UAZ+BMW
Moderator: Student
jeszcze nie chodzi bo mam w dorabianiu waly. Pozatym ja i Tomek mamy skrzynie biegow z BMW. Z tarcza zukowska kombinowalem tylko przy wkladaniu silnika z Mercedesa.
Przy ukladzie silnik i skrzynia BMW jest ogien- przynajmniej tak twierdzi Tomek. Ja jezdzilem kiedys Uazem z 3 litrowym silnikiem BMW i power mial niezly ale oryginalna skrzynia uaza byla do d... dlatego do swojego zapodalem silnik razem ze skrzynia BMW a reduktor pozostal oryginalny - no moze troche przerobiony

Przy ukladzie silnik i skrzynia BMW jest ogien- przynajmniej tak twierdzi Tomek. Ja jezdzilem kiedys Uazem z 3 litrowym silnikiem BMW i power mial niezly ale oryginalna skrzynia uaza byla do d... dlatego do swojego zapodalem silnik razem ze skrzynia BMW a reduktor pozostal oryginalny - no moze troche przerobiony

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
a jaki automat
stary mechaniczny czy juz ze sterownikiem i zasranym komputerem
jak masz automat to go wsadz-tez powinien niezle robic tyle ze w terenowce to automaty lubia padac.
sprzeglo zuka w 2,4d z MB robilo bez zarzutow ale juz w 3,0d podobno nie daje rady
waly musze niestety przerabiac bo silnik mam cofniety max do tylu aby miec jak najlepsze rozlozenie mas i w takim wypadku tylny wal jest strasznie krotki - prawie tak jak we wranglerze- wiec oryginalny przedni aby zastosowac z tylu trzeba jeszcze skrocic. Przy tym trzeba jescze obrocic most aby glowka patrzyl w strone reduktora i zapodac dluzszy wieloklin bo przy tak krotkim wale zwieksza sie skok pracy wielowypustu


sprzeglo zuka w 2,4d z MB robilo bez zarzutow ale juz w 3,0d podobno nie daje rady

waly musze niestety przerabiac bo silnik mam cofniety max do tylu aby miec jak najlepsze rozlozenie mas i w takim wypadku tylny wal jest strasznie krotki - prawie tak jak we wranglerze- wiec oryginalny przedni aby zastosowac z tylu trzeba jeszcze skrocic. Przy tym trzeba jescze obrocic most aby glowka patrzyl w strone reduktora i zapodac dluzszy wieloklin bo przy tak krotkim wale zwieksza sie skok pracy wielowypustu
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Witam
Silnik ma misę z przodu wiec trzeb cofnać go do tyłu na tyle aby most jej nie uszkodził. w połączeniu ze skrzynią od bmw i reduktorem od uaza wychodzi to strasznie z tyłu wszystko. Tak jak napisał bart, chodzi tu o dobre rozłożenie mas ale pojawia sie problem krótkiego wąłu tylnego, zwiększonych kątów pracy krzyzaków i ich częstrzej wymiany.
Jeśli chodzi o frajdę z jazdy to jest naprawdę super. Silnik ma ogromengo kopa, niezłą kulture pracy i jest niezawodny. Nie przesiądę się spowrotem na orginała
Swoim autem robie od poczatku lipca ok 380 km tygodniowo. Jestem spokojny, wsiadam i wiem że dojadę. Skrzynię polecam od bmw, pracuje super, bez zgrzytów i wypadającyh biegów. Pozatym orginalne sprzęgło dwumasowe jest bardzo mocne, czego nie mozna powiedzieć o orginale uazowym czy żuku który miałby pracować przy tylu koniach.
A propo koni
, dają ogromną frajdę, al enic za darmo..
Ukręcony wał napędowy, roztrzaskane krzyzaki, kilka kół tależowych, półoski rzadziej- jedna przednia i oststnio na rykowisku dwie tylne skręcone w wyniku pęknięcia blokady
Koła tależowe i ataki trzeba wstawić odrazu szybkie. Prawie od roku wytrzymują. ( tfu tfu
)
Spalanie w tej chwili na poziomie 22 litrów gazu ( było mniej ale zużycie parownika czy coś..)
W terenie to około 50 litrów bezołowiowej98 na rajd - Ryki. Przy normalnej jeździe to tyle co na odpalenie i rozgrzanie silnika wiec nawet się nie liczy.
Pozdrawiam
Silnik ma misę z przodu wiec trzeb cofnać go do tyłu na tyle aby most jej nie uszkodził. w połączeniu ze skrzynią od bmw i reduktorem od uaza wychodzi to strasznie z tyłu wszystko. Tak jak napisał bart, chodzi tu o dobre rozłożenie mas ale pojawia sie problem krótkiego wąłu tylnego, zwiększonych kątów pracy krzyzaków i ich częstrzej wymiany.
Jeśli chodzi o frajdę z jazdy to jest naprawdę super. Silnik ma ogromengo kopa, niezłą kulture pracy i jest niezawodny. Nie przesiądę się spowrotem na orginała

