Wałek Mercedes - Uaz

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Wałek Mercedes - Uaz

Post autor: Mart » sob maja 21, 2005 7:51 pm

Witam,
sorry że być może znowu poruszam ten temat ale nic na forum nie znalazłem o tym
Mam silnik Mercedesa 3.0 (Diesel) i muszę go jakoś podpasować pod skrzynię biegów Uaza,
obudowę sprzęgła już mam tylko brakuje mi wałka, żeby z jednej strony pasował do silnika Mercedesa a
z drugiej do skrzyni Uaza, albo może połączyć oryginalną skrzynie biegów Mercedesa z reduktorem od Uaza
( jeśli tak to w jaki sposób).
Proszę o pomoc, może ktoś coś takiego robił i chce się tą wiedzą podzielić!
motanie...

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » sob maja 21, 2005 10:35 pm

a na zdjeciu taki ładny samochód a Ty w UAZ-y sie bawisz ?? 8) a tym Ci nie pomoge bo mam skrzynie od MB i to w Gazie,ale raczej samoróbka i dłubanina Cie czeka...
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » sob maja 21, 2005 11:24 pm

ja niestety mogę Ci tylko powiedzieć jak ja mam.. silnik 3.0 obudowa sprzegla mercedesowska do tego specjalna flansza przykręcona a do tej flanszy skrzynia biegów uazowska.. na wałek sprzęgła wsadzasz sprzęgło żukowskie. gdybym mógł jakoś pomóc to daj znać.. zdjęcia czy cuś.. ale to raczej popularna przeróbka.. (ja zastanawiam sie nadal nad skrzynią od merca jednak.. uazowa ie jest przystosowana to tego silnika :)3 )
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » sob maja 21, 2005 11:51 pm

kubas pisze:...ja zastanawiam sie nadal nad skrzynią od merca jednak.. uazowa ie jest przystosowana to tego silnika :)3
radze szukac 5...bo na 4 80 to juz zaczyna być max...
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » ndz maja 22, 2005 11:24 am

daj tarcze sprzegła zuk a docisk mercedesa i po bulu
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz maja 22, 2005 11:51 pm

Marci pisze:daj tarcze sprzegła zuk a docisk mercedesa i po bulu
No własnie-tylko jeszcze:
Zwróć uwagę na łozysko wałka sprzegłowego /wstaw odpowiednie/.
Sprawdż wymiar tulei po której suwa sie łozysko dociskowe.Z tego co pamietam-jest o 5 mm za długa i potrafi wdusić częściowo słoneczko,co oznacza poślizg sprzęgła.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pn maja 23, 2005 6:47 am

Poroniony pomysł z montowaniem tego na uazową skrzynie ale tak jak poprzednicy mówią tarcza żuk stoczona lekko łożysko oporowe zmniejszona obudowa łapka sprzęgła lekko rozchylona. A obudowa sprzęgła musi być od starej mercedesowskiej skrzyni 115 co ma mocowana obudowę na 6 śrub a nie 8 bo w innym przypadku będzie ci wadzić o tunel tak samo trza filtr oleju przenieść w inne miejsce. A pociąć całą grodź to nie sztuka. No i poduszki mercowe pod łapy i red.

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » pn maja 23, 2005 11:01 am

Artur pisze:...A obudowa sprzęgła musi być od starej mercedesowskiej skrzyni 115 co ma mocowana obudowę na 6 śrub a nie 8 bo w innym przypadku będzie ci wadzić o tunel tak samo trza filtr oleju przenieść w inne miejsce. A pociąć całą grodź to nie sztuka. No i poduszki mercowe pod łapy i red.
to u mnie był właśnie chyba fachman z serii "to jednak sztuka" pociąć samochód a później dopasować.. :roll: a teraz przez to same problemy :cry: ...ale jakoś jeździ.. :wink:
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Post autor: Mart » wt maja 24, 2005 9:36 am

gural19 pisze:a na zdjeciu taki ładny samochód a Ty w UAZ-y sie bawisz ?? 8)
A kto powiedział że w Uazy się bawię? tylko reduktor Uaza bedzię,
a jaka buda to pomyślę,
motanie...

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Post autor: Mart » wt maja 24, 2005 9:38 am

kubas pisze:ja niestety mogę Ci tylko powiedzieć jak ja mam.. silnik 3.0 obudowa sprzegla mercedesowska do tego specjalna flansza przykręcona a do tej flanszy skrzynia biegów uazowska.. na wałek sprzęgła wsadzasz sprzęgło żukowskie. gdybym mógł jakoś pomóc to daj znać.. zdjęcia czy cuś.. ale to raczej popularna przeróbka.. (ja zastanawiam sie nadal nad skrzynią od merca jednak.. uazowa ie jest przystosowana to tego silnika :)3 )
w wiadomości pryw. prześlę Ci maila i byłbym wdzięczny za fotki tego patentu, też myślę na wstawieniem skrzyni merca, tylko jak?
motanie...

Awatar użytkownika
p69k
Posty: 376
Rejestracja: pn lis 15, 2004 10:09 pm
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: p69k » wt maja 24, 2005 10:06 pm

gural19 pisze:
kubas pisze:...ja zastanawiam sie nadal nad skrzynią od merca jednak.. uazowa ie jest przystosowana to tego silnika :)3
radze szukac 5...bo na 4 80 to juz zaczyna być max...
nie strasz właśnie wsadziłem MB 2,4 z skrzynią uaza ----- czyto będzie az tak wolne ?? ??
to ja
67,69, m-72, bmw r35,willys

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » wt maja 24, 2005 10:49 pm

powiem Ci tak.. przy dobrych lotach to będziesz tym śmigał jak oryginałem w dobrym stanie, mnie jednak strasznie nie pasują dziury pomiędzy biegami.. diesel po prostu nie wyrabia.. fakt w takiej konfiguracji trzeba się nauczyć jeździć i idzie sie przyzwyczaić (jeżdże tak i idzie mi chyba coraz lepiej) ale wolałbym chyba spróbować ze skrzynią zrobioną pod obroty tego konkretnego silnika.. i bez cudowania ze sprzęgłem..
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr maja 25, 2005 12:44 am

Mart pisze:
A kto powiedział że w Uazy się bawię? tylko reduktor Uaza bedzię,
a jaka buda to pomyślę,
To zostaw skrzynie merca,a reduktor uazowski przerób se na wałek krótki.Chyba,ze długosci Ci brakuje.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Post autor: Mart » śr maja 25, 2005 5:06 pm

a wie ktoś czy Aro ma osobny reduktor (nie tak jak w Uazie połączony ze skrzynią)
albo wie ktoś jak oddzielić reduktor w Uazie żeby był tak jak w Gaziku
motanie...

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw maja 26, 2005 12:32 am

Wiem:
Rzniesz odpowiednio wałek główny skrzyni biegów i łożyskujesz go w osobnej puszce przykręconej do reduktora.Dospawujesz do niego odpowiednia flanszke uaza i po kłopocie.Reduktor zawieszasz do ramy z pomocą oryginalnej blachy i łap dospawanych z tyłu.Trzaskam to bez problemu.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
p69k
Posty: 376
Rejestracja: pn lis 15, 2004 10:09 pm
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: p69k » czw maja 26, 2005 9:16 am

kubas pisze:powiem Ci tak.. przy dobrych lotach to będziesz tym śmigał jak oryginałem w dobrym stanie, mnie jednak strasznie nie pasują dziury pomiędzy biegami.. diesel po prostu nie wyrabia.. fakt w takiej konfiguracji trzeba się nauczyć jeździć i idzie sie przyzwyczaić (jeżdże tak i idzie mi chyba coraz lepiej) ale wolałbym chyba spróbować ze skrzynią zrobioną pod obroty tego konkretnego silnika.. i bez cudowania ze sprzęgłem..
akurat z sprzęgłem to najmniejszy problem
ale zaistniał inny problem , po odpaleniu coś klepie jakby wtrysk sie zawiesił -- co z tym zrobić ??
to ja
67,69, m-72, bmw r35,willys

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Post autor: Mart » pt maja 27, 2005 5:31 pm

vandall1 pisze:Wiem:
Rzniesz odpowiednio wałek główny skrzyni biegów i łożyskujesz go w osobnej puszce przykręconej do reduktora.Dospawujesz do niego odpowiednia flanszke uaza i po kłopocie.Reduktor zawieszasz do ramy z pomocą oryginalnej blachy i łap dospawanych z tyłu.Trzaskam to bez problemu.
no dobra ale nie pourywa tego wałka (nowego) jak nie będzie z tyłu podparty na czymś??
motanie...

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob maja 28, 2005 1:21 am

On wchodzac do reduktora,też podparty nie jest.Rzecz jasna,nie może to wisieć na jednym tylko łozysku.Dajesz dwa,rozstawione.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Post autor: Mart » ndz maja 29, 2005 10:03 am

ok dzięki, więc skrzynia Uaza całkowicie odpada??
motanie...

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » pn maja 30, 2005 9:25 am

Nieprawda ze są wolne skrzynie biegów i szybkie, prędkosc max. zalerzy od mocy silnika i jego max obrotów i przełorzenia skrzyni, mostów napędowych, no i masy pojazdu oraz obwodu kół.

Skrznia biegów przełorzenia:

Biegi Uaz Mercedes 115,123
1 4,12 >>> 3,90
2 2,64 >>> 2,38
3 1,58 >>> 1,54
4 1,00 >>> 1,00
R 5,22 >>> 3,90
I mam pytanie gdzie jest ta wolna skrzynia biegów?
Obwód koła Uaza to około 240cm ,a przełorzenie mostów 5,125
Obr. silnika bieg km/h
min/max
700/ 5000
1 4,5/33
2 8/60
3 12/90
4 19/140
Uaz teoretycznie może sie rozpedzic do 140km/h
zakres obrotów silnika uaza i mb prawie taki sam max około 5000 obr/min.
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pn maja 30, 2005 9:46 am

Marci pisze:Nieprawda ze są wolne skrzynie biegów i szybkie, prędkosc max. zalerzy od mocy silnika i jego max obrotów i przełorzenia skrzyni, mostów napędowych, no i masy pojazdu oraz obwodu kół.

Skrznia biegów przełorzenia:

Biegi Uaz Mercedes 115,123
1 4,12 >>> 3,90
2 2,64 >>> 2,38
3 1,58 >>> 1,54
4 1,00 >>> 1,00
R 5,22 >>> 3,90
I mam pytanie gdzie jest ta wolna skrzynia biegów?
Obwód koła Uaza to około 240cm ,a przełorzenie mostów 5,125
Obr. silnika bieg km/h
min/max
700/ 5000
1 4,5/33
2 8/60
3 12/90
4 19/140
Uaz teoretycznie może sie rozpedzic do 140km/h
zakres obrotów silnika uaza i mb prawie taki sam max około 5000 obr/min.
niewiem skąd ty te dane wziołeś bo ni jak sie mają napewno do przełożen merca
a więż 123 skrzynia z osobówki to
1- 4,043
2- 2,206
3- 1,381
4- 1
reverse- 3,787

skrzynia z G
1- 4,628
2- 2,46
3- 1,473
4- 1
R 4,348

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » pn maja 30, 2005 10:19 am

z jakiejs ksiązki ale juz niepamietam bo to było ze 3 lata temu jak swojego motałem
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt maja 31, 2005 1:27 am

W detale sie nie bedę zagłębiał,ale w przypadku 124 sa skrzynie do benzyniaków i diesli rózniace się przełozeniem głównym:wałek sprzegłowy-choinka.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

tuareg1989
 
 
Posty: 145
Rejestracja: pt lis 25, 2005 12:30 pm
Lokalizacja: Dąbrówka

Re: Wałek Mercedes - Uaz

Post autor: tuareg1989 » ndz lut 07, 2010 4:32 pm

niechce zakładac nowego tematu bo ten jest podobny wiec podłącze się tutataj mam juz zaliczkowany silnik i skrzynie z merca 124 2,5 20v 113kucy ale po jakis tam przeliczyniech i paru rozmowach niewiem czy ta skrzynia bedzie sie nadawac chodzi o przełozenia na poszczególnych biegach.. 5 biegów w przód znalazłem jakies tam w necie przełozenie do skrzyni 5 z 124 i wygladaja one tak
I - 4,15
II - 2,53
III-1,69
IV- 1,24
V- 1
uaz ma
I -4,12
II- 2,64
III-1,58
IV-1,0

róznica niby nie zabójcza. Pewny co do tych przłozen skrzyni merca 124 niejestm znalazłem na jakiej niemieckiej stronie. Doswiadczonym mechanikiem niejestem i niechce tego spier.... autko ma jedziec i ja mam byc zadowolony. Prosze o wypowiedz znawców tematu.
Krzysiek

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: Wałek Mercedes - Uaz

Post autor: uazevo1 » pt lut 12, 2010 9:58 am

Nie rozumiem was ludzie co wy widzicie w silnikach merca?? Same problemy w motaniu, jest ciężki, kolizja z misą olejową możliwa głośna praca itd itp. A poza tym uazy z tymi silnikami są strasznie mułowate :)3 Oczywiście motania nie neguje!! Poprostu nie moge pojąć co skłania was do takiej decyzji?? :wink:
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości