Strona 1 z 1
nadreaktywne wspomaganie
: wt lis 22, 2005 5:16 pm
autor: uadam
Mam zamontowane oryginalne wspomaganie kierownicy uazowskie, natomiast pompa jest Fordowska. Działa dobrze, a nawet za dobrze, gdyż lekkie ruszenie kierownicą i zaraz skręca. Generalnie jakby działa to wspomaganie nadreaktywnie. Co z tym można zrobić? Czy jest to przypadłość ruskiego wspomagania czy coś innego?
: wt lis 22, 2005 5:45 pm
autor: Bart03
pompa fordowska zapewne ma zbyt duza wydajnasc. Zapodaj zawór dlawiacy

: wt lis 22, 2005 6:01 pm
autor: darek4x4
1 na niektórych pompach jest zawór nadmiarowy słychać go gdy przekręcisz kierownice na maxa ale jeszcze ciągniesz moze da się to tam podregulować .
W typowych pompach olejowych dokręcając zwiększasz ciśnienie ( dociskasz kulke do gniazda)
2 słyszałem że po zamontowaniu wspomagania niektórze od razu montują amortyzator skręt może to jest ci potrzebne według zapewnień posiadaczy takiego ustrojstwa jest to idealna rzecz
3 wywal wspomaganie ćwicz mięśnie

: wt lis 22, 2005 8:10 pm
autor: faziuaz
Bart03 pisze:pompa fordowska zapewne ma zbyt duza wydajnasc. Zapodaj zawór dlawiacy

chyba jakas regulowana przelewowka

(najlepiej by)
: wt lis 22, 2005 8:13 pm
autor: Bart03
sa zawory dlawiace z dodatkawa regulacja cisnienia z przelewem zbudowane w systemie blokowym
Re: nadreaktywne wspomaganie
: wt lis 22, 2005 8:14 pm
autor: faziuaz
uadam pisze:Mam zamontowane oryginalne wspomaganie kierownicy uazowskie, natomiast pompa jest Fordowska. Działa dobrze, a nawet za dobrze, gdyż lekkie ruszenie kierownicą i zaraz skręca. Generalnie jakby działa to wspomaganie nadreaktywnie. Co z tym można zrobić? Czy jest to przypadłość ruskiego wspomagania czy coś innego?
trzeba sie zastanowic czy uklad kierowniczy ma jakowys luz(a, powinien deczko miec)
: wt lis 22, 2005 8:20 pm
autor: faziuaz
Bart03 pisze:sa zawory dlawiace z dodatkawa regulacja cisnienia z przelewem zbudowane w systemie blokowym
nie musi to byc koniecznie "w systemie blokowym",wystarczy zwykla przelewowka (regulowana,badz nie)z "systemem powrotnym "do zbiornika oleju.

: wt lis 22, 2005 8:26 pm
autor: homikk
wsadź amor skrętu najlepiej od honkera i powinno robic
: wt lis 22, 2005 8:37 pm
autor: uadam
A co ten amor daje? Jak to pracuje?
: śr lis 23, 2005 7:53 am
autor: Przemekslaw
amortyzator skrętu vel tłamik drgań układu kierowniczego, wystepuje przeważnie w pojazdach 4x4 z sztywnym przednim mostem, niweluje drgania pochodzące z kół a idące na przekładnię kierowniczą
mam nadzieje żę gafy nie strzeliłem
Tak mi to gdzies miesiąc temu tłumaczono

oczywiście szczegółów dowiedziałem(czyt. doszukałem) sie sam...

: śr lis 23, 2005 8:17 pm
autor: motokogut
uadam pisze:A co ten amor daje? Jak to pracuje?
daje to że ci kierownicy na dołkach konkretnych nie wyrwie

: śr lis 23, 2005 11:47 pm
autor: uadam
Poniał. Ale ta nadreaktywność bardziej doskwiera na czarnym niż w terenie. Prawda jednak, że w prawdziwym ekstremie nie jeździłem.
: czw lis 24, 2005 12:36 am
autor: vandall1
Amor,amorem-tłumi uderzenia i troszkę zwalnia.Samo wspomaganie równiez nieco zapobiega powybijaniu kciuków.
Podejrzewam,że wydatek pompy jest za duzy i pomysł z przydławieniem przepływu może być ok.
Na teren bym zostawił,czyli zrobił to /dławienie/dwupozycyjne.Przyduszałbym na zasilaniu,coby powrót nie strzelił.
A moze cuś namotane w wąsach/proporcje/?
Re: nadreaktywne wspomaganie
: czw lis 24, 2005 9:53 am
autor: benes
uadam pisze:Mam zamontowane oryginalne wspomaganie kierownicy uazowskie, natomiast pompa jest Fordowska. Działa dobrze, a nawet za dobrze, gdyż lekkie ruszenie kierownicą i zaraz skręca. Generalnie jakby działa to wspomaganie nadreaktywnie. Co z tym można zrobić? Czy jest to przypadłość ruskiego wspomagania czy coś innego?
Masz orginalny silnik uazowski??? Jeżeli tak to prześlij mi zdjęcie gdzie masz zainstalowaną pompe do wspomagania.
: czw lis 24, 2005 6:05 pm
autor: uadam
Postaram się zrobić zdjęcie, a póki co dziękuję za wszystkie pomysły. Amortyzator skrętu postaram się zamontować, a ciśnienie płynące z pompy zmniejszyć. Pozdrawiam