Strona 1 z 3

Odwrócone felgi w uazie

: czw sie 04, 2005 12:20 pm
autor: west
Ciekawe kto jeszcze ma jakieś doświadczenia z tym wynalazkiem?????????????????????

: czw sie 04, 2005 9:11 pm
autor: klucz13
Godne polecenia :)2

: pt sie 05, 2005 7:38 am
autor: Zbowid
Ja jeżdżę i sobie chwalę! Równiez polecam - ja ma dodatkowo poszerzone o 3 cm :lol:

: pt sie 05, 2005 8:03 am
autor: west
Tyko pwiedzcie koledzy czy macie wybite i przespawane srodki felg ? Czy odwrócone na żywca poprostu odkręcone i założone odwrotnie ? Ja odwróciłem na "żywca" i do tej pory jezdziłem na silniku uazowym ale zmieniam motor na bmw i jestem ciekawy co będzie się działo . A tak poza tym wygląda na tych kołach zajebiście bojowo i penersko!!!

: pt sie 05, 2005 12:37 pm
autor: SZKLARZYK
a to odwacanie to sami robicie??
jak to idzie??da sie w domu to zrobic??no sprzet jakis tam mam...
jak to robicie sami to nie ma problemu z biciem i krzywym ospawaniem??

: pt sie 05, 2005 1:41 pm
autor: west
Są dwie szkoły jedna to : zdjąć opone i felga jest zrobiona z 2 części po zdjęciu opony widać punkty w których środek felgi jest zgrzany z obręczą trzeba odwiercić zgrzewy i młotem wybić środek następnie wbić go odwrotnie obspawać i już z tego co pomiętam to daje 3-5 cm na strone. 2 szkoła to mój potent nic nie robisz z felami tylko zakładasz je odwrotnie ale to nie wszystko bo szpilki są za krótkie ja wytoczyłem tulejki z gwintem przelotowym nakręciłem je na szpilki przyłożyłem fele i z 2 strony wkręciłem drógie szpilki to dopiero ogień chyba z 20 cm na strone a przewrócić uaza z takim rozstawem to cud. Jezdziłem 1 sezon na tym wynalazku na uazowym silniku wszystko ok teraz zakładam bm-ke i zobaczymy.

: pt sie 05, 2005 3:31 pm
autor: SZKLARZYK
WOW :)21
fajny patent z tymi dystansami !!
a ile cie kosztowały takie dystase??sam je robiłes czy w zakładzie??Ja bym takiego wynalazku potrzebował do muscela.
przy normalnych felgach uaza oponki sa baaardzo blisko amorków ,a z przodu zachacza mi felga o was od układu kierowniczego na piascie. :-?

: pt sie 05, 2005 4:56 pm
autor: west
Robił mi to znajomy tam jest kwestia odpowiedniego materiału jak bardzo będziesz chciał to mogę zapytać ile by teraz wzioł . Ja to robiłem rok temu on mi robił jeszcze kilka innych rzeczy tak że nie wiem . Ale polecam wygląd super itd jak mi się uda to zrobie foty.

: pt sie 05, 2005 6:32 pm
autor: klucz13
west pisze:Są dwie szkoły jedna to : zdjąć opone i felga jest zrobiona z 2 części po zdjęciu opony widać punkty w których środek felgi jest zgrzany z obręczą trzeba odwiercić zgrzewy i młotem wybić środek następnie wbić go odwrotnie obspawać i już z tego co pomiętam to daje 3-5 cm na strone. 2 szkoła to mój potent nic nie robisz z felami tylko zakładasz je odwrotnie ale to nie wszystko bo szpilki są za krótkie ja wytoczyłem tulejki z gwintem przelotowym nakręciłem je na szpilki przyłożyłem fele i z 2 strony wkręciłem drógie szpilki to dopiero ogień chyba z 20 cm na strone a przewrócić uaza z takim rozstawem to cud. Jezdziłem 1 sezon na tym wynalazku na uazowym silniku wszystko ok teraz zakładam bm-ke i zobaczymy.
Samobójca czy morderca ??

: pt sie 05, 2005 7:21 pm
autor: vandall1
Jedno i drugie...rwa mać !!

1/Odwrócenie wprost felgi powoduje,że nakretki nie wchodzą w stożki,a trafiają od dupy strony nie dociskajac nalezycie felgi do piasty!
2/Odsadzenie nadmierne felg powoduje duze zmiany geometrii zawieszenia-spróbuj skręcić przy depnietym lekko hamulcu...
3/Dystanse pod felgi mozna zrobić jedynie w ten sposób,ze toczymy pierścień przykręcany do piasty na oryginalne sruby i z niego wypuszczamy nastepne szpilki do których mocujemy felgę.Daje to 3,5-4 cm na stronę,tak,że felga siedzi jeszcze centralnym otworem na piaście.Biorac pod uwagę "domorosłość"-najlepiej zrobić to ze stali.
4/Gdybym był policjantem-natychmiast znalazłbym westa i zabrał mu dowód rej a moze i prawo jazdy :evil:

: pt sie 05, 2005 7:28 pm
autor: west
Do odważnych świat należy !!!!! Są tacy któży stosują nowe rozwiązania i dobrze się tym bawią a i są też tacy któży siedzą w domu i mają pretensje do całego świata że nie są tymi pierwszymi!!!!!!!

: pt sie 05, 2005 8:02 pm
autor: vandall1
Pozostaje mi tylko mieć nadzieję,ze zanim sie spotkamy na jakiejś imprezie,prawa fizyki okażą się szybsze w eliminacji takich "odwaznych".

: pt sie 05, 2005 8:49 pm
autor: Władek
west pisze:Do odważnych świat należy !!!!! Są tacy któży stosują nowe rozwiązania i dobrze się tym bawią a i są też tacy któży siedzą w domu i mają pretensje do całego świata że nie są tymi pierwszymi!!!!!!!

Artysta jesteś, wiesz?

: pt sie 05, 2005 8:58 pm
autor: west
Prawa fizyki weryfikowały to przez cały ubiegły sezon 5 lub 6 imprez 10 - tki wyjazdów itd. i wszystko ok SUPER!!!!!! A tak na marginesie szczerze podziwiam ludzi którzy potrafią TELEPATYCZNIE ocenić obejrzeć zbadać i wydać werdykt o czymś czego na oczy nie widzieli BRAWO BRAWO !!!

: pt sie 05, 2005 8:58 pm
autor: klucz13
Władek pisze:
west pisze:Do odważnych świat należy !!!!! Są tacy któży stosują nowe rozwiązania i dobrze się tym bawią a i są też tacy któży siedzą w domu i mają pretensje do całego świata że nie są tymi pierwszymi!!!!!!!

Artysta jesteś, wiesz?
Władku co piłeś ?? to straceniec jak się chce zabić to jego sprawa ale dlaczego zagraża innym, izolować lub obowiązkowo leczyć

: pt sie 05, 2005 9:54 pm
autor: west
A najbardziej cenie wywody osoby która wiedze czerpie z opowiadań typu "a kolega mojego kolegi kiedyś widział...." I Ty dobrze wiesz do kogo to piszę :oops:

: pt sie 05, 2005 10:03 pm
autor: klucz13
Jakbyś zadał sobie trochę trudu to byś znalazł jak to ma być profesjonalnie zrobione szczegółowo to opisywałem jak to mi zrobili a mam od chyba trzech lat na tym uazie nie wspominając poprzednich a takimi wypowiedziami tylko potwierdzasz że albo udajesz lub co gorsze naprawdę jesteś
Amen

: pt sie 05, 2005 10:14 pm
autor: west
Klucz13 ja nie neguje twojego rozwiązania ale powiedz proszę na jakiej ku..a podstawie twierdzisz że moje rozwiązanie jest złe skoro tego nie widziałeś a ja na tym jezdziłem i wszystko jest ok . No chyba że twierdzisz że masz monopol na wynalazki jeśli tak to SORY!!!!!!Chyle czoło :o

: sob sie 06, 2005 1:06 am
autor: vandall1
West! Zapodaj te foty owego odsuniecia koła o 20 cm-obadamy,czy faktycznie nie ma powodu do z.jebów.
Osobiscie odsunąłem koła o rozsądne 40mm na stronę poprzez wykonanie po prostu nowej piasty...Hamulce tarczowe,przy bebnach tak się nie da.Dyskutujmy o rozwiazaniach moze a nie o tym czy ktos jest zydem,czy cyklistą.

: wt sie 09, 2005 8:19 am
autor: Artur
vandall1 pisze:Jedno i drugie...rwa mać !!

1/Odwrócenie wprost felgi powoduje,że nakretki nie wchodzą w stożki,a trafiają od dupy strony nie dociskajac nalezycie felgi do piasty!
2/Odsadzenie nadmierne felg powoduje duze zmiany geometrii zawieszenia-spróbuj skręcić przy depnietym lekko hamulcu...
3/Dystanse pod felgi mozna zrobić jedynie w ten sposób,ze toczymy pierścień przykręcany do piasty na oryginalne sruby i z niego wypuszczamy nastepne szpilki do których mocujemy felgę.Daje to 3,5-4 cm na stronę,tak,że felga siedzi jeszcze centralnym otworem na piaście.Biorac pod uwagę "domorosłość"-najlepiej zrobić to ze stali.
4/Gdybym był policjantem-natychmiast znalazłbym westa i zabrał mu dowód rej a moze i prawo jazdy :evil:
Zastanów sie dokładnie co piszesz
bo ja akurat jezdziłem na odwracany felach na zywca na dystnsach i nic sie z felgami nie dzieje nic a nic , po zatym wykonywane były skoki udok. na fotkach i filmach i nic nie ma prawa sie stać , po za tym auto o 20cm szersze i stabilniejsze bezpieczne niema sie wcale do wywracenia , po za tym nic z geometria sie nie dzieje auto jeszcze lepiej sie prowadzi nie kołysze sie jak k.... na oponach jazdz 80-90 jest płynniejsza o własnosciach terenowych niechce mi sie pisać jakie sa z tego powodu . Panowie co wy sugerujecie ze uaz orginał jest bezpieczny?

: wt sie 09, 2005 1:48 pm
autor: west
Miło poczytać opinie kogoś kto ma doświadczenie !! !! !! !! Ciekawe co na to koledzy TELEPACI ?? ?? ?? Jakimi jeszcze "cennymi" i "mądrymi" :)3 poradami nas zaszczycą ??

: wt sie 09, 2005 3:22 pm
autor: ratofer@o2.pl
west "śmiej się z tego" i rób swoje . Panowie powyrzej (z całym szcynkiem ) też macie rację i nie twierdze że nie . ale kolo działa i do czegos dojdzie (lubi się uczyć poprostu na błędach).Ale tęż nie można klapki na oczy i jedną trasą . pozdrawiam wszystkich (z całym szcunkiem dla wszystkich z tego forum)

: wt sie 09, 2005 3:59 pm
autor: west
Jasne że się śmieja !! Tylo denerwują mnie teksty typu " jesteś pijak i złodziej a dlaczego no bo każdy pijak to złodziej :lol: " A tak pozatym to co najmniej kilku zawodników rmpst jazdziło na tego typu wynalazkach i jakoś mają się dobrze !!

: wt sie 09, 2005 7:07 pm
autor: zbig
west pisze:Miło poczytać opinie kogoś kto ma doświadczenie !! !! !! !! Ciekawe co na to koledzy TELEPACI ?? ?? ?? Jakimi jeszcze "cennymi" i "mądrymi" :)3 poradami nas zaszczycą ??
Trochę mniej ciśnienia... proszę.. 8)
west pisze:..chyba z 20 cm na strone..
I to komentują poprzednicy.
Artur pisze:..po za tym auto o 20cm szersze..
Jest to dość "subtelna" różnica.. :)23

:)21

: wt sie 09, 2005 11:03 pm
autor: Piotr Pająk
Panowie spokojnie!!!!!!!!!!! Ja uważam że 20 cm na stronę to zajebista przesada. Po prostu po co ?????? łożyska dostają po dupie!!!! chociażby.
ja mam odwrócone felgi w sposób "normalny", nie ma żednytch bić , jezdze tak już długo wszystko jest oki.Co do patentu westa jeżeli się sprawdza to dobrze. Uwazam że poszerzenia auta 20 cm na strone czyli jakby nie liczył 40cm poszerza się całe auto to przesada nie raz na trialu brakuje mi 5 cm żeby się wyrobić miedzy chorągiewkami a 40 cm??????????? cięzko by było gdziekolwiek sie zmieścic. Ale kazdy niech robi jak uwaza!!!!!!!!

P.S. Wygląd to jest rzecz którą bardzo rzadko biorę pod ueagę w aucie terenowym!!!
pozdro