ale coś za coś.
Robię koło 50 kilometrów dziennie a jazda po naszych drogach na starowskich amorkach męcząca jest.
To napisałem wypracowanie :)
pa
W terenie twarde ale łatwo się skacze i wtedy b dobrze wybierają bez niebezpiecznych przechyłów
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
tomekuaz
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:04 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomekuaz » sob kwie 23, 2005 4:53 pm

Władek skakać 2 metry nad ziemią nie będzie raczej... :)21
UAZ M30 3,5l
WJ 2,7 CRD

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » sob kwie 23, 2005 8:45 pm

tomekuaz pisze:Władek skakać 2 metry nad ziemią nie będzie raczej... :)21

No jak to nie ?? To po co ja zakładałem wysokościomierz i wariometr ?? :o
:wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
tomekuaz
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:04 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomekuaz » sob kwie 23, 2005 10:56 pm

O kurna chata :) to zakładaj starowskie :)
A jak rozwiazałeś cięgna do lotek? sterujesz jakoś ręcznie czy nogami??
:)
UAZ M30 3,5l
WJ 2,7 CRD

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » ndz kwie 24, 2005 8:56 pm

tomekuaz pisze:O kurna chata :) to zakładaj starowskie :)
A jak rozwiazałeś cięgna do lotek? sterujesz jakoś ręcznie czy nogami??
:)

Steruję ręcyma obiema i palcyma u nuk.... :o
:wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Andrzej30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz kwie 13, 2003 2:21 pm
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Andrzej30 » ndz kwie 24, 2005 9:17 pm

Władku jestem pod coraz wiekszym wrazeniem :)2

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw kwie 28, 2005 8:36 pm

Jechałem dziś uazem z nowymi oryginalnymi amorami i za chwilę swojm i różnica jest zasadnicza moj ma charakterystykę bardziej sportową to znaczy sporo twardszy na czarnym znacznie bezpieczniejszy nie podlega przechyłom ale po wertepach nieżle poniewiera do oryginału
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

mały1
 
 
Posty: 210
Rejestracja: pn lis 10, 2003 5:03 pm
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: mały1 » czw kwie 28, 2005 8:43 pm

też jeżdżę na starowskich i mi nery oberwały się o pół metra ,w teren za twarde i pękają spawy na sworzniach z przodu
no dobra

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » pn cze 20, 2005 9:50 pm

OK mały powrót do tematu.. przejrzałem sobie WSZYSTKO na temat amorków tu na forum i nadal mam pytania... jako że jestem człowiek który zanim popełni jakiś zakup chce wszystko wiedzieć:

1.mam silnik MB 300D i tu pytanie do tych co zmoty na codzień robią jakie dajecie amorki ??

2.czytałem o lubliniakach (z lublina 2 ?? czy jakie?? ) i jak to sie sprawuje bo opinii nie widziałem/nie pamiętam

3.ja tym autem tak na prawde to tylko po wyjebach jeżdże i włożyłbym coś co dobrze by wybierało (nie jakieś tam starowskie) dziurska, wytrzymałoby na prawdę trochę czasu no i przede wszystkim żeby mi samochodu w części nie rozciapciało.. bo jak coś twardego wsadze to przecie nie tylko rame mi połamie ale i plomby pogubie :)21
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » wt cze 21, 2005 2:08 pm

No to se taki ten no spoiler zamontowałem co by skrócić skoki dla optymalnego czasu ale tak na poważnie to mam tak z przodu dwa amrtyzatory od patrola k-260 trzebabyło przespawać zaczepy i hula że hej jestem bardzo zadowolony a na tyle narazie orygunały
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » wt cze 21, 2005 2:18 pm

a ja mam orginalne amortyzatory gazowe do uaza
kosztowały tylko po 950 wróbli sztuka czyli po ~100 pln
trzymają się nawierzchni bardzo dobrze i nie są za twarde.
ja kupiłem swoje w......irkucku:D
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » wt cze 21, 2005 8:09 pm

mały1 pisze:też jeżdżę na starowskich i mi nery oberwały się o pół metra ,w teren za twarde i pękają spawy na sworzniach z przodu
Jak masz przegnite to do stania wreszcie też popęka :)21 Jak jeździsz wiecej czarne a teren z dużym obciążeniem np 4 osoby i okazjonalnie to od stara jak chcesz mieć nijak to uaza a jak pełny komfort to wogle wywal i załóż pasy
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości