Strona 1 z 3
wspomaganie z BMW 5
: pn paź 24, 2005 10:42 am
autor: benes
Z jakimi problemami mogę się spotkać przy montażu tego wspomagania??
Podobno są mniejsze niż ze wspomaganiem z merca.
: pn paź 24, 2005 1:16 pm
autor: west
Ja jestem na etapie zakładania wspom od bmki właśnie .
Za kilka dni będe mógł napisać coś więcej

: pn paź 24, 2005 1:30 pm
autor: benes
west pisze:Ja jestem na etapie zakładania wspom od bmki właśnie .
Za kilka dni będe mógł napisać coś więcej

OK na na rzie nie mam przekładni ale już idzie pocztą jak byś zapodał jakiś foty to bdę wdzięczny. Pozdrawiam
: pn paź 24, 2005 1:35 pm
autor: Bart03
a ja juz jestem dawno po

: pn paź 24, 2005 1:36 pm
autor: Przemekslaw
: pn paź 24, 2005 1:45 pm
autor: Bart03
bo kurde nikt wczesniej sie nie zapytal

: pn paź 24, 2005 1:45 pm
autor: west
Bart03 pisze:a ja juz jestem dawno po

Chwlić się i to szybko

: pn paź 24, 2005 2:26 pm
autor: benes
to ja się pytam, proszę o wskazówki ewentualne zdjęcia

: pn paź 24, 2005 2:56 pm
autor: Bart03
pierwsze pytanie z jakiego modelu BMW jest ta przekladnia
glowna roznica to sposob mocowania. W BMW mocowane byly albo do belki poprzecznej albo wzdluznej
: pn paź 24, 2005 3:04 pm
autor: benes
no tak
jest to wspomaganie od BMW 5 e34
: pn paź 24, 2005 3:05 pm
autor: benes
mocowane do belki wzdłużnej
: pn paź 24, 2005 3:13 pm
autor: borman
najprościej to przykrecić przekładnie do ,,kawalka blachy '' a potem ten kawałek blachy z przykreconą przekładnią przykrecić do ramy . ....a z gruboscią blachy nie przesadzać bo potem jest mało miejsca między kolumną a silnikiem .
: pn paź 24, 2005 3:14 pm
autor: Bart03
ja mam z siodemki i tam jest mocowane do belki poprzecznej.
Po pirewsze trzeba obrococ was o 180 stopni, po drugie trzeba albo przerobic galke kierownicza na BMW albo spawac lape. Ja jednak wolalem dac zaprasowac nowy sworzen galki niz spawac lape- moim zdaniem jest to pewniejsze chociaz sworzen BMW jast luliputkiem w stosunku do sworznia uaza ale skoro w siodemce wytrzymuje takie strzaly i szerokie gumy to mysle ze tu tez wytrzyma.
Po trzecie sposob mocowania. W moim przypadku wystarczylo dorobic mocowanie z blachy 10mm + pare zastrzalow. Calosc jest przykrecana do oryginalnych otworow w ramie (tam gdzie byla przekladnia uaza). Mozna tez przyspawac uchwyty pod przekladnie ale ja nie chcialem juz wiecej oslabiac swojej ramy.
Z przekladnia z piatki bedzie troche inny sposob mocowania. Musialbym zerknac do auta u kumpla jak ona jest mocowana w piatce. Generalnie powinno byc jeszcze prosciej. Wystarczy blacha tak jak borman napisal.
: pn paź 24, 2005 7:34 pm
autor: tomekuaz
Hej. Ja mam wspomaganie z E34. Mam też trochę fotek które dawałem komus i były gdzieś powieszone, mozę sie odezwie. Jak nie to pisz i ew wyslę.
pozdrawiam
: pn paź 24, 2005 7:44 pm
autor: luk
: wt paź 25, 2005 9:54 am
autor: benes
Widziałem te zdjęcia ale niegdzie nie było napisane że jest to wspomaganie od BMW 5. Zastanawiam się nad miejscem montażu pompy na orginalnym silniku uazowskim. Jak by ktośmiał tekie foty to był bym wdzięczny.
benes@univ.szczecin.pl
: wt paź 25, 2005 3:13 pm
autor: luk
Tam na stronce są zdjęcia mocowania pompy ale na żukiecie jeśli ci to pomoże. (chyba czas jednak zrobić z tego jakąś porządną strone

...no wałśnie tylko z tym czasem krucho

)
: śr paź 26, 2005 1:51 pm
autor: benes
luk pisze:Tam na stronce są zdjęcia mocowania pompy ale na żukiecie jeśli ci to pomoże. (chyba czas jednak zrobić z tego jakąś porządną strone

...no wałśnie tylko z tym czasem krucho

)
Przydały by się opisy bo niektórzy dołączyli opisy a nie którzy nie. Ale polecam stronkę ciekawe info w postaci zdj
: śr paź 26, 2005 8:49 pm
autor: DamianKrosno
Witam.
Ja mam u siebie już zamontowane tylko nie jestem pewien gdzie idzie zasilanie z pompy a gdzie powrót. Ktoś wie?

: śr paź 26, 2005 9:17 pm
autor: Bart03

przeciez zasilanie jest na pompie a powrot idzie z przekladni. Coz to za filozofia

: ndz paź 30, 2005 7:14 pm
autor: DamianKrosno
Witam.
Wiadomo że zasilanie idzie z pompy tylko na sektorze są dwa otwory jeden zasilający a drugi powrotny. chodzi o to który jest który.

: ndz paź 30, 2005 8:32 pm
autor: borman
u mnie zasilający jest ,,od dołu'' (klucz dziewiętnastka )
: ndz paź 30, 2005 8:58 pm
autor: L80
tak na marginesie
na powrocie płynu z przekładni do pompy (mam pompe od MB 123 taką razem ze zbiorniczkiem) jest też spore ciśnienie
wężyk z opaskami nie jest najlepszym rozwiązaniem
: wt lis 01, 2005 12:26 am
autor: DamianKrosno
Dzięki borman za info. Sektor w sumie mam od Ciebie

, ale to dawno było a ja jeszcze nie jeżdzę

Muszę się tej zimy przyłożyć i skończyć padake
Jeżeli chodzi o spore ciśnienie na powrocie w przypadku L80 to chyba coś z odpowietrzeniem zbiornika nie tak. W Aerostarze skorodowała mi chłodnica i pominołem ją kawałkiem wężyka igielitowego bez opasek i nie ma tam rzadnego ciśnienia

: wt lis 01, 2005 9:17 am
autor: west
Bart 03 jek połączyłeś was z drążkiem przerobiłeś was czy drążek???