Strona 1 z 1
Dodatkowe sprężyny w zawieszeniu
: śr wrz 14, 2005 3:42 pm
autor: pioterok
Witam,
jakie są Wasze doświadczenia we wzmacnianiu zawieszenia przedniego poprzez dodanie dodatkowych sprężyn?
Może jakieś konkretne przykłady od czego zastosowaliście sprężyny, plusy i minusy takiego rozwiązania.
Ja mam siadnięte przednie resory, tył stoi dużo wyżej. Nie planuję na razie liftowania, jednak przód chcę podnieść tak wysoko żeby uzyskać identyczną odległość most-odbojnik jaka jest z tyłu. Habrowania nie chce (to nie znaczy że nie bede musiał) dlatego pomyślałem o sprężynach. Chcę tak wymierzyć żeby po opuszczeniu z podnośnika samochód stał poziomo.
Mam sprężyny ze skody fabi, są w miarę miekkie, skok wystarczy. Rama rocznik 77, amortyzatory przód już teleskopowe od Lublina, silnik standard czyli V8/2:)
Podzielcie się uwagami.
Nie planuję jeździć tylko rekreacyjnie.
Pozdrawiam
PiotreK
: śr wrz 14, 2005 5:20 pm
autor: Kewałs
U mnie jak założyłem silnik od patrola SD33 to resory wygieły sie w drugą stronę więc długo sie nie zastanawiając dołożyłem po żukowskiej sprężynce do przodu i uazik stanął już elegancko Do tego wsadziłem amortyzatorki od Volvo fh12 i wszystko daje teraz rade aczkolwiek momentami wóz drabiniasty to jest luksus przy tym zawieszeniu

Ale tylko do zimy bo w zimie wywalam resorki i zakładam sprężynki

: śr wrz 14, 2005 6:44 pm
autor: Didymos
Też mam w planie taką zmotę, bo mi jeden przedni resor klapnie bez przerwy. Mam miękkie sprężyny tylne od beczki, ale odchudzę trochę resor, co by rzeczony wóz drabiniasty nie wyszedł
: pt wrz 16, 2005 8:24 pm
autor: Altegradius
ja osobiscie nie jestem za taka zmota...
kolega przetestowal w suzi..
- pogarsza wykrzyz
- na wybojach przy szybkiej jezdzie mial problemy z trafieniem w droge
- na szybkim wyboistym podjezdzie mozna odleciec..
wiem, ze suzi to nie uaz

na pewno te odczucia beda mniejsze w uazie ze wzg. na wage,
ale i tak ww. minusy beda.
jakims rozwiazaniem na pewno jest odchudzenie resorow i dodanie miekkich sprezyn, ale trzeba dokladnie wymierzyc.
: pt wrz 16, 2005 11:19 pm
autor: Bart03
popieram wypowiedz Altegradiusa - kombinowali juz tak niektorzy w uazach i muscelu - psu na bude takie rozwiazanie i nie wiem kto na taki pomysl wogole kiedys wpadl
Chcialbym poznac tego pomyslowego Dobromira

: sob wrz 17, 2005 12:10 am
autor: Mroczny
na ten przykład ja mam tak w patrolu i bardzo sobie chwalę
: sob wrz 17, 2005 8:48 am
autor: Bart03
bo patrol to ciezki klamor i dlatego sobie chwalisz
: sob wrz 17, 2005 9:11 am
autor: Altegradius
Mroczny pisze:na ten przykład ja mam tak w patrolu i bardzo sobie chwalę
w patrolu (przynajmniej k260) to resory dobrze pracuja jak sa same...
tylko z przodu zestaw z dlugiej wersji czyli +1 piorko i jest cudnie (bylo).
: sob wrz 17, 2005 11:51 pm
autor: Maniek
Mroczny pisze:na ten przykład ja mam tak w patrolu i bardzo sobie chwalę
ja tez
: ndz wrz 18, 2005 7:26 am
autor: west
Maniek pisze:Mroczny pisze:na ten przykład ja mam tak w patrolu i bardzo sobie chwalę
ja tez
Od czego zakładacie te sprężyny i co chwalicie

Może jakieś fotki

: ndz wrz 18, 2005 7:38 am
autor: apede
Kewałs pisze:U mnie jak założyłem silnik od patrola SD33 to resory wygieły sie w drugą stronę więc długo sie nie zastanawiając dołożyłem po żukowskiej sprężynce do przodu i uazik stanął już elegancko Do tego wsadziłem amortyzatorki od Volvo fh12 i wszystko daje teraz rade aczkolwiek momentami wóz drabiniasty to jest luksus przy tym zawieszeniu

Ale tylko do zimy bo w zimie wywalam resorki i zakładam sprężynki

Wóz drabiniasty to wyszedł głównie przez te amorki od TIR-a. Przecież silnik od Volvo FH waży ponad tonę, a cały pojazd ok 8 ton! Tak zestrojone amory nie mogą dobrze tłumić w samochodzie który cały waży 2 tony. Polecałbym dobranie amortyzatorów od czegoś lżejszego.
: ndz wrz 18, 2005 10:06 am
autor: Altegradius
apede pisze:Kewałs pisze:Polecałbym dobranie amortyzatorów od czegoś lżejszego.

: ndz wrz 18, 2005 11:02 am
autor: Paweł Cybulski
a jaki skok maja te amorki?bo nasza suczka mientka jest strasznie... a to rozwiazanie ze sprezynami ma zebra i sobie chwali

: ndz wrz 18, 2005 12:05 pm
autor: kacper44
Na czysta logike tych amorow sie nie wrzuci do suzuki chyba ze ma silnik 300d z beczki,mosty patrola wincha ze stara
Jak byl pisane wczesniej ze volvo takie wazy 8ton

i to przy takiej masie to robi prawidlowo mialem okazje sprawdzic na wlasniej skorze

: ndz wrz 18, 2005 1:05 pm
autor: homikk
ja też mam w pipie springi razem z resorem i sobie chwale
: ndz wrz 18, 2005 1:29 pm
autor: Paweł Cybulski
Teraz dajemy jeden od patrola + 1 orginał na koło i zobaczymy jak bedzie...