A propo koni

Ukręcony wał napędowy, roztrzaskane krzyzaki, kilka kół tależowych, półoski rzadziej- jedna przednia i oststnio na rykowisku dwie tylne skręcone w wyniku pęknięcia blokady

Koła tależowe i ataki trzeba wstawić odrazu szybkie. Prawie od roku wytrzymują. ( tfu tfu

Spalanie w tej chwili na poziomie 22 litrów gazu ( było mniej ale zużycie parownika czy coś..)
W terenie to około 50 litrów bezołowiowej98 na rajd - Ryki. Przy normalnej jeździe to tyle co na odpalenie i rozgrzanie silnika wiec nawet się nie liczy.
Pozdrawiam
UAZ M30 3,5l
WJ 2,7 CRD
WJ 2,7 CRD
Znaczy motor z E23. Ten automat to piekna sprawa- nowe ze sterownikiem sa do dupywest pisze:Mój silnik to 735 z lat osiemdziesiątych a automat to jakiś zwyklak żaden komp. Jeśli chodzi o założenie tej skrzyni to nieeeeeeeee przecież mieszanie w trybach to czysta przyjemność!!!!

Jak chcesz auto na "pogrzebaczu" to zalatw sobie lepiej skrzynie z BM-ki bo bedziesz potem sobie caly czas w brode plul ze tego wczesniej nie zrobiles.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
A jak tam z mocowanie silnika "łapy" stosujecie org. czy lepiej przykręcić jakieś "ajzole" Jeśli chodzi o wały to cały czas żyje naiwną nadzieja że poprostu uba sie zamienić tył na przód i odwrotnie ! Ajeśli chodzi o stosunek mostu do skrzyni to kombinuje żeby "przekręcić " lekko mosty pog góre i krzyżaki nie będą się łamały no ale zobaczymy!
Ja mam łapy oryginalne - BMW.
Jesli chcesz zamienic waly - przod z tylem- to musisz silnik wstawic bardziej do przodu, ale wtedy bedzie musial byc bardzo wysoko zeby most nie strzelil w miske olejowa- tak jak piasal Tomek.
Jesli chcesz zamienic waly - przod z tylem- to musisz silnik wstawic bardziej do przodu, ale wtedy bedzie musial byc bardzo wysoko zeby most nie strzelil w miske olejowa- tak jak piasal Tomek.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Ano trochę pracuję w terspolu i dostępu do neta nie mam 
Teraz chwilowo na chorobowym jestem
Jeśli chodzi o łapy to ja dorabiałem nowe łapy stalowe do silnika. Mocowania przy ramie zostały odcięte i przespawane do tyłu.
Z wałami ci nie wyjdzie tak jak mówisz , chyba że przerobisz smoka i misę.
Jeśli chodzi o mosty to przodu nie trzeba ruszać, na tylnym obciać przy mocowaniu resora, wycelować główkę w reduktor i zespawać. Ustawiajac główke rób to tak aby krzyżak na reduktorze mógł swobodnie pracować kiedy most tylny jest całkowicie w dole. Podobnie zwróć uwagę na krzyzak na główce mostu. Ten ma pracować bezkolizyjnie kiedy most dobija do odbojów.
W ch.. roboty

Teraz chwilowo na chorobowym jestem

Jeśli chodzi o łapy to ja dorabiałem nowe łapy stalowe do silnika. Mocowania przy ramie zostały odcięte i przespawane do tyłu.
Z wałami ci nie wyjdzie tak jak mówisz , chyba że przerobisz smoka i misę.
Jeśli chodzi o mosty to przodu nie trzeba ruszać, na tylnym obciać przy mocowaniu resora, wycelować główkę w reduktor i zespawać. Ustawiajac główke rób to tak aby krzyżak na reduktorze mógł swobodnie pracować kiedy most tylny jest całkowicie w dole. Podobnie zwróć uwagę na krzyzak na główce mostu. Ten ma pracować bezkolizyjnie kiedy most dobija do odbojów.
W ch.. roboty

UAZ M30 3,5l
WJ 2,7 CRD
WJ 2,7 CRD
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
[quote="tomekuaz"]Ano trochę pracuję w terspolu i dostępu do neta nie mam 
o to bardzo ciekawe
a czy może dojeżdżasz tam UAZem bo chętnie bym go podpatrzył
a mam blisko i chyba zastanawiam się nad kupnem Uaza


o to bardzo ciekawe
a czy może dojeżdżasz tam UAZem bo chętnie bym go podpatrzył
a mam blisko i chyba zastanawiam się nad kupnem Uaza

były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość