HELP

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

HELP

Post autor: Mateusz Woj » śr lip 20, 2005 9:59 pm

Mam gaźnik K129. Silnik pracuje pięknie, ale ma tylko jedną wadę-nie chce odpalać na ciepłym silniku. Wiem że to sprawka gaźnika bo na innym odpala bez kłopotu. Co robić?? Zaóważyłem też że pali lepiej jeśli nacisne sie pedał gazu. Może to mieszanka?? Jak bardzo powinna być wykręcona iglica regulacyjna biegu jałowego ( umnie jest na 3/4 obrotu)??
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: HELP

Post autor: klucz13 » śr lip 20, 2005 10:09 pm

Mateusz Woj pisze: Jak bardzo powinna być wykręcona iglica regulacyjna biegu jałowego ( umnie jest na 3/4 obrotu)??
Ja na benzynie regulowałem :dokręcam do oporu i odkręcam 1,5 obrotu
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr lip 20, 2005 10:21 pm

Mowi sie ze wkrecasz do oporu i potem2 obroty wsttecz.

Proponuje sam wyreguluj na cieplym.

Wez odkrec te 2 obroty uruchom i potem powoli wkrecaj powinny dojsc obroty do najwyzszego poziomu a pozniej spadac drastycznie uchwyc ten moment i bedzie ok.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr lip 20, 2005 10:27 pm

KleryK pisze:
Wez odkrec te 2 obroty uruchom i potem powoli wkrecaj powinny dojsc obroty do najwyzszego poziomu a pozniej spadac drastycznie uchwyc ten moment i bedzie ok.
To będzie 1,5 obrotu wstecz
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr lip 20, 2005 10:57 pm

klucz13 pisze:
KleryK pisze:
Wez odkrec te 2 obroty uruchom i potem powoli wkrecaj powinny dojsc obroty do najwyzszego poziomu a pozniej spadac drastycznie uchwyc ten moment i bedzie ok.
To bêdzie 1,5 obrotu wstecz
Zalezy od silnika i stanu gaznika :P
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr lip 20, 2005 11:07 pm

Dysza wolnych obrotów najmniej zależy od stanu aczkolwiek jest niezbędna
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr lip 20, 2005 11:27 pm

klucz13 pisze:Dysza wolnych obrotów najmniej zale¿y od stanu aczkolwiek jest niezbêdna
Gdyby tak bylo to by ustawiano j± fabrycznie i by³o by po zabawie regulacji :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » śr lip 20, 2005 11:54 pm

a tak zwana pompka przyspieszacza ? niewiem czy ten gaznik ja posiada ale gdyby byla i dzialala to dwukrotne nacisniecie na gaz przed odpaleniem zalatwilo by sprawe.... :D
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » czw lip 21, 2005 8:10 am

Nie jestem pewien ale ten gaźnik chyba ma odpowietrzenie komory pływakowej. Zawór powinien się otwierać przy pracy na biegu jałowym. Jak się nie otwiera to gaźnik może się zalewać na postoju.

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » czw lip 21, 2005 3:47 pm

Rafał D pisze:Nie jestem pewien ale ten gaźnik chyba ma odpowietrzenie komory pływakowej. Zawór powinien się otwierać przy pracy na biegu jałowym. Jak się nie otwiera to gaźnik może się zalewać na postoju.
Hehe. Myślałem że ten zaworek jest zbędny, więc nie zwracałem na niego uwagi i nie otwierał sie na wolnych obrotach. Sprawe prześledze. Dzięki bardzo.
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw lip 21, 2005 5:36 pm

Zawór iglicowy musi zdziałać a twiera go i zamyka pływak który trzeba wyregulować najlepiej wiertłem ale grubości nie pamiętam bez tego jady niet
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » czw lip 21, 2005 8:39 pm

klucz13 pisze:Zawór iglicowy musi zdziałać a twiera go i zamyka pływak który trzeba wyregulować najlepiej wiertłem ale grubości nie pamiętam bez tego jady niet
Poziom paliwa w komorze pływakowej wyrególowany mam dobrze
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw lip 21, 2005 9:06 pm

Ino czy zawór działa ??
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » pt lip 22, 2005 10:26 am

Mateusz Woj pisze:
Rafał D pisze:Nie jestem pewien ale ten gaźnik chyba ma odpowietrzenie komory pływakowej. Zawór powinien się otwierać przy pracy na biegu jałowym. Jak się nie otwiera to gaźnik może się zalewać na postoju.
Hehe. Myślałem że ten zaworek jest zbędny, więc nie zwracałem na niego uwagi i nie otwierał sie na wolnych obrotach. Sprawe prześledze. Dzięki bardzo.
Sprawdziłem jeszcze w książkach o gaźnikach i jest to najczęściej wskazywany problem obok braku paliwa i fałszywego powietrza wpadającego przez serwo hamulcowe. Na rozgrzanym silniku paliwo mocno paruje i jak opary nie mają gdzie wyjść to pchają się w kanały gaźnika. Częstym objawem jest schodzenie paliwa z gaźnika po zgaszeniu samochodu. Przetestowałem to u siebie. Wystarczy pod wylot odpowietrzenia podłązyć jakąś rurkę i w nią dmuchnąć przy zamkniętej przepustnicy. Powietrze powinno swobodnie przepływać w porównaniu z sytacją gdy przepustnica jest uchylona. (Dotyczy oczywiście zgaszonego silnika)

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » pt lip 22, 2005 2:57 pm

Serdeczne dzięki za info :D
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » pn lip 25, 2005 2:53 pm

Niestety nie ma różnicy czy ten zaworek jest zamknięty czy nie, nadal nie chce na ciepłym odpalać. Już nie wiem co robić. A może ten kanał odpowietrzenia jest zatkany, ale to chba mało prawdopodobne?? Czy ktoś ma może jakieś pomysły?? Najlepsze jest to, ze rano wystarczy uzupełnić braki w komorze pływakowej (duże braki) i autko pali bez ssania na kopnięcie.
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn lip 25, 2005 3:31 pm

No własnie piszesz ,rano bez ssania, więc masz juz odpowiedź , oddaj gaźnik do regulacji
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » pn lip 25, 2005 7:35 pm

Czy jest zapchany łatwo sprawdzić. Podłącz do wyjścia jakąś rurkę (wężyk) i spróbuj dmuchnąć. Wyraźnie czuje się różnicę jak jest otwarty.
Otwarty powinien być przy zamkniętej przepustnicy a zamykać się jak dodajesz gazu.

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » pn lip 25, 2005 7:45 pm

Zapchany nie jest(właśnie sprawdziłem). Ale co ja mam jeszcze w nim regulować??
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » wt lip 26, 2005 7:49 am

Pisząc, że pali na innym rozumiem że podminiałeś gażnik i stąd pewność gdzie szukać usterki?
Co do wykręcenia iglicy to przy rozpoczynaniu regulacji wykręca się je o jakieś 3-3,5obrotu a potem szuka najlepszego położenia. Dobrze poradzić się jakiegoś gaźnikowca bo te stare gażniki lubią pracować bogato i nie zawsze wiadomo jak do nich podejść. Mój niby palił pięknie ale brakowało mu "przejścia" i przy redukcji strzelał lekko w tłumik. Po zwbogaceniu mieszanki problemy ustały.
Z Twoim problemem wybrałbym się do jakiegoś gażnikowca. Podstawowe możliwości wydaje się że wyczerpałeś i czas zawołać fachowca.

Powodzenia

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » wt lip 26, 2005 11:42 am

Mój też strzela w tłumik przy redukcji, ale kiedy chce mu lekko wzbogacić miesznke to zaczyna przebierać. Musze kogoś poszukać kto by mi to zrobił.
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt lip 26, 2005 4:40 pm

u mnie za regulacje K-131 gdzie jest wiecej ustrojstw wzial 20zl :>
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości