pedaly i nie tylko
Moderator: Student
pedaly i nie tylko
Kolega zalatwia mi UAZa z armi. Zanim go kupie, powiedzcie mi czy są i czym sie roznia modele UAZa. staralem sie poszukac na forum, ale ja nie znalazlem. noze gdzies jest,ale tego jest tyle... konkretnie chodzi mi o silniki, pedaly...
Pozdrawiam,
Marcin
Marcin
już to kiedyś pisałem ale...
amortyzatory - stare miały ramieniowe, lampy tylne, bardzo stare maską ( brak wycięć) , wlot powietrza( stare nie miały klapy otwieranej tylko taki głośnk po prawej), jak już sam wiesz pedały, są różnice w nadstawkach od wewnątrz.
Do tego jeszcze stelarz plandeki i zderzaki troszkę inne.
amortyzatory - stare miały ramieniowe, lampy tylne, bardzo stare maską ( brak wycięć) , wlot powietrza( stare nie miały klapy otwieranej tylko taki głośnk po prawej), jak już sam wiesz pedały, są różnice w nadstawkach od wewnątrz.
Do tego jeszcze stelarz plandeki i zderzaki troszkę inne.
Re: pedaly i nie tylko
Starsze modele mają padał sprzęgła i hamulca w podłodze a co za tym idzie pompa hamulcowa jednoowodowa i sprzęgło mechaniczne. Głowice w starszych modelach mają prostokątne kolektory. Nowsze, mocniejsze mają okrągłe i podwieszane pedały.drager pisze:Kolega zalatwia mi UAZa z armi. Zanim go kupie, powiedzcie mi czy są i czym sie roznia modele UAZa. staralem sie poszukac na forum, ale ja nie znalazlem. noze gdzies jest,ale tego jest tyle... konkretnie chodzi mi o silniki, pedaly...
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B
UAZ 469 B
hehehe
u nas było tak
Pułkownika wozili pięknym uazem: grill, plastik buda itp. Ale przyszły smutne czasy i Uaza trza było zamienić na Honkera. Pułkownik był bardzo przywiązany do swojego Uazika i niechciał się z nim szybko żegnać. Więc wpadł na plan żeby na czas wizyty komisji z AMW Uazika rozebrać. Jak pomyślał tak szweje zrobili. Z uaza zostały zwłoki. Komisja była, wyceniła. Potem przybywali kupcy oglądali i kręcili nosem.
Na przetargu nasz Pułkownik licytował i licytował aż wygrał. Wielkie było jego szczęście z wygranej. W te pędy udał sie do jednostki i szwejki Uazika złożyły. Znów był piekny i kompletny.
Jakieś 2-tyg później Uazik był wystawiony w AutoGiełdzie Śląskiej za 8tys
1BSap Brzeg
u nas było tak
Pułkownika wozili pięknym uazem: grill, plastik buda itp. Ale przyszły smutne czasy i Uaza trza było zamienić na Honkera. Pułkownik był bardzo przywiązany do swojego Uazika i niechciał się z nim szybko żegnać. Więc wpadł na plan żeby na czas wizyty komisji z AMW Uazika rozebrać. Jak pomyślał tak szweje zrobili. Z uaza zostały zwłoki. Komisja była, wyceniła. Potem przybywali kupcy oglądali i kręcili nosem.
Na przetargu nasz Pułkownik licytował i licytował aż wygrał. Wielkie było jego szczęście z wygranej. W te pędy udał sie do jednostki i szwejki Uazika złożyły. Znów był piekny i kompletny.
Jakieś 2-tyg później Uazik był wystawiony w AutoGiełdzie Śląskiej za 8tys
1BSap Brzeg
Z Uazami z AMW jest teraz różnie - zajeżdzone trupy są sprzedawane na przetargach publicznych. Pozostałe sprzedawane są w obrocie koncesjonowanym - te z reguły są w dobrym stanie i kompletne (najwięcej jest ich po radiostacjach - ostatnio kupiłem karoserię od takiego, sam miód
) Przy zakupie z AMW warto też moim zdaniem sprawdzić numery ramy (o ile takie są czytelne) i numery silnika. Zeby potem nie usłyszeć od Pani Krysi z AMW - a co to mnie obchodzi...

Wiszące pedały od 1985, amory teleskopowe ok. '80, odwrócone wieszaki przednich resorów ok. 89, egzeplarza bez skrzeli na masce i klapy na podszybiu w woju się raczej nie spotka, tak miały najwcześniejsze modele ok. '73 (widziałem takiego tylko raz), grubszy stelarz plandeki i okrągłe kolektory - druga połowa lat 80-tych.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Ostatnio w firmie Motodemont pod Poznaniem stoi na sprzedaż kilka sztuk uazów - wszystkie po radiostacjach, w dobrym stanie - i wszystkie 73 - 75 rocznik. (bez skrzeli, centralnego wiatrołapu, starymi tylnymi narożami - aż miło popatrzećDidymos pisze:Wiszące pedały od 1985, amory teleskopowe ok. '80, odwrócone wieszaki przednich resorów ok. 89, egzeplarza bez skrzeli na masce i klapy na podszybiu w woju się raczej nie spotka, tak miały najwcześniejsze modele ok. '73 (widziałem takiego tylko raz), grubszy stelarz plandeki i okrągłe kolektory - druga połowa lat 80-tych.

Starsze modele uazów miały wieszaki przednich resorów umieszczone "przed" resorem tak, jak i gazik w mnowszych wieszaki były montowane "za" resorem tak samo jak w tylnym resorze, tak mają np. muscel, lr seria. Fabryka zaczęła wypuszczać takie modele ok. 1989r.pioterok pisze:Rozwińcie trochę temat - " odwrócone wieszaki przednich resorów ok. 89".
PiotreK
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości