UAZ+BMW

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

UAZ+BMW

Post autor: west » pn lip 25, 2005 9:31 pm

Witam czy ktoś ma doświadczenia w wciskaniu 3,5 litrowej bmki do uaza jeśli tak to proszę o kontakt właśnie się za to zabrałem DOBRE RADY ZAWSZE W CENIE marwest@op.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn lip 25, 2005 9:44 pm

licz sie z tym ze M30 bedzie ci rozdu... mosty :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » pn lip 25, 2005 9:47 pm

Poszukaj użytkownika Tomekuaz z Białegostoku jeśli się nie mylę to ma jakiś taki motor (albo 3,0)
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn lip 25, 2005 9:49 pm

tomek ma 3,5 litra M30, ja mam 2,8 litra M20. Jaka skrzynia, jaki reduktor ?? Powiedz cos wiecej to ci cos doradzimy.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » pn lip 25, 2005 9:59 pm

Skrzynia i red uazowy , interesuje mnie czy sprzęgło od zuka diesla wytrzyma bo nic innego mi nie przychodzi do głowy. Co jeszcze trzeba wzmocnić

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » pn lip 25, 2005 10:01 pm

Bart03 a tak wogóle jak to u ciebie chodzi

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn lip 25, 2005 10:15 pm

jeszcze nie chodzi bo mam w dorabianiu waly. Pozatym ja i Tomek mamy skrzynie biegow z BMW. Z tarcza zukowska kombinowalem tylko przy wkladaniu silnika z Mercedesa. :)3
Przy ukladzie silnik i skrzynia BMW jest ogien- przynajmniej tak twierdzi Tomek. Ja jezdzilem kiedys Uazem z 3 litrowym silnikiem BMW i power mial niezly ale oryginalna skrzynia uaza byla do d... dlatego do swojego zapodalem silnik razem ze skrzynia BMW a reduktor pozostal oryginalny - no moze troche przerobiony :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » pn lip 25, 2005 10:26 pm

zukowskie sprzegło trzymało z mercowym silnikiem ? Skrzynia orginalna od bmw to dobry pomysł koleś tak ma przy 2.5 i chodzi fajnie. Ja kupiłem silnik z automatem dlatego chcę wykorzystać to co mam!

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » pn lip 25, 2005 10:30 pm

dlaczego przerabiasz wały ? nie dało się zamienić przód na tyl ?

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn lip 25, 2005 10:45 pm

a jaki automat ?? stary mechaniczny czy juz ze sterownikiem i zasranym komputerem ?? jak masz automat to go wsadz-tez powinien niezle robic tyle ze w terenowce to automaty lubia padac.

sprzeglo zuka w 2,4d z MB robilo bez zarzutow ale juz w 3,0d podobno nie daje rady :lol:

waly musze niestety przerabiac bo silnik mam cofniety max do tylu aby miec jak najlepsze rozlozenie mas i w takim wypadku tylny wal jest strasznie krotki - prawie tak jak we wranglerze- wiec oryginalny przedni aby zastosowac z tylu trzeba jeszcze skrocic. Przy tym trzeba jescze obrocic most aby glowka patrzyl w strone reduktora i zapodac dluzszy wieloklin bo przy tak krotkim wale zwieksza sie skok pracy wielowypustu
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » pn lip 25, 2005 10:55 pm

Mój silnik to 735 z lat osiemdziesiątych a automat to jakiś zwyklak żaden komp. Jeśli chodzi o założenie tej skrzyni to nieeeeeeeee przecież mieszanie w trybach to czysta przyjemność!!!!

Awatar użytkownika
tomekuaz
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:04 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomekuaz » wt lip 26, 2005 8:35 am

Witam
Silnik ma misę z przodu wiec trzeb cofnać go do tyłu na tyle aby most jej nie uszkodził. w połączeniu ze skrzynią od bmw i reduktorem od uaza wychodzi to strasznie z tyłu wszystko. Tak jak napisał bart, chodzi tu o dobre rozłożenie mas ale pojawia sie problem krótkiego wąłu tylnego, zwiększonych kątów pracy krzyzaków i ich częstrzej wymiany.
Jeśli chodzi o frajdę z jazdy to jest naprawdę super. Silnik ma ogromengo kopa, niezłą kulture pracy i jest niezawodny. Nie przesiądę się spowrotem na orginała :) Swoim autem robie od poczatku lipca ok 380 km tygodniowo. Jestem spokojny, wsiadam i wiem że dojadę. Skrzynię polecam od bmw, pracuje super, bez zgrzytów i wypadającyh biegów. Pozatym orginalne sprzęgło dwumasowe jest bardzo mocne, czego nie mozna powiedzieć o orginale uazowym czy żuku który miałby pracować przy tylu koniach.
A propo koni :) , dają ogromną frajdę, al enic za darmo..
Ukręcony wał napędowy, roztrzaskane krzyzaki, kilka kół tależowych, półoski rzadziej- jedna przednia i oststnio na rykowisku dwie tylne skręcone w wyniku pęknięcia blokady :D
Koła tależowe i ataki trzeba wstawić odrazu szybkie. Prawie od roku wytrzymują. ( tfu tfu :) )
Spalanie w tej chwili na poziomie 22 litrów gazu ( było mniej ale zużycie parownika czy coś..)
W terenie to około 50 litrów bezołowiowej98 na rajd - Ryki. Przy normalnej jeździe to tyle co na odpalenie i rozgrzanie silnika wiec nawet się nie liczy.
Pozdrawiam
UAZ M30 3,5l
WJ 2,7 CRD

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt lip 26, 2005 9:58 am

west pisze:Mój silnik to 735 z lat osiemdziesiątych a automat to jakiś zwyklak żaden komp. Jeśli chodzi o założenie tej skrzyni to nieeeeeeeee przecież mieszanie w trybach to czysta przyjemność!!!!
Znaczy motor z E23. Ten automat to piekna sprawa- nowe ze sterownikiem sa do dupy !!
Jak chcesz auto na "pogrzebaczu" to zalatw sobie lepiej skrzynie z BM-ki bo bedziesz potem sobie caly czas w brode plul ze tego wczesniej nie zrobiles.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt lip 26, 2005 10:00 am

tomekuaz pisze:Witam
A juz myslalem ze sie gdzies zgubiles :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » wt lip 26, 2005 10:14 am

A jak tam z mocowanie silnika "łapy" stosujecie org. czy lepiej przykręcić jakieś "ajzole" Jeśli chodzi o wały to cały czas żyje naiwną nadzieja że poprostu uba sie zamienić tył na przód i odwrotnie ! Ajeśli chodzi o stosunek mostu do skrzyni to kombinuje żeby "przekręcić " lekko mosty pog góre i krzyżaki nie będą się łamały no ale zobaczymy!

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt lip 26, 2005 10:05 pm

Ja mam łapy oryginalne - BMW.
Jesli chcesz zamienic waly - przod z tylem- to musisz silnik wstawic bardziej do przodu, ale wtedy bedzie musial byc bardzo wysoko zeby most nie strzelil w miske olejowa- tak jak piasal Tomek.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
tomekuaz
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:04 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomekuaz » wt lip 26, 2005 10:50 pm

Ano trochę pracuję w terspolu i dostępu do neta nie mam :)
Teraz chwilowo na chorobowym jestem :)

Jeśli chodzi o łapy to ja dorabiałem nowe łapy stalowe do silnika. Mocowania przy ramie zostały odcięte i przespawane do tyłu.
Z wałami ci nie wyjdzie tak jak mówisz , chyba że przerobisz smoka i misę.
Jeśli chodzi o mosty to przodu nie trzeba ruszać, na tylnym obciać przy mocowaniu resora, wycelować główkę w reduktor i zespawać. Ustawiajac główke rób to tak aby krzyżak na reduktorze mógł swobodnie pracować kiedy most tylny jest całkowicie w dole. Podobnie zwróć uwagę na krzyzak na główce mostu. Ten ma pracować bezkolizyjnie kiedy most dobija do odbojów.
W ch.. roboty :)
UAZ M30 3,5l
WJ 2,7 CRD

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » śr lip 27, 2005 10:00 am

Wielkie dzięki!!! Cały czs działam jak tylko będe miał jakieś nowe doświadczenia lub pytania bede pisał. Pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » pt lip 29, 2005 1:30 pm

[quote="tomekuaz"]Ano trochę pracuję w terspolu i dostępu do neta nie mam :)

o to bardzo ciekawe
a czy może dojeżdżasz tam UAZem bo chętnie bym go podpatrzył
a mam blisko i chyba zastanawiam się nad kupnem Uaza
:)
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość