Wałek Mercedes - Uaz
Moderator: Student
- Mart
- Posty: 306
- Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
- Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
- Kontaktowanie:
Wałek Mercedes - Uaz
Witam,
sorry że być może znowu poruszam ten temat ale nic na forum nie znalazłem o tym
Mam silnik Mercedesa 3.0 (Diesel) i muszę go jakoś podpasować pod skrzynię biegów Uaza,
obudowę sprzęgła już mam tylko brakuje mi wałka, żeby z jednej strony pasował do silnika Mercedesa a
z drugiej do skrzyni Uaza, albo może połączyć oryginalną skrzynie biegów Mercedesa z reduktorem od Uaza
( jeśli tak to w jaki sposób).
Proszę o pomoc, może ktoś coś takiego robił i chce się tą wiedzą podzielić!
sorry że być może znowu poruszam ten temat ale nic na forum nie znalazłem o tym
Mam silnik Mercedesa 3.0 (Diesel) i muszę go jakoś podpasować pod skrzynię biegów Uaza,
obudowę sprzęgła już mam tylko brakuje mi wałka, żeby z jednej strony pasował do silnika Mercedesa a
z drugiej do skrzyni Uaza, albo może połączyć oryginalną skrzynie biegów Mercedesa z reduktorem od Uaza
( jeśli tak to w jaki sposób).
Proszę o pomoc, może ktoś coś takiego robił i chce się tą wiedzą podzielić!
motanie...
ja niestety mogę Ci tylko powiedzieć jak ja mam.. silnik 3.0 obudowa sprzegla mercedesowska do tego specjalna flansza przykręcona a do tej flanszy skrzynia biegów uazowska.. na wałek sprzęgła wsadzasz sprzęgło żukowskie. gdybym mógł jakoś pomóc to daj znać.. zdjęcia czy cuś.. ale to raczej popularna przeróbka.. (ja zastanawiam sie nadal nad skrzynią od merca jednak.. uazowa ie jest przystosowana to tego silnika
)

przyczajony Uaz, ukryty mercedes 
GG 141-99-54

GG 141-99-54
No własnie-tylko jeszcze:Marci pisze:daj tarcze sprzegła zuk a docisk mercedesa i po bulu
Zwróć uwagę na łozysko wałka sprzegłowego /wstaw odpowiednie/.
Sprawdż wymiar tulei po której suwa sie łozysko dociskowe.Z tego co pamietam-jest o 5 mm za długa i potrafi wdusić częściowo słoneczko,co oznacza poślizg sprzęgła.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Poroniony pomysł z montowaniem tego na uazową skrzynie ale tak jak poprzednicy mówią tarcza żuk stoczona lekko łożysko oporowe zmniejszona obudowa łapka sprzęgła lekko rozchylona. A obudowa sprzęgła musi być od starej mercedesowskiej skrzyni 115 co ma mocowana obudowę na 6 śrub a nie 8 bo w innym przypadku będzie ci wadzić o tunel tak samo trza filtr oleju przenieść w inne miejsce. A pociąć całą grodź to nie sztuka. No i poduszki mercowe pod łapy i red.
to u mnie był właśnie chyba fachman z serii "to jednak sztuka" pociąć samochód a później dopasować..Artur pisze:...A obudowa sprzęgła musi być od starej mercedesowskiej skrzyni 115 co ma mocowana obudowę na 6 śrub a nie 8 bo w innym przypadku będzie ci wadzić o tunel tak samo trza filtr oleju przenieść w inne miejsce. A pociąć całą grodź to nie sztuka. No i poduszki mercowe pod łapy i red.



przyczajony Uaz, ukryty mercedes 
GG 141-99-54

GG 141-99-54
- Mart
- Posty: 306
- Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
- Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
- Kontaktowanie:
w wiadomości pryw. prześlę Ci maila i byłbym wdzięczny za fotki tego patentu, też myślę na wstawieniem skrzyni merca, tylko jak?kubas pisze:ja niestety mogę Ci tylko powiedzieć jak ja mam.. silnik 3.0 obudowa sprzegla mercedesowska do tego specjalna flansza przykręcona a do tej flanszy skrzynia biegów uazowska.. na wałek sprzęgła wsadzasz sprzęgło żukowskie. gdybym mógł jakoś pomóc to daj znać.. zdjęcia czy cuś.. ale to raczej popularna przeróbka.. (ja zastanawiam sie nadal nad skrzynią od merca jednak.. uazowa ie jest przystosowana to tego silnika)
motanie...
nie strasz właśnie wsadziłem MB 2,4 z skrzynią uaza ----- czyto będzie az tak wolnegural19 pisze:radze szukac 5...bo na 4 80 to juz zaczyna być max...kubas pisze:...ja zastanawiam sie nadal nad skrzynią od merca jednak.. uazowa ie jest przystosowana to tego silnika![]()


to ja
67,69, m-72, bmw r35,willys
67,69, m-72, bmw r35,willys
powiem Ci tak.. przy dobrych lotach to będziesz tym śmigał jak oryginałem w dobrym stanie, mnie jednak strasznie nie pasują dziury pomiędzy biegami.. diesel po prostu nie wyrabia.. fakt w takiej konfiguracji trzeba się nauczyć jeździć i idzie sie przyzwyczaić (jeżdże tak i idzie mi chyba coraz lepiej) ale wolałbym chyba spróbować ze skrzynią zrobioną pod obroty tego konkretnego silnika.. i bez cudowania ze sprzęgłem..
przyczajony Uaz, ukryty mercedes 
GG 141-99-54

GG 141-99-54
Wiem:
Rzniesz odpowiednio wałek główny skrzyni biegów i łożyskujesz go w osobnej puszce przykręconej do reduktora.Dospawujesz do niego odpowiednia flanszke uaza i po kłopocie.Reduktor zawieszasz do ramy z pomocą oryginalnej blachy i łap dospawanych z tyłu.Trzaskam to bez problemu.
Rzniesz odpowiednio wałek główny skrzyni biegów i łożyskujesz go w osobnej puszce przykręconej do reduktora.Dospawujesz do niego odpowiednia flanszke uaza i po kłopocie.Reduktor zawieszasz do ramy z pomocą oryginalnej blachy i łap dospawanych z tyłu.Trzaskam to bez problemu.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
akurat z sprzęgłem to najmniejszy problemkubas pisze:powiem Ci tak.. przy dobrych lotach to będziesz tym śmigał jak oryginałem w dobrym stanie, mnie jednak strasznie nie pasują dziury pomiędzy biegami.. diesel po prostu nie wyrabia.. fakt w takiej konfiguracji trzeba się nauczyć jeździć i idzie sie przyzwyczaić (jeżdże tak i idzie mi chyba coraz lepiej) ale wolałbym chyba spróbować ze skrzynią zrobioną pod obroty tego konkretnego silnika.. i bez cudowania ze sprzęgłem..
ale zaistniał inny problem , po odpaleniu coś klepie jakby wtrysk sie zawiesił -- co z tym zrobić

to ja
67,69, m-72, bmw r35,willys
67,69, m-72, bmw r35,willys
- Mart
- Posty: 306
- Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
- Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
- Kontaktowanie:
no dobra ale nie pourywa tego wałka (nowego) jak nie będzie z tyłu podparty na czymś??vandall1 pisze:Wiem:
Rzniesz odpowiednio wałek główny skrzyni biegów i łożyskujesz go w osobnej puszce przykręconej do reduktora.Dospawujesz do niego odpowiednia flanszke uaza i po kłopocie.Reduktor zawieszasz do ramy z pomocą oryginalnej blachy i łap dospawanych z tyłu.Trzaskam to bez problemu.
motanie...
Nieprawda ze są wolne skrzynie biegów i szybkie, prędkosc max. zalerzy od mocy silnika i jego max obrotów i przełorzenia skrzyni, mostów napędowych, no i masy pojazdu oraz obwodu kół.
Skrznia biegów przełorzenia:
Biegi Uaz Mercedes 115,123
1 4,12 >>> 3,90
2 2,64 >>> 2,38
3 1,58 >>> 1,54
4 1,00 >>> 1,00
R 5,22 >>> 3,90
I mam pytanie gdzie jest ta wolna skrzynia biegów?
Obwód koła Uaza to około 240cm ,a przełorzenie mostów 5,125
Obr. silnika bieg km/h
min/max
700/ 5000
1 4,5/33
2 8/60
3 12/90
4 19/140
Uaz teoretycznie może sie rozpedzic do 140km/h
zakres obrotów silnika uaza i mb prawie taki sam max około 5000 obr/min.
Skrznia biegów przełorzenia:
Biegi Uaz Mercedes 115,123
1 4,12 >>> 3,90
2 2,64 >>> 2,38
3 1,58 >>> 1,54
4 1,00 >>> 1,00
R 5,22 >>> 3,90
I mam pytanie gdzie jest ta wolna skrzynia biegów?
Obwód koła Uaza to około 240cm ,a przełorzenie mostów 5,125
Obr. silnika bieg km/h
min/max
700/ 5000
1 4,5/33
2 8/60
3 12/90
4 19/140
Uaz teoretycznie może sie rozpedzic do 140km/h
zakres obrotów silnika uaza i mb prawie taki sam max około 5000 obr/min.
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup
790-71-74-74
d23 pickup

790-71-74-74
niewiem skąd ty te dane wziołeś bo ni jak sie mają napewno do przełożen mercaMarci pisze:Nieprawda ze są wolne skrzynie biegów i szybkie, prędkosc max. zalerzy od mocy silnika i jego max obrotów i przełorzenia skrzyni, mostów napędowych, no i masy pojazdu oraz obwodu kół.
Skrznia biegów przełorzenia:
Biegi Uaz Mercedes 115,123
1 4,12 >>> 3,90
2 2,64 >>> 2,38
3 1,58 >>> 1,54
4 1,00 >>> 1,00
R 5,22 >>> 3,90
I mam pytanie gdzie jest ta wolna skrzynia biegów?
Obwód koła Uaza to około 240cm ,a przełorzenie mostów 5,125
Obr. silnika bieg km/h
min/max
700/ 5000
1 4,5/33
2 8/60
3 12/90
4 19/140
Uaz teoretycznie może sie rozpedzic do 140km/h
zakres obrotów silnika uaza i mb prawie taki sam max około 5000 obr/min.
a więż 123 skrzynia z osobówki to
1- 4,043
2- 2,206
3- 1,381
4- 1
reverse- 3,787
skrzynia z G
1- 4,628
2- 2,46
3- 1,473
4- 1
R 4,348
-
-
- Posty: 145
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 12:30 pm
- Lokalizacja: Dąbrówka
Re: Wałek Mercedes - Uaz
niechce zakładac nowego tematu bo ten jest podobny wiec podłącze się tutataj mam juz zaliczkowany silnik i skrzynie z merca 124 2,5 20v 113kucy ale po jakis tam przeliczyniech i paru rozmowach niewiem czy ta skrzynia bedzie sie nadawac chodzi o przełozenia na poszczególnych biegach.. 5 biegów w przód znalazłem jakies tam w necie przełozenie do skrzyni 5 z 124 i wygladaja one tak
I - 4,15
II - 2,53
III-1,69
IV- 1,24
V- 1
uaz ma
I -4,12
II- 2,64
III-1,58
IV-1,0
róznica niby nie zabójcza. Pewny co do tych przłozen skrzyni merca 124 niejestm znalazłem na jakiej niemieckiej stronie. Doswiadczonym mechanikiem niejestem i niechce tego spier.... autko ma jedziec i ja mam byc zadowolony. Prosze o wypowiedz znawców tematu.
I - 4,15
II - 2,53
III-1,69
IV- 1,24
V- 1
uaz ma
I -4,12
II- 2,64
III-1,58
IV-1,0
róznica niby nie zabójcza. Pewny co do tych przłozen skrzyni merca 124 niejestm znalazłem na jakiej niemieckiej stronie. Doswiadczonym mechanikiem niejestem i niechce tego spier.... autko ma jedziec i ja mam byc zadowolony. Prosze o wypowiedz znawców tematu.
Krzysiek
Re: Wałek Mercedes - Uaz
Nie rozumiem was ludzie co wy widzicie w silnikach merca?? Same problemy w motaniu, jest ciężki, kolizja z misą olejową możliwa głośna praca itd itp. A poza tym uazy z tymi silnikami są strasznie mułowate
Oczywiście motania nie neguje!! Poprostu nie moge pojąć co skłania was do takiej decyzji?? 


czarne matowe "ZUO" z turbodieslem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości