
Brak iskry podczas rozruchu!
Moderator: Student
-
-
- Posty: 108
- Rejestracja: śr cze 09, 2004 1:52 pm
- Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.
Brak iskry podczas rozruchu!
Podczas rozruchu brak jest iskry na świecy!!! Akumulatór nówka a cewka była orginalna rosyjska z opornikiem, cewkę wymieniłem na krajową na której kumpla uaz pali jak trzeba i dalej nie ma iskry podczas kręcenia rozruisznikiem (jak np. kręcę korbą to iskra jest i oczywiście na pych pali od razu) Jeżeli ktoś zna się na prądach to proszę o podpowiedź. 

złota suka...
brek iskry
podlacz bezposrednio z plusa akumulatora cewke zaplonowa i zakrec rozrusznikiem, jak odpali od razu to brawo dla Kasprola 

UniformBravo40
Volvo 855 tdi
Volvo 855 tdi
Nie zostawiłeś przypadkiem zasilania drugiego zacisku cewki tam gdzie był opornik. W rozwiązaniu z opornikiem podczas rozruchu zasilanie jest doprowadzane z rozrusznika a normalnie z jakiegoś zasilania istniejącego po włączeniu stacyjki. Może twoja stacyjka podczas rozruchu nie daje zasilania na cewkę bo poprzednio szło ono z rozrusznika w pozycji klczyka "start".Przyznam że trochę "gdybam" bo sam mam cewkę bez opornika i wymienioną stacyjkę, ale z opisu problemu wydaje się to możliwe.
Posdumowująć - sprawdza czy w położeniu kluczyka "rozruch" na cewce jest zasilanie.
Posdumowująć - sprawdza czy w położeniu kluczyka "rozruch" na cewce jest zasilanie.
-
-
- Posty: 108
- Rejestracja: śr cze 09, 2004 1:52 pm
- Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.
Bardzo słusznie prawisz!!!!!!!! faktycznie to może być tego wina. tym bardziej że stacyjka sie zacinała. dzięki. dam znać czy to tego wina pozdro..Rafał D pisze:Nie zostawiłeś przypadkiem zasilania drugiego zacisku cewki tam gdzie był opornik. W rozwiązaniu z opornikiem podczas rozruchu zasilanie jest doprowadzane z rozrusznika a normalnie z jakiegoś zasilania istniejącego po włączeniu stacyjki. Może twoja stacyjka podczas rozruchu nie daje zasilania na cewkę bo poprzednio szło ono z rozrusznika w pozycji klczyka "start".Przyznam że trochę "gdybam" bo sam mam cewkę bez opornika i wymienioną stacyjkę, ale z opisu problemu wydaje się to możliwe.
Posdumowująć - sprawdza czy w położeniu kluczyka "rozruch" na cewce jest zasilanie.
złota suka...
-
-
- Posty: 108
- Rejestracja: śr cze 09, 2004 1:52 pm
- Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Zmierz woltomierzem do jakiej wartości spada Ci napięcie na akumulatorze podczas rozruchu. Jak jest w granicach 8 do 10 V, to nie jest źle. Jak masz niższe, to może akumulator za słaby albo rozrusznik do d... Pomierz też prąd pobierany z akumulatora przez rozrusznik i porównaj go z wielkością podawaną w dokumentacji UAZ-a. Wnioski nasuną się same.
Sprawdz jeszcze masę na silniku. Przy rozruchu idzie spory prąd na rozrusznik i może przy słabej masie różnica napięć między plusem akumulatora a obudową silnika jest mniejsza niż 8volt. Możesz nie mieć iskry. Rozumiem, że podczas próby podłączyłeś "+" cewki prosto do akumulatora, obudowę do karoserii (albo minusa akumulatora) i wyjście do przerywacza. Stacyjką włączasz tylko rozrusznik??
-
-
- Posty: 108
- Rejestracja: śr cze 09, 2004 1:52 pm
- Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.
prąd podałem prosto z akumulatora do cewki ta z kolei jest przymocowana do karoseri. Także wszystko dobrze podłączyłem. na pych pali od razu albo z korby bez rzadnych problemów i chodzi bardzo ładnie. Stacyjką uruchamiam tylko rozrusznik. Faktyczne sprawdze jeszcze masę i wymienie główny kabel + bo jest taki przy rozruszniku jak nadpalony... Dzięki wielkie za rady
złota suka...
Czy mówiąc o głównym kablu masz na myśli zasilanie rozrusznika prosto od akumulatora? Jeśli tak to to jest "+" i jak kręci to nie masz co ruszać. Do silnika powinna być jeszcze podłączona masa czyli "-". Do tego są specjalne plecionki miedziane ( w każdym sklepie byle długie). Ja dałem dwie - silnik do ramy i silnik do karoserii. Do silnika możesz się podłączyć gdzieś do mocowania wysprzęgnika albo wsporników między silnikiem a obudową sprzęgła. Rama u mnie ma specjany uchwyt, karoseria np. skęcanie nadkola do reszty budy. Jak nie ma dobrej masy na silniku to mogą być kłopoty bo cały wisi na poduszkach gumowych (podobnie jak buda na ramie) i małe prądy gdzieś znają sobie drogę ale przy rozruchu może być problem.
Powodzenia
Powodzenia

-
-
- Posty: 108
- Rejestracja: śr cze 09, 2004 1:52 pm
- Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.
miałem na myśli główny plus ten do rozrusznika ale muszę go wymienić bo jak kręce to aż topi się na nim izolacja i jest prawie upalony już przy rozruszniku. co do masy to mam tą plecinkę podłączoną do silnika od budy. wymienię ja na nową. a po co podawać masę na ramę? Czy możliwe że hebel marnie masuje?
złota suka...
Niestety w UAZ'ie wszystko jest możliwe. Jak zardzewiał po zalaniu to pewnie słabo przewodzi. Plecionka też mogła zaśniedzieć w połączeniach, podobnie jak kabel, bo jak się grzeje to nie nie jest wina kabla (chyba że jest za cienki) tylko połączenia z rozrusznikiem. Tam jest opór i przy rozruchu wydziela się na nim ciepło bo jest tam duży spadek napięcia.
Ja swoją instalację wyciąłem w diabły i zrobiłem nową. No ale tam już nie było co ratować
Ja swoją instalację wyciąłem w diabły i zrobiłem nową. No ale tam już nie było co ratować

-
-
- Posty: 108
- Rejestracja: śr cze 09, 2004 1:52 pm
- Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.
Zrobiłem auto!!!
Przyczyną była marna masa na silnik
- po dorobieniu nowej masy silnik zapala od razu!!!! Pierwszy raz się z czymś takim spotkałem np. kumpel miał marną masę, tak marną że prawie mu rozrusznik nie chodził a jednak zapalal od razu. U mnie rozrusznik krecił w miarę a jednak iskry nie było....








złota suka...
Witam
Mam problem, mianowicie nie mogę odpalić mojego syfika. Wyjmowałem rozrusznik do renowacji i wszystko było ok, teraz jak go wsadziłem ponownie, kręci jak oszalały ale odpalić nie chce
Wszystko podłączyłem tak jak było wcześniej.
Próbowałem do + na cewce podłączyć plus od aku a drugi styk od cewki do przewodu który tam był i nic. Na pycha nie próbowałem bo mam do garażu pod górkę i jak nie zapali to ciężko będzie z powrotem go wepchnąć
, aaa na korbę to nie wiem jak się zapala
Nigdy nie musiałem i nawet nie wiem gdzie się tą korbę wkłada
może ktoś powie.
Masę silnika do karoseri mam(koło wlewu oleju do silnika podłączona i idzie do karoserii) pozatym pod spodem mam plecionkę miedzianą połączoną od obudowy sprzęgła do ramy )
Może to głupie pytanie ale jak sprawdzić czy mam iskre

Pomóżcie
Mam problem, mianowicie nie mogę odpalić mojego syfika. Wyjmowałem rozrusznik do renowacji i wszystko było ok, teraz jak go wsadziłem ponownie, kręci jak oszalały ale odpalić nie chce

Próbowałem do + na cewce podłączyć plus od aku a drugi styk od cewki do przewodu który tam był i nic. Na pycha nie próbowałem bo mam do garażu pod górkę i jak nie zapali to ciężko będzie z powrotem go wepchnąć




Masę silnika do karoseri mam(koło wlewu oleju do silnika podłączona i idzie do karoserii) pozatym pod spodem mam plecionkę miedzianą połączoną od obudowy sprzęgła do ramy )
Może to głupie pytanie ale jak sprawdzić czy mam iskre


Pomóżcie
UAZ '78
:)2



- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
napewno paliwo w gaźniku jest i w zbioriku też, bo żeby nie musiał za długo ciągnąć to zawsze ręcznie podpompowuje więc to nie jest napewno od tego!
Zapłon mogłem naruszyć jak motałem przy rozruszniku, ale nie sądze, sprawdzałem i jest dorze przykręcony, raczej nie mógł sie przestawić
ciekawy jestem co to może być??????
może inne pomysły

Zapłon mogłem naruszyć jak motałem przy rozruszniku, ale nie sądze, sprawdzałem i jest dorze przykręcony, raczej nie mógł sie przestawić
ciekawy jestem co to może być??????
może inne pomysły

UAZ '78
:)2



Wogóle nie ma iskry, podłączyłem cewkę bezpośrednio z akuu i nie ma iskry , normalnie też nie ma iskryhas01 pisze:Witam
Mam problem, mianowicie nie mogę odpalić mojego syfika. Wyjmowałem rozrusznik do renowacji i wszystko było ok, teraz jak go wsadziłem ponownie, kręci jak oszalały ale odpalić nie chceWszystko podłączyłem tak jak było wcześniej.
Próbowałem do + na cewce podłączyć plus od aku a drugi styk od cewki do przewodu który tam był i nic. Na



Co to może być

UAZ '78
:)2



Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości