Ciężarowy czy osobowy ?
Moderator: Student
Ciężarowy czy osobowy ?
Witam !
Mam pytanie głównie do osób które mają zarejestrowane swoje maszyny jako ciężarówki. Chodzi o to czy będę musiał płacić podatek od środków transportu jeżeli zarejestruje uaza jako ciężarowy ?
Która opcja jest lepsza ciężarowy czy osobowy, jakie są plusy i minusy?
Wiem że OC w przypadku ciężarowych jest niższe ale jeżeli trzeba płacić ten podatek to może wyjść na to samo albo i gorzej.
Mam pytanie głównie do osób które mają zarejestrowane swoje maszyny jako ciężarówki. Chodzi o to czy będę musiał płacić podatek od środków transportu jeżeli zarejestruje uaza jako ciężarowy ?
Która opcja jest lepsza ciężarowy czy osobowy, jakie są plusy i minusy?
Wiem że OC w przypadku ciężarowych jest niższe ale jeżeli trzeba płacić ten podatek to może wyjść na to samo albo i gorzej.
Re: Ciężarowy czy osobowy ?
Te podatki o ktorych gdziesz slyszales obowiazuja samochody ciezarowe o dopuszczalnej masie calkowietej wiekszej niz 3,5 tony. Wiec spokojnie zarejestruj na ciezarowyP.H. pisze:Witam !
Mam pytanie głównie do osób które mają zarejestrowane swoje maszyny jako ciężarówki. Chodzi o to czy będę musiał płacić podatek od środków transportu jeżeli zarejestruje uaza jako ciężarowy ?
Która opcja jest lepsza ciężarowy czy osobowy, jakie są plusy i minusy?
Wiem że OC w przypadku ciężarowych jest niższe ale jeżeli trzeba płacić ten podatek to może wyjść na to samo albo i gorzej.

generalnie na cholere homologo.. jak poszedłem przerejestrować to mi np. tylko ciężarowego facet chciał zrobić bo ma wpisaną dopuszczalną ładowność.. a same przeróbki (co sprowadza się do przerejestrowania) jak już jest osobowy to no cóż.. pamiętaj jak nazywa się kraj w którym żyjesz..danielpoz pisze:a kto wystawi ci homologacje ze auto jest ciezarowe i na jakiej podstawie?
przyczajony Uaz, ukryty mercedes 
GG 141-99-54

GG 141-99-54
-
- Posty: 612
- Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Witam. Zrejestracja jako samochod zabytkowy nie jest tak latwo. Auto musi miec odpowiedni wiek i opinie rzeczoznawcy o stanie pojazdu i musi tez byc chyba 60% orginalu. tak ze nie wiem czy gra jest warta swieczki. PozdrowieniaTomek_B pisze:Ja proponuję zarejstrowaćjako zabytkowy. Płaci się za niego dużo mniej tylko musi miećodpowiedni wiek.
cale zycie z wariatami
nie placi sie zadnego podatku...rejestruj bez obaw jako ciezarowy
To bardzo dobra wiadomość, tak m się wydawało że uaza to nie dotyczy ale wolałem się upewnićTe podatki o ktorych gdziesz slyszales obowiazuja samochody ciezarowe o dopuszczalnej masie calkowietej wiekszej niz 3,5 tony. Wiec spokojnie zarejestruj na ciezarowy

Jak poszedłem na stację diagnostyczną to gość od razu mi powedzał że "uazy zawsze były jako ciężarowe" i nie opłaca się rejestrować jako osobowy bo są większe opłaty, tylko nie był w stanie odpowedzieć na pytanie o tym podatku.a kto wystawi ci homologacje ze auto jest ciezarowe i na jakiej podstawie?
No to w moim przypadku na raze nie da rady (83 rok). Autko musi mieć chyba 25 lat na weterana szos.Ja proponuję zarejstrowaćjako zabytkowy. Płaci się za niego dużo mniej tylko musi miećodpowiedni wiek.
Jeśli masz możliwość rejestrowania jako ciężarowy to rejestruj. Ja mam jako ciężarowy i żadnych dodatkowych podatków nie płacę, a OC jest ok 50% niższe w porównaniu z osobówką - mój pierwszy uaz był rej. jako osobowy i nigdy nie miałem kasy, żeby zapłacić OC w jednej racie 

SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
A może jako specjalny?
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=7824
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=7824
Ja mam od 5 lat jako ciezarowo osobowy (600km+2 osoby lub 6 osob) i nie ma zadnego problemu. Nikt mnie nie prosil nigdy o homologacje ani inne oplaty. OC o wiele tansze - tylko niedawno kobita w samopomocy mi tlumaczyla ze sie zmienily przepisy i nie mozna ponoc ubezpieczeac takich aut jako ciezarowe - zazadala 647zl za ubezpieczenie, wiec zadzwonilem do innej firmy i w tej samej samopomocy, ale juz posrednik ubezpieczyl mi auto jako ciezarowe - 505zl razem z nw.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
homologacja jest wymagana jeśli auto jest pojazdem zarobkowym i chcesz robić odpisy podatku paliwo naprawy itd. w PZU jest spora zniżka bo kwota do zapłaty naliczana od ładowności a nie pojemności silnika dodatkowo można sie dogadać o zniżkę za wiek pojazdu właśnie płaciłem jedną ratę 147zl za pół roku na Muscela ale mam max zniżek a w PZU mają kilka stref opłat Polska centralna najdrożej
[quote="Niva'94"]A może jako specjalny?
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=7824[/quote
TYLKO

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=7824[/quote
TYLKO







- Altegradius
- Posty: 420
- Rejestracja: wt lut 24, 2004 4:10 pm
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontaktowanie:
prawieKaktus pisze:homologacja jest wymagana jeśli auto jest pojazdem zarobkowym i chcesz robić odpisy podatku paliwo naprawy itd.

teraz na stacji diagnostycznej stwierdzaja czy auto ciezarowe jest rzeczywiscie ciezarowe...
wczesniej to sprinter dla Urzedu Skarbowego nie byl ciezarowy bo nie mial polskiej homologacji, na szczescie zniesli ten bezsens.
jwdanielpoz pisze:a kto wystawi ci homologacje ze auto jest ciezarowe i na jakiej podstawie?
oczywiscie mowa o aucie wczesniej zarejestrowanym jako ciezarowy,
bo z ciezarowki mozna latwo zrobic osobowy gorzej odwrotnie..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości