HELP
Moderator: Student
- Mateusz Woj
- Posty: 329
- Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
- Lokalizacja: Września/Poznań
HELP
Mam gaźnik K129. Silnik pracuje pięknie, ale ma tylko jedną wadę-nie chce odpalać na ciepłym silniku. Wiem że to sprawka gaźnika bo na innym odpala bez kłopotu. Co robić?? Zaóważyłem też że pali lepiej jeśli nacisne sie pedał gazu. Może to mieszanka?? Jak bardzo powinna być wykręcona iglica regulacyjna biegu jałowego ( umnie jest na 3/4 obrotu)??
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171
Re: HELP
Ja na benzynie regulowałem :dokręcam do oporu i odkręcam 1,5 obrotuMateusz Woj pisze: Jak bardzo powinna być wykręcona iglica regulacyjna biegu jałowego ( umnie jest na 3/4 obrotu)??
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Mowi sie ze wkrecasz do oporu i potem2 obroty wsttecz.
Proponuje sam wyreguluj na cieplym.
Wez odkrec te 2 obroty uruchom i potem powoli wkrecaj powinny dojsc obroty do najwyzszego poziomu a pozniej spadac drastycznie uchwyc ten moment i bedzie ok.
Proponuje sam wyreguluj na cieplym.
Wez odkrec te 2 obroty uruchom i potem powoli wkrecaj powinny dojsc obroty do najwyzszego poziomu a pozniej spadac drastycznie uchwyc ten moment i bedzie ok.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu 

To będzie 1,5 obrotu wsteczKleryK pisze:
Wez odkrec te 2 obroty uruchom i potem powoli wkrecaj powinny dojsc obroty do najwyzszego poziomu a pozniej spadac drastycznie uchwyc ten moment i bedzie ok.
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Zalezy od silnika i stanu gaznikaklucz13 pisze:To bêdzie 1,5 obrotu wsteczKleryK pisze:
Wez odkrec te 2 obroty uruchom i potem powoli wkrecaj powinny dojsc obroty do najwyzszego poziomu a pozniej spadac drastycznie uchwyc ten moment i bedzie ok.

UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu 

- Mateusz Woj
- Posty: 329
- Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
- Lokalizacja: Września/Poznań
Hehe. Myślałem że ten zaworek jest zbędny, więc nie zwracałem na niego uwagi i nie otwierał sie na wolnych obrotach. Sprawe prześledze. Dzięki bardzo.Rafał D pisze:Nie jestem pewien ale ten gaźnik chyba ma odpowietrzenie komory pływakowej. Zawór powinien się otwierać przy pracy na biegu jałowym. Jak się nie otwiera to gaźnik może się zalewać na postoju.
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171
- Mateusz Woj
- Posty: 329
- Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
- Lokalizacja: Września/Poznań
Poziom paliwa w komorze pływakowej wyrególowany mam dobrzeklucz13 pisze:Zawór iglicowy musi zdziałać a twiera go i zamyka pływak który trzeba wyregulować najlepiej wiertłem ale grubości nie pamiętam bez tego jady niet
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171
Sprawdziłem jeszcze w książkach o gaźnikach i jest to najczęściej wskazywany problem obok braku paliwa i fałszywego powietrza wpadającego przez serwo hamulcowe. Na rozgrzanym silniku paliwo mocno paruje i jak opary nie mają gdzie wyjść to pchają się w kanały gaźnika. Częstym objawem jest schodzenie paliwa z gaźnika po zgaszeniu samochodu. Przetestowałem to u siebie. Wystarczy pod wylot odpowietrzenia podłązyć jakąś rurkę i w nią dmuchnąć przy zamkniętej przepustnicy. Powietrze powinno swobodnie przepływać w porównaniu z sytacją gdy przepustnica jest uchylona. (Dotyczy oczywiście zgaszonego silnika)Mateusz Woj pisze:Hehe. Myślałem że ten zaworek jest zbędny, więc nie zwracałem na niego uwagi i nie otwierał sie na wolnych obrotach. Sprawe prześledze. Dzięki bardzo.Rafał D pisze:Nie jestem pewien ale ten gaźnik chyba ma odpowietrzenie komory pływakowej. Zawór powinien się otwierać przy pracy na biegu jałowym. Jak się nie otwiera to gaźnik może się zalewać na postoju.
- Mateusz Woj
- Posty: 329
- Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
- Lokalizacja: Września/Poznań
- Mateusz Woj
- Posty: 329
- Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
- Lokalizacja: Września/Poznań
Niestety nie ma różnicy czy ten zaworek jest zamknięty czy nie, nadal nie chce na ciepłym odpalać. Już nie wiem co robić. A może ten kanał odpowietrzenia jest zatkany, ale to chba mało prawdopodobne?? Czy ktoś ma może jakieś pomysły?? Najlepsze jest to, ze rano wystarczy uzupełnić braki w komorze pływakowej (duże braki) i autko pali bez ssania na kopnięcie.
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171
- Mateusz Woj
- Posty: 329
- Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
- Lokalizacja: Września/Poznań
Pisząc, że pali na innym rozumiem że podminiałeś gażnik i stąd pewność gdzie szukać usterki?
Co do wykręcenia iglicy to przy rozpoczynaniu regulacji wykręca się je o jakieś 3-3,5obrotu a potem szuka najlepszego położenia. Dobrze poradzić się jakiegoś gaźnikowca bo te stare gażniki lubią pracować bogato i nie zawsze wiadomo jak do nich podejść. Mój niby palił pięknie ale brakowało mu "przejścia" i przy redukcji strzelał lekko w tłumik. Po zwbogaceniu mieszanki problemy ustały.
Z Twoim problemem wybrałbym się do jakiegoś gażnikowca. Podstawowe możliwości wydaje się że wyczerpałeś i czas zawołać fachowca.
Powodzenia
Co do wykręcenia iglicy to przy rozpoczynaniu regulacji wykręca się je o jakieś 3-3,5obrotu a potem szuka najlepszego położenia. Dobrze poradzić się jakiegoś gaźnikowca bo te stare gażniki lubią pracować bogato i nie zawsze wiadomo jak do nich podejść. Mój niby palił pięknie ale brakowało mu "przejścia" i przy redukcji strzelał lekko w tłumik. Po zwbogaceniu mieszanki problemy ustały.
Z Twoim problemem wybrałbym się do jakiegoś gażnikowca. Podstawowe możliwości wydaje się że wyczerpałeś i czas zawołać fachowca.
Powodzenia
- Mateusz Woj
- Posty: 329
- Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
- Lokalizacja: Września/Poznań
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości