Gdzie szukac problemu - alternator

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Gdzie szukac problemu - alternator

Post autor: KleryK » pn cze 13, 2005 5:59 pm

Mia³em du¿e zwarcie w samochodzie, dym itp.

Przestal mi ladowac alternator, poniej ladowal i pozniej znow nie ladowal i nie laduje alternator do dzis.

Sam alternator jak chodzi to daje pr±d, jak nie chodzi to nie daje z akumulatora wogole. ten kabelek ( u mnie czerwony ) co jest polaczony z + alternatora nie ma wogole pradu z aku.

Wiec problem pewnie w przewodach :). Bezpieczniki sa cale. Gdzie od alternatora zmierza pozniej ten kabel ? i gdzie pozniej az dojdzie w koncu do cewki rozrusznika ( nie znam sie :) ). Chcialbym to sam znalesc i nie jechac do elektryka

Pozdrawiam
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » pn cze 13, 2005 6:11 pm

czy to aby nie jest nastepstwo pozbycia sie sie czesci ktora opisales tu 8)??

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=15430
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn cze 13, 2005 6:18 pm

T± czê¶æ wywali³em definitywnie dzi¶ i pod³±czy³em rozrusznik tak ze jest git, poki nie kupie nowego przekaznika. Ta czesc i tak od ponad roku byla wyrwana i nie istniala ze tak powiem :) a nie ruszalem bo nei wiedzialem co to. Ale nie powinno miec chyba roznicy ( chyba )
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » pn cze 13, 2005 6:27 pm

A słyszałes o "efekcie motyla"? :)21

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » pn cze 13, 2005 6:28 pm

tak tylko posty nabijam :)21

a swoja droga to moze to ci pomoze :)21

http://www.uaz452.com/elektryka.jpg
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn cze 13, 2005 6:33 pm

czyzby wszystko zmierzalo do regulatora napiêcia czy mi sie cos we lbie kolorowo robi ?. Schemat jest identyczny jak w instrukcji polskiej do 469B ?
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » pn cze 13, 2005 6:38 pm

moralez pisze:tak tylko posty nabijam :)21

a swoja droga to moze to ci pomoze :)21

http://www.uaz452.com/elektryka.jpg
ten schemat ma mala skaze poniewaz na srodku 2 przewody znikaja, ale wchodza one do cz 27, i to chyba jest przekanik :8) tam tez widac ze ladowanie akumulatora idzie przez rozrusznik i jego przekaznik :)21
jak chrzanię to prosze mnie poprawic :)23
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » pn cze 13, 2005 8:01 pm

Nie tyle poprawię co uściślę.
Przewód od akumulatora idzie do rozrusznika ale od tego samego zacisku rozrusznika idzie do amperomierza. Chodzi o to, że amperomierz nie przeżyje poboru prądu rozrusznika. Jak by nie rozpatrywać rozrusznika to + akumulatora idzie do amperomierza a z tamtąd przez stacyjkę na zasilanie regulatra napięcia, alternator i zasiski bezpieczników. Jak alternator nie chodzi to prąd płynie z akumulatora na samochód i wskażnik wychyla się na -. Przy pracy alternatora przepływ przez miernik jest do akumulatora i wskażnik pokazuje ładowanie.
Jestem na bieżąco bo 2 miechy temu ukończyłem całą nową instalację.
W razie pytań pisz na maila. Potaram się pomóc. :)2

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn cze 13, 2005 11:41 pm

Rafa³ D , wielkie dzieki :) juz mniej wiecej wiem i jutro zobacze bo moze gdzies popalone styki mam i gdzies nie ma kontaktu ze swiatem :) miedzy stacyjka i regulatorem napiecia i alternatorem

Ostatecznie zamontuje ten przekaznik od rozrusznika - byle jaki mozna czy jakies polecenia ???

I co tam i gdzie podlaczyc ?
Rafa³ D pisze:Dwa to sterowanie od stacyjki i 2 zwierne za pomoc± elekrtomagnesu - tu powinno byæ zasilanie wzbudzenia rozrusznika
Ja zlokalizowalem od stacyjki jeden 2 kolorowy . Jeden od rozrusznika - czerwony. Jakos po nie mechanikowemu bardziej jak sie da :) bo reszta nie wiem co
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » wt cze 14, 2005 8:45 am

Przekażnik mam od żuka (chyba) :wink:
W sklepie zapytaj gdzie są zaciski sterowania przekażnikiem a gdzie wyjście. Przewód od stacyjki podłączasz do cewki (sterowania przekaźnikiem) a do wyjścia zasilanie do załączania rozrusznika. Włączając stacyjkę podajesz + na cewkę przekażnika a on zamyka styki podłączające zasilanie do rozrusznika. Ot co. Małym prądem załączasz duży.
Zasilanie do rozrusznika pobiera się z któregoś bezpiecznika. Nie wiem co masz wymotane??
Szukając problemu sprawdz styki amperomierza (przy zwarciu mogło się cos wypalić) i stacyjki. Zasilanie na alternator było w starszych modelach podawane z regulatora. U mnie jest + podany bezpośrednio a z regulatora idzie sterowanie masą (tak jakoś dziwacznie). Zależy to od modelu regulatora. Jak chcesz to zobaczę w domu jaki model mam to Ci powiem jak to powinno być

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt cze 14, 2005 9:02 am

Wielkie dzieki raz jeszcze.

Ja sprawdze dokladnie najbardziej prawdopodobne problemy. Pamietam wlasnie po tym jak mi padl, ze jak machalem reka pod deska rozdzielcza kolo amperomierza to wlasnie zaczal ladowac przez jakis czas, moze wtedy zlkapal jakos przewodzenie i przez jakies iskierki juz sie totalnie zr±ba³o. Bo by wygl±da³o ¿e tam gdzies lezy problem, ide sie myc i uderzam do samochodu :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » wt cze 14, 2005 2:02 pm

KleryK pisze: ide sie myc i uderzam do samochodu :)
lepiej najpierw idz pod samochod a potem sie myc :)21
po co sie myc 2 razy 8)
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt cze 14, 2005 6:19 pm

Dobra grzebalem grzebalem i zrobilem w koncu z tego renowacje instalacji elektrycznej :).

Sa 2 spalone kable

1 idzie od stalego pradu w stacyjce ( na srodku ) do bezpiecznikow
2 idzie od jednego z wyjsc stacyjki do przewodu rozrusznika ( tego vis a vis kabla od akumulatora )

Mam nowy przekaznik od ¯uka 20A i chyba wiem jak pod³±czyæ :)

sa 4 wtyki, na gorze podlaczam mase i od stacyjki ( nie tam gdzie staly prad tylko tam gdzie spalonego mialem nr 2.

Dolne podlaczam jeden do rozrusznika ( vis a vis kabla od akumulatora )
a drugi chyba musi byc z akumulatora prad :) tylko nie wiem czy ja dobrze mowie buuu i musi to byc podlaczone bezposrednio jakos . Poprawcie prosze. Zaraz dam zdjecia.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt cze 14, 2005 6:40 pm

Zdjecie nr 1 : www.obozpo.neostrada.pl/01.jpg

Przewód id±cy z kabiny chyba ³±czy pozycyjne z ty³u i o¶wietlenie tablicy.
PYTANIE : czy jak ur¿nê go i po³±cze go na sta³e to tablica zapali sie jak zapala sie pozycyjne ?

Zdjecie nr 2 : www.obozpo.neostrada.pl/02.jpg
To po prawej to od regulatora napiecia mojego, po lewej nie wiem co to
ale kable od regulatora odchodza od tego

Zdjecie nr 3 : www.obozpo.neostrada.pl/03.jpg
Któy kabel pod³±czyæ do przeka¼nika i jako co.

Zdjêcie nr 4 www.obozpo.neostrada.pl/04.jpg
Opis stacyjki mojej, co i jak pod³±czyæ/od³±czyæ :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » wt cze 14, 2005 7:37 pm

KleryK,
Trudno coś tak wyrokować na oległośc ale...
ad 1 nie wiem co tam masz wymotane ani co to za wyłącznik. Z tego co piszesz wynikaże masz wyłącznik oświetlenia tablicy??? Tablica powinna być podłączona pod pozycyjne i basta. Chyba że ktoś lubi po ciemku...
ad 2 kable od regulatora podłączone są pod szczotki alternatora. To by były te dwa po prawo. To po lewo nie mam pojęcia co to. Może kiedyś był inny alternator i ktoś coć domotał???
ad 3 czerwony. on załącza bendiks. Czarny to zasilanie na cały samochód od akumulatora.
ad 4 stacyjka - na środku podłączenie + do stacyjki i wyjście zasilania na lampki pracujące bez kluczyka (klakson itp). Kabel do bezpieczników daje zasilanie na elementy pracujące po włączeniu zapłonu w tym regulator napięcia. Ten od świateł to też zasilanie po włączeniu zapłonu (tak mam ja) . Tam gdzie był rozrusznik podłącz przekaźnik. Zasilanie pojawia się tylko w chwili przekręcenia kluczyka na rozruch.
Mam nadzieję ze dobrze mówię bo to trochę jak porada lekarska za pośrednictwem sms. Mogą być błędy bo nie widać całości.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt cze 14, 2005 8:35 pm

Poprawka. Do srodkowego mam podlaczony amperomierz , swiatla, lampke.

Ten po lewej na zdjeciu ( gdzie napisalem ze swiatla ) to idzie w eter ze tak powiem :) gdzies kablami ucieka.

Do przekaznika podlaczam wiec

to od stacyjki co sie spali³o z mas± obok ( czyli + i - )

i ma on za³±czaæ ten od w³±czania bendiksa czerwony i czarny(+ ? ) ?

---------------

Ten patent z za³±czaniem tablicy to w³a¶nie by³a dla mnie zagadka ale widac ze tak jest bo ktos pewnie pr±d oszczêdza³ :lol: :lol: . Utne i zewre pod siedzeniem desantu :)


Wielkie dzieki za pomoc , masz juz piwo jedno odemnie :)

-------------------
moralez pisze:tak tylko posty nabijam :)21

a swoja droga to moze to ci pomoze :)21

http://www.uaz452.com/elektryka.jpg
a poradzicie gdzie opisy ? :) bo ja mam zagadke nad kilkoma urzadzeniami.
Opisy z moich instrukcyj nie pasuja
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » śr cze 15, 2005 9:53 am

Z tym amperomierzem to by się zgadzało bo on obejmuje wszystkie odbiorniki a ten środkowy zacsik to wejście zasilania na stacyjkę więc przed nim musi być amperomierz.
Przekażnik ma łączyć czerwony z czarnym rozrusznika bo czarny daje prąd od akumulatora a czerwony doprowadza go na bendiks.
Ten co idzie "w eter" to mogą być światła. Z tego co pamiętam światła w UAZIe nie są puszczone przez bezpieczniki (chyba).
Trudno mi się dopasować do tego bo u mnie jest inna stacyjka więc rozwiązania zrobiłem trochę inaczej. Ja wyciąłem wszystko bo nie było co ratować.
W UAZ manii jest przepisana instrukcja UAZa i tam są schematy z opisem stacyjki. Jak nie znajdziesz to daj znać zeskanuję Ci. Tylko nie wiem jak tu umieszczać zdjęcia. Trzeba mieć stronę internetową???

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr cze 15, 2005 12:05 pm

No to wszystko jasne :)17

Jeszcze zostal ten regulator napiêcia i bêdzie git malina :)

Dzieki wielkie

Pozdrawiam !
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » śr cze 15, 2005 1:56 pm

Rafał D pisze:Tylko nie wiem jak tu umieszczać zdjęcia. Trzeba mieć stronę internetową???
tak trzeba miec miejsce serwerze, jak chcesz to podeslij mailem, to umieszcze
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » śr cze 15, 2005 2:01 pm

moralez pisze:
Rafał D pisze:Tylko nie wiem jak tu umieszczać zdjęcia. Trzeba mieć stronę internetową???
tak trzeba miec miejsce serwerze, jak chcesz to podeslij mailem, to umieszcze
mozna wrzucic np na www.imageshack.us bez łaski kolaborantow 8)
Obrazek

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » śr cze 15, 2005 2:03 pm

wnr :)21
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » śr cze 15, 2005 7:51 pm

http://www.uaz452.com/rozne/schemat.jpg

schemat podeslany przez rafala :)2
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr cze 15, 2005 9:01 pm

Ale mam rozbebeszon± instalacje :)

W UAZie orginalnie sa tylko 3 bezpieczniki nie licz±c bimetala od swiatel ?
U mnie mam ich 8 i taka pl±tanina ¿e czasami niektore kable przechodz± przez 2 bezpieczniki :) wiec zastanawiam sie czy odrazu wszystko w te orginalne pud³o z 3 nie po³±czyæ ( juz na mnie czeka w ¿ukowie )

---------

Co do schematu tego kolorowego bo z czarnobilaego juz sie nic nie polapie.
Co to sa :
numer :
9,10,
20 i 24 - koniecznie :)
25
32 - to przerywacz kierunków ? u mnie jest taki na 3 wejscia tylko
29,42
55 - to w starych skrzyniach do w³±czania wstecznego ?
58-59-60 ? to s± p³ywaki baków ?
57,56,23,11,15

Teraz juz po zwaleniu tes tasiemki ochronnej z kabli wiem co jest na zdjeciu nr 2.
To po lewej to jest wtyczka z kabelkiem od szczotek alternatora, jeden od masy alternatora :)( po kiego ja to zawsze przykrêca³em hhe), ostatni idzie do bezpieczników u mnie a pó¼niej gdzie¶ dalej :).

Dodatkowo na tym schemacie to wszystkie przewody od alternatora id± do regulatora napiêcia bezposrednio a jeden ucieka do regulatora napiêcia ( chyba masa?.

A do regulatora sz³y jak wspomanielm tylko szczotki i masa a "+" szed³ sobie do kabiny albo do bezpiecznikow albo do stacyjki (sa identyczne i nie odkrylem jeszcze które to ) a dodatkowo przy wejsciu do kabiny by³ urwany i po³±czony przez poprzedniego w³a¶ciciela i zalepiony.

U mnie bezposrednio napiecie idzie ze stacyjki do swiatel bez bezpiecznika bimetalicznego, kupic ? dorobic odrazu ?

Co to jest opornik z tego czarnobialego schematu ? Ja nie mam u siebie oporników !!! tylko mam przy przelaczniku dmuchawy i to jedyny jaki mam.

Uff to na tyle :) w piatek dalej dzialam bo jutro egzamin :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr cze 15, 2005 10:13 pm

Dodatkowa rzecz :)
nie zlokazlizowalem w mojej instalacji :
11 to regulator napiêæ
15 to stabilizator uziemienia ( masa)
25 chyba co¶ do potrzymania i filtrowania napiêæ
20,24,23

Czy to potrzebne albo gdzie skrzêtnie ukryte ?:)
ewentualnie co dokupiæ ?
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr cze 15, 2005 11:19 pm

Kleryk. to ty chyba lepiej zrób od nowa instalację na całego uaza
Bo z tego co piszesz ,to tam nieźle namieszał...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości