Filtr paliwa

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Andreos
 
 
Posty: 200
Rejestracja: czw lut 17, 2005 11:57 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Filtr paliwa

Post autor: Andreos » pt maja 06, 2005 6:31 pm

Witam

Czy warto zmieniać oryginalny filtr paliwa i jeśli tak, to jaki filtr można zapodać??
Druga sprawa. Przewód paliwa między filtrem, a gaźnikiem idzie do wymiany, ale z czego zastosować? CZy musi tam być z grubej gumy, czy wystarczy zwykły wężyk?
"Szanuj zieleń i ty możesz zostać ...partyzantem"

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Re: Filtr paliwa

Post autor: wupasek » pt maja 06, 2005 6:36 pm

Andreos pisze:Witam

Czy warto zmieniać oryginalny filtr paliwa i jeśli tak, to jaki filtr można zapodać??
Druga sprawa. Przewód paliwa między filtrem, a gaźnikiem idzie do wymiany, ale z czego zastosować? CZy musi tam być z grubej gumy, czy wystarczy zwykły wężyk?
zaloz sobie drugi taki maly filterek za 5zl i bedzie dobrze... a waz gumowy ja mam bodajze od gazu.. grube scianki ma dosyc wiec sie latwo nie przetrze...
przede wszystkim zalezy od tego co rozumiesz przez "zwykly wezyk" :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pt maja 06, 2005 7:15 pm

Ja mam wêzyk gumowy do olejów i benzyn 8mm polskiej produkcji ,dalem jakies 6zl za metr. Nie przecieka , nie wybucha :) dobrze. Nie opyla sie jakichs tam zagranicznych kupowac bo drozsze a tu nie ma takich cisnien by cos mialo byc nie tak.

Filtr paliwa to najlepiej wlasnie kupic taki tani w sklepie jakims i zamontowac przed pomp± paliwa ( dodatkowo ) wtedy nie bedzie juz problemow zadnych. Ja tak mam i paliwko mam czy¶ciutkie i nigdy problemow z zapychaniem gaznika.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pt maja 06, 2005 8:01 pm

Sądzę, że najważniejsze jest, aby wężyk był przystosowany do przenoszenia paliwa, coby go cosik nie zeżarło... bo wtedy i wybuch spektakularny może być... Szkoda kombinować z niewiadomego przeznaczenia gumą, za grosze kup przewód "do paliwa" i masz święty spokój i dobry sen... :wink:
Władek - Kraków

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

filtr paliwa

Post autor: ub40 » pt maja 06, 2005 8:55 pm

Zdecydowanie jestem za oryginalnym rozwiazaniem to znaczy miedzy pompa paliwowa, malym filtrem paliwa i gaznikiem polaczenia rurkami mosieznymi o srednicy 8 mm /bardzo bezpieczne, pewne, odporne na wplywy mechaniczne i wysokie temp/.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Re: filtr paliwa

Post autor: KleryK » pt maja 06, 2005 9:03 pm

ub40 pisze:Zdecydowanie jestem za oryginalnym rozwiazaniem to znaczy miedzy pompa paliwowa, malym filtrem paliwa i gaznikiem polaczenia rurkami mosieznymi o srednicy 8 mm /bardzo bezpieczne, pewne, odporne na wplywy mechaniczne i wysokie temp/.
A gdzie takie dostaniesz ? :) Bo chyba tylko zza wschodniej granicy
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pt maja 06, 2005 9:12 pm

KleryK pisze:Ja mam węzyk gumowy do olejów i benzyn 8mm polskiej produkcji ,dalem jakies 6zl za metr. Nie przecieka , nie wybucha :) dobrze. Nie opyla sie jakichs tam zagranicznych kupowac bo drozsze a tu nie ma takich cisnien by cos mialo byc nie tak.
Parę lat wstecz kupiłem polski zbrojony specjalny do piliwa i po miesiącu popłynoł to znaczy zaczoł się rozpuszczać tak żę zlazł z krudźcow nimo zaciśniętych opasek A filtr paliwa im większy tym lepszy te małe to do kaszlaka
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pt maja 06, 2005 9:46 pm

klucz13 pisze:
KleryK pisze:Ja mam wêzyk gumowy do olejów i benzyn 8mm polskiej produkcji ,dalem jakies 6zl za metr. Nie przecieka , nie wybucha :) dobrze. Nie opyla sie jakichs tam zagranicznych kupowac bo drozsze a tu nie ma takich cisnien by cos mialo byc nie tak.
Parê lat wstecz kupi³em polski zbrojony specjalny do piliwa i po miesi±cu pop³yno³ to znaczy zaczo³ siê rozpuszczaæ tak ¿ê zlaz³ z krud¼cow nimo zaci¶niêtych opasek A filtr paliwa im wiêkszy tym lepszy te ma³e to do kaszlaka
Ja wlasnie wymienialem ostatnio uklad paliwowy. I mialem wczesniej tez gumowe wezyki. Napewno sa mniej trwale niz miedziane czy aluminiowe ale instalacja miala z 10-15 lat conajmniej ! i szczelny byl nadal mimo ze przewody sie w rekach rwaly ( ale te naj naj starsze )

Gdyby istniala mozliwosc zalatwienia przewodow takich miedzianych czy innych to odrazu bym wzial. Jednak w Polsce sie takich gwintow nie produkuje od czasow jakiegos bardzo bardzo starego STARa.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt maja 06, 2005 10:07 pm

produkuje,panie produkuje...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » pt maja 06, 2005 10:45 pm

Gwint taki sam jak przewody hamulcowe 8mm !! Poza tym końcówka taka jak przy przedowach hamulcowych też dobrze daje rade i nic nie przecieka, sprawdzone!!
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
Andreos
 
 
Posty: 200
Rejestracja: czw lut 17, 2005 11:57 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: Andreos » sob maja 07, 2005 12:00 am

dzięki panowie
czyli trza kombinować z miedzianymi żeby spokój był
zobaczymy co i po ile :wink:
a co do tego filtra, to chodziło mi o to, o czym wspomniał Klucz, czyli o pojemność
im większy tym lepszy

trochę mnie klucz zmartwiłeś, że tworzywo z przeznaczeniem do paliwa rozjechało się po miesiącu
czy ty aby na pewno jeździsz na benzynie ?? :lol:
"Szanuj zieleń i ty możesz zostać ...partyzantem"

Awatar użytkownika
Andreos
 
 
Posty: 200
Rejestracja: czw lut 17, 2005 11:57 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: Andreos » sob maja 07, 2005 12:03 am

czym się lutuje połaczenia w miedzianych rurkach??
"Szanuj zieleń i ty możesz zostać ...partyzantem"

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » sob maja 07, 2005 12:06 am

Andreos pisze:dzięki panowie
czyli trza kombinować z miedzianymi żeby spokój był
ja kupilem przweody gumowez przeznaczeniem gazowym bo podobno wytrzymalsze od zwyklych... moim zdaniem nie ma sie co pie.przyc z miedzianymi
Obrazek

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » sob maja 07, 2005 12:30 am

Andreos pisze:dzięki panowie
czyli trza kombinować z miedzianymi żeby spokój był
zobaczymy co i po ile :wink:
a co do tego filtra, to chodziło mi o to, o czym wspomniał Klucz, czyli o pojemność
im większy tym lepszy

trochę mnie klucz zmartwiłeś, że tworzywo z przeznaczeniem do paliwa rozjechało się po miesiącu
czy ty aby na pewno jeździsz na benzynie ?? :lol:
Było to jakieś 8 lat temu kup pożądne droższe zbrojone płótnem i na pewno będą robić Uaz ma fabrycznie trzy filtry pod podłogą wstępny (separator wody) za pompą paliwa i drobniutki w gażniku i z reguły to wystarcza raz do roku czyścisz i cała filozofia no chyba że lejesz jakieś badziewie z pordzewiałych kanistrów
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob maja 07, 2005 1:30 am

Kompromis:
-przewód gumowy na wyjsciach/wejsciach-krótkie kawałki/drogi/
-rurka miedziana:magistrala pod spodem/po ramie/
Gumowy przewód specpaliwowy jest faktycznie drogi,ponadto w miejscach narazonych trza go gesto mocować coby nie zwisał.
Rurka miedziana-ze sklepu z inst miedzianymi,albo z niezelaznej hurtowni,jest łatwiejsza do prowadzenia i tańsza.Czasem w inst paliwowej to jeszcze powrót jest...
Rurka z miedżki w miejscach mocowania obkładana jest krótkimi kawałkami igielitu,coby nie uszkodzic.
Dla pewności połaczenie:rurka-przewód robię podwójną opaską.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » sob maja 07, 2005 1:56 am

Zeby nie sklamac ja w Gdansku z 15 sklepow nawiedzilem i owych gwintow nikt na oczy nie widzial. Zaklady co robia przewody miedziane to mowia ze nie zrobis nic bo nie maja takich koncowek. Sklepy hydrauliczne tez licho.

Znalazlem w sklepie co mial w spadku po bylym polmozbycie jakies aluminiowe przewody do STARA wyprodukowane chyba najpozniej na poczatku lat 80tych w "spoldzielni inwalidow niewidomych". Wiec moze produkuja ale na pomorze nikt nie przywozi :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość