sworznie zwrotnicy
Moderator: Student
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 31
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 9:31 pm
- Lokalizacja: hrubieszow
sworznie zwrotnicy
odkrecilem dzisiaj dekle sworzni zwotnicy aby usunac luz
i nie znalazlem tam zadnej podkladki do usuniecia
i w zwiazku z tym mam pytanie czy podkladki do kasowania luzu usuwa sie czy doklada
zaznaczam ze piasty i zwrotnice byly wymieniane 2000 km temu przez jakiegos mechanika i luzow nie bylo
i nie znalazlem tam zadnej podkladki do usuniecia
i w zwiazku z tym mam pytanie czy podkladki do kasowania luzu usuwa sie czy doklada
zaznaczam ze piasty i zwrotnice byly wymieniane 2000 km temu przez jakiegos mechanika i luzow nie bylo
kurde to logiczne ze jak wkladales nowe sworznie to nie wyciagales wszystkich podkladek a ewentualnie dokladales. Jak ktos ma wyrabane sworznie i wyciagnie podkladki i dalej bedzie luz to wiadome jest ze trzeba wymienic sworzniebucik pisze:To trochę dziwne. Składałem już kilka zwrotnic i to w kilku odmianach (na tulei, kulce i łożysku) i nigdy nie miałem przypadku takiego by usunąć wszystkie podkładki. Nie mniej pamiętać trzeba o tym , żeby zawsze zostawało tyle samo podkładek u dołu co i u góry.

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 31
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 9:31 pm
- Lokalizacja: hrubieszow
Pewnie ten twój mechanik w rzeczywistości zostawił stare sworznie i powyjmował tylko podkładki. Oczywiście pewnie skasował jakby wymieniał pół przedniego mostu

Wiecie może skąd można kupić sworznie łożyskowane ile mniejwi ęcej kosztują i czy naprawde są takie dobre
Bo wiele plusów słyszałem na ich temat




Wiecie może skąd można kupić sworznie łożyskowane ile mniejwi ęcej kosztują i czy naprawde są takie dobre




GyGy 5479591
Uaz 469 B
Uaz 469 B
Jak robiłem zwrotnice w moim pierwszym uazie to też nie znalazłem tam żadnych podkładek, zapewne dzieki inwencji poprzednich właścicieli i tak samo to złożyłem, bo wtedy nie wiedziałem, że jakieś podkładki tam w ogóle powinny być
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Czy wy piszecie powaznie??
Podkladki sie najpierw wyjmuje. Sworznie sie scieraja wiec dalej wyjmujesz. Potem jak juz wyjmiesz wszytskie a luz dalej jest, to wycinasz sobie okragle podkladki z blachy, robisz odpowiednio dziurke do smarowania i wkladasz. No ale to juz dlugo nie pochodzi (ja tak mam od 4 lat, ale juz wymienilem na nowe z jednej strony).
Tylko najwazniejsze by od gory i od dolu zabierac lub wkladac taka sama grubosc podkladek bo inacze ci sie kolo ustawi skosem i bedzie sie dziwnie jechalo
Ale mam inny problem - otoz z prawej nie moge wyjac sworzni. Moze ktos ma jakis sposob na wyjecie bez robierania zwrotnicy?? (tylko prosze nie piszcie mi o wkrecaniu sciagacza - bo juz to robilem i zlamalem srube i mi tak zostala w sworzniu)
Podkladki sie najpierw wyjmuje. Sworznie sie scieraja wiec dalej wyjmujesz. Potem jak juz wyjmiesz wszytskie a luz dalej jest, to wycinasz sobie okragle podkladki z blachy, robisz odpowiednio dziurke do smarowania i wkladasz. No ale to juz dlugo nie pochodzi (ja tak mam od 4 lat, ale juz wymienilem na nowe z jednej strony).
Tylko najwazniejsze by od gory i od dolu zabierac lub wkladac taka sama grubosc podkladek bo inacze ci sie kolo ustawi skosem i bedzie sie dziwnie jechalo

Ale mam inny problem - otoz z prawej nie moge wyjac sworzni. Moze ktos ma jakis sposob na wyjecie bez robierania zwrotnicy?? (tylko prosze nie piszcie mi o wkrecaniu sciagacza - bo juz to robilem i zlamalem srube i mi tak zostala w sworzniu)
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
quote="Bart03"]Czy sworzen gorny rozni sie od dolnego tzn czy gorny ma kanal smarujacy przelotowy a dolny nie czy tez obydwa sworznie sa takie same i maja kanaly tylko do smarowania tulei.
Ja zawsze sadzilem ze gorny sworzen smaruje sie kalamitka a dolny zabiera sobie smar z wnetrza "kuli" poprzez rowek tulei. Kumpel znowu twierdzi ze gorny sworzen ma otwor przelotowy i boczne tzn poprzez kalamitke nabija sie smarem "kule" oraz smaruje jednoczesnie gorna tuleje, natomiast dolny sworzen ma kanal drozny tylko od "środka" zwrotnicy do tylei dolnej i nie jest przelotowy tzn. smar po dabiciu kuli przechodzi przez kanal dolnego sworznia i smaruje dolna tuleje.
Mowa oczywiscie o sworzniach standardowych
sworzni
[/quote]
Ja zawsze sadzilem ze gorny sworzen smaruje sie kalamitka a dolny zabiera sobie smar z wnetrza "kuli" poprzez rowek tulei. Kumpel znowu twierdzi ze gorny sworzen ma otwor przelotowy i boczne tzn poprzez kalamitke nabija sie smarem "kule" oraz smaruje jednoczesnie gorna tuleje, natomiast dolny sworzen ma kanal drozny tylko od "środka" zwrotnicy do tylei dolnej i nie jest przelotowy tzn. smar po dabiciu kuli przechodzi przez kanal dolnego sworznia i smaruje dolna tuleje.

Mowa oczywiscie o sworzniach standardowych

sworzni

blaszki pod tymi dekielkami to można sobie regulować jak sie zużywa
podkładka pod sworzniem zwrotnicy i regulować zwrotnice góra,dół,
żeby dwie części półosi były w poziomie uaz niema stożkowych sworzni(te zwykłe stary typ)
jak dostaniesz luz to go niewykasujesz wyjmując blaszkę kasujesz luz
góra ,dół ,a nie na boki.
podkładka pod sworzniem zwrotnicy i regulować zwrotnice góra,dół,
żeby dwie części półosi były w poziomie uaz niema stożkowych sworzni(te zwykłe stary typ)
jak dostaniesz luz to go niewykasujesz wyjmując blaszkę kasujesz luz
góra ,dół ,a nie na boki.
Ja posiadam sworznie kulowe i nie mam założonej ani jednej "blaszki" regulacyjnej. A podobno do tego typu sworzni potrzeba (i niektórzy tak mają) dużo podkładek??? Od czego to zależy...
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
na czym to polega, http://www.uazbuka.ru/ jak kumacie ruski 

kulowe niewytrzymują katowania jak zwykłe tulejki ,ale sworznie na łożyskach to wytrzymalsze od kulowych http://www.uazbuka.ru/most.htm#new_ss
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość