po 7 szlifie i wymiana wałka rozrządu

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

po 7 szlifie i wymiana wałka rozrządu

Post autor: benes » pt cze 24, 2005 10:12 am

A więc stało się po ostatniej jeździe w terenie pękła mi alu osłona koła zamachowego lub inaczej łącznik skrzyni z silnikiem. Musiałem wyjąć silnik. A że po dłuższym katowaniu spadało ciśnienie oleju to przy okazji myślałem o wymianie panewek bo ciśnienie w cylindrach jest w normie. Okazało się że panewki główne to 1,50 a korbowodowe 1,25 czyli 6 i 7 szlif = wał do wymiany. Z nowym lub używanym wałem po szlifie i nowymi panewkami nie powinno być problemu. Ale problem pojawił się jak przeczytałem jak się wymienia panewki wałka rozrządu. Należy wprasować "panewki" a później je samemu dotrzeć/dorobić na dane wymiary (każdy inny). Tak więc to jest poza moimi umiejętnościami.
Pytania:

1.Nie mylę się że wał ma 7 szli i jest do wyrzucenia (1,50 i 1,25)??? Jaka jest cena takiego wału może być używka aby sprawna.
2.Czy istnieją jakieś nadwymiarowe panewki do wałka rozrządu i czy można wałek szlifować i czy jest sens, czy kupować nowy??? Jeżeli tak to ile coś takiego kosztuje może ktoś ostatnio kupował???
3.Czy do montażu panewek wałka rozrządu muszę wyjmować tłoki????
4.Kto w okolicach Szczecina lub gdzieś dalej podjął by się wsadzenie panewek wałka rozrządu i dotrzeć ich na konkretne wymiary??? NAMIARY

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » pt cze 24, 2005 10:39 am

ad. 3 jeżeli masz wałek w głowicy to po co wyciągać tłoki z bloku, no chyba, że od razu wrzucisz nowe pierścienie
ad.4 w warsztatach telekomunikacji na Gdańskiej jest magik od "starych" silników
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » pt cze 24, 2005 10:43 am

Jeśli silnik jest oryginalny to napewno nie ma wałka w głowicy.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » pt cze 24, 2005 10:54 am

Piotrek M pisze:ad. 3 jeżeli masz wałek w głowicy to po co wyciągać tłoki z bloku, no chyba, że od razu wrzucisz nowe pierścienie
ad.4 w warsztatach telekomunikacji na Gdańskiej jest magik od "starych" silników
do ad3 nie jest to takie proste bo po wsadzeniu panewek należy je ręcznie doszlifować na dany wymiar, wiem że to technika z czasów króla ćwiećka ale tak jest

do ad 4 ten magik ma państwową robótkę i TP kasuję za każdą spędząną roboczo godzinę ok 12 zł/h a nie mam namiarów na niego aby się do niego zgłosić prywatnie

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » pt cze 24, 2005 11:44 am

Didymos pisze:Jeśli silnik jest oryginalny to napewno nie ma wałka w głowicy.
silnik orginał ale wałek rozrządu nie znajduje się w głowicy tylko pomiędzy głowicą a wałem korbowym

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » pt cze 24, 2005 12:32 pm

kurdę nikt nie zna żadnych fachowców. Podobno jest jakiś spec w sulejówku może ktoś by mi podał jakiś namiar.

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » pt cze 24, 2005 12:37 pm

Obrazek

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » pt cze 24, 2005 12:41 pm

Gazik 4x4

Zbigniew Jan Jarczyński
marki: Gaz, Uaz

ADRES:
województwo: mazowieckie
miasto: Sulejówek, , ul. ul. Paderewskiego 74,
tel. (0-22) 783-12-06, tel. 0-605 425-191, fax. ,
gazik4x4@o2.pl
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » pt cze 24, 2005 12:44 pm

No tak zapomniełem że coś takiego jest sorki ale dziękuję :oops:

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » pt cze 24, 2005 12:47 pm

Tylko nie dzwon z komórki bo Pan Zbyszek lubi sie dzielić swoją ( ogromną) wiedzą i taka rozmowa potrafi i poł godziny, godzine trwac :)2
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Re: po 7 szlifie i wymiana wałka rozrządu

Post autor: cowboy_3151 » pt cze 24, 2005 1:56 pm

benes pisze: Pytania:

1.Nie mylę się że wał ma 7 szli i jest do wyrzucenia (1,50 i 1,25)??? Jaka jest cena takiego wału może być używka aby sprawna.
2.Czy istnieją jakieś nadwymiarowe panewki do wałka rozrządu i czy można wałek szlifować i czy jest sens, czy kupować nowy??? Jeżeli tak to ile coś takiego kosztuje może ktoś ostatnio kupował???
3.Czy do montażu panewek wałka rozrządu muszę wyjmować tłoki????
4.Kto w okolicach Szczecina lub gdzieś dalej podjął by się wsadzenie panewek wałka rozrządu i dotrzeć ich na konkretne wymiary??? NAMIARY
add.1 dokładnie nowy lub używany.
add.2 panewki do wałka rozrzadu doostepne są jako półobrobione nominalne i nadwymiar. Cena ok 75-80 złotych.
ad3. tak bo i tak musisz wyjac silnik i dac blok do montowania i obrubki panewek rozrządu.
add.4 Pogadaj z fachowcami w warsztatach co robili remonty i slify zuka ,poloneza i tum podobne. Musza miec nastawny rozwiertak co rozwierca wszystkie panewki pokoleji , za jednym zamachem, dlatego kazda panewka po ustaleniu w bloku i rozwierceniu ma inny wymiar.
Może być jeden kłopot oni przewaznie maja te rozwiertaki na 4 szt panewek, uaz ma 5 ale to są w stanie zrobic. Ja swoje właśnie w takiej firmie robie ale to daleko od ciebie bo ooło 450-500 km. a blok to troche waży.

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: po 7 szlifie i wymiana wałka rozrządu

Post autor: benes » pt cze 24, 2005 2:14 pm

cowboy_3151 pisze:
add.1 dokładnie nowy lub używany.
add.2 panewki do wałka rozrzadu doostepne są jako półobrobione nominalne i nadwymiar. Cena ok 75-80 złotych.
ad3. tak bo i tak musisz wyjac silnik i dac blok do montowania i obrubki panewek rozrządu.
add.4 Pogadaj z fachowcami w warsztatach co robili remonty i slify zuka ,poloneza i tum podobne. Musza miec nastawny rozwiertak co rozwierca wszystkie panewki pokoleji , za jednym zamachem, dlatego kazda panewka po ustaleniu w bloku i rozwierceniu ma inny wymiar.
Może być jeden kłopot oni przewaznie maja te rozwiertaki na 4 szt panewek, uaz ma 5 ale to są w stanie zrobic. Ja swoje właśnie w takiej firmie robie ale to daleko od ciebie bo ooło 450-500 km. a blok to troche waży.
A myślałem że nie będę musiał wyjmować tłoków i odkręcać głowicy szczególnie że jakieś 3 - 4 miesięcy temu była wymieniana uszcze4lka pod głowicą, a tu kicha. W takim razie przy okazji rozebrania całego silnika wymienię także tłoki i cylindry choć sprężanie jest takie same we wszystkich cylindrach. A miało być wymiana samych panewek...
Poszukam jakiejś firmy która w tym siedzi.

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » pt cze 24, 2005 2:17 pm

leży u mnie na strychu wał do uaza po trzecim albo czwartym szlifie(gotowy do założenia ) (po cenie złomu ) jak chcesz to wal na priw . ...... a wałek rozrządu mogę dać ci gratis (też tam sobie leży ) .......panewki też mam ale niestety używane :lol: .................panewki na rozrząd są czasem już gotowe (jeżeli nie uszkodzisz ich przy zakladaniu to obejdzie się bez rozwiercania )

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » pt cze 24, 2005 2:19 pm

do wymiany panewek (rozrzadu )musisz wyjąć silnik ale głowicy i tłoków nie trzeba wyjmować

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pt cze 24, 2005 8:44 pm

jakie reczne docieranie wałek rozrzadu jezeli jeszcze nie był szlifowany to mozna go szlifnac blok do kolesi co robia szlify oni wprasuja nowe panewki i zrobia szlif na wymiar :lol: :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » pt cze 24, 2005 10:15 pm

Jeśli z uazowskim silnikiem jest tyle roboty ( i kosztów oczywiście ) to ja już bym go wyp......... i zainstalował coś bardziej typowego i może bardziej nowoczesnego. Stop. Tylko proszę nie zaczynajcie tematu : jaki silnik do Uaza. Wyraziłem tylko mą prywatną opinię.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pt cze 24, 2005 11:48 pm

BABCIA I pisze:Je¶li z uazowskim silnikiem jest tyle roboty ( i kosztów oczywi¶cie ) to ja ju¿ bym go wyp......... i zainstalowa³ co¶ bardziej typowego i mo¿e bardziej nowoczesnego. Stop. Tylko proszê nie zaczynajcie tematu : jaki silnik do Uaza. Wyrazi³em tylko m± prywatn± opiniê.
To jest forum o UAZach, wiadomo ze wiele rzeczy sie psuje ale mamy UAZy a nie Patrole czy Defendery i jezeli narzeka sie na silnik to mozna tez narzekac na mosty, hamulce, brak wspomagania itd. Gdybym chcial miec samochod gdzie wszystko gra to kupil bym sobie samuraja albo wlasnie nieszczêsnego patrola. Ja swoj silnik lubie i nikomu nie oddam.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » sob cze 25, 2005 12:08 am

Benes.
W Szczecinie na Chopina jest duży zakład szlifowania wszystkiego co jeździ. Robią tam wszystkie stare i nowe wynalazki. Ja robiłem tma MZtkę, koleś Poldolota. Myślę, że z Uazem dadzą radę.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » sob cze 25, 2005 11:47 am

Kasprol pisze:jakie reczne docieranie wałek rozrzadu jezeli jeszcze nie był szlifowany to mozna go szlifnac blok do kolesi co robia szlify oni wprasuja nowe panewki i zrobia szlif na wymiar :lol: :lol: :lol:
No sorki ale tak wyczytałem w instrukcji że panweki wałka rozrządu są półobrobione lalezy je obrobić na konkretne wymiary

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » sob cze 25, 2005 11:53 am

LSD pisze:Benes.
W Szczecinie na Chopina jest duży zakład szlifowania wszystkiego co jeździ. Robią tam wszystkie stare i nowe wynalazki. Ja robiłem tma MZtkę, koleś Poldolota. Myślę, że z Uazem dadzą radę.
Podobno jest lepszy zakład na Kurzej 11a tam mi mogą nawet panweki dorobić. Ale niestety nie wyrobiłem się w piątek i nie pogadałem a w sobotę nie pracują. Nie powiem że na Chopina jest zły zakład bo planowali mi głowicę i było wszystko OK. W poniedziałek będę szukał i kombinował co dalej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość