Strona 1 z 1
Krzywe ko³o :)
: śr sie 10, 2005 3:14 pm
autor: KleryK
Moje przednie prawe ko³o, te od strony pasazera jest jakby bardziej wykrzywione w strone srodka samochodu ( dó³ ko³a ) . Dokrêca³em ¶ruby ale dalej to samo. Jaka mo¿e byæ przyczyna tego ?
To wyglada tak
\\-----|| - oczywiscie troche przesadzona krzywizna

: śr sie 10, 2005 3:17 pm
autor: moralez
zwrotnica ma juz dosyc

: śr sie 10, 2005 3:26 pm
autor: Jerry
Niestety zwrotnica.
: śr sie 10, 2005 6:52 pm
autor: KleryK
Jeszcze tego nie rozkrêca³em wiêc siê na tym nie znam.
Da siê to naprawiæ samemu ?
Jak siê upewniæ ¿e to napewno zwrotnica ?
Ile to bêdzie kosztowaæ ( czê¶ci ) ?
Jakie czê¶ci wymagaj± wymiany ?
Ile mo¿na na tym je¼dziæ

jeszcze i jakie bêd± tego skutki.
Pozdrawiam
: śr sie 10, 2005 7:11 pm
autor: maruda
Jeżeli koło obraca się normalnie, czyli wykluczymy rozleciane łożyska kół oraz ich nadmierny luz, to pozostają sworznie zwrotnicy i ich tulejki. Da się zrobić samemu.
Chyba że most się skrzywił.
: śr sie 10, 2005 7:29 pm
autor: Władek
Jeśli będą to sworznie zwrotnicy to załóż sworznie łożyskowane. Palce lizać!
: śr sie 10, 2005 9:09 pm
autor: KleryK

To git. Dziêkuje
Jeszcze taki jeden objaw. Ko³o jakby mia³o lekki luz jak siê butem tr±ca w sam± górê. Taki gluchy odg³os jest.
Przek³adnie kierownicz± dokrêcamy ( by mniejszy luz byl ) do pasazera czy do kierowcy strone tj. wkrêcamy czy wykrêcamy ¶rubê. ?
: śr sie 10, 2005 9:24 pm
autor: Didymos
KleryK pisze:
To git. Dziękuje
Jeszcze taki jeden objaw. Koło jakby miało lekki luz jak się butem trąca w samą górę. Taki gluchy odgłos jest.
Tak się właśnie sprawdza luz na zwrotnicy
KleryK pisze:
Przekładnie kierowniczą dokręcamy ( by mniejszy luz byl ) do pasazera czy do kierowcy strone tj. wkręcamy czy wykręcamy śrubę. ?
Śrubę trzeba wkręcić, tylko z wyczuciem.
: śr sie 10, 2005 10:04 pm
autor: KleryK
wkrêci³em na maks i nie da³o nic , bo sie juz za wiele wkrecic nie dalo. czyli na smieci

: czw sie 11, 2005 12:40 am
autor: vandall1
A wg mnie,to się wykręca raczej/podciąga do góry/.Jak bedziesz kasował,to zwróć uwagę na luz w skrajnych położeniach,bo on się zmienia.
: czw sie 11, 2005 6:59 am
autor: stef
I pamietaj ze podkladki pomiedzy plytka a sworzniem zwrotnicy musza byc jednakowej grubosci na dole i na gorze, bo inaczej wlasnie kolo bedzie ci kszywo stalo...
: czw sie 11, 2005 8:02 am
autor: DanielF
Didymos pisze:KleryK pisze:
To git. Dziękuje
Jeszcze taki jeden objaw. Koło jakby miało lekki luz jak się butem trąca w samą górę. Taki gluchy odgłos jest.
Tak się właśnie sprawdza luz na zwrotnicy
Ew. zeby miec pewnosc ze to zwrotnica, podnies kolo, zlap jedna reka gorna krawedz opony, druga dolna, i na przemian jedna ciagnij, a druga pchaj. Jak czuc butem, to na pewno poczujesz te luzy

Celem uzyskania satysfakcji sprawdzenie powtorz po wymianie sworzni

: czw sie 11, 2005 8:52 pm
autor: vandall1
stef pisze:I pamietaj ze podkladki pomiedzy plytka a sworzniem zwrotnicy musza byc jednakowej grubosci na dole i na gorze, bo inaczej wlasnie kolo bedzie ci kszywo stalo...
Kszyfo jak kszyfo,ale te podkładki to są po to,zeby utrzymać współosiowość półosi.Jak spieprzysz-wymielisz
Kulka centrująca półosi musi leżeć dokładnie na skrzyżowaniu osi mostu i zwrotnicy!
: pt sie 12, 2005 10:35 am
autor: KleryK
vandall1 pisze:A wg mnie,to siê wykrêca raczej/podci±ga do góry/.Jak bedziesz kasowa³,to zwróæ uwagê na luz w skrajnych po³o¿eniach,bo on siê zmienia.
Ale ze mnie idiota

Nie powiem nic ze ja t± nakrêtke-kapturek dokrêca³em hahahahah

i sie dziwilem ze bardziej dokrecic nie moge
Dobra pod spodem grzechotk± dokrêci³em na tyle ¿e luzu nie ma

moze troszke za ciezko sie skreca ale ko³a odbija wiêc git
I KASUJE SIE LUZ DOKRÊCAJ¡C . CZYLI OD BLOKU SILNIKA DO KO£A KRÊC¡C

jakby kto na przyszlosc potrzebowa³. Ale gdyby nie rada vandala to bym tego kapturka nie odkrêci³

bo sie dziwilem czemu tak lekko siê odkrêca hahha