Regulator napięcia
Moderator: Student
Regulator napięcia
Witam!
Czy ktoś na formu orientuje sie od jakiego pojazdu wstawić mogę do swojego złoma regulator napięcia tak aby dobrze działał.
Czy ktoś na formu orientuje sie od jakiego pojazdu wstawić mogę do swojego złoma regulator napięcia tak aby dobrze działał.
Pozdrawiam
Michał
----------------------------
UAZ469b '84 - i po remoncie
ninja, ninja.......
Michał
----------------------------
UAZ469b '84 - i po remoncie
ninja, ninja.......
ja mam elektroniczny od żuka czy czegoś takiego i działa bez zarzutu
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Z tego co pamiętam, to ten UAZ-owy to był statyczny (tranzystorowy), w pancernej obudowie i całkowicie hermetyczny. Nie polecam tych wibracyjnych (jak kiedyś w żukach, polonezach i innych wynalazkach), bo w połączeniu z wodą to zupełnie głupieje. To samo dotyczy elektronicznych prod. tanich rzemieślników , gdzie płytkę drukowaną widać przez otwory w obudowie. Ostatecznie taki może być, ale po całkowitym wypełnieniu obudowy żywicą epoksydową czy innym silikonem.
Podłączę się pod odkopany temat.
Mam nowy regulator: oryginalny uazowski elektronik z kwardratowym gniazdem na 2 styki.
Podłączony: masa z alternatora do masy, plus ze szczotek do plusa w reglerze, a żółty przewód wzbudzenia do styku "SZ".
Objawy: do 2000obrotów napięcie w normie, powyżej musze włączać swiatła żeby obniżyć, bo powoli wzrasta aż do 16V. Często i jadac na światłach w trasie muszę odpinac zółty przewód "SZ" żeby przestał molestować akumulator tymi szesnastoma voltami. Przyznam, że jazda z całkowicie manualną regulacją napiecia ladowania jest nieco uciążliwa. Ciągłe zerkania na zegar, i włączanie kolejnych odbiorników, których w uazie jest rozpaczliwie mało (ś.mijania-100W, pozycyjne-20W i dmuchawa-60W) a akumulator błaga o litość.
Co u diabła się dzieje z tym reglerem?
to już drugi, bo prywaciarski od żuka najpierw ekspolował, a potem spłonął
Mam nowy regulator: oryginalny uazowski elektronik z kwardratowym gniazdem na 2 styki.
Podłączony: masa z alternatora do masy, plus ze szczotek do plusa w reglerze, a żółty przewód wzbudzenia do styku "SZ".
Objawy: do 2000obrotów napięcie w normie, powyżej musze włączać swiatła żeby obniżyć, bo powoli wzrasta aż do 16V. Często i jadac na światłach w trasie muszę odpinac zółty przewód "SZ" żeby przestał molestować akumulator tymi szesnastoma voltami. Przyznam, że jazda z całkowicie manualną regulacją napiecia ladowania jest nieco uciążliwa. Ciągłe zerkania na zegar, i włączanie kolejnych odbiorników, których w uazie jest rozpaczliwie mało (ś.mijania-100W, pozycyjne-20W i dmuchawa-60W) a akumulator błaga o litość.
Co u diabła się dzieje z tym reglerem?
to już drugi, bo prywaciarski od żuka najpierw ekspolował, a potem spłonął

Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....
UAZ -expect the unexpected....
- wladimir.r
- Posty: 386
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Orginalny 12v na pewno. Poprzednio działał z mechaniczno-elektronicznycm reglerem (czarna kilogramowa skrzynka z przełącznikiem prędkości ładowania) i dawał bezproblemowo własciwy prąd. Jednak regler się zamoczył podczas brodzenia, wody nie wypuścił, i od tego czasu jakiego reglera bym nie założył, to mam manualną regulację napiecia.wladimir.r pisze:Chyba że alternator orydżinalny to nie mam pomysłu.
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....
UAZ -expect the unexpected....
tak planuje, ale na razie muszę wozić go na desce rozdzielczej zeby odłączać w odpowiednim momencie kabel wzbudzenia :/sys-kom pisze:wiec wsadź made in poland do puszki elektrycznej z uszczelką to bedzie odporny na moczenie
Co z tym alternatorem jest

Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....
UAZ -expect the unexpected....
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Tak czytam sobie... 16V to mały problemik... Jak przygazuje to mam 35V! Nawet nie wiem kiedy mi padł regulator. Sie zorientowałem jak mi car-audio w pizdziec spaliło. Regulatorów mam 5 sztuk każdy niesprawny... Czego to cholerstwo tak pada?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
Do puszki to se mo9żesz wsadzić np"sys-kom pisze:klucz13 pisze:Ale na moczenie mniej odporny niż oryginałfaziuaz pisze:.....najlepszy Made in Poland by FSO
wiec wsadź made in poland do puszki elektrycznej z uszczelką to bedzie odporny na moczenie
hehehehe
http://www.allegro.pl/item126545535__ci ... j_ja_.html

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
To regulator napiecia .... seksualnegoklucz13 pisze:Do puszki to se możesz wsadzić np:
http://www.allegro.pl/item126545535__ci ... j_ja_.html

Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....
UAZ -expect the unexpected....
klucz13 pisze: Do puszki to se mo9żesz wsadzić np"
http://www.allegro.pl/item126545535__ci ... j_ja_.html

JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.
GAZ 69M 1967r.
regulator napięcia
jeżeli ładuje 35v to musi być 24v.wizualnie niczym się nie różnią,ja swiadomie zainstalowałem 24v ,obniżyłem opory na kablach.regulator polskiej produkcji załatwia problem ładowania w 100%, jeżeli jest inaczej to usterka jest gdzieś dalej.
....noooo nieeee!! teraz mnie rozłożyłeś.....klucz13 pisze:Do puszki to se mo9żesz wsadzić np"sys-kom pisze:klucz13 pisze: Ale na moczenie mniej odporny niż oryginał
wiec wsadź made in poland do puszki elektrycznej z uszczelką to bedzie odporny na moczenie
hehehehe
http://www.allegro.pl/item126545535__ci ... j_ja_.html


- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Hehe... no kurcze baaaardzo możliwe że mam alternator 24V
. Jak by nie patrzeć mam Uaza po radiostacji wojskowej a w nich takie właśnie były montowane. Regulator już działa - sam sie naprawił (ćwok mi radio spalił i sie naprawił):D .
A oryginalny alternatorek ma jakąś tabliczke znamionową albo coś napisane gdzieś? Bo mój nie ma (sprawdzałem powierzchownie).

A oryginalny alternatorek ma jakąś tabliczke znamionową albo coś napisane gdzieś? Bo mój nie ma (sprawdzałem powierzchownie).
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość