Tylny most poszedł się ... :(

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Tylny most poszedł się ... :(

Post autor: Michał » pt wrz 02, 2005 8:24 pm

Witajcie,

przeglądam forum ale odpowiedzi za bardzo znaleść nie potrafię :(
A problem jest takowy : tylny wał się obraca, ale nie ciągnie, same koła toczą się bez problemów

Byłem dziś po drzewo i chciałem mocno wyłądowanym ogórem podjechać stromo w lesie, ale wcześniej musiałem przejechać ukośnie przez coś w rodzaju głębokich kolein/rowu.
Trochę szarpania (wtedy coś lekko stukneło - myślałem że to na pace) ogór przechodzi, ale podjechać już rady nie daje - to mnie trochę zaskoczyło bo wcześniej nawet przy dużym obciążeniu takie podjazdy na Ya 192 robił. Na dole we wsi odkręcam sprzęgiełka a bestia ani drgnie, ostatecznie powolutku wróciłem na samym przodzie.

Teraz pytanie - co najprawdopodobniej diabli wzieli ??

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt wrz 02, 2005 9:14 pm

ja bym obstawial polos
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » pt wrz 02, 2005 9:58 pm

to żeś se wybrał momenta :-?

Awatar użytkownika
terenowiec69
 
 
Posty: 197
Rejestracja: wt sie 02, 2005 9:51 pm
Lokalizacja: Chełm woj. lubelskie

Post autor: terenowiec69 » sob wrz 03, 2005 12:07 am

trzeba rozebrać tylny most,wtedy znajdziesz przyczyne
terenowiec69,GAZ 69 AM 1964r,GAZ 69 M 1971r,

tomek_uaz469B
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pt sie 26, 2005 11:23 am
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: tomek_uaz469B » sob wrz 03, 2005 6:53 am

Najpierw poodkręcaj półosie. Niepotrzebnie rozkręcać cały most jak tylko może półoś jest zmielona.
Uaz 469B 1978r.

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Post autor: Michał » sob wrz 03, 2005 7:24 am

Pytania pomocnicze:
- jak odkręcić półoś tzn. jak niczego nie uszkodzić, bo dekiel ma spore opory żeby zejść,
- jak ściągnąć wał, najpierw odkręcić od strony mostu, a później delikatnie przekręcać i po kolei odkręceć śruby od hamulca? Mam tam imbusy i krzyżaki nie pozwalają na pełne wykręcenie.
kuki469 pisze:to żeś se wybrał momenta
Nie ja wybierałem :evil: w ciągu 2 tygodni wydmuchana świeca i teraz to :)3
[/quote]

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » sob wrz 03, 2005 7:46 am

Jechales na samym tyle???
Ja juz z doswiadczenia wiem, ze uaz ma delikatne przekladnie i trzbe stosowac przendni napedkiedy tylko jest to mozliwe - dluzej pojezdzisz.
Ale co do problemow twoich to tez bym stawial na polos.
Sproboj odkrecic sruby przy dekielku na kole. podwazaj jakims wiekszym srubokretem - musi zejsc. Na poczatku moga byc problemy - jezeli masz zazebione i do tego obciazone ale sproboj pokrecic i pokombinowac.To musi sie wyciagnac. Ja na szczescie niemialem z tym problemow.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » sob wrz 03, 2005 8:45 am

Ja też uważam że trzeba zacząć od wyjęcia półosi.
Rozpołowienie mostu to drugi etap - konieczny jeśli w obudowie dyferencjału zostały odłamki półosi albo jeśli to nie półoś.
Lekko nie będzie, niestety, ale się da. W każdym razie lepszy dostęp niż do rozrusznika. I pogoda lepsza.
:)2

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » sob wrz 03, 2005 9:45 am

Półoś najłatwiej wyjąć wkręcając śruby w przeznaczone do tego otwory w zabieraku półosi, o ile jeszcze jest w nich gwint.
Kolejność odkręcania wału nie ma żadnego znaczenia - robisz jak Ci wygodnie, poza tym po co chcesz odrkęcać wał od skrzyni, jak chcesz się dobrać do mostu.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Post autor: Michał » sob wrz 03, 2005 11:55 am

Zgodnie z przewidywaniami poszła prawa półoś...

Obrazek

Właśnie chwilę po napisaniu poprzedniego posta odkryłem pod sporą warstwą syfu i farby wspomniane otwory i dalej poszło już bezproblemowo. Wał też udało się odkręcić :wink:

A teraz mam kolejne pytanie - czy chwilowa jazda bez tych dekli które kończą półosie/kryją piasty może zakończyć się jakiś efektownym wybuchem - pisząc wprost czy może się coś odkręcić i uwalić koło ??
Dlatego właśnie chciałem zdjąć wał...

Przy okazji odkryłem drugą niespodziankę po wczorajszej jeździe - kapie gdzieś spod wału napędzającego wentylator :)3

Awatar użytkownika
maksz
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 11, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: maksz » sob wrz 03, 2005 12:24 pm

mozesz jezdzic bez tych "dekli" jedyne co to wycieknie ci olej przekladniowy. w czasie jazdy bedziesz chlapac we wszystkie strony. wystarczy foliowa torebka i owinięcie drutem.

Piotr Pająk
 
 
Posty: 108
Rejestracja: śr cze 09, 2004 1:52 pm
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.

Post autor: Piotr Pająk » sob wrz 03, 2005 12:28 pm

Jazda bez tych delkli absolutnie niczym nie grozi - łożysko trzyma koło tak jak trzymało - jest jedno ale - dostanie ci się piach w łożysko co zdecydowanie skróci jego zywotnośc - dlatego najlepiej czymśc je osłonic. Mędrkuję tak a sam jechałem przez 200km bez tych półosi i niczym nie osłaniałem łozyska. - na rzie chodzi a zrobiłe,m juz wiele km od tego momentu
pozdro
złota suka...

Awatar użytkownika
maksz
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 11, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: maksz » sob wrz 03, 2005 12:29 pm

jak w te wakacje zmielilem most to krótką półoś wkręciłem w miejsce długiej. długą zaślepiłem butelka na cybancie i przejechalem tak na przednim napedzie okolo 700km.

Obrazek

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Post autor: Michał » sob wrz 03, 2005 12:53 pm

Tak też myślałem, ale zawsze lepiej zapytać niż szukac poźniej kół po rowach. Osłona piast jest oczywistą oczywistością i zrobiłem takowe z małych wiadereczek po serku homogenizowanym z Tesco - po przycieciu pasują idealnie 8)

Obrazek

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob wrz 03, 2005 7:55 pm

Michał pisze:Zgodnie z przewidywaniami poszła prawa półoś...
1:0 dla mnie :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » ndz wrz 04, 2005 9:25 am

Ja w gazie tez kiedys sie ludzilem ze poszla polos ale niestety polamal sie caly dyfer a atak i talerz zostaly cale.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

tomek_uaz469B
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pt sie 26, 2005 11:23 am
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: tomek_uaz469B » ndz wrz 04, 2005 11:29 am

Powiedzcie ludzie w jaki sposób zamieszczacie na tej stronie zdjęcia??
Uaz 469B 1978r.

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » ndz wrz 04, 2005 11:43 am

musisz je miec na jakism serwerze potem tutaj wklejasz tylko adres url
tu masz szerzej opisane
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=14787
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
terenowiec69
 
 
Posty: 197
Rejestracja: wt sie 02, 2005 9:51 pm
Lokalizacja: Chełm woj. lubelskie

Post autor: terenowiec69 » ndz wrz 04, 2005 1:25 pm

mam [Prosze nie umieszczac ogloszen na forum ] gg 7703870
terenowiec69,GAZ 69 AM 1964r,GAZ 69 M 1971r,

darek4x4
 
 
Posty: 114
Rejestracja: pn lip 04, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darek4x4 » ndz wrz 04, 2005 11:35 pm

Przepraszam że się wcinam ale chcę wiedzieć na przyszłość ??
półoś jest druga tez ale nie wkąplecie co z tym co brakuje na zdjeciu zostawić w moscie :-?
Czy nową półos da się odrazu założyć
ja to mam szczęście

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn wrz 05, 2005 8:09 am

stary kawalek trzeba wydpbyc bo inaczej wymieli satelity
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » pn wrz 05, 2005 8:43 am

np. za pomocą spawarki i długiej elektrody

darek4x4
 
 
Posty: 114
Rejestracja: pn lip 04, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darek4x4 » pn wrz 05, 2005 9:18 am

W tą spawarke to tak średnio wierze :wink: a po drugie skąd np w lesie czy inym mało cywilizowanym miejscu spawarka z długą elektrodą i pewność że przyspawałem się do tego co trzeba :evil: .
Dalsze pytanie czy w warunkach bojowych próbował ktoś rozkręcać most czy dobrą póloś wcześniej zamontować którą połowe ściągać i czy bez ustawienia tego na stole ( czytaj wygodnego dostępu) da się to złorzyć.
ja to mam szczęście

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn wrz 05, 2005 11:04 am

My probowalismy roznie spawarka magnesem i nic nie dalo trzeba rozbierac most na pol bo jak to sie ukreca to zazwyczaj material sie tak odksztalca ze ciezko to wyjac.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

darek4x4
 
 
Posty: 114
Rejestracja: pn lip 04, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darek4x4 » pn wrz 05, 2005 9:40 pm

no tak myślałem :)3 i obym tego nie musiał sprawdzać na jakimś polu żwirowni lub innym poligonie
czego i Wam życze
:)2 :D
ja to mam szczęście

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość